До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект інтегрованого уроку на темуВіднімання трицифрових чисел виду 650 – 290. Розширені задачі на зведення до одиниці . Тварини в природі . Тварини живі -організми

Про матеріал

Ця розробка допоможе ознайомити з відніманням трицифрових чисел виду 650 – 290, удосконалити вміння учнів розв'язувати задачі, формувати поняття « тварини – живі організми», розвивати увагу,пам'ять,уяву,кмітливість,

виховувати допитливість, дбайливе ставлення до природи.Девіз.

Діяти активно !

Думати оперативно!

Сперечатися доказово

Для всіх обов'язково.

Перегляд файлу

Тема . Віднімання трицифрових чисел виду 650 – 290. Розширені задачі на зведення до одиниці ( № 644 – 652). Тварини в природі . Тварини живі -організми. Цінність тварин для людей.

Мета. Ознайомити з відніманням трицифрових чисел виду 650 – 290, удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, формувати поняття                 « тварини – живі організми», розвивати увагу,пам'ять,уяву,кмітливість,

виховувати допитливість, дбайливе ставлення до природи.

 Обладнання: картки,зошити,підручники, презентація до уроку.

Тип уроку. Інтегрований.

 

Хід уроку.

І.Організаційний момент.                       ( Слайд 1).

Девіз.

Діяти активно !

Думати оперативно!

Сперечатися доказово

Для всіх обов’язково.

ІІ. Хвилинка спостережень. .                   ( Слайд 2).

Запис у зошитах. Працює черговий синоптик.

  • Який сьогодні день?
  • Температура повітря?
  • Чи є опади?
  • Стан неба?
  • Чи є вітер? Який?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 З природознавства кілька уроків –

У світ незвичайний ще кілька кроків.

Світ природи пізнати маємо,

З математикою поєднаємо

І багато цікавого та нового познаємо.

 

ІV. Актуалізація опорних знань. .              

 Ми розпочинаємо свій урок-подорож Це інтегрований урок математики і природознавства.

 Будемо з вами дорогих гостей зустрічати, і їхні завдання виконувати. Тож починаймо!

 1. Загадка .                                  ( Слайд 3).

Відгадавши загадку, ми зрозуміємо, яким видом транспорту прибудуть до нас гості.

                                          По драбині дві змії повзуть

І на собі хатки везуть.

У тих хатках людей багато,

Як, дітки, ці хатки звати? (Поїзд) 

                 ( Слайд 4).

Так, це поїзд. Чи ще можемо казати – потяг.

Для того, щоб рухати ці хатки, до них приєднують локомотив, яким керує машиніст. Зверніть увагу на дошку. Потяг, який везе до нас гостей на урок, незвичайний. Локомотив має своє ім’я – рік. То може хтось скаже, скільки вагончиків у нашого поїзда? (12).

- А які ж назви-імена можуть мати наші вагончики? Щоб відповісти на це запитання, відгадаємо загадку:

Скільки місяців у році?

Хто це знає – говори! (12).    ( Слайд 5).

Змерзлим груддям скрізь і всюди
Вкрилось поле і шляхи.

— кажуть люди — Це вже ..(Грудень!) ( Слайд 6).
І вдягають кожухи.

У якому «Святий вечір»

В кожнім домі гомонить? (Січень). ( Слайд 7).

Другий він в календарі,

Холодно у цій порі. (Лютий). ( Слайд 8).

У якому тепле сонце

Розтопило весь сніжок? (Березень). ( Слайд 9).

У якому перші квіти

Кличуть діток на лужок? (Квітень). ( Слайд 10).

П’ятий в році він приходить,

Із конвалією входить. (Травень). ( Слайд 11).

- Про що ця загадка? (Про місяці, пори року).

- Яка зараз пора року? (Зима).

- Скільки всього пір року? (4).

- Який перший місяць року? (Січень).

- Наш потяг поступово виїжджатиме з лісу, який називається «Пори року». На уроці природознавства ми закінчили тему «Рослини».

- До якої природи ми відносимо рослин? (До живої природи).

2. Загадки про тварин.

  • У наглої бабусі сидить дід у кожусі, проти печі гріється, без води умиється.  ( Кіт)
  • По полю гасає, овечок хапає та всіх лякає.( Вовк)
  • Голодна — мукає, сита — жує, всім дітям молока дає. ( Корова)
  • Живе в лісі; хижий, дикий, душить курей та індиків. ( Лис)
  • Величезний цей хижак

 На людей наводить жах.

 Проживає в річці Ніл

 Небезпечний (Крокодил)

  • Як на гойдалках на вітках

 Вони плигають у клітках.

 Граються, кривляються,

 Разом забавляються.

 А веселі ці малята -

 Пустотливі _  (Мавпенята)                 ( Слайд 12).

- Кого ще ми відносимо до живої природи? (Тварин).

3.Метод» Прес».                                 ( Слайд 13).

Я вважаю…

Тому,що…

Отже…

- Доведіть, що тварини – це живі організми. ( Тварини, як і всі живі організми народжуються, дихають, ростуть, розмножуються і відмирають.)

V. Повідомлення теми уроку.              ( Слайд 14).

- А ось видніється перший вагончик нашого потягу, який привіз нам першу гостю і цікаве завдання.

У савані проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа.
(Зебра) ( Слайд 15).

1.Каліграфічна хвилинка.

236  235  237  436  435  437

  • Скільки сотень у числі 437?
  • Скільки всього десятків ? одиниць?

 

2.Робота по картках.

Картка 1.

1. 24 л фарби розлили у 8 однакових банок. Місткість бака на 6 л більша,ніж місткість банки. Скільки потрібно таких баків, щоб розлити 36л фарби?

2. Приклади.

250 +360             760 + 160        580 + 330         670 + 140

 Картка 2.

1. Склади і розв’яжи задачу.

Було – 220 кг моркви

Капусти -? На 35 кг менше , ніж моркви. ? разом.

Цибулі - ? на 140 кг менше ,ніж моркви

2. Розв’яжи рівняння.

42 : х = 6           145-х = 15

3. Усний рахунок.

А ось і наступний вагончик зі своїми завданнями, але від кого ці завдання ви дізнаєтесь лише тоді, коли відгадаєте загадку. ( ІІ Вагон )         ( Слайд 16).

Надувається, ґелґоче,
Наче щось сказати хоче.
Бігає туди-сюди,
Краще його обійди!
(Індик)

4. Гра « Мовчанка».

Цю гру нам привіз наступний гість з лісу. Їхав він у третьому вагончику. Відгадайте хто це? ( ІІІ Вагон ) ( Слайд 17-18).

Хто з вас цю тварину знає?
Хто скоріше відгадає?
Гладенький бочок,
Рожевий п’ятачок,
І хвостик – крючок!
(Порося)

 

- Діти, вам потрібно скласти приклади на віднімання та додавання, і дати відповідь на них.

 

5. Бесіда.

  • Світ тварин багатий та різноманітний. Як ви думаєте, де живуть тварини?
  • Отже, тварини живуть усюди: в океанах і морях, у лісах, на луках, у пустелях, горах.

Якщо тварини різняться між собою формою тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом, то кажуть, що вони належать до різних видів.

  • Хто ж нам привіз наступне завдання? І яке ж воно? ( ІY Вагон )
  • Відгадайте загадку.

 

У лусці мої боки –
Вони холодні та слизькі.
Плавать можу досхочу,
Та усе життя мовчу.
(Риба)

Завдання від риби:

VI.Робота над новим матеріалом.

1. Пояснення.                             ( Слайд 19).

650 – 290

650 – 200 = 450

450 – 90 = 360

2. Розв’яжи з поясненням. Коментоване письмо.

730 – 280  830 - 250

730 – 200 = 530 830 – 200=630

530 – 80 = 450 630 – 50 =580

Оцінювання.

3. Робота над задачею № 647                           ( Слайд 20).

А який п’ятий місяць року? (Травень). ( Y Вагон )

 - Так, у травневому вагончику до нас у гості приїхали птахи і пропонують нам розв’язати  задачу.

4. . Фізкультхвилинка. ( YI Вагон )                     ( Слайд 21).

5. А у наступному 7 вагончику прийшло таке повідомлення. ( YIІ Вагон )

На Землі відомо близько двох мільйонів видів тварин, а в Україні живе понад 50.000 видів.

 - Особливими у тварин є ознаки, яких не мають інші живі організми. Тварини переміщаються. Як?                                   ( Слайд 22).

- Цих ознак немає у рослин. Ними рослини відрізняються від тварин.

6. Гості восьмого вагончика – це комахи. ( YIII Вагон ). ( Слайд 23).

Вони вам пропонують роботу по варіантах № 648. Взаємоперевірка.

700 – 30 = 670 470 – 90 = 580

850 – 270 =580 920 – 480=440

7.Коли наші гості збиралися до нас, вони заїхали в далекі-далекі країни, де дуже спекотно, і привезли нам звірів, які у нас не живуть. ( ІХ Вагон )              ( Слайд 24 -27).

 Це страус - найбільший птах, колібрі – найменша з пташок у світі, жирафа – найвища тварина, землерийка – найменша тварина, її малятко важить не більше 2 г.

 І привезли вони вам ось таку цікаву задачу : ( Слайд 28).

Маса шести однакових землерийок 18 кг. Яка маса дев’яти колібрі, якщо кожна колібрі на 5 кг важча, ніж землерийка?

        6 з. – 18 кг.

1к. – ?, на 5 кг > ніж 1з.

9к. – ?

- Чи можемо ми відразу дізнатися, яка маса дев’яти колібрі? (Ні)

- Чому? ( Тому, що ми не знаємо яка маса однієї колібрі)

- А що сказано про масу однієї колібрі? ( Вона на 5 кг важча, ніж землерийка.)

- А ми знаємо, яка маса однієї землерийки? (Ні.)

- Як дізнатися? (18:6=3(кг)

- Якщо ми знаємо масу однієї землерийки, про що тепер ми можемо дізнатися? (Яка маса однієї колібрі.) (3+5=8(кг)

- Тепер, якщо нам відома маса однієї колібрі, ми можемо дізнатися, яка маса дев’яти колібрі?) ( Так 9*8=72(кг))

1) 18 : 6 = 3 (кг) – важить 1 землерийка;

2) 3 + 5 = 8 (кг) – важить 1 колібрі;

3) 9 ∙ 8 = 72 (кг) – важить 9 колібрі.

Відповідь: маса 9 колібрі 72 кілограма.

8. А в жовтневому вагоні приїхало таке повідомлення про тварин. (Х Вагон )

 - Перш ніж подивитися це повідомлення, дайте відповідь на декілька моїх запитань.

 - Яке значення для людей мають тварини?

 - Що людина одержує від них?

 - Чому в багатьох людей тварини живуть удома?

 - Що ви відчуваєте, коли берете на коліна кішку, граєтесь з кошенятами або цуценятами, коли вас радісно й весело зустрічає ваш собака.

 - Які почуття й бажання виникають у вас, коли ви бачите бездомних кішок чи собак, поранених птахів, безпорадних малят різних тварин?

 - Так, діти, треба піклуватися про тварин. Як? (Виготовляти годівнички, давати їм їжу, не знущатися з них, охороняти їх…..)

Добре, молодці діти. Ви вірно відповіли на всі мої запитання. І тепер ми можемо подивитися на наше повідомлення. ( Слайд 29).

І справді більшість домашніх тварин приносять людині користь, даючи їжу (м'ясо, молоко, яйця, мед), матеріали для одягу та взуття (шкіру, шерсть, пір'я, шовк), робочу силу для перевезення людей і вантажів.

До речі, наявність тварин у домі та спілкування з ними може відчутно впливати на наше здоров’я. Відомо, що лікарі радять проводити більше часу в товаристві тварин, адже це допомагає розслабитися та позбутися стресу.

9. І ось остання завдання від 11 вагончика. (ХІ Вагон )

- А який гість до нас прибуде ви дізнаєтесь тільки тоді, коли відгадаєте загадку.

В нього крила, в нього вуса,
Трохи я його боюся.
Як летить – так чути звук.
Бронзовий великий …..
(Жук) ( Слайд 30).

( Найбільшим жуком є жук-олень: довжина тіла без рогів 5,5 см, а з рогами – до 8 см

  • І ось вам завдання від жука.
  • Зараз ви попрацюєте в групах. У вас на картках є геометрична фігурка. Вам потрібно знайти периметр своєї геометричної фігури.

1                                                             2                                            3

 

 

 -Що таке периметр? ( Це сума довжин усіх сторін багатокутника.)

  • Як позначають периметр? ( Великою літерою Р латинського алфавіту).
  • Добре, а тепер можете приступати до виконання завдання.
  • 1. Р = 40 + 94 + 40 + 94 = 254 (см)             ( Слайд 31).

          Р = 254 см

-     2. Р = 34 + 27 + 43 = 104 (см)

          Р = 104 см

-     3. Р =  44 + 44 + 44 + 44 = 176 (см)

          Р = 176 см

 

Оцінювання.

10. Охорона тварин.

- Як називається книга до якої занесені рідкісні тварини та рослини?

- Повідомлення дослідників.   Оцінювання.

                       ( Слайд 32).

11.Логічна задача.                                              ( Слайд 33).

Гості 12 вагона пропонують вам вирішити логічну задачу за схемою.

Оцінювання.

VII. Домашнє завдання.   ( Слайд 34-35)

С. 99 № 651 розв’язати задачу виразом.

С.99 № 652 розв’язати нерівності.

Підготувати повідомлення.

  •    - земноводні, плазуни.
  • - птахи,комахи.
  • риби,звірі.

VIII. Підсумок уроку.

- Чому тварини – це живі організми?

- Куди занесено зникаючих тварин ?

- Що тварини дають людям?

- Що таке периметр многокутника?

- Як віднімати трицифрові числа? Додавати?

Список використаної літератури.

1.М.В.Богданович . Математика : підручник для 3 класу .- К.: « Освіта» ,2003.

2. Т.М.Байбара ,Н.М. Бібік . Підручник. Я і Україна. 4 клас. Для шкіл з українською мовою навчання. Вид-во: Форум, 2005.

3.Г.О. Сидоренко. Сучасний урок : інтерактивні технології навчання. – Харків : Видавнича група « Основа»,2003.

4.О.Я.Савченко. Дидактика початкової школи. – К.:Абрис,1997.

5.  Фотоенциклопедія тварин . Видавництво: Перо Рік: 2009.

6.  Енциклопедія «Тварини світу».2010 – 2013.

7.Червона книга України.

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 лютого
Переглядів
175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку