Конспект інноваційного уроку з фізичної культури для 7 класу на тему "Подорож до Японії"

Про матеріал

Розробка уроку націлена на позитивне ставлення учнів до цінностей фізичної культури, здорового способу життя, поширення рухового досвіду учнів за допомогою естафет та гри японських учнів ,опанування навичками оволодіння елементами легкої атлетики, гімнастики, бамбінтону, використання їх у повсякденній діяльності,


Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Департамент освіти і науки

Луганської обласної державної адміністрації

Відділ освіти Лисичанської міської ради

КЗ « Лисичанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 8

Лисичанської міської ради Луганської області »

 

 

 

Подорож до Японії

 

 

 

 

    План-конспект та презентація

    інноваційного уроку з фізичної

    культури у 7 класі

    вчителя фізичної культури

    КЗ « ЛСШ І-ІІІ ступенів №8»

    Бєлої Олени Миколаївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лисичанськ

2017

 

Конспект інноваційного уроку «Подорож до Японії» для 7 класу

 

Тема.  Подорож до Японії

 

Мета уроку:

- удосконавлювати навички оволодіння елементами  легкої атлетики,

   гімнастики, бамбінтону;

         - виховувати в учнів потребу в систематичних заняттях фізичною

            культурою й спортом;

- сприяти розвитку фізичних та морально-вольових якостей учнів.

 

Завдання уроку.

  1. Розширити уявлення учнів про вплив фізичних вправ на особистість.
  2.  Сприяти розвитку швидкості, сили та  координації  рухів.
  3. Поширити руховий досвід учнів за допомогою естафет та гри японських учнів.

 

Інвентар: фішки, кошики на жердині,  легкі м’ячики,  палиці, мотузки, ракетки для бадмінтону, валанчики, гімнастичні мати, сонце (коло із тканини з мотузками –промінями,  музичний центр, мультимедійний прилад, презентація.

 

Місце проведення: спортивний зал школи.

 

Підготовча частина (12-15 хв)

 

№ пор.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичне забезпечення

1

Вхід учнів  до спортивної зали

30 с

Учні заходять до зали під музичний супровід

2

Шикування. Привітання вчителя:

Сьогодні у нас незвичайний урок, я  запрошую вас здійснити подорож до країни Східного сонця - Японії. З метою  зміцнення зв'язків між Україною та Японією, 2017 рік оголошений  роком Японії в Україні. Завдяки допомозі ООН (ЮНІСЕФ) ми з вами маємо можливість займатися в яскравому, світлому, оновленому спортивному залі. І так починаємо, привітаємося з вами по японськи – конітчі-ва! (уклін)

Діти: конітчі-ва! (уклін).

 

30 с

Фронтальний метод

3

Перевірка виконання домашнього завдання.

1 хв

Учні вимовляють свої імя по японські

4

Щоб краще зрозуміти як звичайні японці живуть, навчаються, спілкуються, пропоную переглянути невеличку презентацію.

2 слайд: Японія – країна-острів, що  розташована в Тихому океані, омивається Східно-Китайським, Охотським, Японським морями

3 слайд: Японія — держава у Східній Азії, розміщена   на чотирьох  великих островах (Хоккайдо, Хонсю, Сікоку, Кюсю) и більше ніж 900 дрібних островів, розташованих поруч.

4 слайд: Герб - жовта хризантема, що складається з 16 подвійних пелюстків, які символізують сонце.

Герб має магічне значення. На державному прапорі Японії зображено сонце – велике червоне  коло  на білому фоні.

Білий колір – символ чистоти. Це нагадує про назву Японії – країну  Східного сонця.

5 слайд: Сакура – символ Японії.

6 слайд: Токіо- сталиця Японії. Токіо захоплює та вражає своєю красою. Тут можна побачити

 пам’ятники старовини та швидкісні автостради, хмарочоси й буддійські храми.

7 слайд: Токіо прийматиме XXXII Олімпійські ігри.

8 слайд: Японська мудрість свідчить:

«Не можна робити погано, треба робити  тільки якісно».

9 слайд:  Гордість країни - гора Фудзіяма;

10 слайд:  У сучасній Японії трепетно ставляться до традицій,  звичаїв, пам’яток старовини;

12 слайд: Кімоно - національний одяг країни.

13 слайд: Японія – високо розвинута країна.

14 слайд: Спорт. В Японії популярні різновиди бойових мистецтв:

дзюдо, карате, айкідо, кендо, сумо, кюдо (стрілянина з лука);

15 слайд: Освіта в Японії. Японська школа функціонує під девізом : « Успіху домагаються наполегливою працею», «Якщо ти відстаєш, наполегливіше працюй над собою».

         Більша частина японських дітей з трьох і до шести років виховується в дитячих садках.

        Загальна освіта в країні представлена трьома школами: початкова 1-6 класи; середня 7-9 класи; старша 10-12 класи. Закінчивши школу у 18 років, японська молодь вступає в університети  або в технічні коледжі.

        Японський навчальний рік починається 1 квітня, а закінчується в березні.

      Під час літніх канікул заняття в школах не проводяться. Проте практично всі школи працюють з дітьми: набирають спеціальні групи з плавання, організують спортивні змагання, створюють клуби для активного відпочинку школярів. Таким чином, учні зустрічаються практично кожний день.

16 слайд: Спортивне свято «Ундокай».          Кожному громадянину Японії з дитинства відомо слово «Ундокай»                     (спортивна зустріч). У будь-якому віці  японця можуть покликати  бігати, стрибати та брати участь у змаганнях.  «Ундокай» — це довгі показові  виступи: змагання з бігу на різні дистанції, естафети, стрибки у мішках, рухливі ігри, конкурси. Спортивне свято триває протягом п’яти годин. До участі залучаються не тільки учні, а їх батьки та дідусі та бабусі. Ці події  відбуваються кожного року, починаючи з дитячого садка, потім — у школі та в університеті.

         Починається «ундокай» з шикування, ходи з прапорами, що нагадує парад. До організації заходу залучують батьків. Команди дітей крокують, виконують комплекс ранкової гімнастики, танцують групові танці.

 

 

3-4 хв

Звернути увагу учнів на  надану інформацію

 

5

Замірювання ЧСС за 10 с.

30с

Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень

6

Перешикування у колону по два. Вправи в парах.

30с

Відстань між парами  два метри

7

Ходьба:

а) в.п.: о.с. ноги нарізно, обличчям один до одного, руки вгору, пальці в замок

1-3 поворот тулуба вправо, вліво на 180 градусів

2 о.с. ноги нарізно, спиною один до одного, руки у гору, пальці в замок

4 в.п.

б) в.п.: о.с. обличчям один до одного, права рука уперед в замок

1 перший переступання через руку

2 другий поворот на 180 градусів вліво

3 другий переступання через руку

4 перший поворот на 180 градусів вправо

в) в.п.: перший о.с на п’ятках, другий о.с. руки на плечі першому

1-4 ходьба з опором першого

5-8 ходьба з опором другого

 

1-2 хв

 

Руки вгору

 

Руки не розривати

 

 

 

 

Напівприсід під час переступання

 

 

 

 

Міцно утримувати учня, що стоїть попереду

5

Стрибки :

а)в.п : перший упор сидячи, другий о.с

1 другий поштовх двома ногами, стрибок ноги нарізно через першого

2 другий упор сидячи, перший о.с.

3 перший поштовх двома ногами, стрибок ноги нарізно через другого

4 перший упор сидячи, другий о.с.

 

20-30с

 

Прикривати руками голову

 

6

Пролізання:

в.п.: перший ноги нарізно, другий упор сидячи

1 другий пролізання під ногами першого

2 другий ноги нарізно, перший упор сидячи

3 перший пролізання під ногами другого

4 в.п.

30с

Ноги в колінах не згинати

6

Біг:

а)в.п.:о.с. ноги нарізно, руки в сторони,обличчям один до одного

1-2 приставні кроки правим та лівим боком

3-4 приставні кроки спиною один до  одного

б)біг один спиною уперед, другий звичайний біг

 

в) звичайний біг

1-2

хв

 

Дистанція два кроки

 

 

 

 

Руки покласти на плечі один одному. Зміна міст за свистком

7

Відновлення дихання

15-20 с

Темп виконання повільний. Рухи руками вгору, униз.

8

Перешикування в чотири колони

10-20с

Тримати рівняння в шеренгах

9

17 слайд: Гімнастика — частина философії та традицій Японії.  Ранкову зарядку в Японії виконуют всі -  від маленьких дітей до літніх людей. Зараз ми з вами приєднаємося до народу Східного сонця та виконаємо гармонійні рухи ранкової гімнастики.

20с

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

12

Загальнорозвиваючі вправи:

 

а ) в.п.: о.с.,руки внизу,

     1 руки  вгору

     2 руки вгору, долоні розвернути в сторони

     3 руки в сторони

     4 в.п.

б) в.п.: о.с

    1-3 напівоборот руками, напівприсід коліна нарізно

    2-4 схресно напівоборот руками, коліна разом

в) в.п.: о.с., руки внизу

   1-2 схресні напівобороти руками

   3,4 пружний нахил назад, руки в сторони.

г) в.п.: о.с., руки внизу

    1-3 пружний нахил вправо,ліва рука вгору

    2-4-6-8 в.п

    5-7 пружний нахил вліво, права рука вгору

г) в.п: о.с

   1-3 пружний нахил уперед

   4 о.с, руки на пояс

   5-7 пружний нахил назад

   8 в.п.

д) в.п.: о.с, руки спереду

    1-3 повороти тулуба вправо

    2-4 повороти тулуба вліво

    5-6 поворот вправо, руки вгору

    7-8 поворот вліво, руки вгору

е) в.п.: о.с.

   1 крок правою вправо, руки к плечам

   2  руки вгору

   3 крок правою вліво, руки к плечам

   4 в.п

ж) в.п: о.с.

    1-3 нахил тулуба до правої ноги

    4 о.с, руки в сторони

з) в.п:. о.с, руки в гору

    1-4 кругові обороти тулуба вправо

    5-8 кругові обороти тулуба вліво

і)  в.п.:о.с

    1-4 стрибки на двох ноги разом

    5-7 стрибок ноги нарізно, руки в сторони

    6-8 стрибок в о.с.

к) в.п.: о.с., руки внизу

    1 руки  вгору

    2 руки вгору, долоні розвернути в сторони

    3 руки в сторони

    4 в.п.

л) в.п.: о.с

    1-3 напівоборот руками, напівприсід коліна нарізно

     2-4 схресно напівоборот руками, коліна разом

 

Повільна ходьба. Перешикування.

 

Замірювання ЧСС за 10 с.

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20с

 

30с

Вправи виконувати під музичний супровід

 

Руки не згинати, спину тримати рівно

 

 

 

Пальці натягнути

 

 

 

 

Руки в ліктях не згинати

 

 

 

Разом з тулубом нахиляти голову

 

 

 

 

Коліна не згинати

 

 

 

 

Під час поворотів ноги в колінах не згинати

 

 

 

 

Потягтись за руками

 

 

 

 

 

 

Руками описувати коло під час оборотів, прогинатись у спині.

 

 

 

 

 

 

Руки в ліктях не згинати

 

 

 

 

Виконувати пружні напівприсіди

 

 

 

 

100-120 ударів за хвилину

 

Основна частина (20-25хв)

 

1

18 слайд: Легка атлетика.   Заняття спортом  сприяють розвитку витривалості, швидкості,  спритності. Багато уваги приділяється бігу, діти змагаються на різних дистанціях.

    В Японських школах  дітей привчають працювати в командах. Учні змагаються з бігу із зав’язаними  ногами.

1 естафета – «Біг із зав’язаними  ногами».

Підбиття підсумків естафети.

 

 

 

 

 

 Ще одна розвага учнів Японії це біг з пали цією. Подивиться на екран, діти з задоволенням працюють в групах.

Відео з уроку фізкультури .

2 естафета – «Біг з палицею».

 

 

 

30-40 с

 

 

 

 

 

1-2хв

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

2-3хв

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні стають парами, звязують одну ногу мотузкою. За командою «Руш» біжать до фішки та повертаються назад. Передають мотузку наступній парі

 

 

 

 

Учні стають трійками, перед ними на відстані 5 метрів та 10 метрів стоять учні їхньої команди.

Діти рухаються вперед до першого учня, оббігають  навколо нього та біжать до другого учня, оббігають його та повертаються до своєї команди. Опускають палицю вниз, учні перестрибують через палицю та приймають положення упор сидячи. Учні проносять палицю над головою та віддають наступній трійці

2

 Японія - країна Східного сонця, тому  наступна розвага має назву «Сонце».

 

Підбиття підсумків розваги.

2-3 хв

Учні командами стають в коло. У руках тримають мотузки-промені, які привязані до кола-  сонця. У колі сонця кладуть тенісний м’ячик. За командою «Руш» учні  рухаються вперед до фішки. Від фішки до лінії старту діти переносять «сонце» з  тенісним шариком

3

Слайд 21

Гімнастика сприяє розвитку сили, гнучкості та почуття ритму.

1 Гра «Повзуни»

 

 

 

 

 

2 Ритмічні рухи

 

2-3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв

 

Учні команди червоних стають  в упор стоячи зігнувшись «трикутник». Перший учень команди білих по пластунські пролізає під учнями команди червоних. Підводиться та займає місце рядом з учнями червоної команди. Наступний учень білої команди починає рух, після того як попередній учень подолає половину відстані.

 

Під музичний супровід учні виконують синхронні рухи уздовж лінії:

- біг з високим підніманням стегна;

- стрибки обличчям до лінії  зі зміною ніг;

- стрибки з підстрибуванням та плесканнями ногами;

- стрибок ноги нарізно, стрибок ноги навхрест права вперед, стрибок ноги нарізно, стрибок ноги навхрест ліва вперед;

- стрибки через лінію поштовхом двома ногами.

4

Слайд 22

Окрім спортивних змагань,  класичний в Японії вид змагань — закидання маленьких м’ячиків у кошик на жердині.

3-4 хв

По одному з учасників команди тримають на витягнутих руках кошики на жердині.За командою «Руш» учні підбирають легкі м’ячики з підлоги та намагаються влучити в кошик. Перемагає команда, яка має більшу кількість влучань.

5

Слайд 23

 На Новий рік прийнято грати в традиційні новорічні ігри. Наприклад, ханецуки - гра у волан.

Картинки по запросу ханэцуки гра

 

2-3 хв

Команди стають у коло  в руках ракетки для бадмінтону. Відбиваючи  воланчик один одному, команди намагаються найдовше протримати його в повітрі.

6

Підбиття підсумків змагань

1хв

 

 

 

 

Заключна частина (6-8 хв)

 

1

Дихальна гімнастика система здоров’я Кацудзо Ніші»:

 

«Золота рибка»

 

«

 

 

 

 

Радість немовляти»

 

«Змикання долонь та стоп»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гімнастика для живота та спини

 

3-4хв

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

Лягти на тверду поверхню; кінцівки випрямити, ступні повинні стояти на п'яті;

витягнутися, щоб розтягнути хребет на всі боки;

долоні помістити під шию, ноги з'єднати, а їх пальці максимально притягнути до лиця, після чого вібрувати всім тулубом.

Лягти на спину, помістити валик під шию; ступні повинні стояти паралельно підлозі підняти догори  та потрясти кінцівками.

 

 

 

 

 

Лягти на спину, під шию помістити валик, ступні і долоні з'єднати, а коліна розвести в сторони;

притиснути подушечки пальців, після чого зробити це долонями;

за голову покласти витягнуті руки і провести або до пояса, пальці розташувати в напрямку голови;

руки повернути до ніг і зробити рух в напрямку від паху до пупка;

далеко витягнути з'єднані руки і провести ними над тулубом;

поставити руки над сонячним сплетінням;

рухати вперед і назад долонями.

Присісти на коліна, таз помістити на п'яти, спину випрямити і робити такі рухи — підняти і опустити плечі, голову нахиляти в різні боки. Потім голову нахилити в праву сторону, після чого поступово, витягаючи шию, як би перекотити її до хребта. Підняти руки, після чого зігнути їх, а кисті стиснути в кулак. Голову закинути назад, після чого відвести лікті назад, а підборіддя витягнути до стелі.

1

Шикування.

20 с

 

2

Нагородження переможців

1 хв

Дарую вам, на згадку про сьогоднішній урок,  японський талісман «Манекі-неку».  Вважається, що він   приносить її власнику удачу, щастя, затишок, сімейне благополуччя.

3

Підбиття підсумків уроку

1 хв

Промова вчителя стосовно значення єдності та вміння працювати в командах

4

Домашнє завдання

30с

Виконання дихальної гімнастики Кацудзо Ніши

5

Прощання – сайонара!

 Організований вихід із залу

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2018
Переглядів
1127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку