Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету
Покровської селищної ради Дніпропетровської області
Братська ЗОШ I-IIIст.
ПЛАН-КОНСПЕКТ
інтегрованого уроку з фізичної культури
для учнів 5-го класу
І.П.Карабут, учитель фізичної культури,
учитель-методист
Тема: Рухливі ігри
Мета: Сприяти зміцненню здоров’я засобами ігор; виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами.
Завдання уроку:
Тип уроку: гра – міжпредметна інтеграція уроку фізичної культури з уроками географії, математики, української та англійської мови.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: гімнастичні лави, гімнастична стінка, скакалки, обручі, прапорці, кеглі, свисток, роздатковий матеріал, гімнастичні мати, ноутбук.
№ П/П |
Частина уроку і зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
I. 1.
2.
3.
4. |
Підготовча частина Організація учнів до уроку
Правила поведінки і техніки безпеки під час виконання фізичних вправ.
Психолого- емоційна підготовка. Ритуал побажання здоров’я: Життя вам – довгого, Здоров’я – доброго, Щастя – безхмарного, Настрою – гарного. Сюжетні ЗРВ в русі: 1.”Комарик”. Піднятись на носки, руки вгору, плескання в долоні. Повернутися у вихідне положення. Руки вверх піднять пора. Щоб зловити комара. Опускаєш руки вниз В стійку вихідну вернись. 2.”Метелик”. Руки вже за головою, Тож дивись перед собою. Випрямляємо хребет, Лікті зводимо вперед. Мов метелики літаєм, Крильця зводим, розправляєм. 3.”Літак” – руки в сторони, піднімання і опускання рук. Руки ставите ось так І виходить в нас літак. Мах крилом туди-сюди. Треба швидше нам рости. 4.”Дроворуб”. Дроворубами всі стали І сокири всі підняли Зробимо руками стук По колоді силой бах! 5.”Карлики і велетні”. Чудеса є ще на світі Стали карликами діти Потім разом всі устали Раптом велетнями стали. |
14 хв.
1 хв.
30с.
4хв.
4-6 раз
4-6 раз
4-6 раз
4-6 раз
6-8 раз |
Фронтальний метод
Виконувати вправи по команді вчителя чітко й правильно, дотримуючись дистанції та інтервалу. Промовляючи ці слова, учень дивиться товаришеві у вічі, привітно усміхається та обома руками тримає його руки. З використанням промовок. Вправи виконувати поточно.
Слідкувати за поставою.
Руки прямі.
Слідкувати за диханням.
Руки вгору, пальці в замок. Нахил вперед з глибоким вдихом(усі хором промовляють “Бах!”.
Присісти, руки покласти на коліна.
Піднятися на носки, руки вгору, прогнутися.
|
№ П/П |
Частина уроку і зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5.
6.
7.
8.
II.
1. |
6.”М’яч”. Скаче, скаче, скаче м’яч Він пустився вже навскач, Скік-скок. Скік-скок. Гра “Світлофор”. Учні шикуються в колону по одному і в повільному темпі біжать по спортзалу. Якщо вчитель показує жовтий колір – учні переходять на ходьбу. Якщо зелений – продовжують біг, якщо червоний – зупиняються. Лазіння по г/стінці.
Вправи на гімнастичних лавах. У ходьбі по г/лаві У стрибках через лаву Просування по г/лаві лежачи.
Перешикування з колони по одному в колону по два.
Основна частина
Естафета “Розминка” Дві команди шикуються в колону по одному за загальною стартовою лінією, кладуть праву руку на плече учня, що попереду. Естафета розпочинається за командою вчителя. Перший учасник долає дистанцію бігом, оббігає прапорець і повертається до своєї команди, стає в кінець колони і торкається плеча учасника, що стоїть попереду. Отримавши хлопок по плечу, учень починає бігти по дистанц
|
6-8 раз
2хв.
2хв.
3хв.
30сек.
26хв.
3хв. |
Зупинитись потрібно стрибком так, щоб не штовхнути товариша попереду(“не зробити аварії”). Хто під час гри не уважний, той стає замикаючим. Відстань 2 кроки. Поточний метод. Піднятися вверх по правій стороні, опуститися вниз по лівій. Ступати на кожен щабель.
Інтервал 2 – 3 кроки Спираючись на руки Підтягуватися за допомогою рук, ноги прямі. • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету. Естафета вважається завершеною, коли останній учасник виконає передачу естафети і капітан підніме руку вгору.
|
|
Частина уроку і зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
2 |
3 |
4 |
2.
3.
4.
5.
6. |
Естафета “Виклик номерів” Усі гравці діляться в колону на дві команди і шикуються в колону по одному. Учні кожної команди розраховуються за порядковими номерами. Потім учитель викликає номер на свій розсуд. Гравці, у яких цей номер, вибігають зі строю і біжать по дистанції. Естафета “Математичний виклик номерів”. Проводиться за правилами попередньої естафети, тільки замість виклику номерів учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника, котрий бігтиме по дистанції. Наприклад: 5+5=10, 10-1=9, 4+4=8, 8-1=7, 2+4=6, 8-3=5, 10-6=4, 6-3=3, 1+1=2, 10-9=1. Естафета “Збери англійський алфавіт”. Теоретичне завдання – на ланцюжку висять картки з буквами англійського алфавіту, потрібно їх викласти в алфавітному порядку. Фізичне завдання – стрибки на двох ногах через кеглі.
Естафета “Назви предмет”. Теоретичне завдання – на плакаті написані назви предметів англійською мовою, поряд лежать предмети. Потрібно покласти предмет під відповідний напис. Фізичне завдання – лягти на г/лаву і підтягнутися на руках до кінця лави. Назад повернутися бігом і передати естафету торканням долоні. Естафета “Фонетичний розбір слова”. Теоретичне завдання – виконати на плакаті частковий фонетичний розбір наданого слова(визначити кількість букв і звуків). Фізичне завдання – пробігти між кеглями. Естафету передати торканням долоні.
|
3хв.
4хв.
4хв.
4хв.
4хв. |
Учасник, який першим завершить біг по дистанції, принесе своїй команді бал. Команда, яка набере більшу кількість балів, переможе у цій естафеті.
Команда, яка набере більше балів, переможе у цій естафеті.
Естафета триває до завершення теоретичного завдання. За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко і одне команді за швидкість виконання. Команда, яка набере більше очок, переможе у цій естафеті.
За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко і одне команді за швидкість виконання. Команда, яка набере більше очок, переможе у цій естафеті.
За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко і одне команді за швидкість виконання. Команда, яка набере більше очок, переможе у цій естафеті.
|
№ П/П |
Частина уроку і зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
7.
III.
1.
2.
3.
4. 5. 6.
|
Естафета “Географічна”. Теоретичне завдання – визначити на мапі місце районних центрів Дніпропетровської області і позначити їх прапорцями. Фізичне завдання – у перших гравців кожної команди в руках скакалки. За сигналом перші учасники команд біжать до мапи, виконують теоретичне завдання, повертаються назад і подають один кінець скакалки другому гравцеві, а другий залишають у себе в руці. Потім обидва тримають скакалку над землею, біжать уздовж своєї колони: один праворуч, другий ліворуч. Гравці в колоні перестрибують через скакалку. Добігаючи до кінця колони, перші номери залишаються там, а другі біжать зі скакалками вперед і продовжують гру.
Заключна частина
Перешикування з колони по два в колону по одному. Учитель пропонує командам пробігти коло пошани у повільному темпі. Під час бігу вчитель говорить: “На спортивних майданчиках ви?”. Діти відповідають разом:”Суперники!”. Вчитель:”А в житті?”, діти:”Друзі”. Дихальні вправи. Вчитель:”Проведемо зараз гру Всі присіли, кажем “у”. Швидко встали, скажем “а” Нам пора всім за діла”. Підбиття підсумків завдань. Домашнє завдання. Організований вихід із залу: Вчитель:”Відпочили і пограли, А тепер тихенько в клас, Щоб усі вас шанували. І здоров’я було в вас”. |
4хв.
5хв.
15сек.
1хв.
1хв.
2хв. 15сек.
30сек. |
Естафета закінчиться тоді, коли останній гравець повертається зі скакалкою до лінії старту. За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко і одне команді за швидкість виконання. Команда, яка набере більше балів, переможе в цій естафеті.
• • • • • • • • • • • • • • • • • • Під час бігу, ходьби потрібно розслабитися. Коло пошани бігти групою з довільним розташуванням.
Фронтальний метод. Учні роблять: “у” – видих “а” – вдих
Визначити кращих учнів. Піднімання тулуба в сід: Хл.-30р., дівч.- 28р. Діти виходять із спортивного залу. |