Конспект уроку з природознавства для 3 класу на тему: «Поняття про виникнення вітру»

Про матеріал

До розробки додано відео, наочність. Складено за підруником Грущинської І. В..

Тема. Поняття про виникнення вітру

Мета: пояснити учням, як утворюється вітер; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, вміння робити узагальнення та висновки; продовжити екологічне виховання.

Перегляд файлу

Урок 13

Тема.  Поняття про виникнення вітру

Мета: пояснити учням, як утворюється вітер; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, вміння робити узагальнення та висновки; продовжити екологічне виховання.

Тип: комбінований.

Методи і прийоми: словесні (бесіда, розповідь, пояснення), наочні (ілюстрація, демонстрація), практичні (метод вправ), інтерактивні (ігри)

Обладнання: малюнки, плакати, відео матеріал.

Література:  

  1.          Володарська М. О. Природознавство. 3 клас (за підручником Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак). — Х. : Вид. група «Основа», 2013. —  С. 29 – 30.
  2.          Грущинська, І. В. Природознавство : підруч. для 3 кл. / І. В. Грущинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – С.  34 - 35.

                                                                        Хід уроку

I. Організація класу

Пароль

ІІ. Фенологічні спостереження

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

  •       Давайте запишемо  спостереження у зошит.

IIІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

Перевірка домашнього завдання у формі вікторини

  •       Діти, зараз ми з вами пограємо в гру, яка називається «Відгадай». Ваше завдання по-черзі загадувати число від 1 до 10, а я на загадане вами число буду зачитувати вам питання, на яке ви маєте без підказок дати відповідь.
  1.          Що таке повітря?
  2.          Назвіть властивості повітря.
  3.          Чому взимку кулька у теплій кімнаті збільшується, а на вулиці зменшується?
  4.          Як змінюється стан повітря під час нагрівання й охолодження?
  5.          Що легше повітря чи вода?
  6.          Чому м’яч підскакує після удару?
  7.          Чому рослини не замерзають під снігом?
  8.          З чого складається повітря?
  9.          Що потрібно організмам для життя?
  10.     Чому ліс називають зеленими легенями Планети?
  •       Молодці, тепер я бачу що ви впоралися із своїм домашнім завданням.
  •       Діти, сьогодні до нас з вами у гості прилетить наш  давній друг, відгадайте хто це?

Рукавом махнув — дерева нагнув.(Вітер)

  •       Але ж в класі зовсім немає вітру, то де ж він, напевно запізнюється? Хтось знає як покликати його? Я вам допоможу.
  •       Підніміть руки догори на рівні обличчя і помахайте ними в різні сторони, але обережно не зачепивши свого сусіда по парті.
  •       Ось і він. Нам вдалося покликати його!

IV. Повідомлення теми і мети уроку

 Сьогодні на уроці ми більше дізнаємося про виникнення вітру.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 34-35)

 Пригадайте! Як відбувається нагрівання й охолодження повітря? Як утворюється вітер?

 Що розповіли про повітря Повітряні Дракончики?

 Отже, повітря весь час рухається над поверхнею Землі. Тепле повітря піднімається вгору. На його місце переміщається холодне повітря.

Рух повітря — це вітер. Вітер буває різної сили: слабкий, помірний, сильний, дуже сильний.

2. Перегляд відео «Утворення вітру»

  •       Те що ми щойно повторили у параграфі підручника, пропоную вам уважно роздивитися на відео!

3. Продовження роботи з підручником (с. 34)

 Розгляньте схему на с. 34.

 Розкажіть, як виникає вітер? (Використовуючи схеми на дошці і на малюнку в підручнику)

 Відгадайте загадки.

 Літає, а не горобець.    

 Без рук, без ніг, а двері відчиняє.

 Які інші загадки про вітер ви знаєте?

 Невидимий дух зірвав капелюх. (Вітер)  

 Прийшов хтось та й узяв щось,

        Я біг би за ним — не знаю, за ким. (Вітер)

 Розгляньте картини у художній галереї Матінки Природи.

 Яке явище природи зображене на картинах Володимира Куша?

Фізкультхвилинка

Вітер віє нам в лице,

Захиталось деревце,

Вітерець все тихше, тихше,

Деревце все вище, вище.

Руки за голову ставимо сміло

І повертаємось вправо- вліво.

Двічі наліво, двічі направо

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо –

Будемо мати гарну поставу.

 

VІ. Узагальнення і систематизація знань

1. Виконання практичної роботи на дошці.

  •       Подивіться уважно на дошку. Тут ви можете побачити повну схему утворення вітру вдень і неповну вночі,  зараз я пропоную вам доповнити цю схему. (Біля дошки працює один учень)

2. Визначення сили вітру за художніми описами

  •       Ви знаєте що вітер може бути: слабкий, помірний, сильний, дуже сильний.
  •       Спробуйте відгадати зараз по загадці силу вітру.

• Тихо, тихо вітер віє,  

Із травою гомонить. (Слабкий)

 

• Ох, яка лиха година:

Вітер виє, завиває,  

Розходилась хуртовина,

Снігом вікна укриває. (Дуже сильний) 

 

• По діброві вітер віє,

Гуляє по полю.

Край дороги гне тополю

До самого долу. (Сильний)

 

•Тепляк дмухнув,

Крилом махнув,

По бороді лоскочеться. (Помірний)


3. Ознайомлення з поняттям «ураган». Перегляд відео «Ураган у Києві»

  •       Діти, дуже сильний вітер, бурю  називають – урагном. У світі дуже часто бувають урагани, пропоную вам зараз поглянути на справжній ураган в Україні та на його наслідки.
  •       Які наслідки можуть бути після урагану?

4. Ознайомлення з поняттям «смерч». Перегляд відео «Смерч у Тернополі»

  •       Діти, є ще одне природне явище яке дуже небезпечне для нас – це смерч або торнадо. Смерч, торнадо – це явище, що є стрімким воронкоподібним явищем, яке витягується  від дощової хмари до поверхні води або землі. 
  •       Пропоную вам переглянути відео торнадо на території України у Тернополі.
  •       Які наслідки можуть бути після торнадо?

VIІ. Підсумок уроку

 Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 35.

 Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці? (Повітря нагрівається від земної поверхні. Над суходолом повітря нагрівається й охолоджується швидше, ніж над водною поверхнею. Вітер — це направлений рух повітря.)

 Що таке вітер?

 Які бувають вітри?

 Розкажіть, що ви знаєте про урагани та смерчі.

 Чому люди вивчають вітер?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 34-35.

Перегляд файлу

Перегляд файлу

Картинки по запросу ураган

Картинки по запросу

Перегляд файлу

C:\Users\Пользователь\Desktop\pryrod-108.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\pryrod-108 - копия.png

zip
Додано
9 липня 2018
Переглядів
8294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку