Мета уроку: продовжити формувати поняття «птахи»; розвивати вміння описувати птахів, визначати їх за істотними ознаками; формувати в учнів навички правопису з великої букви кличок тварин; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Інтегрований урок (природознавство, українська мова, трудове навчання) для учнів 3 класу
Тема. Птахи
Мета: продовжити формувати поняття «птахи»; розвивати вміння описувати птахів, визначати їх за істотними ознаками; формувати в учнів навички правопису з великої букви кличок тварин; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: проектор, ноутбук, презентація «Птахи», індивідуальні картки, аркуші з малюнками пташок, кубик, пластилін, дощечка для пластиліну
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок – починаємо урок.
II. Хвилинка спостережень.
- Надаю слово синоптикам
Учень. Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.
(учень розповідає про температуру повітря, стан неба, опади, інші явища).
Народний календар.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Індивідуальні картки.
Вправа «Незакінчене речення»
Тварин, які частину життя проводять у воді, а частину - на суходолі,
називають:
Змія, ящірка, вуж, черепаха – це …
Іменники означають …
Іменники - назви істот відповідають на питання …
Іменники – назви неістот відповідають на питання …
Власні іменники пишуться …
Загальні іменники пишуться …
Вибірковий диктант
Випишіть лише загальні іменники. Поясніть їх значення.
Іван, супермаркет, Добропілля, Софія, інтернет, браузер, Дніпро, техніка, Дружок, принтер.
(Супермаркет – великий магазин , в якому можна купити продукти, господарчі товари; інтернет –система сполучення комп’ютерних мереж; браузер – програмове забезпечення для перегляду веб–сторінок, файлів; принтер – пристрій для друку текстових файлів.)
Підкресливши 3-ю букву, прочитайте тему уроку.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою:»Птахи». Саме вони зображені у вас на робочих аркушах.
Про що б ви хотіли дізнатися на уроці?
Вправа «Очікування» (відповіді учнів)
ІV. Робота над новим матеріалом
Пояснення вчителя (презентація)
Робота з підручником ( мовчазне читання)
Висновки: птахи вкриті пір’ям, вміють літати.
А ще про птахів складено багато пісень, навіть є танок «Маленьких каченят». Давайте затанцюємо його.
Руханка (під музику)
V. Узагальнення і систематизація знань
1.Вправа «Кубування»
Відгадайте, діти, хто
Має носик — долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає. (Дятел)
Опишіть пташку за планом
2. Робота в групах
Оберіть секретаря та спікера.
Придумати іменники до кожної букви з назви пташки Пояснити правопис.
1 група – сорока (Наприклад: сова, окуляри, рука, Ольга, кран, апельсин)
2 група – ворона
3 група – яструб
4 група – шуліка
5 група – зозуля
Повідомлення довідкового бюро
Птахи чудові синоптики
Якщо лелеки не вiдлетiли до Покрови — на теплу зиму.
Ворони неспокiйнi на гнiздах — на негоду.
Ворона під крило ніс ховає — до холоду.
Горобцi сидять з розпущеним пiр’ям — на дощ.
Перед сильним вітром горобці метушаться, перелітаючи зграйками з місця на місце.
Взимку птахами дуже скрутно. Чим ми можемо їм допомогти? (відповіді дітей)
22 березня – 40 святих. Наші предки вирішили, що пернаті найперші провісники добра та миру, тому в цей день прийнято пекти печиво, булочки у вигляді пташок. Тож давайте потренуємося ліпити птахів з пластиліну.
3. Інструктаж з БЖД та інструкція по виконанню роботи.
Під музику (спів пташок) учні виконують завдання.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
З уроку я розповім батькам про …
Я дізнався про …
Я тепер знаю птахів …
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати статтю, виконати малюнок улюбленої пташки (за бажанням), записати 5 назв пташок.