Урок" Конспект уроку з математики для 3-го класу на тему: "Ділення круглого числа на кругле cпособом добору(90 : 30). Розв’язування задач вивчених видів."

Про матеріал

Урок подорож весняними святами.Пояснити прийом ділення круглого числа на кругле способом добору. Вдосконалювати навички розв'язування рівностей та нерівностей і задач вивчених видів. Розвивати увагу,мислення. Виховувати інтерес до математики, патріотизм, повагу до традицій українського народу.

Перегляд файлу

 

Тема: Ділення круглого числа на кругле cпособом добору(90 : 30). Розвязування задач вивчених видів.

Мета уроку: Пояснити прийом ділення круглого числа на кругле способом добору. Вдосконалювати навички розвязування рівностей та нерівностей і задач вивчених видів. Розвивати увагу,мислення. Виховувати інтерес до математики, патріотизм, повагу до традицій українського народу.

Обладнання: Таблиця «Ділення  круглого числа на кругле способом добору». Плакати і малюнки для усного рахунку і гри. Малюнки весняних квітів і перелітних птахів. Схема задачі. Індивідуальні картки. Музичний супровід для фізхвилинки, мікрофон

 

Хід  уроку.

І.Організаційний момент:

- Любі діти,я вітаю вас на уроці математики, де присутні гості.

Привітайте і ви наших гостей.

-Доброго ранку! Щасливої днини щиро бажає вам наша родина!

ІІ.Актуалізація опорних знань.

1.Усні обчислення «Мозковий штурм».

Гра «Істинні чи хибні твердження?» (Якщо твердження істинне, діти підіймають палець вгору - «супер»,а якщо  хибне – палець вниз).

-Сума чисел 710 і 290 дорівнює 1000.

-Різниця чисел 600 і 150 дорівнює 350.

-Добуток чисел 150 і 2 дорівнює 152.

-Частка чисел 500 і 5 дорівнює 100.

-Число 600 зменшити в 10 разів дорівнює 60.

-Число 9 збільшити в 40 разів дорівнює 360.

2.Бесіда про весняні свята.

-Яка зараз пора року?

-Які свята ми святкуємо навесні? (День кота, День птахів, Великдень, Свято першої борозни, Вербна неділя, День матері і т. д.)

-Сьогодні на уроці ми зробимо невеличку подорож у весняні свята. Та яке ж свято без квітів?

3.Завдання від Венянки у групах. Якщо група правильно виконає завдання, для неї розквітнуть весняні квіти.(На дошці малюнок дівчинки-веснянки в українському національному одязі з квітами у руках).

-Прочитайте різними способами приклади і усно розв’яжіть їх:

490 : 70                 640 : 80                 320 : 40

840 :20                  420 : 60                 360 : 20

560 : 80                 540 : 30                 280 : 70

180 : 30                 240 : 60                 480 : 60

(Вчитель відкриває  малюнки весняних квітів).

-Для першої групи розквітли ніжні, тендітні конвалії.

Для другої – ароматні, яскраві фіалки.

Для третьої  - стрункі, барвисті тюльпани.

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

- Наша подорож продовжується. Зараз ми будемо вивчати нову  тему. Подивіться на таблицю і скажіть:

-Яка тема нашого уроку?

         90 : 30 = ?             30 * 3 = 90

-Які числа ми ділимо?

-Чи можемо дібрати число в частку ?

-Яка ж тема нашого уроку?

-Ми ознайомимося з діленням круглого числа на кругле способом добору, продовжимо роботу  над рівностями і нерівностями та над розвязуванням задач вивчених видів.

 

ІV.Вивчення нового матеріалу .

 

1.Пояснення вчителя. Робота з таблицею.

-Добираємо в частку число, що вдобутку з числом 30 дасть 90.

2.Робота з підручником:

-Приклади 831 (усно з коментуванням).

-Приклади 832 (на дошці).

3.А тепер наша подорож на свято-День птахів. Це свято ми святкуємо в середині березня. Ми зустрічаємо наших пернатих друзів-перелітних птахів. Вони зимували далеко від Батьківщини- нашої рідної України і дуже сумували за нею. Бо вона для всіх нас-найкраща.(На дошці карта України).

4.Робота в парах: Знайдіть закономірність і продовжіть числовий ряд, тоді ми дізнаємось, які птахи повернулися до нас на Україну навесні.

    99,86,73 …

-Яка закономірність в цьому числовому ряді ?

-На нашу рідну українську землю весною повертаються шпаки, лелеки, ластівки. (Вчитель відкриває малюнки цих птахів).

-А тепер час відпочити. Давайте підемо на свято і покружляємо в запальнім таночку!

 

V.Фізхвилинка «Ідемо на свято»(Звучить мелодія пісні «Україно, ми- твоя надія». Діти виконують вправи і танцювальні рухи).

 

VІ.Розвиток математичних знань.

1.Ідемо на свято  «День кота». Його ми відзначаємо 1Березня. В цей день своїх котиків слід нагодувати чимось смачненьким. Ми нагодуємо їх смачною рибкою.

-Гра «Допоможи Котику».(На дошці малюнок кота і трафарети рибок із знаками арифметичних дій.)

-Це рівності чи нерівності? Чому? Потрібно вставити знаки дій так, щоб рівності були правильними.

 

15 * 3 = 20 * 4

35 * 8 = 9 * 3

6 * 9  = 70 * 16↕

8 * 6 = 90 * 42

37 * 8 = 9 * 5

24 * 6 = 36 * 9

2.Задача 835 (колективно).

Тепер прямуємо на найбільше християнське свято - Великдень. Ось атрибути цього свята. (Малюнок великодньої пасхи, писанок і крапанок та схема задачі).

 

Писанок  -  100  по  20 

Крапанок – 90  по  30                 Скільки було коробок?

 

-Чи   можемо дізнатись, скільки вийшло коробок у майстринь?

-Як дізнаємось, скільки вийшло коробок з писанками?

-Як дізнаємось, скільки коробок з крапанками?

-На скільки дій задача?

3.Складіть обернену задачу.

4.Робота з індивідуальними картками у групах.

-З чисел 5,6,10,15,20,35 випишіть ті значення змінної  а, для яких істинними є нерівності:

 

30: а > 2           80 :  а < 5          400 : а < 35

 

5.Офтальмологічна пауза:

-Назвіть двоцифрове число, одним із сусідів якого є найменще трицифрове число? (99).

-Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока більше, ніж у звичайного їжака?

 

VІІ. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон».

-Яким способом розвязання прикладів на ділення ми кристувалися на уроці?

-Який вид роботи вам найбільше сподобався?

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
6127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку