До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект інтегрованого уроку з природознавства та трудового навчання для 1 класу на тему "Листяні та хвойні рослини"

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку з природознавства та трудового навчання для 1 класу на тему "Листяні та хвойні рослини"

МЕТА:

навчальна: закріпити і розширити уявлення про рослини, їхню будову, про приналежність рослин до груп “дерева”, “кущі”, “трав'янисті рослини”; сформувати поняття “листяні та хвойні рослини”; вчити робити висновки у вигляді правил “спільне…, відмінне…”;

розвивальна: розвивати мислення (вміння аналізувати, виокремлювати головне, порівнювати за аналогією, узагальнювати); розвивати мовлення (вміння давати розгорнуту відповідь, відповідати повними реченнями); розвивати уяву;

виховна: виховувати зосередженість, допитливість, спостережливість, самостійність мислення, прагнення знаходити відповідь на поставлене запитання; виховувати ціннісне ставлення до природи, бажання вивчати її, піклуватися про неї.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.

ЗА ФОРМОЮ ПРОВЕДЕННЯ: інтегрований.

Перегляд файлу

ТЕМА.  Листяні та хвойні рослини.

МЕТА:

навчальна: закріпити і розширити уявлення про рослини, їхню будову, про приналежність рослин до груп “дерева”, “кущі”, “трав’янисті рослини”; сформувати поняття “листяні та хвойні рослини”; вчити робити висновки у вигляді правил “спільне…, відмінне…”;

розвивальна: розвивати мислення (вміння аналізувати, виокремлювати головне, порівнювати за аналогією, узагальнювати); розвивати мовлення (вміння давати розгорнуту відповідь, відповідати повними реченнями); розвивати уяву;

виховна: виховувати зосередженість, допитливість, спостережливість, самостійність мислення, прагнення знаходити відповідь на поставлене запитання; виховувати ціннісне ставлення до природи, бажання вивчати її, піклуватися про неї.

ТИП УРОКУ:  засвоєння нових знань.

ЗА ФОРМОЮ ПРОВЕДЕННЯ: інтегрований.

 

ХІД УРОКУ:

  1. Організація класу

«Усміхнуся сонечку:

Здравствуй, золоте.

Усміхнуся квіточці,

Хай вона цвіте.

Усміхнуся дощику:

Лийся мов з відра.

Друзям усміхнуся:

Бажаю вам добра!»

 

  1. Основна частина

 

  1. Вправа «Погода»

 

  • Сьогодні ми з вами відправимось у подорож.  Але перед тим, як вийти з дому, нам треба знати, що вдягти, чи треба взяти парасольку. Як це дізнатися? (визначити стан погоди)
  • Правильно, нам допоможе в цьому прогноз погоди. Зараз ми з вами перетворимось на синоптиків (люди, що займаються визначенням стану погоди), і визначимо яка у нас сьогодні погода.

 

    Яка зараз пора року?

    Який місяць?

    Яке число?

    Тепло чи холодно надворі?

    Який стан неба?

    Яка температура повітря?

    Чи були сьогодні протягом дня опади?

  • Відкрийте свої календарі природи. Зараз ми позначимо сьогоднішній стан погоди.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 

  • Діти, ми з вами на уроках природознавства почали подорожувати «Світом живої природи». А саме світом рослин.
  • І перед тим як продовжити нашу подорож, давайте згадаємо, що ми вже знаємо про рослини.
  • До якої природи належать рослини? (живої)
  • На які дві групи ми розділяли рослини? (культурні і дикорослі)
  • Які це культурні рослини? Які дикорослі?
  • Яку будову мають рослини? (корінь, стебло, листок, квітка, плід, насіння)
  • Як рослини поділяються за будовою? (дерева, кущі, трави)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

 

  •   Розумнички! Думаю, ми готові подорожувати далі!
  • Але подорожуватимемо ми не самі.
  • А от хто наш гість ми зараз маємо вгадати.
  • Для цього назвіть мені :
  •               Перший звук у слові ОГІРОК – О
  •               Другий звук у слові КЛЕЙ – Л
  •               Останній звук у слові ЗИМА – А
  •               Перший звук у слові ФАРБИ – Ф
  • Погляньте на екран. Яке слово у нас вийшло? (Олаф)
  • Так, розумнички. До нас завітав сніговичок, якого ви всі добре знаєте. Це Олаф. Сьогодні він з нами буде подорожувати і допоможе вам дізнатися багато нового.
  • А в кінці уроку, після того як справимось з усіма завданнями, на нас чекає сюрприз від Олафа.
  • Ви готові подорожувати.
  • То ж закрийте оченята. І приготуйтесь опинися в незвичайному місці.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

 

  • Відкрийте оченята, подивіться, де ми з вами опинилися?(В лісі)
     

Відео «Таємниці лісу»

 

  • Так, ми знаходимося на лісовій галявині в чарівному лісі.
  • Що ж таке ліс? (Відповіді учнів)
  • Сьогодні ми поговоримо про різноманіття рослин, дізнаємося, як їх класифікують.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

  1.        Знайомство з листяними деревами.

 Дидактична гра «Збери картину».

  • Олаф пропонує нам зібрати пазли в парах, уважно роздивитися, що утворилося.
  • Візьміть конверти з пазлами для роботи в парах.
  • Всі готові? Що утворилося? (дерева)
  • Діти 1 ряду, порівняйте свою картину з картиною на екрані? Така ж ?
    Давайте прочитаємо назву цього дерева?
    Клен
  • Діти 2 ряду порівняють свою картину. Прочитаємо назву цього дерева.
    Береза
  • Діти 3 ряду порівнюють свою картину. Прочитаємо назву цього дерева.
    Дуб
  • У всіх вас утворилися дерева, але з різними назвами.
  • Що спільного у цих дерев ?
    Дійсно, на гілочках у них росте листячко різного розміру і різної форми.

 

  • У вас на парті є листочки. Покажіть мені, будь ласка, кленовий листочок. А березовий? Дубовий?

 

  • Такі дерева називають листяні.
    Як називають такі дерева? (Листяні)
    Чому їх називають листяні? ( Тому що у них листочки).
    - Діти, а які листяні дерева ви знаєте?(Називають)

 

  • Листяні дерева скидають листочки восени, а навесні у них виростає нове молоде листя.

 

  1.        Знайомство з хвойними деревами.

 

  • А чи всі дерева мають листочки?
  • Олаф пропонує вам відгадати загадки.

Мов зелений їжачок,

має безліч голочок.

Поспішає до оселі

в новорічні дні веселі. (Ялинка)

Шишки коротенькі,
А голочки довгенькі.
Ялині подруга вона
І називається … Сосна
 

  • А що у ялинки і сосни замість листочків? (голочки)
  • Діти, ці голочні називаються хвоїнки. А дерева, що мають замість листочків хвою, називаються хвойними.
  • На зиму ці дерева не скидають листочки. Про них говорять вічнозелені, тому що замість одних голок відразу виростають нові, а нам здається, що вони завжди зелені.
  • Хвойних дерев нараховується близько 600 видів.
  • І хоч всіх їх об’єднує наявність вічно зелених голочок, вони між собою відрізняються.
  • Розгляньте малюнок ялинки і сосни. Чи однакові вони? Чим відрізняються?
  • Розгляньте, зображення ще одного хвойного дерева – модрини. Як у неї росте хвоя?
  • Ви побали, що хвойні дерева, так само як і листяні, мають свої особливості.

 

  1.        Робота з підручником

 

  • Назвіть зображені дерева. Чим вони відрізняються?

 

  • Отже, на які групи поділяються дерева? (листяні і хвойні)

 

 

  1.        Робота з картками по розпізнаванню хвойних і листяних дерев.

 

  • Олаф вирішив перевірити наскільки уважні ви були.
  • Візьміть до рук картки. Назвемо кожне дерево по порядку.


СОСНА ДУБ ГОРОБИНА ЯЛИНА

  •  Обведіть зеленим олівцем хвойні дерева, а червоним листяні.

 

Фізхвилинка

 

  1. Виготовлення новорічної ялинки.

 

  • Що ви уявляли поки співали пісеньку.
  • Чи зявився у вас новорічний настрій?
  • А без якого дерева просто неможливо уявити Новий рік? (без ялинки)
  • Памятаєте, на «Екосвіті» ми читали звернення ялинки до людей. Що ялинка просила? (не рубайте, люди. ялинки)
  • Чому не можна рубати ялинки?
  • А як же без ялинки зустрічати Новий рік?
  • Як можна замінити живу ялинку?
  • Подивіться, які неймовірні ялинки можна створити своїми руками.

(розгляд ілюстрацій)

  • Олаф нам пропонує створити свою ялинку.
  • Розгляньте її.
  • Для цього нам треба трошки Новорічних чарів (в долоньках)

Виготовлення ялинки.

  1. Підсумок
  •   З якими двома групами рослин ми ознайомилися на уроці?
  •  Які головні ознаки листяних і хвойних дерев ви запам’ятали?
  • Ми впорались з усіма завданнями. Олаф дуже вдячний вам за  таку подорож.
  • Сподіваюсь він подарував вам зимовий настрій.
  • А ще він дарує вам свій сюрприз.


 



 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
15 січня
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку