Тема уроку : Синоніми, антоніми. Багатозначні слова, слова з переносним значенням
Технологія: Перевернутий клас
Обладнання: підручник, зошит, інтерактивні вправи, картки
Технологічна карта вивчення теми
Тема |
Синоніми, антоніми. Багатозначні слова, слова з переносним значенням |
Задачі уроку: |
Навчальні: - формувати вміння розрізняти синоніми, антоніми, багатозначні слова та слова з переносним - виховувати культуру поведінки при фронтальній та індивідуальній роботі. Формувати УНД: Особистісні: - здатність до самооцінки на основі критерію успішності навчальної діяльності, - формування відповідального ставлення до навчання, до знань мови; готовності до саморозвитку та самоосвіті на основі мотивації до навчання та пізнання, вести діалог з іншим людьми і досягати в ньому взаєморозуміння; - формування комунікативної компетентності в спілкуванні та співпраці з однолітками в процесі навчальної діяльності Регулятивні: - уміння самостійно визначати цілі свого навчання, формувати нові задачі для пізнавальної діяльності; - здійснювати контроль своєї діяльності в процесі досягнення результату; - визначати способи дій в рамках запропонованих умінь і вимог; - коригувати свої дії відповідно до ситуації; - висловлювати своє припущення Комунікативні: - вміння організовувати навчальне співробітництво і спільну діяльність з учителем та однолітками; працювати індивідуально і в групі; - формулювати, аргументувати і відстоювати свою думку; - вміння свідомо використовувати мовні засоби відповідно до задач комунікації для вираження своїх почуттів, думок та потреб; - вміння оформляти свої думки в усній формі, слухати та розуміти мову інших Пізнавальні: - вміння орієнтуватися в своїй системі знань; відрізняти нове від вже відомого; здобувати нові знання: знаходити відповіді на запитання, використовуючи підручник, свій життєвий досвід, інформацію, отриману на уроці |
Запланований результат |
Предметні: - формувати вміння розрізняти синоніми, антоніми, багатозначні слова та слова з переносним значенням; - розвивати вміння визначати їх значення. Особистісні: - вміти проводити самооцінку на основі критерію успішності навчальної діяльності; - формувати комунікативну компетентність в спілкуванні та співпраці з однолітками в процесі навчальної діяльності Регулятивні: - вміти самостійно визначати цілі свого навчання, формувати нові задачі для пізнавальної діяльності; - здійснювати контроль своєї діяльності в процесі досягнення результату; - визначати способи дій в рамках запропонованих умінь і вимог; - коригувати свої дії відповідно до ситуації; - висловлювати своє припущення Пізнавальні: - вміння орієнтуватися в своїй системі знань; відрізняти нове від вже відомого; здобувати нові знання: знаходити відповіді на запитання, використовуючи підручник, свій життєвий досвід, інформацію, отриману на уроці |
Основні поняття |
Синоніми, антоніми, багатозначні слова, переносне значення слова |
Міжпредметні зв’язки |
Українська мова, літературне читання |
Ресурси
|
Хорошковська О.Н, Воскресенська Н.О., Яновицька Н.І.Українська мова для загальноосв.навч.закл. з навч.рос.мовою: підруч. для 4 кл. загальноосв.навч.закл. – К.: Освіта, 2015.-176 с. |
ЦНР |
Інтерактивні вправи: «Слова-синоніми» (https://learningapps.org/17124682), «Пряме і переносне значення слів» (https://learningapps.org/17128288), «Фразеологізми та їх значення» (https://learningapps.org/17195240), картки |
Організація простору |
Фронтальна робота, індивідуальна робота, парна робота, групова робота |
Хід уроку
Етап урока |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
||||||||||||
I. Організаційний момент |
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку, Створення сприятливого емоційного настрою. Уже дзвінок нам дав сигнал: Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Роботу швидше починаймо.
Сьогодні у нас — незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну чудову, в країну відому, Що нас чекає й збагачує мову. |
Вітають учителя, концентрують увагу на уроці |
||||||||||||
II. Актуалізація знань учнів. Перевірка домашнього завдання. Виявлення індивідуальних труднощів.
|
Записую слова в таблицю
(Активізую вже наявні знання з самостійно вивченої теми, які було перевірено за допомогою вхідного контролю у вигляді тесту) |
Слухають учителя. Відповідають на запитання. Згадують і закріплюють вивчений матеріал.
Усне самооцінювання на підставі відповіді при вхідному тестуванні. |
||||||||||||
III. Мотивація навчальної діяльності
|
Створюю умови для виникнення в учнів внутрішньої потреби для включення в навчальну діяльність.
Запрошую вас до спілкування, до вирішення питань, які виникають, і все у нас буде добре! |
Висловлюють свою думку, підтримують пропозицію вчителя. |
||||||||||||
IV. Постановка учбової проблеми. Постановка учнями мети уроку як власної навчальної задачі |
Пишу на дошці речення. По дорозі швидко бігла бабуся.
|
Формулюють мету і задачі на урок. - Поглибити і закріпити знання про синоніми, антоніми, багатозначні слова, слова з переносним значенням. - Навчитися застосовувати в усному й письмовому мовленні. |
||||||||||||
V. Первина перевірка. Дослідження проблемної ситуації |
1. Давайте спробуємо все розставити на свої місця. По дорозі повільно йшла бабуся.
|
1.Редагують речення, записують його у зошити.
|
||||||||||||
VI. Фізкультхвилинка |
Інтерактивний танок «Дощик» Показую дії. Діти виконують протилежні дії.
|
|
||||||||||||
VII. Узагальнення та систематизація знань і умінь |
1. Організація парної роботи. Виконання інтерактивної вправи за посиланням: https://learningapps.org/17124682 2. Організація групової роботи (об’єдную учнів по 6) Кожній групі даю картки (розрізані) з фразеологізмами. Завдання: знайти синоніми й стати парами.
3. Робота з підручником: с.52, вправа 105 (Б-II) 4. Антонімічна гра за малюнком.
5. Організація роботи в парі. Інтерактивна вправа «Пряме і переносне значення слів» https://learningapps.org/17128288 6. Весела вікторина
7. Творча робота «Редактор» у команді. (Слова вірша надруковані на смужках відповідно до кольорів веселки).
Як виросту — збудую (дім, хату, оселю), |
1. Працюють в парі. Виконують інтерактивну вправу за посиланням: https://learningapps.org/17124682 Задають питання, консультуються з учителем, один з одним. 2. Учні працюють у групі, знаходять синоніми, становляться у пари.
3. Школярі складають речення з народним висловом «Вітер у голові свище», записують у зошити. 4. Дивлячись на малюнок, хтось з учнів називає слово, інший – антонім до сказаного слова.
5. Учні виконують інтерактивну вправу за посиланням: https://learningapps.org/17128288
6. Діти відповідають на поставлені питання
7. Учні працюють у команді. Прикріплюють рядки вірша відповідно до кольорів райдуги. Один представник команди читає свої рядки.
|
||||||||||||
VIII. Завдання додому |
|
Школярі записують завдання додому у щоденники |
||||||||||||
IX. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності на уроці |
«Скажи одним реченням». Пропоную дітям набір фраз, які вони повинні доповнити: На уроці я: дізнався… зрозумів… навчився… найбільший мій успіх – це… найбільші труднощі я відчув… я не вмів, а тепер вмію… я змінив своє ставлення… на наступному уроці я хочу… Дякую за роботу! Молодці! |
Учні доповнюють фрази, використовуючи початок. |