29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Конспект інтегрованого уроку з природознавства та трудового навчання для 1 класу на тему "Листяні та хвойні рослини"

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку з природознавства та трудового навчання для 1 класу на тему "Листяні та хвойні рослини"

МЕТА:

навчальна: закріпити і розширити уявлення про рослини, їхню будову, про приналежність рослин до груп “дерева”, “кущі”, “трав'янисті рослини”; сформувати поняття “листяні та хвойні рослини”; вчити робити висновки у вигляді правил “спільне…, відмінне…”;

розвивальна: розвивати мислення (вміння аналізувати, виокремлювати головне, порівнювати за аналогією, узагальнювати); розвивати мовлення (вміння давати розгорнуту відповідь, відповідати повними реченнями); розвивати уяву;

виховна: виховувати зосередженість, допитливість, спостережливість, самостійність мислення, прагнення знаходити відповідь на поставлене запитання; виховувати ціннісне ставлення до природи, бажання вивчати її, піклуватися про неї.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.

ЗА ФОРМОЮ ПРОВЕДЕННЯ: інтегрований.

Перегляд файлу

ТЕМА.  Листяні та хвойні рослини.

МЕТА:

навчальна: закріпити і розширити уявлення про рослини, їхню будову, про приналежність рослин до груп “дерева”, “кущі”, “трав’янисті рослини”; сформувати поняття “листяні та хвойні рослини”; вчити робити висновки у вигляді правил “спільне…, відмінне…”;

розвивальна: розвивати мислення (вміння аналізувати, виокремлювати головне, порівнювати за аналогією, узагальнювати); розвивати мовлення (вміння давати розгорнуту відповідь, відповідати повними реченнями); розвивати уяву;

виховна: виховувати зосередженість, допитливість, спостережливість, самостійність мислення, прагнення знаходити відповідь на поставлене запитання; виховувати ціннісне ставлення до природи, бажання вивчати її, піклуватися про неї.

ТИП УРОКУ:  засвоєння нових знань.

ЗА ФОРМОЮ ПРОВЕДЕННЯ: інтегрований.

 

ХІД УРОКУ:

  1. Організація класу

«Усміхнуся сонечку:

Здравствуй, золоте.

Усміхнуся квіточці,

Хай вона цвіте.

Усміхнуся дощику:

Лийся мов з відра.

Друзям усміхнуся:

Бажаю вам добра!»

 

  1. Основна частина

 

  1. Вправа «Погода»

 

  • Сьогодні ми з вами відправимось у подорож.  Але перед тим, як вийти з дому, нам треба знати, що вдягти, чи треба взяти парасольку. Як це дізнатися? (визначити стан погоди)
  • Правильно, нам допоможе в цьому прогноз погоди. Зараз ми з вами перетворимось на синоптиків (люди, що займаються визначенням стану погоди), і визначимо яка у нас сьогодні погода.

 

    Яка зараз пора року?

    Який місяць?

    Яке число?

    Тепло чи холодно надворі?

    Який стан неба?

    Яка температура повітря?

    Чи були сьогодні протягом дня опади?

  • Відкрийте свої календарі природи. Зараз ми позначимо сьогоднішній стан погоди.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 

  • Діти, ми з вами на уроках природознавства почали подорожувати «Світом живої природи». А саме світом рослин.
  • І перед тим як продовжити нашу подорож, давайте згадаємо, що ми вже знаємо про рослини.
  • До якої природи належать рослини? (живої)
  • На які дві групи ми розділяли рослини? (культурні і дикорослі)
  • Які це культурні рослини? Які дикорослі?
  • Яку будову мають рослини? (корінь, стебло, листок, квітка, плід, насіння)
  • Як рослини поділяються за будовою? (дерева, кущі, трави)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

 

  •   Розумнички! Думаю, ми готові подорожувати далі!
  • Але подорожуватимемо ми не самі.
  • А от хто наш гість ми зараз маємо вгадати.
  • Для цього назвіть мені :
  •               Перший звук у слові ОГІРОК – О
  •               Другий звук у слові КЛЕЙ – Л
  •               Останній звук у слові ЗИМА – А
  •               Перший звук у слові ФАРБИ – Ф
  • Погляньте на екран. Яке слово у нас вийшло? (Олаф)
  • Так, розумнички. До нас завітав сніговичок, якого ви всі добре знаєте. Це Олаф. Сьогодні він з нами буде подорожувати і допоможе вам дізнатися багато нового.
  • А в кінці уроку, після того як справимось з усіма завданнями, на нас чекає сюрприз від Олафа.
  • Ви готові подорожувати.
  • То ж закрийте оченята. І приготуйтесь опинися в незвичайному місці.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

 

  • Відкрийте оченята, подивіться, де ми з вами опинилися?(В лісі)
     

Відео «Таємниці лісу»

 

  • Так, ми знаходимося на лісовій галявині в чарівному лісі.
  • Що ж таке ліс? (Відповіді учнів)
  • Сьогодні ми поговоримо про різноманіття рослин, дізнаємося, як їх класифікують.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

  1.        Знайомство з листяними деревами.

 Дидактична гра «Збери картину».

  • Олаф пропонує нам зібрати пазли в парах, уважно роздивитися, що утворилося.
  • Візьміть конверти з пазлами для роботи в парах.
  • Всі готові? Що утворилося? (дерева)
  • Діти 1 ряду, порівняйте свою картину з картиною на екрані? Така ж ?
    Давайте прочитаємо назву цього дерева?
    Клен
  • Діти 2 ряду порівняють свою картину. Прочитаємо назву цього дерева.
    Береза
  • Діти 3 ряду порівнюють свою картину. Прочитаємо назву цього дерева.
    Дуб
  • У всіх вас утворилися дерева, але з різними назвами.
  • Що спільного у цих дерев ?
    Дійсно, на гілочках у них росте листячко різного розміру і різної форми.

 

  • У вас на парті є листочки. Покажіть мені, будь ласка, кленовий листочок. А березовий? Дубовий?

 

  • Такі дерева називають листяні.
    Як називають такі дерева? (Листяні)
    Чому їх називають листяні? ( Тому що у них листочки).
    - Діти, а які листяні дерева ви знаєте?(Називають)

 

  • Листяні дерева скидають листочки восени, а навесні у них виростає нове молоде листя.

 

  1.        Знайомство з хвойними деревами.

 

  • А чи всі дерева мають листочки?
  • Олаф пропонує вам відгадати загадки.

Мов зелений їжачок,

має безліч голочок.

Поспішає до оселі

в новорічні дні веселі. (Ялинка)

Шишки коротенькі,
А голочки довгенькі.
Ялині подруга вона
І називається … Сосна
 

  • А що у ялинки і сосни замість листочків? (голочки)
  • Діти, ці голочні називаються хвоїнки. А дерева, що мають замість листочків хвою, називаються хвойними.
  • На зиму ці дерева не скидають листочки. Про них говорять вічнозелені, тому що замість одних голок відразу виростають нові, а нам здається, що вони завжди зелені.
  • Хвойних дерев нараховується близько 600 видів.
  • І хоч всіх їх об’єднує наявність вічно зелених голочок, вони між собою відрізняються.
  • Розгляньте малюнок ялинки і сосни. Чи однакові вони? Чим відрізняються?
  • Розгляньте, зображення ще одного хвойного дерева – модрини. Як у неї росте хвоя?
  • Ви побали, що хвойні дерева, так само як і листяні, мають свої особливості.

 

  1.        Робота з підручником

 

  • Назвіть зображені дерева. Чим вони відрізняються?

 

  • Отже, на які групи поділяються дерева? (листяні і хвойні)

 

 

  1.        Робота з картками по розпізнаванню хвойних і листяних дерев.

 

  • Олаф вирішив перевірити наскільки уважні ви були.
  • Візьміть до рук картки. Назвемо кожне дерево по порядку.


СОСНА ДУБ ГОРОБИНА ЯЛИНА

  •  Обведіть зеленим олівцем хвойні дерева, а червоним листяні.

 

Фізхвилинка

 

  1. Виготовлення новорічної ялинки.

 

  • Що ви уявляли поки співали пісеньку.
  • Чи зявився у вас новорічний настрій?
  • А без якого дерева просто неможливо уявити Новий рік? (без ялинки)
  • Памятаєте, на «Екосвіті» ми читали звернення ялинки до людей. Що ялинка просила? (не рубайте, люди. ялинки)
  • Чому не можна рубати ялинки?
  • А як же без ялинки зустрічати Новий рік?
  • Як можна замінити живу ялинку?
  • Подивіться, які неймовірні ялинки можна створити своїми руками.

(розгляд ілюстрацій)

  • Олаф нам пропонує створити свою ялинку.
  • Розгляньте її.
  • Для цього нам треба трошки Новорічних чарів (в долоньках)

Виготовлення ялинки.

  1. Підсумок
  •   З якими двома групами рослин ми ознайомилися на уроці?
  •  Які головні ознаки листяних і хвойних дерев ви запам’ятали?
  • Ми впорались з усіма завданнями. Олаф дуже вдячний вам за  таку подорож.
  • Сподіваюсь він подарував вам зимовий настрій.
  • А ще він дарує вам свій сюрприз.


 



 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савенко Наталья
    Мені сподобалось.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2018
Переглядів
1686
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку