Тема. Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст. Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників.
Мета Закріпити вміння дітей визначати в процесі виконання навчальних вправ відмінки прикметників за відмінками іменників; дотримуватись правил вимови і написання прикметників у сполученні з іменниками; закріпити вивчене про Світовий океан.
Хід уроку
І Організація класу
-
Доброго ранку. А якого ще ранку можна побажати ? Що об'єднує всі ці слова? (прикметники)
-
Вправа «Мої очікування,,,» Діти називають прикметник, який починається на першу літеру їхнього імені – яким буде сьогодні урок.
ІІ Актуалізація знань
-
Що ми вже знаємо про прикметник? - Що уміємо? - Що добре вдається? - Що було б варто повторити та закріпити?
ІІІ Оголошення теми та мети уроку. Сьогодні на уроці ми закріпимо свої знання, пригадаємо, як правильно узгоджувати іменник з прикметником та удосконалимо свої вміння за допомогою вивченого на уроках природознавства.
ІV Робота за темою уроку 1. Виписати з тексту словосполучення прикметника з іменником, узгодивши закінчення. Визначити число та рід прикметника.
(Великий) частину (земна) кулі займає Світовий океан. У його добре (освітлений) поверхні мешкають (дрібна) рослини та (різноманітна) тварини. Яку (велика) користь приносить океан людям!
-
Що змінили в тексті? (закінчення прикметників)
-
Як називається зміна закінчень прикметників? (відмінювання)
-
Що допомогло підібрати правильне закінчення? (пов'язаний з ним іменник).
-
Що таке Світовий океан?
-
-
Бліц – опитування. Гра «Так чи ні?»( робота з сигнальними картками)
-
На нашій планеті є 4 океани;
-
Всі назви океанів – власні назви;
-
Найтепліший океан – Тихий;
-
У назві кожного океану є прикметник;
-
Всі прикметники в назвах океанів стоять у різних відмінках;
-
Всі прикметники в назвах океанів чоловічого роду;
-
Острів Гренландія знаходиться в Індійському океані;
-
Північний Льодовитий океан – найменший;
-
Мені цікаво на уроці.
-
Запишіть у зошиті назву океану (на вибір) та підберіть до нього кілька прикметників.
-
Складіть та запишіть речення про цей океан, використовуючи прикметники.
Діти зачитують, доповнюючи один одного.
Фізкультхвилинка
-
Встань, якщо ти природолюб;
-
Присядь, якщо умієш плавати;
-
Обернися навколо себе, якщо засвоїв тему про прикметники;
-
Хлопни стільки разів, скільки на Землі є океанів;
-
Підплигни, якщо у тебе на уроці все вдається;
-
Покрути головою, якщо ти уважний на уроці;
-
Кивни головою, якщо ти сьогодні неуважний;
-
Сядь на місце, якщо готовий працювати далі.
-
Багато цікавого ми дізнались про океани на уроці природознавства, але це лише крихітна частинка того, що ми ще можемо дізнатися.
-
Перегляд відео «Світовий океан» .
-
Склади та запиши розповідне речення про те, що тобі найбільше запам'яталось з відео. Підкресли прикметники.
-
Що таке діалог?
Уяви, що тобі випала нагода поговорити з океаном. Про що б ти його
запитав?
-
Сюжетно-рольова гра. Один учень грає роль світового океану. Діти по черзі ставлять питання до «Океану».
-
Впевнена, що ви звернули увагу на те, як люди забруднюють Світовий океан, не думаючи про наслідки . Як ви гадаєте, яким стане океан, якщо людство продовжить засмічувати його?
-
Складіть та запишіть про це спонукальне речення, зверніться до людей.
V Підсумок уроку
-
Продовжіть речення:
-
Світовий океан…
-
У Світовому океані…
-
Світовому океану…
-
Для Світового океану…
-
У Світовий океан…
-
Визначте відмінки прикметника «світовий» у цих реченнях.
-
Складіть та запишіть ессе про те, що найбільше запам`яталось на уроці.
V Домашнє завдання
Скласти та написати твір на одну з тем( на вибір). Визначити відмінок прикметників.
-
Коли відзначають День Океану (Твір – розповідь).
-
Краса підводного царства (Твір – опис).
-
Чи можна опріснити солону воду океанів? (Твір – міркування).