До розробки додано відео, наочність. Складено за підруником Грущинської І. В..
Тема. Поняття про виникнення вітру
Мета: пояснити учням, як утворюється вітер; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, вміння робити узагальнення та висновки; продовжити екологічне виховання.
Урок 13
Тема. Поняття про виникнення вітру
Мета: пояснити учням, як утворюється вітер; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, вміння робити узагальнення та висновки; продовжити екологічне виховання.
Тип: комбінований.
Методи і прийоми: словесні (бесіда, розповідь, пояснення), наочні (ілюстрація, демонстрація), практичні (метод вправ), інтерактивні (ігри)
Обладнання: малюнки, плакати, відео матеріал.
Література:
Хід уроку
I. Організація класу
Пароль
ІІ. Фенологічні спостереження
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
IIІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності
Перевірка домашнього завдання у формі вікторини
Рукавом махнув — дерева нагнув.(Вітер)
IV. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми більше дізнаємося про виникнення вітру.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 34-35)
— Пригадайте! Як відбувається нагрівання й охолодження повітря? Як утворюється вітер?
— Що розповіли про повітря Повітряні Дракончики?
— Отже, повітря весь час рухається над поверхнею Землі. Тепле повітря піднімається вгору. На його місце переміщається холодне повітря.
Рух повітря — це вітер. Вітер буває різної сили: слабкий, помірний, сильний, дуже сильний.
2. Перегляд відео «Утворення вітру»
3. Продовження роботи з підручником (с. 34)
— Розгляньте схему на с. 34.
— Розкажіть, як виникає вітер? (Використовуючи схеми на дошці і на малюнку в підручнику)
— Відгадайте загадки.
• Літає, а не горобець.
• Без рук, без ніг, а двері відчиняє.
— Які інші загадки про вітер ви знаєте?
• Невидимий дух зірвав капелюх. (Вітер)
• Прийшов хтось та й узяв щось,
Я біг би за ним — не знаю, за ким. (Вітер)
— Розгляньте картини у художній галереї Матінки Природи.
— Яке явище природи зображене на картинах Володимира Куша?
Фізкультхвилинка
Вітер віє нам в лице,
Захиталось деревце,
Вітерець все тихше, тихше,
Деревце все вище, вище.
Руки за голову ставимо сміло
І повертаємось вправо- вліво.
Двічі наліво, двічі направо
Зробимо чітко, діти, цю вправу.
Двічі наліво, двічі направо –
Будемо мати гарну поставу.
VІ. Узагальнення і систематизація знань
1. Виконання практичної роботи на дошці.
2. Визначення сили вітру за художніми описами
• Тихо, тихо вітер віє,
Із травою гомонить. (Слабкий)
• Ох, яка лиха година:
Вітер виє, завиває,
Розходилась хуртовина,
Снігом вікна укриває. (Дуже сильний)
• По діброві вітер віє,
Гуляє по полю.
Край дороги гне тополю
До самого долу. (Сильний)
•Тепляк дмухнув,
Крилом махнув,
По бороді лоскочеться. (Помірний)
3. Ознайомлення з поняттям «ураган». Перегляд відео «Ураган у Києві»
4. Ознайомлення з поняттям «смерч». Перегляд відео «Смерч у Тернополі»
VIІ. Підсумок уроку
— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 35.
— Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці? (Повітря нагрівається від земної поверхні. Над суходолом повітря нагрівається й охолоджується швидше, ніж над водною поверхнею. Вітер — це направлений рух повітря.)
— Що таке вітер?
— Які бувають вітри?
— Розкажіть, що ви знаєте про урагани та смерчі.
— Чому люди вивчають вітер?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 34-35.