Конструювання з різних матеріалів: як організувати вдома
Конструювання- це особливий вид образотворчої діяльності. Воно більше від інших пов'язане із грою. Під конструюванням прийнято розуміти різноманітні будівлі з будівельного матеріалу, виготовлення виробів та іграшок із паперу, картону, дерева й інших матеріалів. За своїм характером воно, так само, як і зображувальна діяльність та гра, віддзеркалює навколишню дійсність.
Шановні батьки, якщо ви хочете гарно та корисно провести свій час з дитиною, то ви маєте знати, що конструювання одне з найулюбленіших занять дітей дошкільного віку. У процесі конструювання дитина розвиває дрібну моторику, образне мислення, творчу уяву і, звісно, активне мовлення. Вона навчається порівнювати предмети між собою, розділяти на частини, бачити в них спільне і відмінне, знаходити основні частини конструкції, від яких залежить розміщення інших частин і відповідно робити висновки та узагальнення. Усі ці дії дитина супроводжує мовою, збагачуючи свій словник та вдосконалюючи граматичну структуру власного мовлення.
Цікавим та доступним матеріалом для конструювання є папір. Дії з папером виникають ще у ранньому дитинстві – діти люблять м’яти, рвати папір; малюкам подобається шурхіт, колір, перетворення аркуша у жмут. Усе це – корисні для розвитку дитини заняття, адже вони розвивають відчуття, слухову увагу та сприйняття, дрібну моторику.
Конструювання зі смужок паперу.
З цих елементів можна створювати зображення на площині і об'ємні роботи. В основі вироби - з'єднані в кільця смужки паперу
Оригамі -
техніка складання з аркуша паперу об'ємних фігур. При створенні фігурки-орігамі ножиці не потрібні.
Цікавим матеріалом дитячих ігор можуть бути звичайні ґудзики. Дітям дуже подобається бавитися з ними.
“Картинки з ґудзиків“
Для розвитку творчих здібностей і образного мислення малюка ви можете запропонувати йому викладати з ґудзиків квіточки, доріжки, будиночки, всілякі візерунки, словом, те, що підкаже ваша фантазія і фантазія дитини.
Кольорові заплатки
Підібрати ґудзики до латочок на предметних зображеннях відповідного кольору.
“Ґудзикові візерунки”
Можна викладати візерунки з ґудзиків на столі, тобто “малювати”.
Цікавим та незвичайним буде конструювання з природнього матеріалу. Діти знайомляться з можливостями його використання в різних виробах.
«Жучок»
Виліпити з пластиліну ніжки, голову й прикріпити до половинки волоського горіха.
«Сонечко»
Накласти кільце з пластиліну на краї половинки волоського горіха. Викласти навкруги летючки клена й притиснути другою половинкою горіха, яка теж обліплена по краях пластиліном.
«Човник»
Підібрати велику шкаралупу волоського горіха, вставити неї щоглу (гілочку 8—10 см) і закріпити пластиліном. Натягнути на щоглу вітрило протягнути через щоглу листок або берест, проколотий у двох місцях. Наклеїти прапорець із червоного листочка (дикого винограду, чорноплідної горобини).
«Їжак»
Підібрати велику ялинову шишку з розкритими лусочками, підліпити до неї голівку і лапи з пластиліну. Вставити в шишку між лусками соснову гілку. Вуха зробити з гарбузового насіння, закріпивши його між лусками шишки, і очі – з ягід горобини.
Також можна викладати цікаві візерунки, фігурки, різноманітні форми.
Звичайно неможна не згадати про конструктори, які є у кожної дитини. Світ конструкторів – це різноманітність форм, матеріалів, кольорів і відповідно завдань, які вирішуються дітьми в процесі гри. Вони дозволяють будувати будівлі, створювати різноманітні фігури, викликають інтерес у дітей та захоплення.
Навички, які розвиває конструктор:
Коли син або дочка не любить слідувати вказівкам, а політ фантазії не обмежений кольоровими книжечками з покроковими алгоритмами виконання – з’являються креативні та абсолютно несподівані рішення.
Не намагайтеся показувати дитині, як грати, якщо вона не просить. А ось коли виникають сумніви, і дитина підходить з проблемою – обов’язково підкажіть, як рухатися далі, щоб не втратилось бажання розбиратися.
Підсумовуючи вище сказане, можна підвести підсумок, що ігри з будівельним, природнім, покидьковим матеріалом і різними конструкторами розвивають дрібну моторику, просторову орієнтацію - уявлення про розташування предметів в просторі і відносно один одного, уяву, фантазію, творчі здібності , діти дізнаються багато нового, допомагають удосконалювати елементарні технічні вміння, активізувати словник.