Конспект заняття з мовленнєвого розвитку для дітей II молодшої групи "У світі професій"

Про матеріал
Зв’язне мовлення: вчити складати розповідь із 3-4 речень за допомогою запитань вихователя про професії. Граматика: вчити правильно вживати іменники знахідного й орудного відмінків. Словник: активізувати словник іменниками та дієсловами з теми «Професії». Звукова культура: удосконалювати артикуляцію та вимову звука [ч], автоматизувати його у словах в різних позиціях.
Перегляд файлу

світі професій»

О. В.

 

Програмовий зміст:

Зв’язне мовлення: вчити складати розповідь із 3-4 речень за допомогою запитань вихователя про професії.

Граматика: вчити правильно вживати іменники знахідного й орудного відмінків.

Словник: активізувати словник іменниками та дієсловами з теми «Професії».

Звукова культура: удосконалювати артикуляцію та вимову звука [ч], автоматизувати його у словах  в різних позиціях.

Матеріали та обладнання: презентація до заняття, відеокамера, лист, мікрофон, посилка.

Хід заняття:

I.Вступна частина

Діти разом з вихователем заходять в ігрову кімнату, на килимку утворюють коло, взявшись за руки.

(Слайд №1)

- Нумо, дітки, станем в коло! Скільки друзів, глянь навколо! Руку дружби простягни і займатися почни!                            

- Сьогодні в нас гостей багато, нам треба всіх їх привітати! Тож, до гостей ви поверніться, привітайтесь, посміхніться! (Доброго ранку!)

Стук у двері.

- Ой, діти, ви теж це чуєте? Мабуть, хтось до нас прийшов, зараз  подивлюся.

Вихователь відчиняє двері, помічає посилку.

- Дивно, але тут нікого немає, лише посилка лежить.

Вихователь бере посилку і підносить до дітей.

-Як ви думаєте, хто міг принести нам це? Хто розносить людям листи та посилки? Так, це ж листоноша, кур’єр! Давайте її відкриємо, хочете?

Промовити слова листоноша та кур’єр по складах.

Діти сідають на стільці. Вихователь відкриває коробку.

-Ой, тут є лист, хочете щоб  я його прочитала? То ж слухайте уважно.

«Дорогі діти! Пише до вас Маша із мультику «Маша і Ведмідь», ви ж мене знаєте? Незабаром я закінчую школу і буду ходити на роботу, але я нічого не знаю про професії і не можу визначитись, яку з них обрати собі. Я знаю, що ви дуже розумні і можете мені допомогти. Розкажіть, будь ласка, все, що ви знаєте про професії і запишіть це на відеокамеру, яка є у посилці, адже я не можу прийти до вас, через заняття в школі. Дуже дякую вам за допомогу!»

-Діти, допоможемо їй?

-Так!!!

Вихователь бере камеру і ставить на шафу.

II.Основна частина

Гра «Кольорові слова»

-Маша для вас підготувала цікаві картинки, але вона не знає, як вони правильно називаються. Діти, допоможемо Маші та назвемо слова правильно?

-Так!

-Погляньте уважно на екран. Перед вами з’явилися картинки, але вони всі одного кольору. Давайте ми з вами будемо по черзі називати, що ж на них зображено.

-Кіра, поглянь на картинку, що на ній зображено? (Чашка) Якого вона кольору? (Червоного) а тепер скажи це все разом. (Чашка червоного кольору).(Слайд №2)

(Слова для гри: чайник, черпак, черевики, м’яч, ключ, ручка) (Слайд № 3-8)

-Молодці, Маша буде дуже рада, що ви назвали різні предмети та гарно промовили їх.

Діти хором та індивідуально називають колір предмета та його назву.

-А ще Маша склала для вас чистомовку, щоб ви розім’яли свої язички та губки і чітко промовляли слова. Давайте з вами станемо в коло. Тож приготували свої голосочки і промовляємо.

Стають в коло і промовляють чистомовку та імітують рухи.

Іч-іч-іч-натопили добре піч.

Ача-ача-ача-наша піч гаряча.

Ач-ач-ач-ставимо у піч калач.

Іч-іч-іч-чайник ставимо на піч.

Чай-чай-чай-ось смачний калач і чай.

-Розумнички, гарно промовляли чистомовку.

Діти сідають на стільці.

-Діти, а ви пам’ятаєте про, що ми маємо розповісти Маші? Ви готові їй допомогти? Тож розпочинаємо.  Погляньте на екран.

Вправа на відмінювання слів в орудному і знахідному відмінку.

-Кого ви бачите на екрані?(Кухаря) (Слайд № 9)

- Чим користується кухар на кухні? (Ложкою, виделкою, ножем, черпаком, каструлею, сковорідкою, тарілкою)

-Молодці! Погляньте на наступну картинку.

- Кого ви бачите в лікарні? (Лікаря) (Слайд № 10)

- Чим він користується, коли лікує людей? (Термометром, бинтом, шприцом, пігулками, ліками, каплями, фонендоскопом)

-Продовжуємо далі!

- Кого ми з вами бачимо на будівництві? (Будівельника) (Слайд № 11)

- Чим користується будівельник? (шпателем, цементом, цеглою, цвяхами, лопатою, піском, дрилем, бетономішалкою)

-І залишилась остання картинка. Погляньте, будь ласка, на картинку.

- Кого ви бачите у перукарні? (Перукаря) (Слайд № 12)

- Чим він користується? (ножицями, гребінцем, феном, резинками)

-Розумнички! А зараз трішки відпочинемо і виконаємо фізкультхвилинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Кожна праця це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен -плавець...

Кожний справжній фахівець!

-Вправно виконували рухи. Тож продовжуємо далі.

-Давайте з вами ще Маші розповімо скільки є цікавим професій, щоб вона остаточно обрала професію своєї мрії.

-Ось послухайте мою розповідь, як зразок для вас.

Це вчителька. Вона працює у школі. Вчителька вчить дітей писати, читати, рахувати. Для роботи їй потрібна дошка, указка, крейда. 

(Слайд № 13)

Спробуйте і ви розповісти про професію поліцейського, а я вам допоможу за допомогою запитань.

  1. Хто це? (Це поліцейський)  (Слайд № 14)
  2. Де він працює? (Він працює в поліції)
  3. Що робить поліцейський? (Він затримує злочинців, слідкує за порядком, захищає людей)
  4. Що він використовує у своїй роботі? (Він використовує поліцейську машину, наручники, рацію, пістолет).
  1. А це хто? (Це продавець) (Слайд № 15)
  2. Де він працює? (Він працює в магазині)
  3. Що робить продавець? (Продавець продає різні товари)
  4. Що він використовує у своїй роботі? (Він користується калькулятором, гроші, ваги)
  1. А це хто? (Це художник) (Слайд № 16)
  2. Що він робить? (Він малює картини)
  3. А чим він малює картини? (Він малює картини фарбами, пензлем, олівцями)
  4. Що художник малює? (Художник малює природу, людей, іграшки, тварини).
  1. Це хто? (Це вихователька)  (Слайд № 17)
  2. Де вихователька  працює? (Вихователька працює в садочку)
  3. Що вона робить? (Вона виховує дітей )
  4. Що вона використовує у своїй роботі)

-Молодці! Гарно розповідали. Гадаю, що Маші ваші розповіді сподобаються!

III.Заключна частина

-Ми стільки сьогодні пригадали професій. Але мені було б дуже цікаво дізнатись і Маші також ким ви мрієте стати в майбутньому. Давайте з вами утворимо коло і пограємо в гру «Ким я мрію стати майбутньому».

(Слайд № 18-20)

Гра «Ким я мрію стати в майбутньому»

Ось тримайте мікрофон, який Маша передала в посилці і промовляйте голосно, щоб усі чули ваші відповіді.

-Молодці, гарно попрацювали, а відеокамера все зняла наше заняття. Зараз я її візьму і покладу в коробку і по дорозі зайду на нову пошту і відправлю посилку Маші.

-Діти, про які професії ми сьогодні з вами говорили?

-Яке завдання вам сподобалось найбільше? Чому?

(Слайд 21)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку