Які квіти розквітають першими?
Я всміхаюсь сонечку –
Здрастуй золоте!
Я всміхаюсь квіточці –
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику –
Лийся ,мов з відра.
Друзям усміхаюся –
Зичу їм добра! [4]
Учні «передають» посмішку одне одному. Побажання вчителя на позитивний настрій на роботу. Вчитель пропонує дітям сказати один одному щось приємне,використовуючи міміку та жести.
Сьогодні______
Число___, місяць_________, день тижня.
Що нас чекає______________.
( Учні міркують за схемою: «Я вважаю…», «Тому що…», «Наприклад…», «Отже…».)
• Навесні дні стають коротшими, а ночі довшими.
• Сніги розпускаються.
• Сонечко тане.
• З’являються перші весняні бурульки.
• На деревах набухають квіти.
• Птахи прокидаються від зимового сну.
15
• Звірі повертаються з теплих країв.
Відгадайте загадку: «Росте,дихає,живиться,а ходити не може». (Рослина).[2]
Вчитель на дошці вивішує слово «Рослини» та проводить від нього стрілки до слів,що називають учні:дерева,кущі,трав’янисті тощо).
Підвести дітей до теми уроку,як пробуджуються від зимового сну рослини.
Тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький ,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник).[2]
Фіолетові фіранки
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки).[2]
Із під снігу свій листочок
До сонця простягну.
І синій мій дзвіночок
Вітатиме весну.
Відгадайте ,що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок).[2]
Я на інших геть не схожий:
16
Кучерявий та пригожий.
Постелю під голе віття
Фіолетові суцвіття. (Ряст).[2]
Що за квітка така?
І від неї дрімота.
А сама не спить,
Весняним цвітом всіх манить. (Сон трава). [2]
Запитання для обговорення:
- У яку пору року зацвітають ці квіти?
- Як вони називаються?
- Які квіти ви бачите вперше?
1. Руханка.
Прокидаються квіти –
Розпускаються пелюстки.
Вітерець дихнув тихенько.
Пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє,і квітки
Закривають пелюстки.[2]
На дошці вчитель виставляє малюнки весняних квітів разом з осінніми та літніми. Учням потрібно:1)відібрати малюнки квітів весняних;2)назвати ці рослини.
Бережіть красу цю, діти,
Не зривайте первоцвіти!
17
Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки — природи.
Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без води, ані без повітря, ані без Сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує. І не можемо ми протистояти її силі, особливо коли вирують природні стихії. Можливо саме тоді людина і відчуває свою слабкість і нестримну силу природи.
Та світ навколо нас такий чарівний, таких квітучий і радісний, що людині тільки б захоплюватись ним та берегти цю чудову і неповторну красу, та життя нас заставляє замислитись, бо не все так добре, якби хотілося.
Людська діяльність багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати незабаром такий час, коли природа стане проти людей, щоб людство задумалось, що наша Земля жива, що вона вимагає до себе кращого ставлення і накаже людей. То щоб цього не сталося, треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльність і навчитися жити на планеті в гармонії з природою, не тільки споглядати її красу і користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність, відчувати її потреби, прислухатись про що співає Земля.
18
Додаток 4.
Додаток 5.
Створення виставки дитячих робіт в осередку «Наша творчість».
та почутого на занятті. 19