Урок з природознавства для учнів 1 класа , складений з використанням інтерактивних форм роботи, що сприяють розвитку учнів, вчать працювати в групах, створюють позитивну мотивацію до навчання.
Світлана Гончарова
вчитель НВО І - ІІІ ст. «Мрія»
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області
Навчальний предмет. Природознавство .
Клас : перший
Тема: Домашні улюбленці.
Мета:формувати компетентності: ключові ( вміння вчитися – пригадувати необхідні знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальна – продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, висловлювати власну думку; загальнокультурна - дотримуватись моральних норм спілкування; здоров’язбережувальна- адекватно оцінювати свої здібності та внесок в роботу групи;) та предметні сформувати первинні уявлення дітей про тварин домашніх улюбленців, про правила догляду за тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля людей, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення.
Обладнання: відео презентація про тварин; завдання для роботи в групі, малюнки або фото домашніх тварин.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Створення позитивного настрою.
- Діти, привітайте посмішкою один одного, побажайте успіху.
ІІ. Актуалізація опорних знань
( Діти працюють в класному календарі природи. Описують погоду цього дня.)
Мають хвіст і гострі зуби,
Кігті випускають.
Що брати це наші менші,
Люди добре знають.
Вміють плавати, стрибати,
Вигинають спинки.
Спробуй їх тепер назвати!
Звісно, це …( тваринки)
(на фото: мавпа, гупі, хом’як, собака, кішка, ведмідь, білка, папуга,
слон, кріль тощо)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Покотивсь м’який клубочок.
Та з’явились очки, ротик,
Не клубочок це, а … ( котик)
Вночі гарчить,
Хто до господаря йде,
Знати дає. ( собака)
має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
він його повторить вмить.( папуга)
Вони холодні та слизькі.
Плавать можу досхочу,
Та усе життя мовчу.( риба)
Стрибунець і побігайчик.
Просить хлібчик і морквину,
Сіно, крупи, капустину. ( кріль)
Вона ніколи не біжить,
Під панцирем без страху,
Гуляє … ( черепаха )
Носить здобич у комору
Не на спині у мішку,
А сховавши за щоку?( хом’ячок)
( вони вірні «друзі», дарують нам гарний настрій, радіють спілкуванню з нами, цікаво спостерігати та вивчати їхні звички, характер, уподобання)
Фізкультхвилинка
(У кого ще немає домашньої тваринки, обирають групу за своїм власним бажанням)
Завдання для роботи в групі
Презентація роботи. (Створені проекти діти розвішують на дошці або на стінах класної кімнати ).
Від спілкування з тваринами людина отримує гарний настрій і задоволення. Домашні улюбленці звикають до господарів та потребують постійної уваги і піклування.
«Ми відповідаємо за тих, кого приручили», - сказав французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері у своїй повісті « Маленький принц », де вчить нас не зраджувати тих, хто потребує нашої допомоги.
Хатні улюбленці створюють у оселях затишок, відповідають на турботу вірністю та дарують радість. Людина піклується про своїх маленьких « друзів», годує їх, дбає про чистоту та здоров’я. Важливо правильно обрати домашню тваринку, врахувати всі особливості догляду та порадитись з усіма членами родини.
Наприклад: «У мене живе тваринка. В неї зелене пір’ячко та маленький дзьобик. Кеша любить дивитися на себе в дзеркальце та голосно співати.»
V. Узагальнення та систематизація знань.
1. Робота в зошиті з друкованою основою. ( с.30, завдання 5)
Діти досліджують домашнього улюбленця та заповнюють звіт про свої спостереження.
2. Дискусія.
- Поміркуйте, де краще жити тварині: в квартирі чи на волі?
Діти висловлюють свої думки за допомогою дискусійної шкали.
Де тваринам краще жити?
на волі в квартирі
Після дискусії вчитель пропонує кільком учням висловити думку та підводить до висновку.
( Ті тварини , які народжуються в неволі , добре почувають себе біля дбайливих господарів, а дикі тварини повинні жити на волі, в звичних для себе умовах.)
VІ. Підсумок уроку.