Конспект інтегрованого уроку "Квіткова галявина" у 2 класі (математика і образотворче мистецтво)

Про матеріал

Тема: математика - Розв'язування вправ і задач з опорою на таблиці множення і ділення.

образотворче мистецтво - Відтворення глибини простору за допомогою зображення предметів різних за розміром.

Основні завдання уроку:

  • –закріплювати вміння розв'язувати задачі і рівняння на табличні випадки множення і ділення; розрізняти геометричні фігури;
  • –розвивати логічне мислення, пам'ять;
  • –розвивати творчі здібності, естетичні почуття;
  • –фарбами передавати глибину простору;
  • –формувати вміння висловлювати власні судження;
  • –виховувати шанобливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Відділ освіти, культури та туризму, сім'ї, молоді та спорту

Судововишнянської міської ради Львівської області

 

 

 

 

 

 

       Квіткова галявина

                інтегрований  урок у 2 класі

       (математика , образотворче мистецтво)

 

 

 

Конспект відкритого уроку

Вчителя початкових класів

Княжомостівської ЗОШ І ст.

Мельник Оксани Богданівни

 

 

 

 

 

 

 

2017 р.

 

Тема: Розв’язування вправ і задач з опорою на таблиці множення і ділення. Відтворення глибини простору за допомогою зображення предметів різних за розміром.

Ключові компетентності:

  • закріплювати вміння розв’язувати задачі і рівняння на табличні випадки множення і ділення; розрізняти геометричні фігури;
  • розвивати логічне мислення, пам’ять;
  • розвивати творчі здібності, естетичні почуття;
  • фарбами передавати глибину простору;
  • формувати вміння висловлювати власні судження;
  • виховувати шанобливе ставлення до природи.

Предметні компетентності:

 

Математика

Образотворче мистецтво

Початковий рівень

Знає табличку множення і ділення

Знає, як зобразити предмети на площині, відповідно до їх просторової відповідності

Середній рівень

Розрізняє прості і складні задачі; геометричні фігури

Розрізняє холодні і теплі кольори

Достатній рівень

Розв’язує задачі на 2 і 3 дії; застосовує правила множення і ділення під час обчислення

Змішує фарби, добираючи потрібний відтінок; рівномірно заповнює площину малюнком

Високий рівень

Перевіряє і аналізує правильність розв’язування задач, рівнянь

Створює композицію на тему "Квіткова галявина"; оцінює власну роботу; висловлює судження про власний малюнок та роботу друзів

 

Девіз уроку:  Хто шукає труднощі – знаходить мудрість.

 

 

 

 

 

План уроку

І     Привітання.

ІІ   Перевірка домашнього завдання.

ІІІ  Геометрична вправа.

ІV  Малюємо траву.

V    Гра "Шифрувальник" – визначення теми уроку  (Додаток 1).

  Виконуємо завдання посланців весни .

  1. Ромашка – Знайдіть зайве число  (Додаток2).
  2. Первоцвіт – З’єднайте вирази  (Додаток 3).
  3. Барвінок – Розв’яжіть задачі  (Додаток 5).
  4. Мак – Гра "Так чи ні?" (Додаток 6).
  5. Нарциз  – Розв’яжіть рівняння  (Додаток 4).  
  6. Кульбаба – Квітковий годинник  (Додаток 7).                                                                  

VII   Малюємо квіти.

VII   Підсумок уроку.

ІХ     Домашнє завдання.

 

Обладнання:  таблиця шифрувальника (алфавітна), лінійки, аркуші для малювання, весняні квіти, пензлики, «галявина», паперові квітки з завданнями, тексти завданнь на картках різного кольору - додатки,

 

Не гаймо часу, поспішаймо,

урок скоріше починаймо!

 

 

 

 

І   Привітання:

Посміхнімось сонечку: "Здрастуй, золоте!"

Посміхнімось квіточці: "Хай вона росте!"

Гостям посміхнімось: "Раді бачить Вас!"

Друзям посміхнімось: "Ми є дружній клас!"

 

 

ІІ   Перевірка домашнього завдання.

          Зачитайте відповіді прикладів. Яку відповідь одержали у задачі?

ІІІ   Геометричні завдання:

– Діти, у вас на партах є аркуші білого паперу і лінійки. Проведіть, будь ласка, олівцем і з допомогою лінійки лінію так, щоб аркуш розділити на        2 частини.

– Які фігури ви одержали? На кожній частині запишіть олівчиком число кутиків ваших фігур. Назвіть які фігури у ваш вийшли.

 

ІV   Малюємо траву.

Лінія, котру ми отримали, і буде направляючою лінією нашого малюнка.

1)  Візьміть грубі, бажано жорсткі, пензлики і, вмочивши їх і фарбу кольору аквамарину, починаємо покривати аркуш (верхню частину). Тепер вмочіть пензлик у зелену фарбу і починаємо покривати аркуш (донизу).

2) Можна додати світло-зеленого і закрити нижні просвіти.

3) Вимийте пензлик, промокніть папером і наберіть світло жовту фарбу. Тепер кінчик пензлика вмочіть у зелену фарбу і зробіть кілька мазочків у нижній частині малюнка.

 

 

4) Знову вимийте пензлик, просушіть і блакитним кольором зробіть кілька мазків у верхній частині малюнку.

– Відкладіть свої роботи, щоб сохли.

V   Гра "Шифрувальник" – визначення теми уроку.

– Як ви думаєте, що це ми таке намалювали? (відповіді).

– Щоб перевірити чи ваші думки правильні, проведемо гру "Шифрувальник" (Додаток 1). ( Квіткова галявина).

  Виконуємо завдання посланців весни.

– Так. Ви, напевне, вже всі помітили, що наш урок проходить серед квітів на галявині.

– Весна вже впевнено мандрує планетою. Вона збудила землю від зимового сну, розчарувала сонні квіточки. Деякі з них (первоцвіти) вже встигли відцвісти. Про них ми розмовляли на уроках природи та шукали інформацію на уроках інформатики.

– А сьогодні весна прислала до нас своїх гінців із сюрпризами. Що це за сюрпризи, ви дізнаєтесь під час уроку.

Отже, яку  квітку я витягну, той з учнів підходить до столу, розказує вірш про свою квітку і бере завдання від своєї квіточки.

  1. Ромашка – Знайдіть зайве число  (Додаток 2).

 

  1. Первоцвіт – З’єднайте вирази  (Додаток 3).

 

Фізхвилинка : (Пісня – руханка «Барви рідної землі»)      

 

                          

 

  1. Барвінок – Розв’яжіть задачі  (Додаток 5).
  2. Мак – Гра "Так чи ні?"  (Додаток 6).
  3. Нарциз  – Розв’яжіть рівняння  (Додаток 4).
  4. Кульбаба – Квітковий годинник  (Додаток 7).

 

                

 

 

  1. Мати-й-мачуха – Хай галявина розквітне!

 

VII   Малюємо квіти

– Ви помітили, що квіти на галявині одні – більші, інші – менші, хоч, коли підійти ближче, то вони однакові за розміром! Чому так? (відповіді).

– Так, квіти, що близько – спереду, ми малюватимем  великими, а ті, що далеко – маленькими: чим вище, тим далі є наші квіти, а отже, і виглядають вони меншими.

– Поки ми виконували завдання квіток, наші малюнки висохли. То ж візьміть знову свої малюнки. Виберіть твердий - щетинний пензель, вмочіть його злегка у білу фарбу і, тримаючи вертикально, "тупцюйте" ним від горизонту, ледь торкаючись паперу, ніби танцюєте польку. Але, опускаючись нижче по малюнку, притискайте пензлик сильніше, роблячи більші плямки.

– Можна "потанцювати" також жовтою і рожевою фарбами.

Тепер можна взяти інший пензлик і промалювати пелюстки квіток, що ростуть близько.

– Кольори вибирайте за своїм смаком, адже весна обдарувала своїх посланців всіма барвами веселки.

– Можна приступати і до стебел: візьміть тонший пензлик, вмочіть його у світло зелену фарбу і промалюйте стебла, чашечки нерозкритих квіток, листочки, травинки.

– Можете малювати і пальчиком, якщо хочете зробити листочоки більш заокругленими.

VІІІ   Підсумок уроку:

Не ламай на дереві гілку,

Не вбивай стрибунця і бджілку,

Не брудни джерельцю водиці.

І не псуй чистої криниці.

Не зривай квітку, бо зав’яне,

І трави не топчи, бо її не стане.

 

– Ви сьогодні гарно попрацювали! Молодці! Хтось був уважнішим, а комусь було важко. Але наша галявина опустіла.

– Давайте повернемо їй квіточки і розкажемо, з якими труднощами ми зустрілись на уроці і чи набрались ми хоч трохи мудрості?

 

– А наліпки, які ви сьогодні назбирали, можете наклеїти на свої роботи.

 

ІХ   Домашнє завдання:

Придумайте і запишіть задачу про квітки, але щоб у ній обов’язково були дії множення або ділення.

 

Примітка:  Квітки, які були зірвані для уроку, я не викидатиму, а висушу і ми з вами поп’ємо запашного чаю, адже більшість з них мають лікарські властивості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вірші про посланців весни

 

МАТИ-МАЧУХА :   Що за квітка? –

Жовтий цвіт –

Ніби сонечка привіт.

Сплине час – і квітки вже немає,

А на її місці – листочок зелений виглядає.

 

РОМАШКА :       На стрункій високій ніжці біля річки на лужку

                              У хустинці білосніжній стрів я квіточку таку:

                              Ясним оком жовтуватим усміхалася мені.

                              Я хотів її зірвати, а бджола сказала : «Ні!»

 

БАРВІНОК :        Нещодавно ще гула метелиця

І ще лежить в низинах сніг,

А вже барвінок листям стелиться,

Зеленим килимом до ніг.

 

КУЛЬБАБКА :    Зацвіли кульбабки всюди.

Їх вітають радо люди.

Квіточки у них жовтенькі,

Ніби сонечка маленькі.

 

МАК :                   Як без вишні - не садок,

Так без маку – не вінок.

А його, ось, як на те, скільки в полі тут росте!

І червоний, і стрункий, подивіться – он  який!

 

НАРЦИЗ :            Посадила в квітнику

                              Квітку ніжну і струнку.

                              Жовті ніжні пелюстки, зеленесенькі листки.

                              В квітнику у мене зріс гордий красень… Це – нарциз.

 

ПЕРВОЦВІТ :     Ці квіточки усіх чарують.

                              Їх звуть ще – «золоті ключі».

Вони  здоров'я нам дарують

І закриваються вночі.

Їх «Божі ручки» називають,

Бо квіти ці добро несуть,

Зцілитись людям помагають,

Для цього в світі і живуть.

 

 

 

 

 

Додаток  1

Гра «Шифрувальник»

15,3,12,23,15,19,3,1         5,1,16,33,3,11,18,1

 

 Додаток  2

Поміркуйте що це за ряд чисел і що тут не так?

І група           6,12,18,24,30,36,38,42,48,54,60

 

ІІ група          8,16,24,32,40,48,56,59,64,72,80

 

                                                                                                                                                              Додаток  3

Об'єднайте  вирази

І група

  2+2+2+2+2●                             ● 4∙5

  7+7+7+7+7+7+7●                    ● 2 ∙5   

  5+5+5+5                                 ● 8∙3

  4+4+4+4                                 ● 5∙4

  8+8+8●                                     ● 7∙7

 

ІІ група

6+6+6+6+6+6+6●                     ● 6∙6

 3+3+3+3●                                  ● 3∙5

 6+6+6+6+6+6●                         ● 6∙7

 8+8+8+8+8+8+8●                     ●8∙7

 3+3+3+3+3●                             ●3∙4

 

 

Додаток 4

Розв'яжіть рівняння

І група         15+b=53                35:b=5

 

ІІ група          43- b=6                6b=48 

 

 

                                                                                                                                                             Додаток  5

Оберіть хто з вас яку з задач буде розв'зувати                                                  (відповідно до рівня складності)

І група

         У Яринки на 4 кущиках  зацвіло по 6 ромашок.                                             Скільки квіточок розцвіло у Яринки?

 

             Дівчатка сплели 2 віночки, вплітаючи у  кожен букет                                по  8 ромашок.  Їм ще залишились 3 квітки.                                                                                           Скільки всього ромашок приготували дівчатка?

 

Дмитрик 4 дні розписував квітками по 5 писанок,                                                      а мала Софійка – 7 днів по 3 писанки.                                                                            Хто з них намалював більше писанок і на скільки?

 

ІІ група

         Катя мала 14 квіток і зробила 2 однакові букети.                                                       По скільки квіток Катя давала в кожен букет?

 

        Лесик і Петрик обкопали 6 рядів по 6 кущів троянд.                                                     Ще хлопцям залишилось обкопати 9 кущів .                                                                         Скільки всього кущів троянди мали обкопати хлопці?

 

        На квітковій галявині 4 дівчинки намалювали   по 8 квіток,                                            а 2 хлопчики – по 7 квіток.                                                                                              Скільки всього квіток намалювали діти на уроці? 

 

Додаток  6

Гра «Так чи ні»

- Сьогодні четвер?

- Зараз осінь?

- Доданки - числа при додаванні?

- Тиждень має 7 днів?

- За партою сидять 2 учні?

- 10 : 2= 6?

- Квадрат має  3 сторони?

- Знайти частку - дія ділення?

- Ми вивчили всю табличку множення?

 

 

Додаток  7

Квітковий годинник

 

І група        

О 6-ій годині кульбаба розквітає , а о 13-ій годині засинає. Скільки часу кульбаба тішить нас своїм цвітом?

 

 

І І група        

О 5-ій годині відкривається мак, а о 17-ій годині  він закривається?  Скільки годин мак усміхається сонечку?
 

 

                                                                                                                                                      Додаток  9

               Карл Лінней – шведський ботанік, зоолог, лікар

 Ба­гато часу він присвятив вивченню рослин різних країн і континентів, зібраних в ряді відомих європейських колек-цій-гербаріїв. Сам він особисто вивчив і описав близько 1500 видів рослин.

• Понад 200 років тому видатний учений Карл Лінней улаштував у своєму садку квітковий годинник. Він так дібрав рослини, що міг користуватися ним з весни до пізньої осені (в сонячну погоду). Для квіткового годинника потрібні лугові, польові, городні й садові рослини.
За ними можна визначати час без годинника.

      Лінней не лише вивчав будову рослин, він цікавився також питаннями їхньої фізіології — ростом, цвітінням, плодоносінням. При цьому він помітив, що в деяких рос-

лин квітки розкриваються вранці, в інших — вдень, у тре­тіх — надвечір, а у четвертих — вночі. І закриваються во­ни також в певній послідовності, кожна у свій час. Це навело вченого на думку зробити квітковий годинник — «годинник флор».

        Спершу Лінней ретельно спостерігав за рослинами і за­писував, о котрій годині розкриваються чи закриваються їхні квіти. Він склав список приблизно 50 рослин, які вка­зували йому години дня. Затим він зібрав ці рослини і ви­садив їх у себе в саду на спеціальну клумбу, розташував­ши їх так, щоб, глянувши, можна було б з достатньою точністю визначити час. А квітки й справді поводилися, як годинник:

 • О 5 годині відкривається шипшина і мак.
• О 8 годині розкриває свій вінчик берізка.
• О 9 годині прокидається польова гвоздика.
• О 10 годині закривається цикорій.
• О 14 годині закриваються маки.
• О 17 годині закриваються незабудки.
• О 17-18 годині знову розкривається цикорій.
• О 18 годині опускається під воду латаття

• О 19-20 годині закривається шипшина.

Прокидаються:
3-4 година ранку — квітки цикорію;
5 година ранку — кульбаби;
6 година — тюльпани;
7-8 година ранку — біле і жовте латаття;
8-9 година — чорнобривці;
9 година — польова гвоздика, нагідки .

Закриваються:
10 година — цикорій;
13 година польова гвоздика;
14-15 година — кульбаби;
16-17 — тюльпан, півонія;
17 година — мак;
18 година — біле латаття.

У шведському місті Упсала є велика клумба, за якою місцеві жителі і численні туристи визначають час. Кожен вид висаджених квітів розпускається у свій час. Ця клумба-годинник дбайливо зберігається на згадку про професора Упсальського університету Карла Ліннея, що винайшов живий годинник .

Деякі квіти розкривають свої віночки не вранці, а ввечері. Наприклад, о 20-й годині розгортає квітки запашний тютюн, о 21-й годині - нічна фіалка.

Щоправда в похмурі дні і перед зміною погоди живі годинники можуть підвести.

Задача

За квітками білого латаття можна довідатися про час: вони розкривають пелюстки о 7-й ранку, а закривають їх о 17-й дня. Скільки часу милують нас ці квіти?              ( Похмурого дня цей «годинник» не працює).

 

Завантаження...
doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
2078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку