КОНСПЕКТ інтегрованої організованої діяльності з використанням прийомів ейдетики для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Торохтить зима на возі»

Про матеріал

інтегровано- організована діяльність з пріоритетом пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного розвитку з використанням прийомів ейдетики для дітей старшого дошкільного віку

на тему: «Торохтить зима на возі»

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ

інтегрованої організованої  діяльності з пріоритетом пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного розвитку з використанням прийомів ейдетики для дітей старшого дошкільного віку

на тему:

«Торохтить зима на возі»

 

Програмовий зміст: закріпити знання дітей про зміни, що відбуваються в природі взимку. Вчити висувати припущення, аналізувати,  логічно мислити, відшукувати асоціації у звуках, предметах, кольорах,  явищах, символічних знаках. Вчити за допомогою тактильних карток і карток – символів відтворювати поетичний твір. Закріпити назви зимових місяців, з’ясувати походження їх назв.

Закріпити

Розвивати стійку увагу, довільну пам'ять, інтелектуальний потенціал, образне мислення, уяву, дрібну моторику кисті рук, творчі здібності.

Виховувати пізнавальну активність, організованість, позитивне ставлення до занять.

 

Попередня робота: проведення спостережень за явищами природи, що відбуваються взимку;  читання творів; пояснення дітям назв зимових місяців;  вивчення прислів’їв та приказок, відгадування загадок;  проведення дидактичних ігор: «Коли це буває», «Що змінилося», «Про що ти подумав», «Якого кольору зима (весна, осінь)», слухання музичних творів П. Чайковського «Пори року» , Р.Шуман «Дід Мороз», А. Вівальді «Пори року».

 

Обладнання: аудіо записи творів П. Чайковського «Пори року» (Зима) та А. Вівльді «Зима», асоціативні картки  по темі «Зима», набори  тактильних карток , набори карток – символів для відтворення вірша Т. Коломієць «Торохтить зима на возі», звукові мішечки, мікрофон, зразок аплікації «Засніжене дерево»,  тонований папір А4, площинне дерево, порізані нитки, клей, пензлик, бутафорна засніжена галявина, «гостинці від Зими».

 

Хід заняття

 

Привітання гостей.

 

Звучить музика П. Чайковського «Пори року»- «Зима»

- Яка чарівна музика! Яку вона вам нагадала пору року?

А чому? Що ви відчули? Що уявили? Про що ви подумали?

-Діти, а що ви можете сказати про зиму?

 

 

 

 

-Молодці, скільки всього пригадали про зиму.

Назвіть назви зимових місяців. Який у нас зараз зимовий місяць? Який місяць буде після січня? А перед лютим?

Чому грудень назвали груднем? (Тому, що мокра земля замерзає і стає твердою наче грудка). Січень – бо січе вітрами, снігом, морозами. А лютий – бо «лютує» хурделицями, вітрами, «бореться» з приходом весни.

 

- Які приказки і прислів’я про зиму ви знаєте.

  • Грудень рік кінчає, а зиму починає.
  • Січень снігом січе, а мороз вогнем пече.
  • Лютневий сніг водою пахне.
  • Багато снігу, багато хліба.
  • Зимою деньок, як комарів носок.
  • Прийшов грудень, приніс студень.
  • Січень наступає, мороз людей обіймає.
  • Як лютий не лютуй, а на весну брів не хмур.
  • Сонце блищить, а мороз тріщіть.
  • Зимова днина така: сюди -  тень, туди – тень, та й минув день.

 

- Діти, сьогодні вранці, коли я прийшла в дитячий садок, на столі побачила ось цей кошик із чарівними звуковими мішечками. Цікаво від кого ці мішечки? А вам цікаво?  Думаю, якщо ми послухаємо як вони звучать, тоді  здогадаємося від кого.  

 

Взяти перший мішечок із кубиками. Запропонувати послухати як він звучить.

 

 - Про що ви подумали, почувши цей звук?

Мені цей звук нагадав вірш Т. Коломієць «Торохтить зима на возі»

 

- Послухайте його.

Слухання  вірша і обговорення незрозумілих слів

Зима на возі
Подивіться - по дорозі
Торохтить зима на возі,
Мотузяні віжки смиче,
Хуртовину в поміч кличе.
А тим часом хуртовині
Славно спиться на перині,
Нагулялась на весіллі
В молодої заметілі.
Нагулялась, натомилась,
Спать надовго завалилась.
Що тут вдієш!
По дорозі
Торохтить зима на возі.
Мотузяні віжки смиче,
Хуртовину в поміч кличе.

 

 - Діти, як ви розумієте вислів «торохтить зима на возі»?

 - Чому зима хуртовину в поміч кличе?

 - Що хотіла сказати письменниця словами «а тим часом хуртовині славно спиться на перині»?

 - Візьміть тактильні картки і розкладіть перед собою, розгляньте їх уважно.

Я вам буду читати по одному реченню із вірша, а ви мені показуватимете ту картку, яка особисто вам нагадуватиме це речення і поясните свій вибір.

Наприклад: «Подивіться по дорозі торохтить зима на возі…» - обираю картку із наждачним папером тому, що вона схожа мені на асфальт.

 

 - Молодці, чудово справились із цим завданням. Скажіть за допомогою чого іще можна відтворити цей вірш? (схем, малюнків, знаків)

- Послухайте іще раз уважно вірш, а потім за допомогою карточок – схем викладете вірш на партах і прочитаєте його на пам'ять.

 

Читання вірша, відтворення його за допомогою піктограм індивідуально і на дошці, читання на пам'ять.

 

  • Прийшов час послухати як звучить другий мішечок.

 

Слухання, як звучить мішечок із дзвіночками.

 

  • Про що ви подумали почувши цей звук?

Припущення дітей.

  • Мені цей звук нагадав, як дзвенять сніжинки.

Давайте ми з вами уявимо себе сніжиночками.

 

Діти переходять на килимок.

Фізкультхвилинка під музичний супровід Вівальді «Пори року. (Зима)»

  Білесенькі сніжиночки,                                     Вродились ми з води;

  Легенькі як пушиночки

  Спустилися сюди.

  Ми хмарою носилися

  Від подиху зими

  І весело крутилися

  Метелицею ми.

  Тепер ми хочем спатоньки,

  Як дітоньки малі,

  І линемо до матінки –

  До любої землі.

Діти залишаються на килимку.

 

 Проводиться гра з мікрофоном  «Тільки такі слова».

  • В руки мікрофон беріть  і тільки веселі слова кажіть;
  •  Тільки круглі слова;
  • Холодні слова; Гарячі;
  • Хто знає кислі слова;

 

  • Діти, що  взимку буває білого кольору?
  • Що взимку буває зеленого кольору? Червоного?  Чорного? Коричневого?

 

  • Молодці, сідайте на свої місця і давайте послухаємо, як звучить наступний мішечок.

 

Слухання, як звучить мішечок із….

 - Про що ви подумали, коли почули цей мішечок?

 Відповіді дітей.

 - А мені цей звук нагадав, як тихо іде сніжок.

 Тихо, тихо сніг іде білий та лапатий.

 На доріжки і  будинки, на дерева і ялинки.

- А іще так тихо звучать ниточки, коли розмотується клубочок.

 

- Діти, давайте ми зараз створимо  чудову зимову аплікацію  «Засніжені дерева», за допомогою білих ниток.

Показати зразок і пояснити послідовність його виготовлення.

 

Пальчикова гімнастика.

  Раз, два, три, чотири, п’ять

  Ми у двір пішли гулять.

  Бабу снігову ліпили,

  Пташок крихтами кормили.

  З гірки ми каталися,

  А ще в снігу валялися.

 

Практична індивідуальна робота дітей.

Підсумок заняття.

  • Діти, заняття наше закінчується. Та в кошику залишився іще один мішечок. Послухаємо, як він звучить.

Слухання, як звучить мішечок із обгортками від цукерок.

Що вам нагадує цей звук? ( Відповіді дітей).

 

- А мені здається, що це  Зима – витівниця приготувала для нас сюрприз. Але де ж він? ( припущення дітей)

 - І що за сніговий намет у нас в групі лежить?  Давайте підійдемо до купи снігу і подивимося, що там може бути.

 

Підходять до бутафорного намету, а під ним лежать гостинці для дітей.

 

 

doc
Додано
7 січня 2019
Переглядів
2236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку