Тема: математика - Розв'язування вправ і задач з опорою на таблиці множення і ділення.
образотворче мистецтво - Відтворення глибини простору за допомогою зображення предметів різних за розміром.
Основні завдання уроку:
Відділ освіти, культури та туризму, сім'ї, молоді та спорту
Судововишнянської міської ради Львівської області
Квіткова галявина
інтегрований урок у 2 класі
(математика , образотворче мистецтво)
Конспект відкритого уроку
Вчителя початкових класів
Княжомостівської ЗОШ І ст.
Мельник Оксани Богданівни
2017 р.
Тема: Розв’язування вправ і задач з опорою на таблиці множення і ділення. Відтворення глибини простору за допомогою зображення предметів різних за розміром.
Ключові компетентності:
Предметні компетентності:
|
Математика |
Образотворче мистецтво |
Початковий рівень |
Знає табличку множення і ділення |
Знає, як зобразити предмети на площині, відповідно до їх просторової відповідності |
Середній рівень |
Розрізняє прості і складні задачі; геометричні фігури |
Розрізняє холодні і теплі кольори |
Достатній рівень |
Розв’язує задачі на 2 і 3 дії; застосовує правила множення і ділення під час обчислення |
Змішує фарби, добираючи потрібний відтінок; рівномірно заповнює площину малюнком |
Високий рівень |
Перевіряє і аналізує правильність розв’язування задач, рівнянь |
Створює композицію на тему "Квіткова галявина"; оцінює власну роботу; висловлює судження про власний малюнок та роботу друзів |
Девіз уроку: Хто шукає труднощі – знаходить мудрість.
План уроку
І Привітання.
ІІ Перевірка домашнього завдання.
ІІІ Геометрична вправа.
ІV Малюємо траву.
V Гра "Шифрувальник" – визначення теми уроку (Додаток 1).
VІ Виконуємо завдання посланців весни .
VII Малюємо квіти.
VII Підсумок уроку.
ІХ Домашнє завдання.
Обладнання: таблиця шифрувальника (алфавітна), лінійки, аркуші для малювання, весняні квіти, пензлики, «галявина», паперові квітки з завданнями, тексти завданнь на картках різного кольору - додатки,
Не гаймо часу, поспішаймо,
урок скоріше починаймо!
І Привітання:
Посміхнімось сонечку: "Здрастуй, золоте!"
Посміхнімось квіточці: "Хай вона росте!"
Гостям посміхнімось: "Раді бачить Вас!"
Друзям посміхнімось: "Ми є дружній клас!"
ІІ Перевірка домашнього завдання.
Зачитайте відповіді прикладів. Яку відповідь одержали у задачі?
ІІІ Геометричні завдання:
– Діти, у вас на партах є аркуші білого паперу і лінійки. Проведіть, будь ласка, олівцем і з допомогою лінійки лінію так, щоб аркуш розділити на 2 частини.
– Які фігури ви одержали? На кожній частині запишіть олівчиком число кутиків ваших фігур. Назвіть які фігури у ваш вийшли.
ІV Малюємо траву.
Лінія, котру ми отримали, і буде направляючою лінією нашого малюнка.
1) Візьміть грубі, бажано жорсткі, пензлики і, вмочивши їх і фарбу кольору аквамарину, починаємо покривати аркуш (верхню частину). Тепер вмочіть пензлик у зелену фарбу і починаємо покривати аркуш (донизу).
2) Можна додати світло-зеленого і закрити нижні просвіти.
3) Вимийте пензлик, промокніть папером і наберіть світло жовту фарбу. Тепер кінчик пензлика вмочіть у зелену фарбу і зробіть кілька мазочків у нижній частині малюнка.
4) Знову вимийте пензлик, просушіть і блакитним кольором зробіть кілька мазків у верхній частині малюнку.
– Відкладіть свої роботи, щоб сохли.
V Гра "Шифрувальник" – визначення теми уроку.
– Як ви думаєте, що це ми таке намалювали? (відповіді).
– Щоб перевірити чи ваші думки правильні, проведемо гру "Шифрувальник" (Додаток 1). ( Квіткова галявина).
VІ Виконуємо завдання посланців весни.
– Так. Ви, напевне, вже всі помітили, що наш урок проходить серед квітів на галявині.
– Весна вже впевнено мандрує планетою. Вона збудила землю від зимового сну, розчарувала сонні квіточки. Деякі з них (первоцвіти) вже встигли відцвісти. Про них ми розмовляли на уроках природи та шукали інформацію на уроках інформатики.
– А сьогодні весна прислала до нас своїх гінців із сюрпризами. Що це за сюрпризи, ви дізнаєтесь під час уроку.
Отже, яку квітку я витягну, той з учнів підходить до столу, розказує вірш про свою квітку і бере завдання від своєї квіточки.
Фізхвилинка : (Пісня – руханка «Барви рідної землі»)
VII Малюємо квіти
– Ви помітили, що квіти на галявині одні – більші, інші – менші, хоч, коли підійти ближче, то вони однакові за розміром! Чому так? (відповіді).
– Так, квіти, що близько – спереду, ми малюватимем великими, а ті, що далеко – маленькими: чим вище, тим далі є наші квіти, а отже, і виглядають вони меншими.
– Поки ми виконували завдання квіток, наші малюнки висохли. То ж візьміть знову свої малюнки. Виберіть твердий - щетинний пензель, вмочіть його злегка у білу фарбу і, тримаючи вертикально, "тупцюйте" ним від горизонту, ледь торкаючись паперу, ніби танцюєте польку. Але, опускаючись нижче по малюнку, притискайте пензлик сильніше, роблячи більші плямки.
– Можна "потанцювати" також жовтою і рожевою фарбами.
Тепер можна взяти інший пензлик і промалювати пелюстки квіток, що ростуть близько.
– Кольори вибирайте за своїм смаком, адже весна обдарувала своїх посланців всіма барвами веселки.
– Можна приступати і до стебел: візьміть тонший пензлик, вмочіть його у світло зелену фарбу і промалюйте стебла, чашечки нерозкритих квіток, листочки, травинки.
– Можете малювати і пальчиком, якщо хочете зробити листочоки більш заокругленими.
VІІІ Підсумок уроку:
Не ламай на дереві гілку,
Не вбивай стрибунця і бджілку,
Не брудни джерельцю водиці.
І не псуй чистої криниці.
Не зривай квітку, бо зав’яне,
І трави не топчи, бо її не стане.
– Ви сьогодні гарно попрацювали! Молодці! Хтось був уважнішим, а комусь було важко. Але наша галявина опустіла.
– Давайте повернемо їй квіточки і розкажемо, з якими труднощами ми зустрілись на уроці і чи набрались ми хоч трохи мудрості?
– А наліпки, які ви сьогодні назбирали, можете наклеїти на свої роботи.
ІХ Домашнє завдання:
Придумайте і запишіть задачу про квітки, але щоб у ній обов’язково були дії множення або ділення.
Примітка: Квітки, які були зірвані для уроку, я не викидатиму, а висушу і ми з вами поп’ємо запашного чаю, адже більшість з них мають лікарські властивості.
Вірші про посланців весни
МАТИ-МАЧУХА : Що за квітка? –
Жовтий цвіт –
Ніби сонечка привіт.
Сплине час – і квітки вже немає,
А на її місці – листочок зелений виглядає.
РОМАШКА : На стрункій високій ніжці біля річки на лужку
У хустинці білосніжній стрів я квіточку таку:
Ясним оком жовтуватим усміхалася мені.
Я хотів її зірвати, а бджола сказала : «Ні!»
БАРВІНОК : Нещодавно ще гула метелиця
І ще лежить в низинах сніг,
А вже барвінок листям стелиться,
Зеленим килимом до ніг.
КУЛЬБАБКА : Зацвіли кульбабки всюди.
Їх вітають радо люди.
Квіточки у них жовтенькі,
Ніби сонечка маленькі.
МАК : Як без вишні - не садок,
Так без маку – не вінок.
А його, ось, як на те, скільки в полі тут росте!
І червоний, і стрункий, подивіться – он який!
НАРЦИЗ : Посадила в квітнику
Квітку ніжну і струнку.
Жовті ніжні пелюстки, зеленесенькі листки.
В квітнику у мене зріс гордий красень… Це – нарциз.
ПЕРВОЦВІТ : Ці квіточки усіх чарують.
Їх звуть ще – «золоті ключі».
Вони здоров'я нам дарують
І закриваються вночі.
Їх «Божі ручки» називають,
Бо квіти ці добро несуть,
Зцілитись людям помагають,
Для цього в світі і живуть.
Додаток 1
Гра «Шифрувальник»
15,3,12,23,15,19,3,1 5,1,16,33,3,11,18,1
Додаток 2
Поміркуйте що це за ряд чисел і що тут не так?
І група 6,12,18,24,30,36,38,42,48,54,60
ІІ група 8,16,24,32,40,48,56,59,64,72,80
Додаток 3
Об'єднайте вирази
І група
2+2+2+2+2● ● 4∙5
7+7+7+7+7+7+7● ● 2 ∙5
5+5+5+5 ● ● 8∙3
4+4+4+4 ● ● 5∙4
8+8+8● ● 7∙7
ІІ група
6+6+6+6+6+6+6● ● 6∙6
3+3+3+3● ● 3∙5
6+6+6+6+6+6● ● 6∙7
8+8+8+8+8+8+8● ●8∙7
3+3+3+3+3● ●3∙4
Додаток 4
Розв'яжіть рівняння
І група 15+b=53 35:b=5
ІІ група 43- b=6 6b=48
Додаток 5
Оберіть хто з вас яку з задач буде розв'зувати (відповідно до рівня складності)
І група
У Яринки на 4 кущиках зацвіло по 6 ромашок. Скільки квіточок розцвіло у Яринки?
Дівчатка сплели 2 віночки, вплітаючи у кожен букет по 8 ромашок. Їм ще залишились 3 квітки. Скільки всього ромашок приготували дівчатка?
Дмитрик 4 дні розписував квітками по 5 писанок, а мала Софійка – 7 днів по 3 писанки. Хто з них намалював більше писанок і на скільки?
ІІ група
Катя мала 14 квіток і зробила 2 однакові букети. По скільки квіток Катя давала в кожен букет?
Лесик і Петрик обкопали 6 рядів по 6 кущів троянд. Ще хлопцям залишилось обкопати 9 кущів . Скільки всього кущів троянди мали обкопати хлопці?
На квітковій галявині 4 дівчинки намалювали по 8 квіток, а 2 хлопчики – по 7 квіток. Скільки всього квіток намалювали діти на уроці?
Додаток 6
Гра «Так чи ні»
- Сьогодні четвер?
- Зараз осінь?
- Доданки - числа при додаванні?
- Тиждень має 7 днів?
- За партою сидять 2 учні?
- 10 : 2= 6?
- Квадрат має 3 сторони?
- Знайти частку - дія ділення?
- Ми вивчили всю табличку множення?
Додаток 7
Квітковий годинник
І група
О 6-ій годині кульбаба розквітає , а о 13-ій годині засинає. Скільки часу кульбаба тішить нас своїм цвітом?
І І група
О 5-ій годині відкривається мак, а о 17-ій годині він закривається? Скільки годин мак усміхається сонечку?
Додаток 9
Карл Лінней – шведський ботанік, зоолог, лікар
Багато часу він присвятив вивченню рослин різних країн і континентів, зібраних в ряді відомих європейських колек-цій-гербаріїв. Сам він особисто вивчив і описав близько 1500 видів рослин.
• Понад 200 років тому видатний учений Карл Лінней улаштував у своєму садку квітковий годинник. Він так дібрав рослини, що міг користуватися ним з весни до пізньої осені (в сонячну погоду). Для квіткового годинника потрібні лугові, польові, городні й садові рослини.
За ними можна визначати час без годинника.
Лінней не лише вивчав будову рослин, він цікавився також питаннями їхньої фізіології — ростом, цвітінням, плодоносінням. При цьому він помітив, що в деяких рос-
лин квітки розкриваються вранці, в інших — вдень, у третіх — надвечір, а у четвертих — вночі. І закриваються вони також в певній послідовності, кожна у свій час. Це навело вченого на думку зробити квітковий годинник — «годинник флор».
Спершу Лінней ретельно спостерігав за рослинами і записував, о котрій годині розкриваються чи закриваються їхні квіти. Він склав список приблизно 50 рослин, які вказували йому години дня. Затим він зібрав ці рослини і висадив їх у себе в саду на спеціальну клумбу, розташувавши їх так, щоб, глянувши, можна було б з достатньою точністю визначити час. А квітки й справді поводилися, як годинник:
• О 5 годині відкривається шипшина і мак.
• О 8 годині розкриває свій вінчик берізка.
• О 9 годині прокидається польова гвоздика.
• О 10 годині закривається цикорій.
• О 14 годині закриваються маки.
• О 17 годині закриваються незабудки.
• О 17-18 годині знову розкривається цикорій.
• О 18 годині опускається під воду латаття
• О 19-20 годині закривається шипшина.
Прокидаються:
3-4 година ранку — квітки цикорію;
5 година ранку — кульбаби;
6 година — тюльпани;
7-8 година ранку — біле і жовте латаття;
8-9 година — чорнобривці;
9 година — польова гвоздика, нагідки .
Закриваються:
10 година — цикорій;
13 година польова гвоздика;
14-15 година — кульбаби;
16-17 — тюльпан, півонія;
17 година — мак;
18 година — біле латаття.
У шведському місті Упсала є велика клумба, за якою місцеві жителі і численні туристи визначають час. Кожен вид висаджених квітів розпускається у свій час. Ця клумба-годинник дбайливо зберігається на згадку про професора Упсальського університету Карла Ліннея, що винайшов живий годинник .
Деякі квіти розкривають свої віночки не вранці, а ввечері. Наприклад, о 20-й годині розгортає квітки запашний тютюн, о 21-й годині - нічна фіалка.
Щоправда в похмурі дні і перед зміною погоди живі годинники можуть підвести.
Задача