Мета: Знайомство з числом 9, його складом, написанням цифри 9.
Завдання:
Навчальні: формувати знання про склад числа, вміння писати цифру, рахувати в межах 9;
- складати й віднімати на числовому відрізку, порівнювати числа.
Розвиваючі: розвивати спостережливість, зорову слухову пам'ять, увагу, логічне мислення, математичну мову;
Виховні: виховувати активність, повагу один до одного, дисципліну, самостійність, бажання вести здоровий спосіб життя.
1. Емоційний настрій. Організація початку уроку.
1. Відновити числовий ряд.
- Що можете сказати? (Числа стоять не по порядку, втратили свої місця.)
А |
ї |
б |
про |
л |
і |
т |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
- Розставте числа в порядку зростання, і ви дізнаєтеся, хто прийшов до нас у гості на урок.
- Як будемо розставляти? (Від найменшого до найбільшого.)
- Хто ж наш сьогоднішній гість? (Айболить )
- Ви всі любите тварин? Багато з них беззахисні, а деяких видів на Землі залишилося дуже мало. І тому людям потрібно піклуватися про них, берегти їх.
2. Орієнтація в числовому ряду
- Айболить просить вас допомогти йому підготуватися до прийому хворих. Розставити ліки на свої місця. Учні з допомогою віяла показують відповіді.
- Покажіть число, яке стоїть між 3 і 5.
- Покажіть наступне число 5.
- Покажіть попереднє число 4.
- Яке число стоїть зліва від 3.
- Яке число стоїть справа від 6.
3. Підсумок
- Ці знання знадобляться нам на сьогоднішньому уроці.
3. Постановка проблеми. Відкриття нового.
- До Айболиту прийшло багато звірів на прийом і він просить у вас допомоги.
1) Запишіть приклади і вирішите їх за допомогою числового відрізка
На дошці записані приклади і ілюстрація числового ряду
4 + 2=
(Починаю працювати від числа 4. Треба +2 ,значить, буду рухатися по числовому ряду вправо на 2 кроку.)
7 - 3 =
6 + 3 =
- Ви змогли виконати завдання? (Немає)
- Чому виникло утруднення? (Немає числа 9 на відрізку. Ми не знаємо це число. Не можемо порахувати, т к. вивчили цифровий промінь до 8, і число 9 поки не вивчали)
4. Формулювання теми уроку. Постановка завдань.
- Як ви думаєте, яка тема сьогоднішнього уроку. (Число 9. Цифра 9. - відкривається картка з темою уроку)
- Які цілі ви поставите? Чому вчитимемося? (Вчитися писати цифру 9, отримувати число 9. Дізнатися склад числа 9)
Руханка
- Ой! Від радості один метелик не втримався і впав вам на голівку.
Погладьте його: обережно, не злякайте!
Потім він перебрався на лобик, скотився на носик, перестрибнув на щічку, забрався за комір - погладьте його і там. Добрався до животика, а потім сховався під п'ятою.
Зловіть його, посадіть на долоньку, прикрийте, щоб не втік. Що ж, здоровому до метелика пора повертатися додому... Давайте відпустимо його і помахаємо слідом!
5. Відкриття нових знань
Щоб успішно впоратися з завданням, необхідно згадати порядок вивчення числа.
1. Визначити кількісно число 9.
2. Визначити місце положення числа 9 на числовому промені.
3. Навчитися писати цифру 9.
1. Визначити кількісно число 9.
- Якщо б вам запропонували показати число 9, як ви б це зробили? (9 паличок, 9 кружечків, 9 точок на доміно)
1р.- «доміно»
2р.- круги
3р. - паличками
* дослідження дітей
Таємничу силу приписували числа 9: в одні часи добру, в інші - недобрий. «У дев'ятки не буде шляху», - говорили у давнину. Останнім числом рахунку було число 8, а за ним - щось таємниче, дивне...
В російських народних казках дія відбувається у «тридев'ятому царстві, тридесятому державі», за «тридев'ять земель».
Стародавні греки числа приписували добру славу. Тому що вони вже давно вміли рахувати до дев'яти, і це число їх більше не лякало.
Наді і Саші! Вам цікаво, що сказано про ваші імена в стародавніх книгах? Ваші імена пов'язані з цим числом. Ви дуже талановиті.
Можете навіть стати лідером. Якщо ви будете розвивати в собі чудові якості, успіх до вас обов'язково прийде!
Ми з вами кількісно представили число 9, що належить зробити тепер?
2) Місце чисел на числовому відрізку
- Де в ряду чисел місце числа 9? (Праворуч від 8)
- Чому справа? (Тому, що наступне число більше 8.)
- За яким числом слід число 8? (Число 9 слідує за числом 8)
- Як отримати число 8? (Треба до 8 додати 1)
- Можемо на числовому відрізку позначити знаком число 9? (Ні, не вміємо писати цифру 9.)
3) лист цифри 9
- Яка цифра означає число 9? (Цифра 9)
- Як ми розрізняємо поняття число і цифра?
Для позначення кількості
Ми використовуємо число, його величність!
Цифра - значок для написання,
Швидко впораємося із завданням!
- А на що схожа цифра 9?
- Як пишеться цифра 9?
( Учитель пояснює)
- Перш ніж приступимо до листа, згадайте, як повинні сидіти за партою.
- Як контролювати відстань від очей до прописи? Як маємо пропис на столі?
-Приступимо до листа.
Потренуйтеся в написанні.
* обведи в повітрі;
* «напишіть» на долоньці
( Діти записують цифру в прописах. Індивідуальна допомога вчителя.)
Підкресліть саму красиву цифру .
4) - Повернемося до числовому відрізку. Тепер ми можемо позначити число 9 на відрізку цифрою?
А як же лисичка, тепер ми можемо їй допомогти?
6. Підсумок уроку.
- Згадайте, якою була тема нашого уроку.
- Чи досягли мети уроку?
- Що нам допомогло?
- З яким настроєм закінчуєте урок?
- Що сподобалося на уроці?
- Кому можете сказати спасибі?
- Труднощі були? Є над чим працювати ще?
- Як ви гадаєте, як ми попрацювали?
- Оцініть свою роботу.