КОНСПЕКТ інтерактивного уроку з волейболу 11 клас

Про матеріал

КОНСПЕКТ

інтерактивного уроку з волейболу

11 клас

Тема: Волейбол – популярний, складний, олімпійський вид спорту, як засіб фізичного виховання, а може – це "гра акторів".

Навички тактичних здібностей та умінь у нападі гравців передньої лінії та захисті гравців задньої лінії.

Мета: Прищеплювати інтерес та розвивати бажання дітей займатись волейболом та систематично фізичними вправами.

Задачі уроку:

1. Продовжити навчання тактичних дій та умінь вибрати місце, а також взаємодії гравців передньої лінії під час нападаючого удару та передачі м'яча у 1,5,6 зони.

2. Повторити спеціальні вправи з волейбольним м'ячем у парах для удосконалення технічних прийомів з волейболу.

3. Удосконалювати тактику захисту взаємодії гравців, вибір місця і спосіб прийому м'яча з нападаючого удару та подачі у двосторонній грі з волейболу.

4. Сприяти розвитку динамічної витривалості, координації рухів, та естетичного виховання за допомогою комплексу степ-аеробіки та загально-розвивальних вправ використовуючи гімнастичні лави.

Місце проведення: спортивна зала ЗОШ № 3.

Інвентар: 10 волейбольних м'ячів, магнітофон, свисток.

Перегляд файлу

 

КОНСПЕКТ

інтерактивного уроку з волейболу

11 клас

 

Тема: Волейбол – популярний, складний, олімпійський вид спорту, як засіб фізичного виховання, а може – це "гра акторів".

Навички тактичних здібностей та умінь у нападі гравців передньої лінії та захисті гравців задньої лінії.

 

Мета: Прищеплювати інтерес та розвивати бажання дітей займатись волейболом та систематично фізичними вправами.

 

Задачі уроку:

 

1. Продовжити навчання тактичних дій та умінь вибрати місце, а також взаємодії гравців передньої лінії під час нападаючого удару та передачі м’яча у 1,5,6 зони.

 

2. Повторити спеціальні вправи з волейбольним м’ячем у парах для удосконалення технічних прийомів з волейболу.

 

3. Удосконалювати тактику захисту взаємодії гравців, вибір місця і спосіб прийому м’яча з нападаючого удару та подачі у двосторонній грі з волейболу.

 

4. Сприяти розвитку динамічної витривалості, координації рухів, та естетичного виховання за допомогою комплексу степ-аеробіки та загально-розвивальних вправ використовуючи гімнастичні лави.

 

Місце проведення:   спортивна зала ЗОШ № 3.

 

Інвентар:   10 волейбольних м’ячів, магнітофон, свисток.

 

Чернігів 2009

Література:

  1. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – Київ, 2004 р.
  2. Фізичне виховання в школі № 1 – 2007 р. Особистісно-зорієнтоване навчання – у практику робити вчителя фізичної культури. Н. Денисенко.
  3. Міністерство освіти і науки України. 2011 р. Навчальна 11-ти річна програма з фізичної культури.
  4. Правила змагань з волейболу.
  5. В.Є. Хапко, В.І.Білоус – "Волейбол" – К.- "Радянська школа" – 1988р.

 

 

За допомогою інтерактивних технологій Мікрофон та Незакінчене речення я сфокусую увагу учнів на завданні та меті уроку, викличу інтерес до занять. Ці прийоми дають можливість грунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Діти зможуть долати стереотипи, вільніше висловлюватися, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.

За допомогою інтерактивної технології кооперативного навчання Робота в парах – учні ефективно засвоять матеріал на початкових етапах навчання для вивчення технічних вправ з волейбольним м’ячем у парах. Технологія сприяє тому, що учні не можуть ухилятись від виконання завдання, можна швидко виконувати вправи і менше витрачати часу.

Робота в малих групах – використовую цю технологію для вирішення третього завдання, бо воно вимагає спільної, а не індивідуальної роботи. Організація роботи Спільний проект – в результаті роботи і обговорення діти цієї групи складають спільний проект.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Зміст заняття

Дозування (хв.)

Організаційно-методичні примітки

І

Підготовча частина

18 хв.

 

 

1. Шикування, рапорт, привітання.

2. Оголошення теми основних завдань уроку та очікування навчальних результатів.

 

Мотивація, мета уроку. Волейбол – для розумного розвага, а для дурня - пристрасть”, Спорт навчає чесно вигравати, спорт вчить з гідністю програвати. Відтак, спорт вчить усьому – вчить життю” (Хеменгуей - письменник), і т.д.

3. Технологія Мікрофон” і Незакінчене речення – всі по черзі лаконічно розповідають все, що знають про волейбол, правила гри, суддівство.

4. Різновиди ходьби:

- ходьба на носках, руки на поясі,

- ходьба на п’ятках, руки за голову,

- перекатом з п’ятки на носок, руки на поясі.

5. Різновиди бігу:

- біг приставним кроком правим, лівим боком уперед по діагоналі”

- біг з  вистрибування вгору на кожний крок,

- біг із високим підніманням стегна,

- біг із закиданням гомілки назад,

- біг спиною уперед.

6. Повільна ходьба з вправами для розвитку рухливості в суглобах плечового поясу.

7. Перешикування колони в 4 колони послідовним поворотом наліво” в русі.

8. Комплекс степ-аеробіки та загальнорозвивальних вправ використовуючи гімнастичні лави.

1 хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

10 сек.

 

 

8 хв.

Перевірити готовність учнів до занять.

Забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, чого вони повинні досягти на уроці.

Надання необхідної інформації та фізичної підготовки, щоб на її основі виконувати основне завдання.

Cфокусувати увагу учнів на завданні й викликати інтерес до занять.

 

 

 

Cлідкувати за поставою:

спина пряма, голову підняти.

 

 

Вистрибувати якомога вище

біг з мінімальним просуванням та максимально частотою рухів.

 

 

 

 

 

Слідкувати за диханням

1 2 - вдих, 3 - 4 – видих.

 

Наліво в колону по чотири – Руш!”

 

Слідкувати за ритмом і вірно повторювати за вчителем.

 

        Вправи для ніг і стегна:

а) В.п.- о.с., руки на поясі.

    1. Торкнутись лави правою ногою.

    2-4 . Три кроки на місці.

    5. Торкнутись лави лівою ногою.

     6-8. Три кроки на місці.

 б)  1. Торкнутись лави правою ногою.

     2. Торкнутись лави лівою ногою.

     3-4. Два кроки на місці.

в)  1-4.Підйом та спуск з лави з првої ноги.

     5-8.Підйом та спуск з лівої ноги.

 г)  1-4.  Два підйоми правого стегна.

     5-8.  Підйоми з лівої та спуск з лави.

      9-12. Два підйоми лівого стегна.

     13-16. Підйом з правої та спуск.

д) 1-4. Підйом та спуск з лави.

      5-8. Чотири стрибки на двох.

е)  1-2. Крок правою праворуч.

     3-4. Перехресний крок.

     5-8. Підйом та спуск з лави.

     9-10. Крок лівою ліворуч.

     11-12. Перехресний крок.

     13-16. Підйом та спуск з лави.

є) В.п.- стоячи правим боком до лави.

1. Крок правою на лаву.

2. Крок лівою на лаву.

3. Правою ногою торкнутись підлоги.

4. Лівою торкнутись підлоги.

5-8. По черзі стати на підлогу повертаючись лівим боком до лав.

9-16. Аналогічні дії з лівого боку з лівої ноги.

ж)  1-2. З правої підйом на лаву.

       3.  Праву на підлогу.

       4. Лівою випад назад.

       5-8. Те саме з лівої ноги, випад     правою.

     Вправи   для активного розтягування та гнучкості.

 

а) В.п.: о.с., стоячи на лаві.

     1-2-3. Поступовий нахил тулуба    вниз, руками торкнутися лави.

    4.В.п.

б) В.п.: о.с., сидячи на лаві, ноги разом вперед, руки за голову.

    1. Поворот тулуба вліво, руки за головою.

    2. Поворот тулуба  вліво, руки вгору.

    3-4. Те саме вправо.

в) В.п.: о.с., сидячи на лаві ноги разом вперед.

     1.Руки підняти вгору , випрямитись.

      2-3-4. Поступові нахили вперед.

г) В.п.: о.с., сидячи на лаві, ноги в сторони.

     1-2. Нахил вперед, правою рукою торкнутись лівої ноги.

     3-4. Нахил вперед, лівою торкнутись правої ноги.

    5-6-7. Поступові нахили вперед, руки поміж  ніг – видих.

    8. В.п.

д) В.п.: о.с., сидячи упор позаду, ноги вперед.

     1-2. Перехресно правою ногою вліво.

      3-4. Перехресно лівою ногою вправо.

е) В.п.: о.с., сидячи на лаві, лава поміж ніг.

     1-2-3. Нахил тулуба вперед.

     4. В.п.

є) В.п.: о.с., сидячи упор позаду на передпліччях, права нога зігнута, торкається лави, ліва пряма над лавою.

     1. Зміна положення ніг.

     2. В.п.

ж) В.п.: о.с., сидячи, упор позаду на передпліччях.

     1-2-3-4. Перехресні рухи ногами вгору .

     5-8. Перехресні рухи ногами вниз.

 з) В.п.: о.с., сидячи на лаві, упор позаду, ноги прямі.

      1. Підтягнути зігнуті в колінах ноги до себе.

     2. Випрямити ноги вгору під кутом 4.

     3. Поставити зігнуті ноги на лаву.

     4. Випрямити ноги вперед.   

і) В.п.: о.с., лежачи на спині, ноги зігнуті, руки на стегнах.

     1-4. Підйом тулуба услід, руки плавно ковзаються уздовж стегон.

     5-8. Опуститись у В.п.

ї) В.п.: о.с., лежачи на спині, ноги зігнуті, руками  взятись за лаву, ліктями зафіксувати голову.

    1. Випрямити  ноги вгору.

     2. Занести ноги за голову, торкнутись носками ніг лави.

    3) Підняти ноги вгору.

    4) В.п.

 

   Активні кроки та стрибки.

а) В.п.: о.с., руки на поясі.

     1-4. Підйом та спуск з лави.

      5-8. Чотири стрибки на двох з напівобертом праворуч, ліворуч.

б)  1-4. Підйом та спуск з лави.

      5-8. Чотири стрибки вгору.

в) 1-4. Підйом та спуск з лави.

      5-6. Два стрибки вправо.

      7-8. Два стрибки вліво.

г)1-4. Підйом та спуск з лави.

    5-8.  Біг на місці з виносом прямих ніг назад.

     9-12. Підйом та спуск з лави.

     13-16. Біг на місці з виносом прямих      ніг уперед.

д) 1. Торкнутись лави правою ногою.

    2. Торкнутись лівою ногою.

    3-4. Два кроки на місці.

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

8 разів

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

3 рази

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

Ритмічний фрагмент музики.

 Слідкувати за поставою, торкатися лави носком ступні.

 

 

Ногу ставити на всю ступню, слідкувати за поставою.

 

 

Ногу ставити на всю ступню.

 

 

Стегно піднімати зі зустрічним рухом лівого ліктя.

 

 

Пружинні невисокі стрибки.

Кроки з різним положенням рук.

 

 

 

 

При торканні  підлоги руки в сторони, тримати рівновагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Випад середній, спина пряма.

 

 

 

Новий музичний фрагмент

 

Нахили виконувати з максимальною амплітудою.

 

Спину тримати прямо, лікті розведені, повороти

з максимальною амплітудою.

 

 

 

Третій нахил виконати з максимальною амплітудою, лобом дістати колін.

 

Ноги в колінах не згинати, носки ніг відтягнути, нахили з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

Хват руками за край лави, ногу заносимо якомога далі, таз повертаємо за ногою.

 

 

Всією площиною грудної клітки торкнутися лави.

 

Енергійно змінювати положення ніг, ноги підіймати до гострого кута щодо тулуба.

 

 

Носки ніг витягнуті, м’язи  живота у напрузі.

 

 

 

Те, саме.

 

 

 

 

 

 

 

Виконувати плавно, м’язи живота у напрузі.

 

 

 

Міцно триматись руками за лаву, ліктями зафіксувати голову.

 

 

 

 

Інший музичний фрагмент музики

 

Пружинні, невисокі стрибки.

 

 

Виконувати паузу між стрибками, потім паузу зменшувати.

 

 

 

Слідкувати за поставою та диханням, ноги прямі.

 

 

 

Виконувати повільніше для зниження дихальних тактів.

 

9-16. Аналогічні дії з лівого боку та лівої ноги.

 

     Вправи   для активного розтягування та гнучкості.

 

а) В.п.: о.с., стоячи на лаві.

     1-2-3. Поступовий нахил тулуба    вниз, руками торкнутися лави.

    4.В.п.

б) В.п.: о.с., сидячи на лаві, ноги разом вперед, руки за голову.

    1. Поворот тулуба вліво, руки за головою.

    2. Поворот тулуба  вліво, руки вгору.

    3-4. Те саме вправо.

в) В.п.: о.с., сидячи на лаві ноги разом вперед.

     1. Руки підняти вгору, випрямитись.

      2-3-4. Поступові нахили вперед.

г) В.п.: о.с., сидячи на лаві, ноги в сторони.

     1-2. Нахил вперед, правою рукою торкнутись лівої ноги.

     3-4. Нахил вперед, лівою торкнутись правої ноги.

    5-6-7. Поступові нахили вперед, руки поміж  ніг – видих.

    8. В.п.

д) В.п.: о.с., сидячи упор позаду, ноги вперед.

     1-2. Перехресно правою ногою вліво.

      3-4. Перехресно лівою ногою вправо.

е) В.п.: о.с., сидячи на лаві, лава поміж ніг.

     1-2-3. Нахил тулуба вперед.

     4. В.п.

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

Новий музичний фрагмент

 

 

Нахили виконувати з максимальною амплітудою.

 

Спину тримати прямо, лікті розведені, повороти

з максимальною амплітудою.

 

 

 

Третій нахил виконати з максимальною амплітудою, лобом дістати колін.

 

Ноги в колінах не згинати, носки ніг відтягнути, нахили з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

Хват руками за край лави, ногу заносимо якомога далі, таз повертаємо за ногою.

 

 

Всією площиною грудної клітки торкнутися лави.

 

є) В.п.: о.с., сидячи упор позаду на передпліччях, права нога зігнута, торкається лави, ліва пряма над лавою.

     1. Зміна положення ніг.

     2. В.п.

ж) В.п.: о.с., сидячи, упор позаду на передпліччях.

     1-2-3-4. Перехресні рухи ногами вгору .

     5-8. Перехресні рухи ногами вниз.

 з) В.п.: о.с., сидячи на лаві, упор позаду, ноги прямі.

      1. Підтягнути зігнуті в колінах ноги до себе.

     2. Випрямити ноги вгору під кутом 4.

     3. Поставити зігнуті ноги на лаву.

     4. Випрямити ноги вперед.   

і) В.п.: о.с., лежачи на спині, ноги зігнуті, руки на стегнах.

     1-4. Підйом тулуба услід, руки плавно ковзаються уздовж стегон.

     5-8. Опуститись у В.п.

ї) В.п.: о.с., лежачи на спині, ноги зігнуті, руками  взятись за лаву, ліктями зафіксувати голову.

    1. Випрямити  ноги вгору.

     2. Занести ноги за голову, торкнутись носками ніг лави.

    3) Підняти ноги вгору.

    4) В.п.

 

   Активні кроки та стрибки.

а) В.п.: о.с., руки на поясі.

     1-4. Підйом та спуск з лави.

      5-8. Чотири стрибки на двох з напівобертом праворуч, ліворуч.

б)  1-4. Підйом та спуск з лави.

      5-8. Чотири стрибки вгору.

в) 1-4. Підйом та спуск з лави.

      5-6. Два стрибки вправо.

      7-8. Два стрибки вліво.

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

8 разів

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

3 рази

 

Енергійно змінювати положення ніг, ноги підіймати до гострого кута щодо тулуба.

 

 

Носки ніг витягнуті, м’язи  живота у напрузі.

 

 

 

 

Те, саме.

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконувати плавно, м’язи живота у напрузі.

 

 

 

Міцно триматись руками за лаву, ліктями зафіксувати голову.

 

 

 

 

Інший музичний фрагмент музики.

 

Пружинні, невисокі стрибки.

 

 

Виконувати паузу між стрибками, потім паузу зменшувати.

 

г)1-4. Підйом та спуск з лави.

    5-8.  Біг на місці з виносом прямих ніг назад.

     9-12. Підйом та спуск з лави.

     13-16. Біг на місці з виносом прямих      ніг уперед.

д) 1. Торкнутись лави правою ногою.

    2. Торкнутись лівою ногою.

    3-4. Два кроки на місці.

9. Вимірювання ЧСС за 10 с.

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

Слідкувати за поставою та диханням, ноги прямі.

 

 

 

 

Виконувати повільніше для зниження дихальних тактів.

 

Результат множимо на 6, реакція організму на навантаження.

ІІ

Основна частина

26 хв.

 

 

Інтерактивна вправа.

7. Технологія кооперативного навчання „Робота в парах”.

Спеціальні вправи з в/б м’ячем у парах:

а) кидок в/б м’яча двома руками із-за голови через випрямлені руки

б) кидок м’яча зверху однією (правою, лівою рукою)

в) кидок в/б м’яча двома руками з відскоком від підлоги

г) кидки в/б м’яча двома руками з вистрибуванням вгору

д) кидок в/б м’яча двома руками з відскоком від підлоги у стрибку

е) кидок м’яча перед собою з передачею зверху однією рукою з відскоком від підлоги

є) підкидання м’яча вгору та прийом зверху двома руками, друга передача над собою і на третій раз передача партнеру

ж) об’єднані передачі в/б м’яча зверху та знизу двома руками (прямо, лівим, правим боком).

8. Передача м’яча та нападаючий удар у 1, 5 і 6 зони.

Технологія кооперативного навчання “Робота в малих групах”.

Організація роботи “Спільний проект”.

 

 

 

 

 

9. Двостороння гра у волейбол.

 

 

 

 

6 хв.

 

4 рази

 

 

4 рази

 

4 рази

 

4 рази

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 хв.

Засвоїти навчальний матеріал, об’єднання по парах.

Відстань один від одного  7-9 метрів.

Тулуб і руки у напрузі.

 

 

Рука випрямлена у напрузі

 

 

Вистрибувати якомога вище, рука випрямлена у напрузі.

 

 

 

 

 

Рука випрямлена у напрузі

 

 

Вибрати спосіб передачі та прийому м’яча.

 

 

 

Об’єднання в групи, розподіл завдань.

 

Передача м’яча розігруючому у 4 зоні, він тобі назад, а потім нападаючий удар або передача у 1,5 6 зони двома чи однією рукою,

Правильне виконання завдання, вчитель виступає як організатор, помічник. Суддівство гри.

ІІІ

Заключна частина

4 хв.

 

 

1. Аутотренінг для приведення організму у спокійний стан.

Промова: Дуже добре працювали, відпочили і навчались, а тепер тихенько в клас, щоб усі вас поважали і здоров’я було у вас.

2. Шикування та підведення підсумків уроку.

 

3. Рефлексія результатів учнями.

 

 

4. Домашнє завдання:

комплекс вправ для розвитку рухливості в суглобах.

30 с.

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

2хв.15с.

 

 

15 с.

По центру зали стати в коло взявшись за руки, закрити очі і рівномірно дихати, відкрити очі, а вчитель закінчує промовою.

 

Оцінити, виділити найкращих, зробити зауваження

Усвідомлення отриманих результатів, колективне обговорення, порівняти свій рівень досягнень,

Щоденно виконувати завдання.

 

doc
Додано
2 серпня 2018
Переглядів
2784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку