Мета: * Вчити учнів додавати трицифрові числа усним способом, ознайомити з розширеною задачею на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати реалістичні знання та предметну компетентність.
* Розвивати мовлення, логічне мислення з метою підготовки до олімпіади з математики, тренувати пам'ять та увагу.
* Виховувати доброту, співпереживання, позитивне ставлення до оточуючих.
Урок математики у 3 класі ( І семестр)
( Підручник Математика, 3 клас , Рівкінд Ф.М., Оляницька Л.В.)
Тема: Усне додавання трицифрових чисел виду 240+430. Розширена задача на зведення до одиниці.
Мета: * Вчити учнів додавати трицифрові числа усним способом, ознайомити з розширеною задачею на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати реалістичні знання та предметну компетентність.
* Розвивати мовлення, логічне мислення з метою підготовки до олімпіади з математики, тренувати пам’ять та увагу.
* Виховувати доброту, співпереживання, позитивне ставлення до оточуючих.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
«Добрий день вам, добрий день нам,
Добрий день всім чесним людям!»
2. Девіз уроку «Не просто слухати, а чути»
- поясніть, як ви розумієте вислів.
3. Слово вчителя , співбесіда з учнями:
«А щоб всім було цікаво, ви працюйте дружно й жваво.
Не шуміть і не дрімайте, руку піднімать встигайте.
З відповіддю не баріться, добре й старанно учіться!!!»
- А що іще треба, щоб людина могла гарно навчатися? ( здоров’я)
- Що відрізняє здорову людину від хворої? ( посмішка)
- Тож , давайте всі посміхнемося одне одному і подаруємо гарний настрій.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Слово вчителя
ІІІ. Актуалізація знань учнів
1. Слово вчителя:
Пояснити і виконати разом
2 учнів самостійно виконують на картках ( або на маркерній дошці)
- Молодці ! Успішно справились із завданням і отримуєте першу посмішку
( виставляти отримані посмішки на магнітній дошці)
2)»Математична естафета»
( розкласти число на розрядні доданки)
ІV. Повідомлення теми уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя ( на основі № 324) , таблиці, опорні схеми
2. Робота з підручником
1) Гра «Футбол» за завданням № 325
- Правила гри: об’єднатись в 2 команди (за рядами) , один учень з першого ряду диктує приклад , всі діти записують, розв’язують самостійно, а відповідь оголошує учень з другого ряду. Якщо відповідь невірна – 1 команда кричить «Гол!», якщо вірна – 2 команда кричить «Гол!» . І навпаки.
- Команда, я ка забила більше голів, приносить чергову посмішку.
Фізкультхвилинка «Сумно – весело»
- На підлозі нерівномірно розміщені картонні смайли з посмішками, але серед них декілька сумних.
- Коли я говорю «Весело!» - всі рухаєтеся по класу, коли чуєте слово «Сумно» - становитесь на смайл з посмішкою. Будьте уважні.
- Молодці, не зробили жодної помилки, тому й здобули наступну посмішку!!!
3. Розв’язування задач
1) Колективна робота № 326
- Один учень читає задачу вголос.
- Обговорення умови задачі, визначення питання.
- Запис короткої умови
- Інший учень записує біля дошки розв’язання, клас допомагає підібрати пояснення до кожної дії.
- Ось так, колективною, дружною роботою , ви здобули ще одну посмішку!
2) Самостійна робота ( диференційована)
Задача № 330
VІ. Підсумок уроку
|
|
|
(На зворотньому боці карток написані букви , з яких можна скласти слово ДОБРОТА)
( вчитель непомітно замінив сумний смайл на веселий)
VІІ. Домашнє завдання
№ 323, 329 ( сильні учні отримують додатков завдання: скласти «Магічний квадрат»)
Використана література:
1. Підручник Математика 3 клас Рівкінд Ф.М.; К.: Освіта - 2013
2. Слободянюк І. О. Мотивація навчальної діяльності на уроках математики;
Рівне – 2013
3. Інтернет-ресурс ( малюнки смайли) hostingkartinok.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|