Урок подорож весняними святами.Пояснити прийом ділення круглого числа на кругле способом добору. Вдосконалювати навички розв'язування рівностей та нерівностей і задач вивчених видів. Розвивати увагу,мислення. Виховувати інтерес до математики, патріотизм, повагу до традицій українського народу.
Тема: Ділення круглого числа на кругле cпособом добору(90 : 30). Розв’язування задач вивчених видів.
Мета уроку: Пояснити прийом ділення круглого числа на кругле способом добору. Вдосконалювати навички розв’язування рівностей та нерівностей і задач вивчених видів. Розвивати увагу,мислення. Виховувати інтерес до математики, патріотизм, повагу до традицій українського народу.
Обладнання: Таблиця «Ділення круглого числа на кругле способом добору». Плакати і малюнки для усного рахунку і гри. Малюнки весняних квітів і перелітних птахів. Схема задачі. Індивідуальні картки. Музичний супровід для фізхвилинки, мікрофон
Хід уроку.
І.Організаційний момент:
- Любі діти,я вітаю вас на уроці математики, де присутні гості.
Привітайте і ви наших гостей.
-Доброго ранку! Щасливої днини щиро бажає вам наша родина!
ІІ.Актуалізація опорних знань.
1.Усні обчислення «Мозковий штурм».
Гра «Істинні чи хибні твердження?» (Якщо твердження істинне, діти підіймають палець вгору - «супер»,а якщо хибне – палець вниз).
-Сума чисел 710 і 290 дорівнює 1000.
-Різниця чисел 600 і 150 дорівнює 350.
-Добуток чисел 150 і 2 дорівнює 152.
-Частка чисел 500 і 5 дорівнює 100.
-Число 600 зменшити в 10 разів дорівнює 60.
-Число 9 збільшити в 40 разів дорівнює 360.
2.Бесіда про весняні свята.
-Яка зараз пора року?
-Які свята ми святкуємо навесні? (День кота, День птахів, Великдень, Свято першої борозни, Вербна неділя, День матері і т. д.)
-Сьогодні на уроці ми зробимо невеличку подорож у весняні свята. Та яке ж свято без квітів?
3.Завдання від Венянки у групах. Якщо група правильно виконає завдання, для неї розквітнуть весняні квіти.(На дошці малюнок дівчинки-веснянки в українському національному одязі з квітами у руках).
-Прочитайте різними способами приклади і усно розв’яжіть їх:
490 : 70 640 : 80 320 : 40
840 :20 420 : 60 360 : 20
560 : 80 540 : 30 280 : 70
180 : 30 240 : 60 480 : 60
(Вчитель відкриває малюнки весняних квітів).
-Для першої групи розквітли ніжні, тендітні конвалії.
Для другої – ароматні, яскраві фіалки.
Для третьої - стрункі, барвисті тюльпани.
ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.
- Наша подорож продовжується. Зараз ми будемо вивчати нову тему. Подивіться на таблицю і скажіть:
-Яка тема нашого уроку?
90 : 30 = ? 30 * 3 = 90
-Які числа ми ділимо?
-Чи можемо дібрати число в частку ?
-Яка ж тема нашого уроку?
-Ми ознайомимося з діленням круглого числа на кругле способом добору, продовжимо роботу над рівностями і нерівностями та над розв’язуванням задач вивчених видів.
ІV.Вивчення нового матеріалу .
1.Пояснення вчителя. Робота з таблицею.
-Добираємо в частку число, що вдобутку з числом 30 дасть 90.
2.Робота з підручником:
-Приклади 831 (усно з коментуванням).
-Приклади 832 (на дошці).
3.А тепер наша подорож на свято-День птахів. Це свято ми святкуємо в середині березня. Ми зустрічаємо наших пернатих друзів-перелітних птахів. Вони зимували далеко від Батьківщини- нашої рідної України і дуже сумували за нею. Бо вона для всіх нас-найкраща.(На дошці карта України).
4.Робота в парах: Знайдіть закономірність і продовжіть числовий ряд, тоді ми дізнаємось, які птахи повернулися до нас на Україну навесні.
99,86,73 …
-Яка закономірність в цьому числовому ряді ?
-На нашу рідну українську землю весною повертаються шпаки, лелеки, ластівки. (Вчитель відкриває малюнки цих птахів).
-А тепер час відпочити. Давайте підемо на свято і покружляємо в запальнім таночку!
V.Фізхвилинка «Ідемо на свято»(Звучить мелодія пісні «Україно, ми- твоя надія». Діти виконують вправи і танцювальні рухи).
VІ.Розвиток математичних знань.
1.Ідемо на свято «День кота». Його ми відзначаємо 1Березня. В цей день своїх котиків слід нагодувати чимось смачненьким. Ми нагодуємо їх смачною рибкою.
-Гра «Допоможи Котику».(На дошці малюнок кота і трафарети рибок із знаками арифметичних дій.)
-Це рівності чи нерівності? Чому? Потрібно вставити знаки дій так, щоб рівності були правильними.
15 * 3 = 20 * 4
35 * 8 = 9 * 3
6 * 9 = 70 * 16↕
8 * 6 = 90 * 42
37 * 8 = 9 * 5
24 * 6 = 36 * 9
2.Задача 835 (колективно).
Тепер прямуємо на найбільше християнське свято - Великдень. Ось атрибути цього свята. (Малюнок великодньої пасхи, писанок і крапанок та схема задачі).
Писанок - 100 по 20
Крапанок – 90 по 30 Скільки було коробок?
-Чи можемо дізнатись, скільки вийшло коробок у майстринь?
-Як дізнаємось, скільки вийшло коробок з писанками?
-Як дізнаємось, скільки коробок з крапанками?
-На скільки дій задача?
3.Складіть обернену задачу.
4.Робота з індивідуальними картками у групах.
-З чисел 5,6,10,15,20,35 випишіть ті значення змінної а, для яких істинними є нерівності:
30: а > 2 80 : а < 5 400 : а < 35
5.Офтальмологічна пауза:
-Назвіть двоцифрове число, одним із сусідів якого є найменще трицифрове число? (99).
-Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока більше, ніж у звичайного їжака?
VІІ. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон».
-Яким способом розв’язання прикладів на ділення ми кристувалися на уроці?
-Який вид роботи вам найбільше сподобався?