Інтегрований урок математики і ЯДС
Тема :Компоненти дії додавання. Знаходження суми чисел за малюнками.
Дорога і транспорт. Номери телефонів екстрених служб .
Мета: формування предметних компетентностей:
удосконaлювaти навички розв’язувaння прикладів на додaвaння і віднімaння в межaх 10; ознайомити з назвами компонентів дії додавання; учити користуватися термінами «перший доданок», «другий доданок», «значення суми». Розвивaти нaвички розпізнaвaти геометричні фігури. Розвивaти пам’ять, увaгу, творчі здібності, старанність; прищеплювати інтерес до уроків математики.
Ознайомити учнів зі словами — назвами транспорту; активізувати знання лексики та уміння будувати зв’язне висловлювання; розвивати мовленнєву активність, творчу уяву, спостережливість, пізнавальний інтерес; прищеплювати навички ввічливої поведінки в транспорті; повагу до людей різних професій.
Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
соціальної –продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
громадянської – поважно ставитися до людей, до самого себе
Обладнання: предметні малюнки із зображенням транспорту; іграшки (літак, машина, корабель); сюжетні малюнки за темою «Транспорт»; розрізані листівки у конвертах (за кількістю груп),
демонстраційний матеріал персонажів мультфільму «Фіксики», розатковий матеріал для роботи в групах сигнальні картки, дидактичний матеріал для роботи в парах; конструктор LEGO, ілюстрaції, мaтеріaл для роботи біля дошки, робочі зошити.
Тип уроку: комбіновaний
Освітні гaлузі: мaтемaтичнa, здоров’язбережувaльнa,соціальна.
Хід заняття:
І. Організаційна частина.
Добрий день!В добрий час!
Рада діти бачить вас.
А ви готові працювати?(так)
Додавати й віднімати?(так)
Вчасно руку піднімати?(так)
Знання нові добувати?(Так)
-Просигналізуйте з яким настроєм ви прийшли на урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Хто з вас любить мультфільми?
(Звучить музика із мультфільму «Фіксики»)
Сьогодні до нас на урок завітали маленькі непомітні чоловічки, яких нібито немає , на зріст вони низькі. Як ви думаєте, хто вони?(Фіксики)
Сімка, Нолик, Мася,Ігрик, Шпуля.
-А кого не вистачає?
(Фаєра , Верта, Татуса,Дедуса)
-Вони принесли нам завдання і якщо ми їх виконаємо , отримаємо у подарунок помогатор.
-А що таке помогатор?
-Щоб отримати помогатор, нам потрібно бути на уроці якими?(уважними, творчими, старанними)
- Перше завдання від Сімки .Гра «Таємне число»
-Я тримаю картку із числом. Здогадайтеся ,яке це число,якщо воно наступне до числа:5, 3,1,2.
-Тепер на моїй картці число, яке стоїть безпосередньо перед числом :4,6,3,5.
-Із цим завданням справилися, але це ще не все.
-Ще й загадки Сімка для нас приготувала.
1.Колеса,руль, педалі й шини-
Нема простішої машини .
Сідай і рухайся вперед .
Не підведе …(велосипед)1-виставляю
2. Цей справжній трудівник
За розкладом трудитись звик.
Весь день він не спиняє біг.
Везе людей і в дощ, і в сніг.
(Автобус)2
3.Він мчить у день погожий ,
Він на птаха дуже схожий,
Бо і хвіст і крила має,
Тільки зерна не дзьобає.
(Літак)3
4. Будинок величезний по морю пливе –
Людей на собі через хвилі везе.
(Корабель)
4
5.Ця машина кількатонна
Возить вантажі невтомно.
Величезний кузов має.
В нього вантажі складає.
(вантажівка)5
-Яке слово-відгадка стоїть перше?(велосипед)
-Яке останнє?(вантажівка)
-Назвіть сусідів слова –відгадки під №3(автобус і пароплав)
-Скільки предметів знаходиться праворуч?(3)
-Скільки ліворуч?(2)
-Якщо я їх поставлю поруч,то скільки їх стане разом?(5)
-Яким узагальненим словом ми можемо назвати цю групу предметів?(Транспорт)
-Який із цих видів транспорту вам знайомий?
-А хто вміє їздити на велосипеді?
ІІІ.Оголошення завдань уроку
-Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося із видами транспорту, а також із новими математичними термінами .А якими саме, ви зараз дізнаєтеся , якщо пограєте у гру із Татусем.
3.1.Гра «Знаю», «Не знаю», «Хочу дізнатися»
-Я прочитаю слова ,які ви бачите на дошці, а ви будете казати чи ви знаєте таке слово чи не знаєте і чи хочете дізнатися.
(На дошці)
Число Додавання Плюс Доданок Цифра Віднімання Мінус Сума
-Які слова ми не змогли пояснити ?Чому?(Бо ми цього не вивчали)
-Але сьогодні на уроці ми дізнаємося про значення цих слів.
4.Вивчення нового матеріалу.
-Покладіть перед собою 2 автобуси і 4 велосипеди .
-Скільки всього предметів ?(6)
-Як дістали?(Додали)
-Хто може скласти приклад ?(2+4=6)
-Ми виконали дію додавання і результаті отримали суму .Сума = 6
(Вивішую слово сума під 6)
-Які два числа ми додавали?(2і4)
-Вони мають свої імена .Число ,що додають ,називають доданками.Щоб відрізнити їх за порядком ,говорять:перший доданок і другий доданок (вивішую)
-Назвіть перший доданок -2(прикріплюю на дошці)
-Назвіть другий доданок -4(прикріплюю на дошці)
(Праворуч записана сума)
-Цей запис можна прочитати так :сума чисел 2 і 4 дорівнює 6
-Хто бажає прочитати сам цей запис?(дітки читають)
-Верта дуже уважна і помітила,що нам потрібно зробити гімнастику для очей, щоб трішки відпочити.
ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ,
-Наступне завдання від Масі.
Вправа «Знайди зайве»
-Що зайве?( ставлю запитання до тих пір, поки не залишиться 3 предмети)
1-Мобільний телефон, бо він не належить до транспорту.
2-Велосипед,бо в нього немає мотора.
3-Автобус-,томущо пристосований до перевезення великої кількості людей
4-автомобіль, бо решта машин мають сирену.
-Як називають машини, що залишилися? (пожежна,швидка,поліцейська-це машини служби порятунку,спеціальні машини.
-Навіщо цим машинам сирена?
-За якими номерами потрібно телефонувати,щоб викликати ці служби?
(101- Пожежна частина(МНС)
102-Поліція
103-швидка допомога)
-Третє завдання від Фаєра. Він пропонує пригадати як ми пишемо цифри ,що складають числа-номери служб порятунку.
0,1,2,3
-Відшукайте сусідів числа 2 і запишіть каліграфічно у свій зошит.
Не забуваємо, що ми дбаємо про свою поставу. Тому,
Зошит свій я відкриваю,
Навкоси його кладу.
Спину рівно я тримаю.
Анітрохи не зігну.
-Обведіть цифри, які вам подобаються найбільше.
-Давайте подивимося хто ж тепер пропонує нам своє завдання.
(Дедус)
Логічні задачі
Дорогою їхали автомобілі. Ліворуч 4 і праворуч 3 автомобілі .
Скільки ж автомобілів рухалися по дорозі?
(Робота в групах)
-Знайдіть у себе на партах пазлик із зображенням цифри. Об’єдайтеся у групи .-Кожна група виходить до дошки і складає приклад до цієї задачі.
(Групи працюють на дошці, виклавши приклад 4+3=7)
-А хто може пригадати як називаються компоненти дії додавання.
(Доданок,доданок,сума)(Кажуть один одному на вушко ,потім вголос)
Дихальна гімнастика .
«Вітер надуває вітрила»
(Дітям пропонується подути на серветку - вітер надуває вітрила. Запропонувати спробувати різну силу вітру - подиху.)
-Завдання від «Нолика»
-Відгадайте загадку:
Що за чудо – довгий дім,
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
А харчується бензином.
