Конспект інтегрованого уроку з української мови та природознавствана тему "Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах. Світовий океан". "

Про матеріал
Урок містить завдання для закріплення вмінь дітей вживати відмінки у мовленні, будувати сполучення слів і речень, вводити їх у текст. Підібрані завдання сприяють розвитку мовлення. Одночасно проводиться закріплення та самоперевірка знань з природознавства .
Перегляд файлу

Тема. Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст. Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників.

Мета Закріпити вміння дітей визначати в процесі виконання навчальних вправ відмінки прикметників за відмінками іменників; дотримуватись правил вимови і написання прикметників у сполученні з іменниками; закріпити вивчене про Світовий океан.

Хід уроку

І Організація класу

  1. Доброго ранку.                                                                                                                                  А якого ще ранку можна побажати ?                                                                                            Що об'єднує всі ці слова? (прикметники)
  2. Вправа «Мої очікування,,,» Діти називають прикметник, який починається на першу літеру їхнього імені – яким буде сьогодні урок.

ІІ Актуалізація знань

  • Що ми вже знаємо про прикметник?                                                                            - Що уміємо?                                                                                                                                - Що добре вдається?                                                                                                                   - Що було б варто повторити та закріпити?

 

ІІІ Оголошення теми та мети уроку.                                                                                   Сьогодні на уроці ми закріпимо свої знання, пригадаємо, як правильно узгоджувати іменник з прикметником та удосконалимо свої вміння за допомогою вивченого на уроках природознавства.

 

ІV Робота за темою уроку                                                                                                     1. Виписати з тексту словосполучення прикметника з іменником, узгодивши закінчення. Визначити число та рід прикметника.

(Великий) частину (земна) кулі займає Світовий океан. У його добре (освітлений) поверхні мешкають (дрібна) рослини та (різноманітна) тварини. Яку (велика) користь приносить океан людям!

  • Що змінили в тексті? (закінчення прикметників)
  • Як називається зміна закінчень прикметників? (відмінювання)
  • Що допомогло підібрати правильне закінчення? (пов'язаний з ним іменник).
  • Що таке Світовий океан?
  •  
  1. Бліц – опитування. Гра «Так чи ні?»( робота з сигнальними картками)
  • На нашій планеті є 4 океани;
  • Всі назви океанів – власні назви;
  • Найтепліший океан – Тихий;
  • У назві кожного океану є прикметник;
  • Всі прикметники в назвах океанів стоять у різних відмінках;
  • Всі прикметники в назвах океанів чоловічого роду;
  • Острів Гренландія знаходиться в Індійському океані;
  • Північний Льодовитий океан – найменший;
  • Мені цікаво на уроці.

 

  1. Запишіть у зошиті назву  океану (на вибір) та підберіть до нього кілька прикметників.

 

  1. Складіть та запишіть речення про цей океан, використовуючи прикметники.

 

Діти зачитують, доповнюючи один одного.

 

 Фізкультхвилинка

  1. Встань, якщо ти природолюб;
  2. Присядь, якщо умієш плавати;
  3. Обернися навколо себе, якщо засвоїв тему про прикметники;
  4. Хлопни стільки разів, скільки на Землі є океанів;
  5. Підплигни, якщо у тебе на уроці все вдається;
  6. Покрути головою, якщо ти уважний на уроці;
  7. Кивни головою, якщо ти сьогодні неуважний;
  8. Сядь на місце, якщо готовий працювати далі.

 

 

 

 

  1. Багато цікавого ми дізнались про океани на уроці природознавства, але це лише крихітна частинка того, що ми ще можемо дізнатися.

 

  1. Перегляд відео «Світовий океан» .

 

  1.  Склади та запиши розповідне речення про те, що тобі найбільше запам'яталось з відео. Підкресли прикметники.

 

  1. Що таке діалог?

           Уяви, що тобі випала нагода поговорити з океаном. Про що б ти його   

           запитав? 

  1. Сюжетно-рольова гра. Один учень грає роль світового океану. Діти по черзі ставлять питання  до «Океану».

 

  1.  Впевнена, що ви звернули увагу на те, як люди забруднюють Світовий океан, не думаючи про наслідки .  Як ви гадаєте, яким стане океан, якщо людство продовжить засмічувати його?

 

  1. Складіть та запишіть про це спонукальне речення, зверніться до людей.

 

V  Підсумок уроку 

 

  1. Продовжіть  речення:
  • Світовий океан…
  • У Світовому океані…
  • Світовому океану…
  • Для Світового океану…
  • У Світовий океан…
  1. Визначте відмінки прикметника «світовий» у цих реченнях.
  2.  Складіть та запишіть  ессе про те, що найбільше запам`яталось на уроці.

 

V  Домашнє завдання

Скласти та написати твір на одну з тем( на вибір). Визначити відмінок прикметників.

  1. Коли відзначають День Океану (Твір – розповідь).
  2. Краса підводного царства (Твір – опис).
  3. Чи можна опріснити солону воду океанів? (Твір – міркування).

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку