2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Конспект уроку з природознавства для учнів 1 класу на тему: " Домашні улюбленці"

Про матеріал

Урок з природознавства для учнів 1 класа , складений з використанням інтерактивних форм роботи, що сприяють розвитку учнів, вчать працювати в групах, створюють позитивну мотивацію до навчання.

Перегляд файлу

                                        Світлана Гончарова

вчитель НВО І - ІІІ ст. «Мрія»

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

 

 

Навчальний  предмет.  Природознавство .

Клас : перший                                     

Тема: Домашні улюбленці.

Мета:формувати компетентності: ключові ( вміння вчитися – пригадувати необхідні знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальна – продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, висловлювати власну думку; загальнокультурна -  дотримуватись моральних норм спілкування; здоров’язбережувальна-  адекватно оцінювати свої здібності та внесок в роботу  групи;)  та предметні сформувати первинні уявлення дітей про тварин  домашніх улюбленців, про правила догляду за тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля людей, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення.

Обладнання: відео презентація про тварин;  завдання для роботи в групі, малюнки або фото домашніх тварин.

                                        Хід уроку

І. Організаційний момент.

Створення позитивного настрою.

- Діти, привітайте посмішкою один одного, побажайте успіху.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Синоптики»( підсумки фенологічних спостережень) 
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Яка температура повітря? ( тепло чи холодно)
  • Який стан неба?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади? 

( Діти працюють в класному календарі природи. Описують погоду цього дня.)

  1. Робота з загадкою.

Мають хвіст і гострі зуби,

Кігті випускають.

Що брати це наші менші,

Люди добре знають.

Вміють плавати, стрибати,

Вигинають спинки.

Спробуй їх тепер назвати!

Звісно, це …( тваринки)

  • Які ознаки тварин допомогли  відгадати загадку?
  • Чому тварин називають «меншими братами» людини?
  1. Перегляд   презентації   « Посміхнись тваринці»

(на фото: мавпа, гупі, хом’як, собака, кішка, ведмідь, білка, папуга,

слон, кріль тощо)

  • Які тварини з’являлися на екрані?
  • Яка з них викликала у вас радість? Чому?
  • Чи живуть у вас вдома тварини? Які саме?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося багато цікавого про тих тварин, які живуть поряд з людиною, в будинках та квартирах, познайомимось з особливостями догляду за ними.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Якщо ви відгадаєте загадки, то дізнаєтесь, які  тварини можуть жити поруч з людиною вдома.
  • Попід ліжко у куточок

Покотивсь м’який клубочок.

Та з’явились очки, ротик,

Не клубочок  це, а … ( котик)

  •  Вдень мовчить,

Вночі гарчить,

Хто до господаря йде,

Знати дає. ( собака)

  • Як веселка кольоровий ,

має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

він його повторить вмить.( папуга)

  • У лусці мої боки –

Вони холодні та слизькі.

Плавать можу досхочу,

Та усе життя мовчу.( риба)

  • Гониться по хаті зайчик,

Стрибунець і побігайчик.

Просить хлібчик і морквину,

Сіно, крупи, капустину. ( кріль)

  • Живе спокійно, не спішить,

Вона ніколи не біжить,

Під панцирем без страху,

Гуляє … ( черепаха )

  • Це який дивак знадвору

Носить здобич у комору

Не на спині у мішку,

А сховавши за щоку?( хом’ячок)

 

  • Так , дійсно ці тварини живуть поруч з людиною.
  • Яких ще тварин ви можете назвати домашніми улюбленцями?
  • Подумайте, за що ми їх так називаємо.

( вони вірні «друзі», дарують нам гарний настрій, радіють спілкуванню з нами, цікаво спостерігати та вивчати їхні звички, характер, уподобання)

Фізкультхвилинка

  1. Робота в групах.
  • Діти, ви принесли малюнки або фотографії із зображенням своїх домашніх улюбленців. Зберіться в групи для виконання завдань.

(У кого ще немає домашньої тваринки, обирають  групу за своїм власним бажанням)

Завдання для роботи в групі

  •  Описати тварину за планом:
  1. Назвіть тварину.
  2. Де вона живе.
  3. Як за нею доглядати.
  4. Яку користь приносять людям.
  • З принесених матеріалів створити колаж .

Презентація роботи. (Створені проекти діти розвішують на дошці або на стінах класної кімнати ).

  1. Робота з підручником. (с.65)
  2. Розповідь вчителя.

 

   Від спілкування з тваринами людина отримує гарний настрій і задоволення. Домашні улюбленці звикають до господарів та потребують постійної уваги і піклування.

   «Ми відповідаємо за тих, кого приручили», - сказав французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері у своїй повісті « Маленький принц », де вчить нас не зраджувати тих, хто потребує нашої допомоги.

     Хатні улюбленці створюють у оселях затишок, відповідають на турботу  вірністю та дарують радість. Людина піклується про своїх маленьких « друзів», годує їх, дбає про чистоту  та здоров’я. Важливо правильно обрати  домашню тваринку, врахувати всі особливості догляду та порадитись з усіма членами родини.

 

  1. Робота в парах . Дидактична гра « Впізнай тваринку».
  • Попрацюйте в парах. Опиши тваринку, яка живе у тебе вдома. Запропонуй сусіду по парті відгадати хто це.

Наприклад: «У мене живе тваринка. В неї зелене пір’ячко та маленький дзьобик. Кеша любить дивитися на себе в дзеркальце  та голосно співати.» 

 

V. Узагальнення  та  систематизація знань.

1. Робота в зошиті з друкованою основою. ( с.30, завдання 5)

Діти досліджують домашнього улюбленця та заповнюють звіт про свої спостереження.

2. Дискусія.

- Поміркуйте, де краще жити тварині: в квартирі чи на волі?

Діти висловлюють свої думки за допомогою дискусійної шкали.

                 Де тваринам краще жити?

 

на волі                                                                                             в квартирі

    Після дискусії вчитель пропонує кільком учням висловити думку та підводить до висновку.

( Ті тварини , які народжуються в неволі , добре почувають себе біля дбайливих господарів, а дикі тварини повинні жити на волі, в звичних для себе умовах.)

VІ. Підсумок уроку.

  1. Проблемні  питання.
  • Чи тільки домашнім тваринам потрібна допомога людини?
  • Подумайте, чому  на вулицях з’являються бездомні тварини? Що потрібно зробити, щоб такого не було?
  1. Підсумкова бесіда.
  • Яких тварин можна тримати вдома?
  • Що найголовніше для вас було на уроці?

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гуржий Стас
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 січня 2018
Переглядів
5433
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку