Конспект інтегрованого уроку.

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку ( я досліджую світ, математика, образотворче мистецтво) для учнів 3 класу НУШ.
Перегляд файлу

Інтегрований урок у 3 класі

( Я досліджую світ. Математика. Образотворче мистецтво)

Тема. Підсумкова робота з теми “Різноманітність тварин у природі “

Мета. Закріпити поняття “ Тварини“-живі організми;розвивати вміння спостерігати за тваринами;виховувати дбайливе ставлення до тварин;розвивати увагу, кмітливість;розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, уміння працювати в групах та самостійно;навчити розпізнавати та домальовувати тварин.

Обладнання. Малюнок із зображенням снігура, мікрофон, ребуси про тварин, картки для роботи в групах, парах, цеглинки LEGO.

Хід уроку.

I. Організація учнів до уроку.      Слайд1

Вступне слово вчителя.

Живої природи світ таємничий

Ми на уроці сьогодні відкриєм.

Навчимося його красу не руйнувати,

А примножувати, любити, оберігати.

1.   Вправа “Дешифрувальники “. Слайд2

  Поспішаючи сьогодні до школи, я зустріла по дорозі надзвичайну красиву пташку, яка дуже хотіла побувати у нас на уроці. А хто саме цей птах, ми дізнаємось, коли виконаємо вправу “ Дешифрувальники“.

  Літери у нашому мобільному телефоні розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру. Отже, будьте уважними, номер:

542065                                         

5- третя літера, 4- друга літера, 2- четверта літера, 0- четверта літера, 6- перша літера, 5- друга літера

0          1        2        3         4       5        6       7       8        9    

абвг       гдеє        жзиі      їйкл       мно       прст       уфхц      чшщ     щью      я

 

   Відповідь. Снігур. ( Хвилинка- цікавинка)  Вага дорослого снігура зазвичай не перевищує 30 грамів.            Слайд3

   Снігура досить легко можна приручити.
   Головна небезпека, яка чатує на снігура за життя в неволі – ризик ожиріння. Ці птахи абсолютно не знають міри в їжі.
    Гарним червоним кольором грудки можуть похвалитися тільки самці снігурів, у самочок груди коричневого кольору.
   Снігурів вважають символом любовних відносин і добрих звісток.

( Вчитель розміщує на дошці зображення снігура з конвертом під крилом) Цей птах приготував для нас цікаві завдання і хоче перевірити наші знання про тварин.

Вправа “Очікування “.                                                    Слайд4

  На сніжинках діти пишуть, що вони очікують від сьогоднішнього уроку. В кінці уроку, якщо їх очікування справдились, вони вішають сніжинку на дошку.

 

II.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

1.    Розгадування ребусів.                                               Слайд5

Що спільного в розгадках? ( Відгадки-це тварини) 

Тема. Сьогодні на уроці ми закріпимо наші знання з  Слайд6 теми”Різноманітність тварин у природі “.

Завдання уроку                Слайд7

1.Розширити поняття про звірів, птахів, комах,риб.

2.Дізнатися про  земноводних, плазунів та

інших груп тварин.

3.Вчитись розрізняти тварин цих груп.                             

4.Формувати вміння визначати істотні ознаки тварин.

5.Розв’язувати задачі про тварин

5.Розвивати власний пізнавальний інтерес.

III. Опрацювання теми уроку.

1.Сворення “Асоціативного куща “.                  Слайд8

Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово “тварини “?

( Діти складають асоціативний кущ, розповідаючи про кожну групу тварин)

Що ми знаємо про ці групи тварин?

 

   Комахи- найчисленніша група тварин. До неї належать метелики, жуки, мурашки, коники, джмелі. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають. Слайд9

   Шість ніг- істотна ознака комах.

 Так яка істотна ознака комах?( вчитель викладає в асоціативному кущі ознаку комах)

Хвилинка-цікавинка

      В океанах, річках, морях, ставках живуть риби. Тіло у них складається з голови, тулуба, хвоста. Завдяки сплюснутій будові тіла , риби швидко рухаються у воді. Плавають риби за допомогою хвосткового плавця, якому допомагають інші плавці.Дихають зябрами киснем, який розчиняється у воді.

Тіло вкрите лускою та слизом- істотна ознака риб. Слайд10

Так яка істотна ознака риб?( вчитель викладає в асоціативному кущі ознаку риб)

Хвилинка-цікавинка

 

 У лісах, степах живуть звірі. Світ звірів дуже різноманітний.

   Вони вигодовують своїх малят молоком, а тіло вкрите шерстю- істотна ознака звірів. Слайд11

 

Так яка істотна ознака звірів?( вчитель викладає в асоціативному кущі ознаку звірів)

Хвилинка-цікавинка

 

   Ці тварини дуже добре пристосувались до польоту. Розміри дуже різні. Птахи є окрасою природи та її друзями. Тіло вкрите пір’ям, яке захищає від холоду- це істотна ознака птахів.


Так яка істотна ознака птахів?( вчитель викладає в асоціативному кущі ознаку птахів) Слайд12

Хвилинка-цікавинка

 

Завдання з конверта Снігура.                         

Задача 1.                                                Слайд13

 Зозуля протягом однієї години знищує 100 гусенець.  Скільки гусенець знищить ця пташка за 8 годин.

Задача 2. ( Діти виконують задачу на окремих аркушах)           

 

Слайд14

Найдовший дзьоб мають птахи: пелікан, африканський марабу та лелека.

   Довжина дзьоба лелеки-19см, дзьоб африканського марабу-на 11 см більший, а дзьоб пелікана на 2 см довший, ніж довжини дзьоба лелеки та марабу разом. Яка довжини дзьоба пелікана?

 

 

 

( Аналіз умови задачі)

Під час аналізу вчитель робить короткий запис задачі на дошці.

( Діти самастійно на окремих аркушах розв’язують задачу та звіряються з розв’язанням на дошці)

 

 

 

Фізкультхвилинка ( Гра на уважність)            Слайд15

Діти, якщо ви почуєте назви комах- плесніть у долоні, птахів- помахайте руками, звірів- підстрибніть на місці.

Будьте уважними, встали, починаємо.

Вчитель називає слова: Сорока, метелик, комар, зайчик, коник, білка, сова, ведмідь, дятел, мураха, оса, синиця, снігур, джміль, шпак.

 

Продовження розповіді вчителя. Слайд16

На екрані з’являються зображення земноводних.

-         До якої групи ми віднесемо цих тварин?

Земноводні -  їхнє тіло вкрите м'якою, слизькою ,вологою шкірою. Воно складається з голови, шиї, тулуба, передніх і задніх ніг. У деяких є хвіст.

  •  Якщо шкіра пересохне, тварина загине. Усі земноводні дихають киснем з повітря. Вони не можуть довго перебувати під водою. Тому частину життя земноводні проводять на суші, а частину — у воді.

На екрані з’являються зображення плазунів. Слайд17

-         До якої групи ми віднесемо цих тварин?

  • Плазуни
  • Тіло плазунів укрите сухими лусочками. У черепах ці лусочки зрослися й утворили міцний панцир.
    Тіло складається з голови, тулуба, хвоста. На відміну від земноводних, вони мають чітко виражену шию. Живуть ці тварини повсюди, немає їх лише там, де дуже холодно. Відомо близько 6 тис. сучасних видів плазунів які поширені на всіх континентах.

-         На екрані з’являються зображення малюсків, червів, павукоподібних.                                            Слайд 18

Підсумок.                                                                      Слайд19

К О М А Х И – П О Н А Д   М І Л Ь Й О Н

Р И Б И 20 000 В И Д І В

З Е М Н О В О Д Н И Х- 3 400 В И Д І В

П Л А З У Н І В- 6 000 В И Д І В

П Т А Х І В 8 600 В И Д І В

З В І Р І В- 4 000 ВИ Д І В

2.   Вправа з цеглинками LEGO                              Слайд20

Червона цеглинка- звірі, зелена-птахи, жовта- комахи, синя-земноводні,оранжева- плазуни, коричневий-риби.

-Відкладають яйця і висиджують їх ( птахи)

- Народжують малят і вигодовують молоком( звірі)

- Мають три пари ніг( комахи)

-Тіло вкрите лускою(риби)

-Частину життя живуть на суходолі, частину-у воді( земноводні)

-Вони рухаються “плазуючи “( плазуни)

Слайд21

1.Робота в парах. Вправа “ Хто зайвий“

( на партах в учнів картки з переліком тварин, потрібно знайти зайву тварину і пояснити чому вона зайва)

-         Рак, краб, дощовий черв’як, креветка

-         Ящірка, змія, черепаха, жаба

-         Метелик, бджола, муха, павук

-         Жук-олень, журавель, ластівка,лелека

 

2.Робота в групах. Вправа “ Хто ми - впізнай“

-         ( Кожній групі пропонується текст, діти повинні прочитати і відповісти, про яку групу тварин розповідається)

-         У більшості із нас росте шерсть. В основному ми пересуваємось на 4 лапах. Ми годуємо своїх дитинчат молоком.

-         Ми живемо у воді. У нас немає лап, але є плавці, наша шкіра вкрита лускою та слизом. Наші малята вилупляються з ікринок.

-         Наше тіло складається з голови, грудей, черевця. У декого з нас є одна чи дві пари крил. Ми відкладаємо яйця , але вилупляються личинки. Личинки перетворюються на лялечок, лялички- на дорослих. Ми маємо 6 ніг.

-         Наші малята вилуплюються з яєць із твердою шкарлупою. Ми мостимо гнізда. Наші тіла вкриті пір’ям. Ми маємо крила та хвіст. Нас називають “ санітарами ‘’ лісів.

-         Одні з нас мають видовжені тіла, інші носять панцир. Не важливо, що ми різні, головне- наша шкіра вкрита лусочками, аба щитинками. Наші малята вилуплюються з яєць.

-         Вправа “Домалюй тварину “( звучить музика, діти малюють тварин, розміщують на дошку)      Слайд22

 

IV. Підсумок уроку.                                 Слайд23

Чи справдились ваші очікування?

Чи вдалося нам потішити нашого гостя снігура?

Гра “Мікрофон “.

На цьому уроці я навчився…

Мені сподобалось…

Найцікавіше для мене було…

На цьому уроці я навчився…

Найважчим для мене було …

 

Дякую всім, хто працював,                  Слайд24

Уважно слухав, гарно писав,

І на всі запитання відповіді давав.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 жовтня 2021
Переглядів
554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку