Конспект інтегрованного заняття на тему: " Хліб до вашого столу, то праця людська"

Про матеріал
Цей матеріал знайомить дітей із хлібом та професіями хліборобів. Формує уявлення дітей про те,що дуже тяжкий шлях проходить від зерна до хліба.
Перегляд файлу

 

Вид: Інтегроване заняття

Тема:  «  Хліб до вашого столу, то  праця  людська.»

Програмовий  зміст:  Формувати  у  дітей  уявлення  про  важливу  роль  хліба  в  житті 

 кожної  людини, наголосити на тому, що хліб – це цінний продукт харчування, це святиня українського народу. 

Дати  поняття  про  особливості  його  вирощування та послідовність процесу виготовлення хліба,  ознайомити  з  різновидами  хлібобулочних  виробів,поповнювати словник назвами хліборобських професій та дій, пов*язаних з ними.  Розвивати  дрібну  моторику  пальців рук  під  час  ліплення,закріплюючи прийоми ліплення;малювання  хлібобулочних  виробів, пам*ять,увагу,інтонаційну виразність,логічне мислення, зв*язне монологічне мовлення. Вчити класифікувати предмети за відповідними ознаками, розповідати прислів*я за мнемосмужками, складати розповідь за ілюстрацією. Закріпити правила поводження з хлібом. Викликати емоційне ставлення під час сюрпризного моменту. Виховувати патріотичні почуття до рідної землі, бережливе ставлення до хліба та шанобливе – до праці хліборобів.

Попередня  робота:    висівання  зерна  пшениці,  заучування  прислів’їв,  віршів  про 

хліб,  розглядання  колосків,  знайомство  з  традиціями,  пов’язаних  із  хлібом,  читання  літературних  творів  про  хліб,  д/гра   «Від  зернини  до  короваю»,  викладання 

площинного  зображення  колоска  зерном.

                                               Хід  заняття

         Вихователь.  Діти, давайте з вами привітаємося:

Доброго ранку ліси і поля!

Доброго ранку, країно моя!

Доброго ранку, рідний садочок

Доброго ранку, всім мира й тепла!

Сьогодні  ми  з  вами  поведемо  дуже  цікаву  розмову,  про  те,  без  чого  не  можемо  обійтися  жодного  дня,  що  дає  нам  життя  і  наснагу,  здоров’я  і  силу.  А  про  що,  ви  дізнаєтеся,  коли  відгадаєте  загадку:

                   Виріс  у  полі,

                   На  добрій  землі

                   Місце  найкраще

                   Знайшов  на  столі

                   Що  це?   (Хліб)

         Хліб  на  столі   велика  радість  людям.  Він  увібрав  у  себе  тепло  сонечка,  щедрість  матінки-землі.  Україну  називають  хлібним  краєм,  бо  українці  дуже  працьовитий  народ,  вміють  гарно  обробляти  землю  і  одержувати  хороші  врожаї  хліба. 

За  давнім  звичаєм,  у  кожній  хаті,  мали  лежати   хліб,  сіль.  Хліб   то  багатство, 

сіль   гостинність  і  щирість.  З  хлібом  пов’язано  багато  звичаїв,  традицій

         Вихователь. Ох  і  гарний  хліб.  Давайте підійдемо та розглянемо його.  Розкажіть,  який  хліб?  (Духмяний,  запашний,  гарний,  свіжий,  корисний,  смачний,  вітамінний,  апетитний,крушлий,білий,чорний.)

  Хліб,  діти,  буває  різний.  Але  він,  обов’язково,  корисний  і  смачний.  В  ньому  є 

вітамін  В,  який  зміцнює  наш  організм,  покращує  травлення. 

Діти, дайте відповідь на запитання:

-          -хліб спечений з пшениці, то який він? (пшеничний)

-          -з жита? (житній)

-          - а з вівся? (вівсяний)

-          - а щойно спечений хліб? (свіжий)

-          Який  хліб  печуть  із  пшениці?  (Білий.)

– Який  хліб  печуть  із  жита?  (Чорний.)

- а хліб.який пролежав декілька днів?(черствий)– ---

         

Вихователь. (ПДД) Перед  вами  лежать  сухарики  хліба.  Покажіть,  пшеничний

  сухарик. 

А,  тепер,  покажіть  житній  сухарик.  Посмакуйте  сухариками.

– Який  за  смаком  пшеничний  сухарик?  (Солодший.)

– Який  за  смаком  житній  сухарик?  (Кисліший.)

         – Але шлях від маленької зернини до пахучої паляниці довгий і важкий. Багатьом людям треба було докласти чимало зусиль, щоб отримати смачний буханець. Давайте  пригадаємо шлях хліба до столу.

Розглядання ілюстрації «Від лану до столу», складання розповіді.

         – Погляньте,  уважно,  на  ілюстрації  і  розкажіть,  як  вирощують  хліб.

Спочатку поле  треба виорат, потім вчасно посіяти в сиру землю. Ціле літо поливає поле дощик, гріє сонечко. Лише вони знають, скільки праці вкладено в це зерно. Потім зерно треба зібрати, змолотити. До роботи стають комбайни. Машини везуть зерно на елеватор, там його віють, потім везуть до пекарні. У пекарні місять тісто і випікають хліб. Спеціальна машина розвозить хліб по магазинам, де ми з вами його і купуємо.

 

Вихователь.Ось  такий  довгий  шлях  зернини  до  духмяної  паляниці.

 

 

Робота в підгрупах:

Пальчикова гімнастика.

Я печу хлібчик дітям на обідчик

Найбільшому хліб місити

А тобі – воду носити

А тобі – в печі палити

А тобі – дрова рубати

А малому замітати

Тільки хліб на пекли танцювати почали.

  1.         група -Розмальоки з хлібобулочними виробами (мол.в.0
  2.         група -викладає доріжку «Від зернини до хлібини» (сер.в.)
  3.         група – ліплять з пластиліну хлібобулочні вироби (ст.в.)
  4.         група -викласи із паличок колоски, площинне зображення колоска(сер.в.)

(розгляд виконаної по підгрупам роботи, аналіз)

-                      Вихователь:Малята, давайте уявимо, що ми маленькі зернятка, які посіяли у полі.

         Гра-релаксація  «Зернята»

         Ви  маленькі  зернята,  які  посіяли  в  землю…  Лежить  зернятко  в  м’якій,  пухкій  землі…  Почало  проростати…  Дощик  землю  поливав,  росток  підростав…  І  з’явились  перші  листочки…  А  з  них  повні,  гарні  колосочки…  До  сонечка  повернулись  і  сонечку  посміхнулись…  Вітер  колоски  хитає,  до  зернят  промовляє:  «Ви  повні  та  хороші,  буде  з  вас  урожай  хороший..!»

         Вихователь.Багато  людей  докладають  свою  працю,  щоб  ми  їли  з  вами  смачний  хліб.

         – Як  називають  людей,  що  вирощують  хліб?  (Хлібороби.)

         – Назвіть  хліборобські  професії.  ( демонстраційні картки :Тракторист,  комбайнер,  шофер,  агроном,  механізатор.)

         Як  ми  повинні  відноситися  до  їхньої  праці?    повагою,  гордістю,  тому  що  їх  праця  нелегка.)

         – А  як  ми  називаємо  людей  тієї  професії,  що  печуть  нам  хліб?  (Пекарі.)

         – Вони  нам  печуть  не  тільки  смачний  хліб.  У  нього  є  багато  родичів   солодких 

 і  здобних,  з  маком  та  повидлом.  Усі  вони  вам,  діти,  добре  знайомі,  бо  завжди  доречні  і  до  сніданку,  і  до  обіду,  і  до  вечері. 

        

 

      Дидактична  гра  «Борошняні  вироби»

         (Діти  роздивляються  картинки  та  складають  описові  розповіді  про  хлібні  вироби.)

  Це   батон.  Він  білий,  довгастий,  із  поперечними  смужками.

  Це   калач.  Він  коричневий,  блискучий,  присипаний  маком.

         – Це   рогалик.  Він  формою  схожий  на  місяць,  присипаний  цукровою  пудрою.  Рогалик  солодкий,  всередині  у  нього  повидло.

          Це   коровай.  Він  святковий,  оздоблений  різними  візерунками  з  тіста.

Молодці,  малята,  я  зрозуміла,  що  ви  не  тільки  любите  хлібні  вироби,  а  й  цінуєте  їх.

  Діти читають з мнемосмужок:      – Пригадайте  мудрі  прислів’я  та  приказки,  які  підкреслюють  шанобливе  ставлення  до  хліба.

         * Хліб   усьому  голова.

         * Хліб  житній   батько  рідний,  гречана  каша   мати  наша.

         * Без  хліба   нема  обіду.

         * Хочеш  їсти  калачі,  не  лежи  на  печі.

         * Землі  вклоняйся  низько,  до  хліба  будеш  близько.

         Вихователь.  Так,  діти,  кожного  разу,  коли  ви  берете  навіть  маленьку  скибку  запашного  хліба  в  руки,  пам’ятайте,  скільки  прикладено  тут  людської  праці.  Бережіть  навіть  маленьку  крихітку  хліба!

        Давайте разом пригадаємо правила поводження з хлібом:

         * Не  кидайся  хліб на землю

         * не кришити хліб

         *  не наступати на хліб ногою

          Не гратися хлібом

         *  не їсти хліб, лежачи, щоб не подавитися

  • не їсти хліб,коли, коли розмовляєш, щоб не поперхнутися

         

 

 

 

Вихователь:  діти, давайте згадаємо чистомовку про колосок:

-          ок-ок-ок ось знайшовся колосок

-          ра-ра-ра зраділа уся дітвора

-          ка-ка-ка буде з нього мука

-          ай-ай-ай спечемо смачний коровай

-          ор-ор-орвийде в полетрактор

-          ову-ову-ову орати поле буде знову

 

 Вихователь:   Діти, ви молодці, ми сьогодні дуже багато пригадали про хліб, як він зростає та з*являється на нашому столі.

-          А що вам більше всього запам*яталося?

-          Що нового ви дізналися?

-          Чим цікавим , на ваш погляд, ви хотіли би поділитися з товаришем?

У мене для вас є сюрприз. Ось смачненькі пиріжечки, які приготувала для нас матуся Анабель. (діти смакують та пригощають гостей)

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                КОНСПЕКТ

                          ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ

                « ПОДОРОЖ У МИНУЛЕ: ХЛІБ - ВСЬОМУ ГОЛОВА»

                                      

 

 

                                                     Вихователь: Самофал С.Я.

docx
Додано
30 грудня 2023
Переглядів
1519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку