Конспект інтегрованого уроку з природознавства, математики, праці в 2 класі «Без труда нема плода»

Про матеріал

Інтегрований урок (Природознавство, Математика, Праця) (2 Клас)

Тема. Без труда нема плода

Зінтегровані теми з уроків:

Природознавство

Тема. Праця людей восени.

Математика

Тема. Закріплення усного і письмового додавання та віднімання двоцифрових чисел із переходом через десяток. Розв'язування задач.

Праця

Тема. Згинання і складання паперу. Об'ємна аплікація.

Перегляд файлу

 

 

ВІДДІЛ ОСВІТИ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку

з природознавства, математики, праці

в 2 класі

«Без труда нема плода»

 

 

 

                                                      Матеріал підготувала:

                                               Прохоренко Т.В.,

                                                             учитель початкових класів

                                                                      Криворізької ЗОШ І-ІІІ ст. № 59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2018

 

 

 

Інтегрований урок (Природознавство, Математика, Праця)(слайд 2)

Тема. Без труда нема плода.

 

Зінтегровані теми з уроків:

 

Природознавство

Тема.  Праця людей восени.

 

Математика

Тема. Закріплення усного і письмового додавання та віднімання двоцифрових чисел із переходом через десяток. Розв’язування задач.

Праця

Тема.Згинання і складання паперу. Об’ємна аплікація.

Мета:

  • Навчальна-удосконалювати вміння учнів виконувати усне і писемне додавання й   віднімання двоцифрових чисел.
  • Розвивальна-розвивати вміння розв'зувати задачі за поданим коротким записом та малюнком.
  • Пізнавальна-формувати комунікативні вміння та вміння працювати в групах;

Працювати з підручником, роздатковим матеріалом, зіставляти різні позиції; висловлювати міркування; уміння аналізувати,  застосовувати знання в житті, робити висновки, навички самостійної роботи.

  • Виховна- сприяти вихованню активної життєвої позиції, спонукати до збереження природи, прагнення до праці.

 

Цілі уроку:

Учні повинні знати:

  • взаємозв’язок між людиною і природою;
  • яку роботу потрібно виконувати людям восени;
  • як складати і розв’язувати задачу за малюнком;
  • властивості паперу.

 

Учні повинні вміти:

  • працювати в групах;
  • висловлювати власні міркування про працю людей восени;
  • розв’язувати приклади на додавання та віднімання двоцифрових чисел із переходом через десяток (усно і писемно);
  • виконувати об’ємну аплікацію.

Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу

Обладнання: малюнок «Дерево рішень», ляльковий театр, ширма; картки з прикладами, таблиці із коротким записом задач, мікрофон, роздатковий матеріал з прислів’ями про працю, кольоровий папір, презентація до уроку, казковий герой Дідусь; звукозапис осіннього листя.

 

Методи, прийоми, форми роботи:

слово вчителя; бесіда; рольова гра « Чарівна 7-ка»;

вправа «Синоптик»; « Незакінчене речення»; «Дерево рішень»; «Мікрофон»; проблемне запитання, передбачування; робота в групах; презентація малих проектів.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

Пролунав дзвінок, починається урок!

Працюватимо старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти просто молодці!

Учитель: Діти , сьогодні у нас цікава робота , працюватимемо ми в групах. У кожної групи на столі лежать слова. Вам потрібно скласти речення з поданих слів і пояснити написане.

Технологія « Незакінчене речення»(слайд 4)

  1. Бджола мала, а й та працює.
  2. Будеш трудиться-будеш кормиться.
  3. Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
  4. Без труда нема плода.
  5. Кожна птичка своїм носиком живе.
  6. Без діла слабіє сила.
  7. Не одежа красить людину, а добрі діла.

Діти висловлюють свої думки.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку(слайд 5)

Учитель: Діти, як ви гадаєте, що ми сьогодні будемо вивчати? (працю людей)

Яка пора року у нас зараз? (осінь)  Який місяць? ( останній, листопад)

Яка сьогодні погода? Температура повітря? (визначаємо температуру повітря на календарі погоди)

Учитель: Правильно і тема нашого уроку « Праця людей восени»

Технологія « Дерево рішень» (слайд 6)

Проблема: А навіщо нам вивчати цю тему?

Рішення: діти записують свої думки на кленових листочках ( Щоб знати як приготуватися до настання зими)

III. Мотивація навчальної діяльності учнів (слайд 7)

1.Показ лялькового театру

Українська народна казка «Дві білочки» (Скорочено)

 

Жили собі дві білочки у густому лісі у дуплах. Однаково гарні, пухнасті, ловкі, риженькі. Тільки не однакової вроди. Одна з них цілий день трудилася: збирала горішки, гриби, жолуді і все складала у своїй хатинці. А друга була зовсім лінива. Цілими днями гралася стрибала з гілки на гілку. А схоче поїсти — не журиться, бо літом усюди їжі повно. То горіх, то жолудь, то корінці якісь. Погризе того, іншого та знову скаче весела.

 

Тим часом перша білочка наносила собі в дупло повно всілякої їжі. Вже заздалегідь застелила свою хатинку мохом і сухим листям, щоб взимку було тепло. Та й дверці приробила до свого дому.

 

Так пройшло літо, у одної білочки у праці, а у другої у іграшках. Минула вже й дощова осінь, прийшла холодна зима. У лісі стало сумно і пусто: ні листка, ні грибів, ні горішків, тільки голі дерева і сніг. Сидить собі у теплому дуплі роботяща білка і гадки про біду не має. І м’яко їй, і тепло, і їсти є що.

 

Не так жилося її лінивій сестрі. У її дуплі ні вікон ні дверей. І навіть жодного горішка нема. Сидить бідна, голодна, замерзла, у клубочок скотилася. Тут вона пригадала про свою сестру, та й думає собі: «Піду я до неї, хай допоможе чим-небудь, у неї гори припасів. А літом їй поверну».

 

Іде вона до сусідки і несміливо стукає у двері. Та глянула на нещасну напівмертву сусідку і все зрозуміла.

 

— Прошу сідай, саме на обід прийшла. Зігрійся трохи у моху, а я принесу горішків, жолудів. А як хочеш, живи разом зі мною, мені так сумно самій.

 

— Але я ж не заслужила на таку доброту.

 

— Нічого, тепер ти також будеш дбати так, як я, бо пізнала, що без праці нема добра. От будемо разом працювати і жити.

 

І відтоді жили дві білочки разом. А найближчого літа лінива стала роботящою і принесла великі припаси харчів до спільної хати.

 

2. Проблемне запитання « Чи хочеться , діти , вам так жити як ледача білочка?»

 

ІV. Актуалізація та коригування опорних знань з усіх інтегрованих предметів

  1. Усний рахунок  (слайд 8)

Технологія «Незакінчене речення»

Часу восени не гай, починай збирать…(врожай)

Учитель: Так що восени роблять люди ? ( збирають врожай)

Ми також зараз будемо збирати врожай.

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти розв’язуючи приклади, збирають врожай. Чим більше правильних відповідей, тим більше врожаю. Врожай забирає Iгрупа «Врожайники» (слайд 9)

 

Люди не тільки врожай збирають,

А ще й нові дерева у грунті…..( висаджують)

Учитель: Правильно, восени люди починають висаджувати нові дерева.

II група «Агрономи» відповідальні за висадку молодняка восени. Давайте допоможемо їм накреслити план саду.

 

 

 

 

2.Геометричний матеріал (слайд 10)

Завдання: Накреслити прямокутник зі сторонами 7см і 4см. Обчислити периметр ділянки.

         7см   4см

 

 

 

V. Фізкультхвилинка (слайд 11)

 

Ми берізки і кленці.

В нас маленькі стовбурці.   (Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки.

Виправляєм гілочки.          (Руки поставили перед собою)

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців.           (Руки підняти вгору)

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь.      (Стискають кулачки)

А тепер для обігріва

Обкапаємо дерева  (Нахили тулуба)

Стовбурець ми кожен рад

Форбувать вперед-назад.        (Вправи для шиї)

 

Учитель: Діти, а для чого фарбують стовбур дерева в білий колір? ( захистити від шкідників)

Правильно і за це відповідатиме III група « Біо»

VI. Повторення та аналіз основних фактів, подій, явищ

 

Ти відгадувати вже звик,

Ще з осені висаджують…(часник)

 

1.Робота над задачею (Слайд 12, 13)

У першому мішку 57 головок часнику, а в другому 39 головок. На скільки менше головок часнику у другому мішку? Скільки всього головок часнику потрібно висадити?

 

Діти складають задачу за малюнком.

 

 

 

 

 

 

?

Учитель: Молодці. За часник відповідає IV група « Часничок»

 

А тепер скажіть, малята,

Що взимку їдять телята…? (сіно) (слайд 14, 15)

 

Допоможіть дідусеві розібратися на скільки більше потрібно заготувати сіна для корови ніж для коней?

 

2.Самостійне розв’язування задачі

 

На ? 

 

 

Це завдання Vгрупи « Фауни» (слайд 16)

 Ми тварин нагодували,

  а самі не смакували.

Учитель: Діти, а як людина дбає про овочі та фрукти з городу. Що вона з ними робить далі? ( консервує)

Це завдання VI групи « Господарочки»

VІ. Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації

1.Виконання аплікації « Консервація» . Згинання і складання паперу.(слайд 17, 18)

 Кожна дитина має заготовку пустої паперової склянки та набір фруктів або овочів.

Під музичний супровід діти виконують роботу господині.

2.Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями, клеєм.

1.Слухання звукозапису « Звуки природи. Людина замітає листя»

Учитель: Діти, чи вгадаєте ви цей звук? Що відбувається? ( Мітла мете листя)

Яку ще роботу виконує людина восени? ( Прибирає опале листя)

      2.Прибирання робочого місця.

Ми також з вами зараз зберемо обрізаний папір.

VІІ. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень дітей

        1.Вправа « Мікрофон»

Кожна група згідно зі своєю назвою звітує про виконану роботу восени, починаючи словами:

« Наша група сумлінно …»

         2.Технологія « Дерево рішень»

Проблема на початку уроку , чи вирішено цю проблему?

VІІІ. Підбиття підсумків інтегрованого уроку

1.Рефлексія

Діти від кожної групи демонструють смайлик та прикріплюють його до дерева рішень.

2.Домашнє завдання (слайд 19)

Скласти і розв’язати задачу по темі групи в якій працювала дитина за схемою.

I - …

II-…

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку