Конспект інтегрованого уроку ЯДС та дизайн і технології на тему: "Добрі справи та дива Святого Миколая. Подарунки та прикраси до зимових свят. Виготовлення сніжинок."

Про матеріал
На уроці планується розширювати і поглиблювати, кругозір дітей, знання про ознаки зими, розваги та свята нашої місцевості, збагатити знанням про видатного релігійного пророка Святого Миколая. Продовжити роботу з удосконалення вмінь та навичок обробляти папір, користуватися інструментами та виготовляти вироби з паперу; навчити виготовляти новорічні та різдвяні прикраси. Сприяти розвитку творчих здібностей, фантазії, уяви, пам’яті, логічного та творчого мислення. Активізувати і поповнювати лексичний запас. Виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість, акуратність, почуття любові до традицій рідного краю. Викликати у дітей бажання робити добро. Прищеплювати любов і повагу до нашого народу, його традицій та обрядів.
Перегляд файлу

Тема. Добрі справи та дива Святого Миколая. Подарунки та прикраси до зимових свят. Виготовлення сніжинок.

Мета. Розширювати і поглиблювати, кругозір дітей,  знання про ознаки зими, розваги та свята нашої місцевості, збагатити знанням про видатного релігійного пророка Святого Миколая. Продовжити роботу з удосконалення вмінь та навичок обробляти папір, користуватися інструментами та виготовляти вироби з паперу; навчити виготовляти новорічні та різдвяні прикраси.

Сприяти розвитку творчих здібностей, фантазії, уяви, пам’яті, логічного та творчого мислення. Активізувати і поповнювати лексичний запас.

Виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість, акуратність, почуття любові до традицій рідного краю. Викликати у дітей бажання робити добро. Прищеплювати любов і повагу до нашого народу, його традицій та обрядів.

Обладнання: демонстраційний матеріал – зразки сніжинок, технологічна карта, білий або кольоровий папір, олівець, ножиці, клей, презентація до уроку, набір картинок для дидактичної гри «Знайди зайву картинку», ноутбук.

Тип уроку: інтегрований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання

Пролунав для всіх дзвінок —

Розпочати час урок.

На перерві постаралися

І до праці приготувалися.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь з елементами бесіди:

Прийшла зима. Посипалися з неба пухнасті сніжинки. Білим килимом вкрили вони землю, дерева, дахи будинків. Заіскрився на сонці зимовий ліс. Зима прийшла і свята привела! Всі з нетерпінням чекають зимових свят. А особливо – діти. У народі кажуть: «Скільки взимку днів – стільки і свят». Розпочинаються зимові свята, а яке сьогодні свято?

Снігом, снігом та льодами,

Гей, здалека йде в наш край,

Йде з гостинцями, дарами

Преподобний Миколай!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вступна бесіда.

Яка гарна сніжинка лежить на пеньку, а на ній - загадка:

Що за диво: все село

Білим пухом занесло.

Дива зовсім тут нема,

Це до нас прийшла… (зима)

– Чи любиш ти зиму?

– Чи знаєш ти вірш про зиму?

– А як змінюється природа взимку? Назви ознаки зими.

  1. Мовленнєва вправа «Що буває взимку?»:

Падає… сніг. На деревах вже немає… листя.

Всі річки… замерзли. Люди одягають теплий… одяг. Діти катаються на… санчатах, ковзанах.

– Діти, а як ви вважаєте зима - це добре чи погано?

 Добре, бо:

багато снігу, можна ліпити снігову бабу;

сніг вкриває рослини від морозу;

дерева мають можливість відпочити;

Погано, бо:  

сніг засипав усе: тварини, птахи залишилися без їжі;

слизько, можна впасти;

холодно, морозно, треба турбуватися про тепло.

  1.   Дидактична гра «Знайди зайву картинку» (обрати картинку із зображенням явищ природи, які не відбуваються взимку).
  1. Розповідь вчителя про зимові свята.

Зима багата на свята: Новий Рік, Різдво, Щедрівка, Водохреща.

А найперше зимове свято - це свято на честь Миколая Чудотворця. Це найулюбленіше свято дітей, вони з нетерпінням чекають щедрого Миколая, пишуть йому листи, вивчають вірші, співають пісні.

Святий Миколай щороку приходить у кожну хату і обдаровує кожну дитину. Він любить усіх людей, та найбільше слухняних і добрих дітей.

  Кому допомагав Святий Миколай?

– Чи важливо допомагати один одному?

Ти був добрим протягом року? Чемним? Слухняним? Працьовитим?

Зараз перевіримо, споглядаючи фоторепортаж нашого з тобою  життя у школці.

  1.   Перегляд фотослайдів зі знімками і обговорення побаченого.

– Молодець, ти не лінився, а багато всього корисного навчився. А ранкову гімнастику ти робиш щоранку? Зараз запрошую тебе на фізкультхвилинку.

  1. Фізкультхвилинка.

Білий сніг, білий сніг

Заміта стежинки (колові рухи руками).

Цілий день, цілий день

Падають сніжинки (присідання).

Вітерець-жартівник

Віхолу здіймає (повороти навколо себе).

А мороз-чарівник

З діточками грає (стрибки).

  1. Сюрпризний момент. Стукіт в двері. Входить казковий герой.

– Що сталося, чому ти плачеш?

Казковий герой:

 – Я гуляв на подвір’ї, дивився як красиво падає сніг. І побачив найгарнішу сніжинку, яка летіла із хмарки на землю. Я не хотів, щоб вона впала, бо її могли розтоптати ногами люди. Я простягнув руку, але коли вона впала на мою гарячу долоньку, то сніжинка розтала...

Не засмучуйся. Ти правильно зробив, що зайшов до нас у гості, тому що тут тебе не залишать у біді, завжди допоможуть.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1 Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок трудового навчання, а урок – майстерня. На уроці ти дізнаєшся, як хто такий Святий Миколай. Навчимося виготовляти незвичайний, чудовий та незамінний атрибут свята – сніжинку.

V. Демонстрування та аналіз зразка.

1.  Вступне слово вчителя.

2. Інструктаж учителя

  • Правила роботи і техніка безпеки
    Робоче місце має бути упорядкованим (олівці, ножиці, папір точно на своєму місці).
  • Візерунок спочатку виконуємо олівцем, а потім вирізаємо ножицями.
  •  Під час роботи не розмахуємо олівцями й ножицями.
  •  Передаємо ножиці одне одному лише кільцями вперед.
  • Після завершення роботи все сміття акуратно прибираємо.
  • З клеєм працюємо обережно.

Отже, відчиняємо двері нашої майстерні і починаємо працювати над створенням чудо-сніжинки. Так, саме чудо-сніжинки, бо кожна із них наповниться теплом ваших рук.

  1. Практична робота.
  2. Підсумок заняття.

VI. Презентація виготовленої роботи, її аналіз.

  1. Підсумкова бесіда.
  • Ви задоволені своєю роботою?

– Діти, дякую Вам за допомогу. Залишайтеся завжди такими ж добрими, чемними, і ви отримаєте винагороду від Святого Миколая. Загляньте під свої подушечки, що там? (цукерки). Від кого солодощі, як вважаєте?

– А тепер давайте тихенько подякуємо і попросимо Святого Миколая:

Святий Миколаю, тебе ми благаємо!

Обдаруй нас теплотою, ласкою і добротою!

Щастя дай нашому роду, і країні, і народу!

2. Рефлексія.

- Чи сподобався вам наш урок? Чим саме?

- Що нового дізналися?

- Чого навчилися самі та зможете навчити друзів?

- Прикрасьте й свої оселі такими чудовими сніжинками, і, я впевнена, на вас чекають найкращі подарунки.

3. Прибирання робочих місць

Додаток 1

Христинка ніяк не могла заснути.

  • Бабусю, а звідки прилітають до нас такі маленькі сніжинки?
  • Я розкажу тобі, звідки вони прилітають. У далекій країні, серед холодних крижин, у сніжно-білому замку, живе біла фея – Маленька Сніжинка. У неї є друзі – Сніговий Слон і Снігова Ягничка. Протягом весни і літа Сніжинка пряде срібну нитку з пухнастої вовни Ягнички. Вона робить мереживні біленькі пухнасті шубки. Сніжинки кладе їх до великої крижаної скрині.

Настає зима. Фея дістає зі скрині білу шубку й починає її струшувати. З пухнастих візерунків шубки летять снігові зірочки.

Допомагає Сніжинці Сніговий Слон він щосили дмухає своїм хоботом і сніжинки розлітаються по всій землі. Так триває всю зиму…                                                   За Л. Ра.

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 травня 2020
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку