світі професій» О. В. |
Програмовий зміст:
Зв’язне мовлення: вчити складати розповідь із 3-4 речень за допомогою запитань вихователя про професії.
Граматика: вчити правильно вживати іменники знахідного й орудного відмінків.
Словник: активізувати словник іменниками та дієсловами з теми «Професії».
Звукова культура: удосконалювати артикуляцію та вимову звука [ч], автоматизувати його у словах в різних позиціях.
Матеріали та обладнання: презентація до заняття, відеокамера, лист, мікрофон, посилка.
Хід заняття:
I.Вступна частина
Діти разом з вихователем заходять в ігрову кімнату, на килимку утворюють коло, взявшись за руки.
(Слайд №1)
- Нумо, дітки, станем в коло! Скільки друзів, глянь навколо! Руку дружби простягни і займатися почни!
- Сьогодні в нас гостей багато, нам треба всіх їх привітати! Тож, до гостей ви поверніться, привітайтесь, посміхніться! (Доброго ранку!)
Стук у двері.
- Ой, діти, ви теж це чуєте? Мабуть, хтось до нас прийшов, зараз подивлюся.
Вихователь відчиняє двері, помічає посилку.
- Дивно, але тут нікого немає, лише посилка лежить.
Вихователь бере посилку і підносить до дітей.
-Як ви думаєте, хто міг принести нам це? Хто розносить людям листи та посилки? Так, це ж листоноша, кур’єр! Давайте її відкриємо, хочете?
Промовити слова листоноша та кур’єр по складах.
Діти сідають на стільці. Вихователь відкриває коробку.
-Ой, тут є лист, хочете щоб я його прочитала? То ж слухайте уважно.
«Дорогі діти! Пише до вас Маша із мультику «Маша і Ведмідь», ви ж мене знаєте? Незабаром я закінчую школу і буду ходити на роботу, але я нічого не знаю про професії і не можу визначитись, яку з них обрати собі. Я знаю, що ви дуже розумні і можете мені допомогти. Розкажіть, будь ласка, все, що ви знаєте про професії і запишіть це на відеокамеру, яка є у посилці, адже я не можу прийти до вас, через заняття в школі. Дуже дякую вам за допомогу!»
-Діти, допоможемо їй?
-Так!!!
Вихователь бере камеру і ставить на шафу.
II.Основна частина
Гра «Кольорові слова»
-Маша для вас підготувала цікаві картинки, але вона не знає, як вони правильно називаються. Діти, допоможемо Маші та назвемо слова правильно?
-Так!
-Погляньте уважно на екран. Перед вами з’явилися картинки, але вони всі одного кольору. Давайте ми з вами будемо по черзі називати, що ж на них зображено.
-Кіра, поглянь на картинку, що на ній зображено? (Чашка) Якого вона кольору? (Червоного) а тепер скажи це все разом. (Чашка червоного кольору).(Слайд №2)
(Слова для гри: чайник, черпак, черевики, м’яч, ключ, ручка) (Слайд № 3-8)
-Молодці, Маша буде дуже рада, що ви назвали різні предмети та гарно промовили їх.
Діти хором та індивідуально називають колір предмета та його назву.
-А ще Маша склала для вас чистомовку, щоб ви розім’яли свої язички та губки і чітко промовляли слова. Давайте з вами станемо в коло. Тож приготували свої голосочки і промовляємо.
Стають в коло і промовляють чистомовку та імітують рухи.
Іч-іч-іч-натопили добре піч.
Ача-ача-ача-наша піч гаряча.
Ач-ач-ач-ставимо у піч калач.
Іч-іч-іч-чайник ставимо на піч.
Чай-чай-чай-ось смачний калач і чай.
-Розумнички, гарно промовляли чистомовку.
Діти сідають на стільці.
-Діти, а ви пам’ятаєте про, що ми маємо розповісти Маші? Ви готові їй допомогти? Тож розпочинаємо. Погляньте на екран.
Вправа на відмінювання слів в орудному і знахідному відмінку.
-Кого ви бачите на екрані?(Кухаря) (Слайд № 9)
- Чим користується кухар на кухні? (Ложкою, виделкою, ножем, черпаком, каструлею, сковорідкою, тарілкою)
-Молодці! Погляньте на наступну картинку.
- Кого ви бачите в лікарні? (Лікаря) (Слайд № 10)
- Чим він користується, коли лікує людей? (Термометром, бинтом, шприцом, пігулками, ліками, каплями, фонендоскопом)
-Продовжуємо далі!
- Кого ми з вами бачимо на будівництві? (Будівельника) (Слайд № 11)
- Чим користується будівельник? (шпателем, цементом, цеглою, цвяхами, лопатою, піском, дрилем, бетономішалкою)
-І залишилась остання картинка. Погляньте, будь ласка, на картинку.
- Кого ви бачите у перукарні? (Перукаря) (Слайд № 12)
- Чим він користується? (ножицями, гребінцем, феном, резинками)
-Розумнички! А зараз трішки відпочинемо і виконаємо фізкультхвилинку.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Кожна праця це уміння,
Вміння справжні, професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так завзятий танцівник,
Так пливе спортсмен -плавець...
Кожний справжній фахівець!
-Вправно виконували рухи. Тож продовжуємо далі.
-Давайте з вами ще Маші розповімо скільки є цікавим професій, щоб вона остаточно обрала професію своєї мрії.
-Ось послухайте мою розповідь, як зразок для вас.
Це вчителька. Вона працює у школі. Вчителька вчить дітей писати, читати, рахувати. Для роботи їй потрібна дошка, указка, крейда.
(Слайд № 13)
Спробуйте і ви розповісти про професію поліцейського, а я вам допоможу за допомогою запитань.
-Молодці! Гарно розповідали. Гадаю, що Маші ваші розповіді сподобаються!
III.Заключна частина
-Ми стільки сьогодні пригадали професій. Але мені було б дуже цікаво дізнатись і Маші також ким ви мрієте стати в майбутньому. Давайте з вами утворимо коло і пограємо в гру «Ким я мрію стати майбутньому».
(Слайд № 18-20)
Гра «Ким я мрію стати в майбутньому»
Ось тримайте мікрофон, який Маша передала в посилці і промовляйте голосно, щоб усі чули ваші відповіді.
-Молодці, гарно попрацювали, а відеокамера все зняла наше заняття. Зараз я її візьму і покладу в коробку і по дорозі зайду на нову пошту і відправлю посилку Маші.
-Діти, про які професії ми сьогодні з вами говорили?
-Яке завдання вам сподобалось найбільше? Чому?
(Слайд 21)