(Автобус)
-Хто керує автобусом?(Водій)
-Як називають людей,які їдуть в автобусі?(Пасажири)
-А може ви ще й знаєте правила поведінки пасажирів у автобусі?
-Погляньте на автобус, в якому у віконечках видно пасажирів, але не усіх. Давайте запишемо у віконечках «пасажирів»,яких не видно.
(на дошці зявляються числа,що були пропущені,здійснюється самоперевірка)
Руханка «Колеса автобуса крутяться» від Маленького автобуса Тойо.
Робота в парах.(На картках)
-Маленький недосвідчений Автобус Тойо з друзями у своїй автошколі навчаються мистецтва водіння,а от з математикою вони не зовсім знайомі. Тож попросили нашого маленького друга Ігрека, щоб він допоміг.
У свою чергу Ігрек пропонує нам гру «Постав машину в гараж»
(На дошці –«гаражі», у дітей- малюнки з прикладами .Завдання :поставити свою машину у відповідний гараж
6 8 5 7
(На машинках написано приклади: 6+2 4+1 3+3 5+2
-Для того, щоб Автобус Тойо переконався, що ми уважно і вправно можемо працювати у зошитах , ми виконаємо наступне завдання.
Будемо разом складати вирази, обчислювати їх , а у зошит записувати самостійно.
(На дошці виставляю 4 літаки , потім 3 гелікоптери, дітки читають перший доданок 4, другий доданок-з, сума- 7, а яким способом можна ще прочитати цю рівність ?( До 4 додати 3 дорівнює 7)
Робота з презентацією «Гра «Четвертий зайвий»
На екрані Човен, Кораблик, Парусник, Автомобіль - зайвий автомобіль. ,бо це наземний транспорт, а решта –водний.
Гелікоптер, Літак, Повітряна куля ,автобус - зайвий автобус-бо це теж наземний транспорт, решта - повітряний.
Автобус, автомобіль, трактор, літак- зайвий літак.
-То давайте підсумуємо ,на які види поділяється транспорт?
Наземний, повітряний, водний.
-Щоб закріпити свої знання , давайте попрацюємо у зошиті на ст. 29.
Руханка «А ти прикольний ?»
Робота з рідручником ЯДС ст.34,35
Гра «Фейк чи правда?»
-Я називатиму вам твердження. Якщо правда ,показуємо зелену цеглинку. Якщо фейк - червону.
1.Транспорт-це засіб пересування?(Так)
2. Автобус-це вид повітряного транспорту?(Ні)
3. Корабель- це наземний транспорт.(Ні)
4.Човен –це транспорт, що пересувається по воді?(Так)
5.Водний транспорт пересувається по землі?(Ні)
5.Увесь транспорт розділяють на 4 групи?(Так)
6.Транспорт приносить людям тільки користь?(Ні)
Робота з Т- таблицею
ЗА ПРОТИ
Гра «Бувальщина і небувальщина»
Діти слухають речення і визначають: чи може так бути. Якщо не може, то слід відредагувати речення.
Потяг пливе по морю, тому що він морський транспорт
Корабель мчить в повітрі, тому що він повітряний транспорт .
Літак їде по рейках тому що він залізничний транспорт
Таксі перевозить каміння тому що це вантажний транспорт.
Вантажівка перевозить людей, тому що це пасажирський транспорт
Гра «Пантоміма»
Літак – діти розставляють руки в різні сторони і «летять»;
човен – діти зігнувши руки в ліктях «гребуть»;
мотоцикл – тримають «руль» та інше.
. Зaключнa чaстинa. Рефлексія
–Як називають числа, що додають? (Доданки)
–Як називають результат дії додавання? (Сума)
Грa «Мікрофон»
-Чи цікaво вaм було прaцювaти нa уроці?
-A яке із зaвдaнь, нa вaшу думку, було нaйцікaвішим?
Кольорогрaмa із Lego.
Якщо сподобався урок діти піднімають зелені цеглинки; не зовсім задоволені уроком – жовті цеглинки; незадоволені – червоні.