Урок побудований на основі закріплення і систематизації знань учнів про прикметник як частини мови. На уроці формуються ключові компетентності: уміння вчитися, комунікативні компетентності, соціальні та предметні. Використані інтерективні методи навчання і цікаві форми роботи.
Володимирівська ЗОШ І – ІІІ ступенів
Тема. Прикметник. Зв'язок прикметника з іменником. Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменником.
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про прикметник як частину мови; про рід і числа прикметників; удосконалювати вміння змінювати прикметник за числами і родами; поширювати речення з прикметниками. Будувати зв’язне висловлювання за поданим зачином. Розвивати читацькі навички, виховувати бережливе ставлення до живої та неживої природи.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати навички давати загальну оцінку почутому, пропонувати, як можна його вдосконалити або доповнити, здійснювати взаємоперевірку, доводити роботу до кінця;
комунікативної: формувати вміння слухати, розуміти співрозмовника, переконливо формувати свою думку, аналізувати аргументи іншого;
громадянської: виховувати вміння бачити прекрасне у повсякденному житті, турботливо ставитися до пташок узимку;
соціальної: удосконалювати здатність співпрацювати у групах, в парах.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.
Міжпредметні зв’язки. Природознавство, укр.. читання.
Обладнання. Зображення пташок, карта із завданнями, таблиця із планом роботи, картки із завданнями, міні-підручники, м’ячик, макет потягу.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Привітання.
Учитель. – Доброго ранку! Доброго дня!
Діти. - Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго ранку, Вкраїно моя!
Учитель. – Зичу вам настрою, плідного дня!
Діти. – Дякуєм щиро за добрі слова!
Девіз уроку. Схиляй голівку до праці мерщій.
Ти всі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилина не втратилась марно.
2. – Діти, записуємо сьогоднішнє число і каліграфічну хвилинку.
з м х с п
- Який ви хочете, щоб був урок? Напишемо слово сенкан.
3. «Сенкан»
1. Урок.
2. Цікавий, різноманітний, творчий,
захоплюючий.
3. Учитися , розуміти, творити, писати,
говорити, читати, відповідати.
4. Здобуваємо знання, стаємо грамотними.
5. Вищий учбовий заклад, цікава професія,
прекрасна робота.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Інтерактивна вправа «Інтерв’ю».
- Яка частина мови називається прикметником?
- На які питання відповідає прикметник?
- З якою частиною мови прикметник найчастіше пов'язаний у реченні?
- Як змінюється прикметник?
- Чи так само як іменник?
- Які закінчення мають прикметники чоловічого, жіночого і середнього роду в називному відмінку однини?
- Про що можна дізнатися із закінчень прикметників?
Підсумок роботи.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці будемо вдосконалювати вміння змінювати прикметники за родами та числами у сполученні з іменниками.
Завдання написані на маршрутній карті
Старт Фініш
План маршруту
На південь
На північний схід
На північ
На схід
На південний схід
На південь
Фініш
ІV. Основна частина.
Узагальнення і систематизація знань.
1). Складіть і запишіть словосполучення, розкриваючи дужки. Визначте рід та число іменника і зв’язаного з ним прикметника.
Радісний ( день, усмішка, очі, обличчя).
Безмежний ( океан, любов, поле, простори).
Охайний ( дівчинка, зошит, взуття, речі).
Прохолодний ( дні, ранок, повітря, осінь).
Класний (дошка, приміщення, журнал, вікна).
(Перевірка - ланцюжком). Підсумок роботи.
2). Робота з підручником.
Впр. 165 (колективно)
Підсумок роботи.
3). Робота з міні - підручником «Природознавство» над текстом.
Птахи України
Серед великої різноманітності тварин, поширених в Україні, особливе місце належить птахам. Вони зустрічаються майже в будь-якому куточку природи всюди є помітними.
Завдяки здатності літати пташки розселилися по всій території земної кулі. В процесі еволюції вони пристосувалися до різноманітних умов існування. У результаті цього виникли різні екологічні групи птахів, які характеризуються прив’язаністю до певного природного середовища та своєрідністю пристосування для добування їжі.
У більшості птахів життя пов’язане з польотом. Тіло вкрите пір’ям. Для польоту птахам потрібно дуже багато їжі. Дзьоби птахів пристосовані до певної їжі.
Птахи бувають осілими, перелітними і кочовими.
До осілих птахів належать горобці, ворони, глухарі, дятли, синиці, рябчики, сови, тетеруки, шишкарі та інші.
Перелітні птахи – це ластівки, шпаки, солов’ї, мухоловки, чижі, кропив’янки, дрозди, сорокопуди та інші.
Що ж є причиною відльоту птахів? Звичайно – це голод. З настанням холодів всі комахи, жучки, черв’ячки ховаються глибоко в землю і в кору дерев. А цими шкідниками живляться наші птахи, які з настанням холодів відлітають в теплі краї.
Зимуючі птахи живляться не тільки комахами, а й насінням бур’янів, крихтами хліба, насінням соняшника і пшениці.
Недаремно кажуть, що птахи наші друзі, друзі природи. Вони знищують дуже багато комах, черв’ячків, жучків. . . пернаті друзі лікують нашу природу, нашу планету. Тому, друзі, давайте будемо піклуватися про наших друзів і разом з ними берегти нашу планету – Земля.
у цьому тексті.
Підсумок роботи.
( Під музичний супровід)
Одягну в неділю вранці
Вишиту сорочку.
Вийду з хати, закружляю,
Запалю в таночку.
Засміється, запалає
Сонце над ланами.
Прийме землю калинову
З дивними піснями.
Приспів
В кожнім серці
Синьоока мрія.
Що для тебе
Розквітає знов.
Україно – ми твоя надія
Україно – ми твоя надія.
4). Робота в групах
Поширити речення прикметниками.
1-ша група.
Скрізь лежить ________ сніг. Вся вулиця в ____ заметах. ________ берізки в цьому ______ царстві стоять наче _________ сад. Поряд зеленіють _______ ялинки, наче прибралися до _________ свята.
2-га група.
Важко пробитися_______ сонечку крізь _______ хмари. _________ зима випробовує______ пташок. У _______ годівничку насипте _________ зерна, __________ крихти, _______ насіння.
3-тя група.
Настав ________ ранок. Під ногами рипить ________ сніжок. Дерева стоять у ______ шубах і шапках. На кущах мороз порозвішував ___________ мереживо. Порушують спокій _____ синички і горобчики. Вони ласують________ насінням, яке насипали їм ________ школярі.
Презентація робіт. Бесіда про турботливе ставлення до пташок узимку.
Підсумок роботи.
5). Гра «Я – тобі, ти – мені»
Учні кидають м’ячик один одному в
крузі, у кого м’ячик, той називає іменник,
наступний – прикметник, і так по колу.
ІІІ. Заключна частина
1. Рефлексія
Тест
1. У якому рядку записані прикметники жіночого роду?
а) жвавий, холодна, сніжний;
б) смачна, конопляна, голодна;
в) тепле, солоні, смачні.
2. У якому рядку записані прикметники
у множині?
а) довгі, широке, біле;
б) осідлі, перелітні, кочівні;
в) розумна, маленький, дзвінкі.
3. Робота за картками у групах.
«Умію», «Знаю», «Ціную».
Підсумок роботи.
Презентація
3. Технологія «Мікрофон»
- Якими прикметниками можна описати наш урок?
Ми успішно виконали завдання, дісталися фінішу, заслужили нагороди – медалі. «Дякую за роботу!»