Конспект інтегрованого уроку з української мови для 4 класу на тему:"Прикметник. Зв'язок прикметника з іменником."

Про матеріал

Урок побудований на основі закріплення і систематизації знань учнів про прикметник як частини мови. На уроці формуються ключові компетентності: уміння вчитися, комунікативні компетентності, соціальні та предметні. Використані інтерективні методи навчання і цікаві форми роботи.

Перегляд файлу

    Володимирівська ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Тема. Прикметник. Зв'язок прикметника з  іменником. Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменником.

   Мета.  Узагальнити і систематизувати знання учнів  про прикметник як частину мови; про рід і числа прикметників; удосконалювати вміння змінювати прикметник за числами і родами; поширювати речення з прикметниками. Будувати зв’язне висловлювання за поданим зачином. Розвивати читацькі навички, виховувати бережливе ставлення до живої та неживої природи.

    Формування ключових компетентностей:

     уміння вчитися: формувати навички давати загальну оцінку почутому, пропонувати, як можна його вдосконалити або доповнити, здійснювати взаємоперевірку, доводити роботу до кінця;

    комунікативної: формувати вміння слухати, розуміти співрозмовника, переконливо формувати свою думку, аналізувати аргументи іншого;

громадянської: виховувати вміння бачити прекрасне у повсякденному житті, турботливо ставитися до пташок узимку;

    соціальної: удосконалювати здатність  співпрацювати у групах, в парах.

    Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.

    Міжпредметні зв’язки. Природознавство, укр.. читання.

    Обладнання.  Зображення пташок, карта із завданнями, таблиця із планом роботи, картки із завданнями, міні-підручники, м’ячик,  макет потягу.

Хід уроку

    І. Вступна частина.

    1. Привітання.

                             Учитель. – Доброго ранку! Доброго дня!

                            Діти. - Доброго ранку! Доброго дня!

                                         Доброго ранку, Вкраїно моя!

                            Учитель. – Зичу вам настрою, плідного дня!

                           Діти. – Дякуєм щиро за добрі слова!

C:\Users\НАТАША\Desktop\PC070764.JPGC:\Users\НАТАША\Desktop\PC070757.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Девіз уроку.     Схиляй голівку до праці мерщій.

  Ти всі перешкоди здолати  зумій.

  Працюй наполегливо, швидко, старанно,

  Щоб кожна хвилина не втратилась марно.

 

    2. – Діти,  записуємо сьогоднішнє число і каліграфічну хвилинку.

з м х с п

        - Який ви хочете,  щоб був урок? Напишемо слово сенкан.

    3. «Сенкан»

        1. Урок.

        2. Цікавий, різноманітний, творчий,

захоплюючий.

        3. Учитися , розуміти, творити, писати,

говорити, читати, відповідати.

        4. Здобуваємо знання, стаємо грамотними.

        5. Вищий учбовий заклад, цікава професія,

прекрасна робота.

    ІІ. Актуалізація опорних знань.

    1. Інтерактивна вправа «Інтервю».

- Яка частина мови  називається прикметником?

- На які питання відповідає прикметник?

- З якою частиною мови прикметник найчастіше пов'язаний у реченні?

- Як змінюється прикметник?

- Чи так само як іменник?

- Які закінчення мають прикметники чоловічого, жіночого і середнього роду в називному відмінку однини?

- Про що можна дізнатися із закінчень прикметників?

    Підсумок роботи.

    ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

      - На сьогоднішньому уроці будемо вдосконалювати вміння змінювати прикметники за родами та числами у сполученні з іменниками.

    Завдання  написані на  маршрутній карті

 

 

 

 

 

 

Старт Фініш

 

 

План  маршруту

 

На південь

На північний схід

На північ

На схід

На південний схід

На південь

 

Фініш

    ІV. Основна частина.

    Узагальнення і систематизація знань.

1). Складіть і запишіть словосполучення, розкриваючи дужки. Визначте рід та число іменника і зв’язаного з ним прикметника.

      Радісний ( день, усмішка, очі, обличчя).

      Безмежний ( океан, любов,  поле, простори).

      Охайний ( дівчинка, зошит, взуття, речі).

      Прохолодний ( дні, ранок, повітря, осінь).

      Класний (дошка, приміщення, журнал, вікна).

   (Перевірка - ланцюжком). Підсумок роботи.

 2).  Робота з підручником.

    Впр. 165 (колективно)

Підсумок роботи.

3). Робота з міні - підручником «Природознавство» над текстом.

Птахи України

     Серед великої різноманітності тварин, поширених в Україні, особливе місце належить птахам. Вони зустрічаються майже в будь-якому куточку природи  всюди є помітними.

    Завдяки здатності літати пташки розселилися по всій території земної кулі. В процесі еволюції вони пристосувалися до різноманітних умов існування. У результаті цього виникли різні екологічні групи птахів, які характеризуються прив’язаністю до   певного природного середовища та своєрідністю пристосування для добування їжі.

    У більшості птахів життя пов’язане з польотом. Тіло вкрите пір’ям. Для польоту птахам потрібно дуже багато їжі. Дзьоби птахів пристосовані до певної їжі.

    Птахи бувають осілими, перелітними і кочовими.

    До осілих птахів належать горобці,  ворони, глухарі, дятли, синиці, рябчики, сови, тетеруки, шишкарі та інші.

    Перелітні птахи – це ластівки, шпаки, солов’ї, мухоловки, чижі, кропив’янки, дрозди, сорокопуди та інші.

    Що ж є причиною відльоту птахів? Звичайно – це голод. З настанням холодів всі комахи, жучки, черв’ячки ховаються глибоко в землю і в кору дерев. А цими шкідниками живляться наші птахи, які з настанням холодів відлітають в теплі краї.

    Зимуючі птахи живляться не тільки комахами, а й насінням бур’янів, крихтами хліба, насінням соняшника і пшениці.

C:\Users\НАТАША\Desktop\PC070778.JPG    Недаремно  кажуть, що птахи наші друзі, друзі природи. Вони знищують дуже багато комах, черв’ячків, жучків. . . пернаті друзі лікують нашу природу, нашу планету. Тому, друзі, давайте будемо піклуватися про наших друзів і разом з ними  берегти нашу планету – Земля.

  • Про що розповідається в цьому оповіданні?
  • А яка мета цього твору?
  • А головна думка?
  • Назвіть прикметники, які зустрічалися

у цьому тексті.

Підсумок роботи.

  1. Фізкультхвилинка

( Під музичний супровід)


          Одягну в неділю вранці

Вишиту сорочку.

Вийду з хати, закружляю,

Запалю в таночку.

Засміється, запалає

Сонце над ланами.

Прийме землю калинову

З дивними піснями.

Приспів

В кожнім серці

Синьоока мрія.

Що для тебе

Розквітає знов.

Україно – ми твоя надія

Україно – ми твоя надія.


 

 4). Робота в групах

    Поширити речення прикметниками.

    1-ша група.

    Скрізь лежить ________ сніг. Вся вулиця в ____ заметах. ________ берізки в цьому ______ царстві стоять наче _________ сад.  Поряд зеленіють _______ ялинки,  наче прибралися до _________ свята.

     2-га група.

    Важко пробитися_______ сонечку крізь _______ хмари. _________ зима випробовує______ пташок. У  _______ годівничку насипте _________ зерна, __________ крихти, _______ насіння.

    3-тя група.

    Настав ________ ранок. Під ногами рипить ________ сніжок. Дерева стоять у  ______ шубах і шапках. На кущах мороз порозвішував ___________ мереживо. Порушують спокій _____ синички і горобчики. Вони ласують________ насінням, яке насипали їм ________ школярі.

     Презентація робіт. Бесіда про турботливе ставлення до пташок узимку.

    Підсумок роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\НАТАША\Desktop\PC070795.JPG    5). Гра «Я – тобі, ти – мені»

    Учні кидають м’ячик один одному в

крузі,  у кого м’ячик, той називає іменник, 

наступний – прикметник,  і так по колу.

 

 

 

 

  ІІІ. Заключна частина

    1. Рефлексія

     Тест

    1. У якому рядку записані прикметники жіночого роду?

а) жвавий, холодна, сніжний;

C:\Users\НАТАША\Desktop\PC070801.JPGб) смачна, конопляна, голодна;

в) тепле, солоні, смачні.

    2. У якому рядку записані прикметники

 у множині?

а) довгі, широке, біле;

б) осідлі, перелітні, кочівні;

в) розумна, маленький, дзвінкі.

    3. Робота за картками у групах.

«Умію», «Знаю», «Ціную».

    Підсумок роботи.

    Презентація

C:\Users\НАТАША\Desktop\PC070809.JPGC:\Users\НАТАША\Desktop\PC070785.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  3. Технологія «Мікрофон»

    - Якими прикметниками можна описати наш урок?

C:\Users\НАТАША\Desktop\PC070771.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

Ми успішно виконали завдання, дісталися фінішу, заслужили нагороди – медалі. «Дякую за роботу!»

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 березня 2018
Переглядів
2796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку