КОНСПЕКТ
інноваційного уроку з гімнастики
10-11 клас (дівчата)
Тема: Гімнастика
Мета: Створити комфортні умови для розвитку динамічної витривалості, формування правильної постави та естетичного виховання.
Завдання уроку:
1. Сприяти розвитку динамічної витривалості, координації рухів та правильної постави використовуючи комплекс кардіо аеробіки.
2. Розучити комплекс вправ силової аеробіки.
3. Гармонійний розвиток всіх груп м'язів на гнучкість та розтягування використовуючи вправи стретчінгу.
Інвентар: гімнастичні килимки, скакалки, магнітофон.
Місце проведення: спортивна зала.
КОНСПЕКТ
інноваційного уроку з гімнастики
10-11 клас (дівчата)
Тема: Гімнастика
Мета: Створити комфортні умови для розвитку динамічної витривалості, формування правильної постави та естетичного виховання.
Завдання уроку:
1. Сприяти розвитку динамічної витривалості, координації рухів та правильної постави використовуючи комплекс кардіо аеробіки.
2. Розучити комплекс вправ силової аеробіки.
3. Гармонійний розвиток всіх груп м’язів на гнучкість та розтягування використовуючи вправи стретчінгу.
Інвентар: гімнастичні килимки, скакалки, магнітофон.
Місце проведення: спортивна зала.
№ п/п |
Зміст заняття |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні примітки |
І. Підготовча частина 21 хв. |
|||
1. |
Шикування, рапорт, привітання. |
30 с. |
Перевірити готовність учнів до уроку, самопочуття |
2. |
Оголошення мети, завдань уроку та очікування навчальних результатів. |
30с. |
Забезпечити розуміння учнями зміст їхньої діяльності, чого вони повинні досягти на уроці |
3. |
Мотивація: “Як сім нот у музиці являються основою нескінченної краси, так і сім частин тіла – (голова, шия, тулуб, руки, ноги) джерело нескінченної краси рухів”. |
1 хв.
|
Промова вчителя: Сфокусувати увагу учнів на завданні й викликати інтерес до уроку
|
4. |
Короткий інструктаж з гімнастики. Виміряти ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Звернути увагу на учнів у котрих 120 уд/хв. і більше |
5. |
Різновиди, ходьби, кроків з різним положенням рук: – ходьба на носках, руки до плечей; – ходьба на п’ятках, руки за голову; – ходьба перекатом з п’ятки на носок, руки на поясі; – м’який крок, руки до плечей; – гострий крок, руки в сторони; – високий крок, руки в гору; – рівномірний біг. |
2 хв |
Слідкувати за правильною поставою, виконувати під рахунок
|
6.
7. |
Комплекс вправ кардіо аеробіки:
Стрибки через скакалку. |
14 хв
30 с |
Кардіо аеробіка – це вправи на зміцнення роботи ССС На 2 рахунки, спина пряма без прогину, дивитись прямо, ноги трохи зігнуті –це дозволить пружинити Виконувати на 4 рахунки
Ногу на носок, потягнутись за рукою
Рухи в тазостегнових суглобах
Коло рукою
Дістати сідниць
З максим. амплітудою
При присіданні спина пряма, плечі на рівні носків ніг Відновити серцево-судинну систему |
8. |
Виміряти пульс за 10 с. |
20 с. |
Помножити на 6 |
ІІ. Основна частина 20 хв. |
|||
1. |
Комплекс вправ силової аеробіки: 1. Верхня частина пресу: В.п. – лежачи на спині, ноги зігнуті нарізно, руки за головою. а) 1-2 – підняти плечі від підлоги; 3-4 – в.п. б) 1-підняти плечі на кожний рахунок; 2 – в.п. в) 1-3 – підняти плечі виконуючи покачування у верхній точці; 4 – в.п. 2. Середня частина пресу: В.п. – те саме. а) 1-3 – на кожний рахунок одночасне піднімання плечей та ніг, торкаючись ліктями колін; 4 – в.п. В.п. – лежачи на спині, ноги прямі, руки вгору. б) 1-2 - одночасно підняти тулуб і ніг у найвищу точку, руками дістати носків; 3-4 – опустити назад у в.п. 3. Бокові м’язи пресу: В.п. – лежачи на спині, ноги зігнуті нарізно, руки за головою. Ліва нога на правому коліні, лівим ліктем упор у підлогу. а) 1 – протилежним ліктем торкнутись протилежного коліна; 2 – в.п. б) те саме на інший бік. В.п. – лежачи на спині, руки за головою. в) 1– підняти тулуб; 2-3 – навхрест доторкнутись ліктями колін; 4 – в.п. 4. Нижня частина пресу: В.п. – лежачи на спині, ноги прямі вгорі, руки вздовж тулуба. а) 1-2 – опустити ноги до рівня підлоги не торкаючись її; 3-4 – підняти ноги у в.п. б) 1-4 – «ножиці» перехресні рухи ногами вниз; 5-8 – перехресні рухи ногами вгору. 5. Для м’язів сідниць: В.п. – лежачи на спині, ноги зігнуті нарізно, руки прямі долонями вниз. а) 1-2 – «сідничний мостик» підняти таз вгору якнайвище; 3-4 – опуститись у в.п. б) 1-2–підняти таз вгору звівши коліна 3-4 – опуститись у в.п. На 10 раз зафіксувати. 6. Для внутрішньої частини стегна: В.п. – лежачи на спині, ноги вгорі прямі, руки вздовж тулуба. а) 1-2 – розвести ноги в сторони; 3-4 – звести ноги у в.п. б) 1-3 розвести та звести ноги на кожний рахунок; 4 – в.п. в) півоберти вправо-вліво ніг і тазу; 7. Вправи для м’язів рук та плечового поясу: В.п. – упор лежачи на колінах. а)- згинання та розгинання рук від підлоги (віджимання). б)- віджимання в упорі лежачи від підлоги; В.п. – упор лежачи на ліктьових суглобах, передпліччя трикутником. в)-«планка» звести лопатки, голову тримати прямо, затриматись у цьому положенні. |
10 хв.
8 раз
8 раз
8 раз
8 раз
8 раз
8 раз
8 раз
8 раз
8 раз
8 раз
10 раз
10 раз
10 раз
10 раз
8 раз
10 раз
10 раз
30 с.
|
Слідкувати за правильним диханням: вдих – носом, видих – на зусиллі через рот
Правильне дихання, видих на зусиллі
Видих на зусиллі, опорний лікоть від підлоги не відривати
Вправи виконувати повільно, слідкувати за диханням
Таз підіймати якнайвище, втискаючи сідниці
Ноги тримати чітко вгорі, не згинати, руками не допомагати
Руки згинати під кутом 90, спина пряма, не прогинатись у попереку. Середній темп роботи
Голову не опускати, спина пряма, стиснути всі м’язи
|
2. |
Вправи стретчінгу: а) В.п. - о.с., ліва рука на поясі. Праву руку покласти на ліву скроню та нахилити голову вправо, зафіксуват Те саме в іншу сторону.
б) В.п. - о.с. Нахил голови вперед, скручуючись вниз руками до підлоги, піднятись у в.п.
в) В.п. - о.с. Нахил тулуба вправо з виносом руки над головою, скручуючись назад. Те саме в іншу сторону.
г) В.п. - упор лежачи. Випад правою вперед, ногу поставити біля долоні – тягнутись, ліву ногу на коліно скручуючись до правої стоячої ноги. Те саме з іншої ноги.
д) В.п. – лежачи на спині. Зігнути праве коліно, підтягнути його руками до грудей і скрутитись вліво. Те саме з іншої ноги.
е) В.п. – лежачи на спині. Праву ногу витягнути вгору до прямого кута, опускаючи її вліво, скручуючись голову вправо. Повторити у зворотньому напрямку. Те саме з іншої ноги.
є) В.п. – лежачи на спині. Підняти прямі ноги до голови, обхватити стопи руками, утримувати положення 5 с. та повернутись у в.п.
ж) В.п. – упор стоячи на колінах. «Кішка» - сісти на п’яти, руки вперед, голову між рук, округлити спину. Упираючись руками випрямити спину, потягнутись головою вгору.
з) В.п. – лежачи на животі. Зігнути ноги взявшись руками за гомілки, тягнутись вгору прогнувшись в попереку. Зафіксувати положення.
и) Виконати напівшпагат, шпагат. |
10 хв. 6 раз
4 раз
6 раз
6 раз
6 раз
4 раз
4 раз
4 раз
4 раз |
Стретчінг – це вправи на розтягування, гнучкість та еластичність м’язів Вправи виконувати повільно без різких рухів, фіксувати положення на 5-10 с. Вдих – носом, видих – ротом, розслабитись, вико- нувати з макс. амплітудою Темп середній, розслабитись, дихати правильно
При нахилі рука пряма
Тягнутись максимально
Опорну ногу не згинати, коліно підтягувати двома руками
Розслабити тіло
Все виконувати повільно, Дихати рівномірно
Прогнутись – вдих, округлитись - видих
Витягнутись якнайвище, стежити за диханням видих – на зусиллі
|
ІІІ. Заключна частина 4 хв. |
|||
1. |
Аутотренінг для приведення організму у спокійний стан. Промова вчителя: “Заплющіть очі, підніміть обличчя до чистого, блакитного неба. Погожий літній день, ви відпочиваєте біля моря. Дуже добре чути приємний шум моря, як хвилі хочуть дістати вас, але попадають тільки краплинки. Теплий промінець сонця торкається вашого обличчя. Ви насолоджуєтесь ним. На душі у вас спокійно, ви повністю розслаблені, задоволені й щасливі. Розплющіть очі. Всім дякую за урок”. |
1.30 с. |
Сидячи на килимках по «турецьки» Руки на колінах, спина і шия розслаблені, дихання рівномірне
В кінці повністю розслабитись
Всі опладують собі |
2. |
Шикування та підведення підсумків уроку. Рефлексія (обговорення) результатів учнями. |
1 хв
1 хв |
Виправити помилки Усвідомлення результатів, обговорення, порівняти свій рівень досягнень |
3. |
Домашнє завдання: Виконувати вправи силової аеробіки та вправи стретчінгу. |
30 с |
Щоденно виконувати завдання |
1