Мета: Сприяти вихованню в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом та розвивати морально-вольові якості засобом гри у футбол
Завдання:
1.Повторити різновиди ведення, передач та зупинки м'яча.
2.Продовжити вдосконалення техніки удару по м'ячу внутрішньою стороною ступні в ускладнених умовах та із різних вихідних положень.
3.Перевірити вміння виконувати удари по воротах (з орієнтуванням на оцінювання).
4.Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації та точності рухів учнів.
Ганнівський навчально–виховний комплекс
«Загальноосвітній навчальний заклад
І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад»
Вчитель фізичної культури Ганнівського НВК Харламова Аліса Василівна
|
Тема уроку: «Футбол»
Тип уроку: навчально-тренувальний
Мета: Сприяти вихованню в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом та розвивати морально-вольові якості засобом гри у футбол
Завдання:
Інвентар: футбольні м’ячі, ворота, фішки.
Місце проведення: спортивний майданчик.
№ пор. |
Зміст уроку |
Дозу- вання |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (11-12 хв) |
|||
1. |
Шикування, рапорт чергового. Привітання. Вчитель: – «Здрастуйте, юні футболісти!» Повідомлення завдань уроку. |
1 хв |
У шеренгу. З.У. на зовнішній вигляд |
2. |
Замір ЧСС. Учитель: – До уроку всі готові?... – А сьогодні всі здорові?...
|
30 сек |
Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС.
|
3. |
Організуючі вправи: повороти праворуч, ліворуч, кругом тощо
|
30 сек |
Звернути увагу на чітке й одночасне виконання організуючих вправ |
4. |
Вправи для формування правильної постави та профілактики плоскостопості. Ходьба: - звичайна; - на носках; - на п'ятках; - на зовнішній стороні ступні; - на внутрішній стороні ступні; - випадами з поворотом тулуба в однойменну сторону; - в присіді |
1 хв.
10 м 10 м 10 м 10 м 10 м 10 м
10 м |
В обхід залу. Темп середній. Руки вгору. Руки за голову Руки на пояс. Спину тримати рівно |
5. |
Комплекс стрибків у присіді лівим, правим боком, спиною вперед. |
30 сек. |
Дистанція – 2 кроки |
6. |
Спортивна ходьба з переходом в біг. |
10 м |
Поступово прискорювати темп руху |
7. |
Біг та його різновиди: звичайний, приставними кроками, спиною вперед, «змійкою», із зміною напряму. |
2-3 хв. |
Дистанція – 2-3 кроки
|
8. |
Прискорення із зміною напряму за зоровим орієнтиром. |
2х15 м |
Менш підготовлені учні бігають довільним темпом |
9. |
Вправи на відновлення дихання. |
30 сек |
Темп виконання повільний |
10 |
Повільна ходьба. Перешикування за орієнтирами, першим номерам взяти м'ячі |
30 сек. |
У дві колони через середину залу. Дистанція 2-3 м |
11 |
Комплекс ЗРВ з м'ячами в парах. а) в. п. – спиною один до одного, м'яч вгору. 1 – випад лівою, прогнутись; 2 – в.п. 3-4 – те саме з правої ноги. б) в. п. – те ж, м'яч внизу. Бокова передача м'яча. в) в. п. – те саме. Бокова передача м’яча «вісімкою». г) в. п. – те саме. Передачі м’яча знизу вгору та зверху вниз. д) в. п. – стоячи спиною один до одного, м'яч затиснутий на рівні поперека. Присідання з м'ячем. е) в. п. – стоячи один напроти одного, тримаючись за м’яч на рівні грудей. 1-4 – 4 стрибки на місці; 5-8 – 4 стрибки в праву сторону; 9-12 – 4 стрибки в ліву сторону. є) ходьба на місці |
3-4 хв. 4-6 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
36 стрибків
20 сек |
Стежити за чіткістю виконання
Ступні з місця не зрушувати
|
12 |
Вимірювання ЧСС |
30 сек |
Задати режим роботи для медичних груп – 120-130 та 140-150 уд/хв |
ІІ. Основна частина (30-31 хв) |
|||
1. |
Передачі м'яча внутрішньою стороною ступні крізь умовні ворота:
|
3 хв
3 хв
3хв
3 хв |
Відстань до 5 м. При ударі стопа розвертається назовні, п'ята під час зупинки повинна бути нижча за носок. Стежити за правильною постановкою ступні. Для більш підготовлених учнів.
Прийняти фішки. Для найбільш підготовлених учнів. Інші виконують завдання полегшених рівнів |
2. |
Вимірювання ЧСС |
30 сек |
Зробити висновки. ЧСС – до 150 ударів. |
3. |
Різновиди ведення м'яча:
|
4 хв |
Менш підготовлені учні працюють з напівздутими м'ячами
|
4. |
Удари по нерухомому м'ячу внутрішньою частиною ступні на точність: а) по воротах (з орієнтуванням на оцінювання, 5 спроб – залікові) (хлопці); б) гра «Збий кеглі» (дівчата) |
4хв |
На двоє воріт. На воротах – дзвіночки. 4-3-2-1 влучання. Результати заносяться до протоколу
|
5. |
Футбольна естафета • ведення футбольного м’яча з наступним обведенням «своєї» фішки |
3 хв |
Менш підготовлені учні біжать коротші етапи
|
6. |
Навчальна гра, застосовуючи технічні прийоми, вивчені на уроці:
|
8 хв. |
Увага – правилам технічної безпеки.
|
ІІІ. Заключна частина (3-4 хв) |
|||
1. |
Шикування в дві шеренги, обличчям один до одного. |
30 сек |
Як при виконанні вправ з м'ячами. |
2. |
Вправи на утримання рівноваги (балансу): а) в парах. Стоячи один напроти одного на одній нозі, взятись за руки. За сигналом намагатись вивести з рівноваги партнера; б) те ж завдання, але учні зчіплюються ступнями махових ніг; в) самостійно. Зробивши стрибок, заплющити очі, порахувавши до п'яти, утримувати рівновагу |
1 хв 30 сек |
Акцентувати увагу на важливості цього компоненту під час гри. Адже більшість фінтів засновано на тому, щоб хоч на мить вивести суперника з рівноваги, отримати перевагу та залишити його позаду
|
3. |
Шикування в одну шеренгу на швидкість |
20 сек |
|
4. |
Підбиття підсумків уроку |
30 сек |
Відзначити кращих
|
5. |
Вимірювання ЧСС |
30 сек. |
Визначити ступінь відновлення |
6. |
Домашнє завдання: жонглювання м'ячем та вправи, вивчені на уроках |
30 сек. |
Перевірити ступінь розуміння учнями домашнього завдання |
7. |
Прощання і організований вихід із залу |
30 сек. |
В колону по одному |