Інтегрована комунікативна діяльність
Тема: Складаємо меню
Мета:
Вчити дітей складати невеличкі розповіді про процес приготування страви.
Вчити дітей правильно будувати речення з прийменниками, дотримуючись порядку слів у ньому; вчити утворювати відносні прикметники; вправляти у вживанні іменників та дієслів у різних відмінках однини.
Вчити дітей складати речення зі сполучниками підрядності «для того щоб».
Закріплювати знання дітей про посуд, продукти харчування, процес приготування страв.
Розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу, зорове сприйняття.
Збагачувати словник дітей словами – назвами посуду, продуктів харчування.
Виховувати активність, дружні взаємини з однолітками.
Матеріали: матеріали до дидактичних ігор «Що зайве», «З чого який», «Посуд. Продукти харчування», «Готуємо бутерброд» , сюжетна картина «Готуємо обід з мамою»; чашки, ложечки, варення.
Хід заняття
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Кивають голівки
Та сяють усмішки.
Малята тісто замісили
Потім його розкачали.
Тоді варенички ліпили
Начинку смачну накладали.
В окріп обежено опускали,
Вправно ложкою мішали.
Наприклад: вареники (з чим) з картоплею. Якщо вареники з картоплею, то вони які? (картопляні/ грибні/ капустяні вареники).
Наприклад: сир + піца – готуємо сирну піцу.
Фізкультхвилинка «Пиріжок»
В колосочку в чистім полі
Пиріжок росте на волі,
та хить — хитається, (нахиляємо тулуб вправо-вліво)
З вітром любо грається. Отак-от!
Пиріжкові сонця досить,
Колосочки косять, косять. (хитаємо внизу руками вправо-вліво)
Де в коморі порожньо
Сипте, сипте борошно. (імітуємо, ніби висипаємо щось із рук)
Отак-от
Мама місить тісто, тісто, (імітуємо замішування тіста)
У макітрі тісно, тісно.
Тісто надимається —
То пиріг пишається. (піднімаємо руки вгору) Отак-от!
Ой, і весело малечі: Пиріжок виходить з печі!
Пригощайтесь, нюхайте, (нюхаємо, намагаючись почути приємний запах)
Та на пальці дмухайте. (дмухаємо на пальці)
Ой, смачне!
Д/г «Посуд. Продукти харчування» - складання речень з прийменниками.
Наприклад: Наталка додала зелень до салату/до борщу/ супу.
Демонструються картинки з зображенням певної страви та продуктів для її приготування. Діти мають сказати яка страва готується, необхідні інгредієнти та знайти зайвий продукт. Наприклад: Для приготування млинців необхідно взяти борошно, яйця, цукор, олію, молоко, а огірок зайвий.
Наприклад: Для того щоб зробити бутерброд необхідно взяти хліб, масло, ковбасу, помідор. Спочатку на хліб намащуємо масло, потім кладемо шматочки ковбаси. Зверху на ковбасу кладемо сир. Готовий бутерброд кладемо на тарілку.
Діти обирають «інгредієнти» для свого бутерброду, викладають та розповідають, що за чим вони роблять.
Вихователь пояснює дітям послідовність приготування чаю та запитує у дітей. – Якщо чай приготували з калини/малини/смородини, то який це чай? (калиновий чай, малиновий чай...)
Діти самостійно роблять собі чай на смакують.