" Конспект інтегрованого уроку з української мови та трудового навчання для 4 класу на тему " Японія - країна див"

Про матеріал

Здійснення пошуку і виділення необхідної інформації, структурування знань про прикметник, усвідомлена побудова мовного висловлювання в усній і письмовій формі.

Вміння знаходити прикметники в тексті, визначати рід, число прикметників, писати родові закінчення, узгоджувати прикметники з іменниками.

Планування навчального співробітництва з учителем і однокласниками: визначення функцій учасників в групі, управління поведінкою партнерів по команді, вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки.

Створення способів вирішення проблем творчого і пошукового характеру.

Позитивне ставлення до навчання; шанобливе відношення до однокласників, вміння оцінювати власну навчальну діяльність: свої досягнення, самостійність, ініціативу.


Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ,   3 клас

Тема. Вправи на визначення роду прикметників. Змінювання прикметників за числами. Аплікація з паперу. Практична робота: виготовлення колективної композиції ( артбуку )

Мета: вдосконалювати вміння учнів установлювати зв'язок між іменником і     прикметником, визначати рід і число прикметників.

Задачі уроку

1. Узагальнення та систематизація знань учнів про  прикметник, його граматичні значення (рід, число), про узгодження з іменником; формування орфографічної пильності.

2. Розвиток мови, пізнавального інтересу до мови, розумових процесів, мовної культури, уваги, вміння порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки.

3. Розвиток комунікативних навичок через оцінку і самооцінку діяльності.

4. Виховання любові до знань, української мови, до Батьківщини , до країн світу.

Ключові компетентності:

  • активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • розвивати творче мислення та мовлення учнів;
  • вдосконалювати вміння працювати над текстом;
  • збагачувати словниковий запас;
  • узагальнити та закріпити знання учнів з розділу «Значення слова»(переносне значення слів, синоніми, антоніми, фразеологізми).

Предметні компетентності

Українська мова:

  • розрізняє слова, впізнає їх у тексті;
  • добирає синоніми до поданих слів;
  • складає антонімічні пари слів;
  • аналізує прочитаний текст, редагує його;
  • висловлює власні оцінювальні судження щодо виконаної роботи;
  • пояснює фразеологізми.

Трудове навчання:

  • створює елемент для колективної композиції на задану тему;
  • вирізає по контуру;
  • правильно розміщує елементи на аплікації;
  • оцінює власну роботу і роботу однокласників у створеній композиції.

Очікувані результати

1.Здійснення пошуку і виділення необхідної інформації, структурування знань про  прикметник, усвідомлена побудова мовного висловлювання в усній і письмовій формі.

2.Вміння знаходити прикметники в тексті, визначати рід, число прикметників, писати родові закінчення, узгоджувати прикметники з іменниками.

3. Планування навчального співробітництва з учителем і однокласниками: визначення функцій учасників в групі, управління поведінкою партнерів по команді, вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки.

4. Створення способів вирішення проблем творчого і пошукового характеру.

5.Позитивне ставлення до навчання; шанобливе відношення до однокласників, вміння оцінювати власну навчальну діяльність: свої досягнення, самостійність, ініціативу.

 

Тип уроку : урок  формування умінь і навичок.

Форма уроку: ділова гра.

Метод проведення окремих елементів уроку:

- групова робота,

- поелементне викладення,

- евристичний(бесіда),

- інформаційний,

- проблемний,

- дослідницький,

- програмоване навчання .

Обладнання: картки з назвами відділів листів, відділ новин, відділ поезії, відділ спорту, історичної довідки, листи для оформлення сторінок, конверти із завданнями, листи для письмової роботи, артбук , планшети , мультимедійний проектор.

 

ХІД УРОКУ


I. ОРГАНІЗАЩЙНИЙ МОМЕНТ ( 1 хв)

Ось і дзвоник пролунав. 
Для навчання час настав. 
Щоб країні прислужитись 
Ми повинні добре вчитись. 
Для могутності і слави 
Української держави.

- Нехай сьогодні на уроці буде цікаво. Привітаємо один одного , подаруємо посмішки один одному і гостям.

-Я бажаю , щоб ви сьогодні допомагали один одному, (слайд)

- розв’язували проблеми разом, (слайд)

- щоб відкрили щось нове та цікаве сьогодні, (слайд)

- і саме головне – це  добрий настрій. (слайд)

Під час відповідей використовуйте слова «Я думаю», «Мені здається», «Я згоден з..», «Я думаю інакше» і т. п. (слайд)

– Успіху всім!

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ( 2 хв )
Отже , крокуємо по сходинках знань до нових відкриттів.

- Увага! Увага!

Сьогодні у нас засідання редакційної ради журналу «Граматика».

Прошу всіх зайняти свої місця.

- Колеги, ми довгий час готувалися до випуску наступного номера нашого журналу, присвяченому прикметнику. Настав час затвердити матеріал, щоб відправити журнал до друку. Давайте перевіримо готовність наших відділів.

- Відділ новин. (У повному складі)

- Відділ листів. ( У повному складі)

- Відділ поетичної сторінки. ( У повному складі)

- Відділ історичної довідки (В повному складі)

 - Відділ цікавинок . ( У повному складі)

- Всі в зборі. Приступаємо до обговорення питань. Але нам треба повторити правила роботи в групі. ( слайд )

Гра « Асоціації»

-Впізнали? (На дошці карта України). 

- Яка наша Україна? (Демократична, вільна, мирна, сильна, незалежна , співуча європейська...) 
Навколо карти прикріплюються картки із словами -відповідями. 
- Хто є відповідальним за державу?

- Від кого залежить якою буде держава? (Роздуми дітей) 
- Людину творить країна , 
Країну створює людина

-Ви маленькі громадяни України ростете і міцнієте разом з нею. Україна вчиться демократії, а ви високим громадським чеснотам. ( слайд )
Діти: Щоб цвіла Україна моя 
Ми даємо обіцянку нині, 
Вчитись так, щоб набуті знання 
Пригодились моїй Україні. 

- Створення журналу почнемо з колонки головного редактора.

 (Демонстрація обкладинки і аркуша з колонкою редактора.)

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
- До якої частини мови відносяться слова: незалежна, демократична, мирна, сильна, вільна, співуча? Це прикметники.

- Кон-нічів-а! Доброго дня!

- Отже, сьогоднішній урок ми присвятимо прикметнику. І відправляємося до Японії . Тому що 2017 рік оголошено роком Японії в Україні. Це офіційний логотип «Року Японії в Україні», присвяченого святкуванню 25 річниці встановлення дипломатичних відносин між Японією та Україною. Це  і буде обкладинкою журналу « Прикметник»(Слайд)

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.  ПРОВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ГРИ

- У вас на столах лежать конверти. Тут зібрана інформація, яку необхідно перевірити: чи відповідає вона заявленій  темі журналу «Прикметник». Ви повинні створити 5 тематичних сторінок. На кожній сторінці буде розміщено матеріал всіх п'яти відділів.

1 сторінка .   Історична довідка (3 хв). Вправа « Інтерв’ю » (Учням демонструється фільм)

В  Японії діти ходять в початкову школу протягом 6 років, в середню школу протягом 3 років, в старші класи протягом 3 років, а також до університету протягом 4 років.

 Дитячий садок в Японії є обов’язковим і зазвичай діти починають ходити туди у віці 3 років. Вже в дитячому саду діти опановують основи арифметики і вміють читати хирагану і катакану (японські складові абетки).

 Для того, щоб вступити до школи, всі діти повинні здавати іспити. Ті, хто невдало здав вступні іспити в школу, можуть піти вчитися в підготовчу школу і спробувати вступити ще раз у наступному році. ( 47 сек )

 

- У конверті №1 представлені матеріали за частинами мови. Ваше завдання: відібрати тільки ті, які стосуються прикметника.

 

 1 відділ історичної довідки: Це частина мови означає предмет.

                                                    Це частина мови , яка означає ознаку предмета.

                                                    Це частина мови означає дію предмета.

2 відділ новин: відповідає на питання  хто? що?

                            відповідає на питання що робити? що  зробити?

                            відповідає на питання  який? яка? яке? які?

                           

 3 відділ цікавинок : Прикметник змінюється тільки за родами.

                                      Прикметник змінюється за родами і числами.

                           Прикметник змінюється за числами, а в однині за                родами.

 

4 відділ листів. У реченні найчастіше буває підметом.

                             У реченні найчастіше буває присудком.

                             У реченні найчастіше буває другорядним членом речення.

 

5 відділ поетичної сторінки.

Приклади прикметників: пише, свердлить, думає, читає.

                                               горобина, весна, туман, краса.

                                               Рожевий, весняний, туманний, красивий.

 

- Підіб'ємо підсумки: сформулюємо визначення .( слайд)

Прикметник - це частина мови, яка означає ознаку предмета, відповідає на питання: який? яка? яке? які ? Змінюється за числами , в однині за родами. У реченні буває другорядним членом речення.

 

Учні вирізають слова з картки і наклеюють на аркуш паперу, закріплений на дошці.

- Перша сторінка готова: історична довідка.

 

2 сторінка новин  (8 хв). Гра « Дослідники» ( Учням демонструється фільм)

У початковій школі не задають домашні завдання. Зате в середній і старшій школі домашні завдання досить об’ємні, тому вважається, що японські старшокласники — дуже заняті люди.

 Кожна школа має свою унікальну форму.

 Відразу біля входу в школу є шафки для взуття.

Типовий японський шкільний клас складається з 30-40 осіб.

 Школярі зазвичай залишаються в одній класній кімнаті протягом усього року, а вчителі переміщаються з класу в клас.

 Школярі повинні вивчити близько 2500 символів (букв), щоб мати можливість читати і писати по-японськи. ( 40 сек )

 

 

Гра « Дослідники» . Виписати прикметники з запропонованого тексту разом з іменниками, визначити рід і число прикметників.

Учні працюють на заздалегідь підготовлених аркушах паперу, оформлених в японському стилі. Після перевірки аркуші здаються до друку.

 

1 відділ історичної довідки

Японія – країна вранішнього сонця. Ця країна розташована у східній частині континенту, там, де ранками сонце з’являється з моря. Велика частина всієї площі японських островів зайнята високими горами, які вкриті лісами.  ( слайд)

 

2 відділ новин

 В Японії багато діючих вулканів, гарячих лікувальних джерел. Часто бувають землетруси, зазвичай несильні, але іноді, приблизно в 100 років, вони приносять катастрофічний  наслідок. ( слайд)

 

3 відділ спорту 

Японія – найбільша індустріальна країна  світу з високою промисловістю. Японці виробляють величезну кількість товарів, які продаються в усьому світі. Крім того країна займає перше місце у світі по вилову риби та продуктів моря. ( слайд)

 

4 відділ листів

 Японія – країна самобутньої культури. В традиційних японських будинках дуже мало меблів. Вся підлога застелена циновками із рисової соломки. На підлозі сидять, коли обідають, на підлозі й сплять, постеливши спеціальні ліжка, які вдень ховаються до шаф. Взуття завжди залишають в прихожій і по циновках ходять тільки в шкарпетках. ( слайд)

 

5 відділ поетичної сторінки

Національний одяг японців – кімоно. Прямий довгий халат без ґудзиків який загортається і в чоловіків, і в жінок зліва направо і підв’язується поясом обі. Дотепер в Японії на особливо урочисті церемонії одягають цей розкішний і дорогий наряд. ( слайд)

Групи звітують про виконану роботу, на слайдах з’являються правильні відповіді.

Висновок :

- В якому роді і числі іменник , в такому роді і числі буде прикметник , з яким він пов'язаний.

ФІЗХВИЛИНКА  ( японський танок )

Диференційована робота

3 сторінка листів (7 хв) . Гра « Коректор» ( учням демонструється фільм)

 Літній відпочинок триває близько 40 днів. Як правило, він проходить приблизно з 20 липня по 31 серпня. Зимові канікули тривають близько 10 днів і припадають на дати з 26 грудня по 6 січня. Весняні канікули теж тривають близько 10 днів і припадають на дати з 25 березня по 5 квітня.

Японський навчальний рік починається у квітні.

 Школярам дають домашні завдання на літні та зимові канікули.

 У Японії ходять до школи по суботах. Зазвичай навчальний день проходить з 8:30 до 15:00.

 

- А ось в 3 конверті - виправити помилки ( відредагувати текст). На планшетах працюють головні редактори з кожної групи.

 

4 сторінка  поетична (   5 хв) Гра « Розв’яжи анаграми» .

- Інші учні повинні створити ікебану. Розгадати анаграму , назвати зайве слово і  написати на квіточках , потім приклеїти до своєї ікебани.  Після виконаних робіт колективні роботи здаються до друку.

1 відділ історичної довідки

ннявачаю - Чаювання

Чаювання в Японії - цілий обряд, який називається "тя-ню-ю", що означає в перекладі "чайна церемонія". Беруть участь в обряді не більше 5 осіб. У кімнаті навіть вдень повинна бути напівтемрява, а всі меблі і предмети в ній - старовинні, лише білосніжна льняна хустка і бамбуковий ківш підкреслено нові.

 

ВИСНОВОК. Зайве слово старовинні. Оскільки решта слів прикметники в однині. 
 

2  відділ новин

сайбон -Бонсай

Є в Японії справжні дива. Одне з них - бонсай - мініатюрні сади. Це маленькі садки, але своїми розмірами, що не перевищують розмірів кімнати. Ростуть в них карликові дерева: дуби, клени, модрини висотою до 30 сантиметрів. Вирощують їх більше 900 років кілька поколінь людей, передаються вони у спадок. Японці можуть годинами милуватися такими садками, проводити біля них весь свій вільний час у роздумах, відпочиваючи.

 

ВИСНОВОК. Зайве слово вільний . Решта прикметники у множині.

 

3 відділ листів

банаіке-Ікебана

Ікебана – це мистецтво складання квітів. Це ціла наука. Її викладають у спеціальній школі. Навчають цьому мистецтву з 6 років, три рази на тиждень. Проникнення у світ ікебани вимагає від людини професійних знань і особливого дару - тонкого зорового сприйняття. Ікебана це не просто букет - це символ.

 

ВИСНОВОК. Ми впевнені, що зайве слово професійних, решта прикметники однини.

 

4 відділ цікавинок

 номокі- Кімоно

Кімоно перекладається з японської, як одяг. Кімоно - це японський національний костюм. Його і сьогодні в святкові дні носять всі від малого до великого. Воно передається у спадок, одне на всіх: немає відмінностей - чоловічий або жіночий одяг.

 

 ВИСНОВОК.  Зайве слово святкові. Оскільки решта слів прикметники однини. 
 

5 відділ поетичної сторінки

Мігаорі - Орігамі

Орігамі - давнє мистецтво складання фігурок з паперу. Довгий час цей вид мистецтва був доступний лише представникам вищих станів, де ознакою хорошого тону було володіння технікою складання з паперу. Зараз орігамі вийшло за межі Сходу і потрапило в Америку і Європу, де відразу знайшло своїх шанувальників.

 

ВИСНОВОК.  Зайве слово вищих. Оскільки решта слів прикметники однини.

5 сторінка цікавинок (  4 хв) Артбук « Скарбничка мудрості народу»

Учні читають японські прислів’я та приказки , які вони зробили вдома в японському стилі .  Створюють артбук.

Прислів'я та приказки – зеркало народної мудрості, в них відображається філософія і дух народу, його моральні принципи і життєвий досвід. Прочитавши ці прислів'я та приказки, ви побачите, що мудрість японського народу не так вже й сильно відрізняється від мудрості українського народу.

1. Де люди горюють, горюй і ти.
2. Радій і ти, якщо радіють інші.
3. У будинок, де сміються, приходить щастя.
4. Не бійся трохи зігнутися, пряміше випростаєшся.
5. Прийшла біда – покладайся на себе.
6. Друзі по нещастю один одного шкодують.
7. І Конфуцію не завжди щастило.
8. Немає світла без тіні.
9. І добро і зло – у твоєму серці.
10. Злу не перемогти добра.
11. Бог живе в чесному серці.
12. Витривалість коня пізнається у дорозі, вдачу людини – з плином часу.
13. Де права сила, там безсило право.
14. Таланти не успадковують.
15. І мудрець з тисячі разів один раз та й помиляється.
16. Слугу, як і сокола, треба годувати.
17. Любить чай замутити.
18. Хто народився під гуркіт канонади, той не боїться збройових пострілів.
19. Жінка захоче – крізь скелю пройде.
20. Безсердечні діти отчий дім ганять.
21. Яка душа в три роки, така вона і в сто.
22. Про звичаї не сперечаються.
23. Хто відчуває сором, той почуває і борг.
24. Лагідність часто силу ламає.
25. З тим, хто мовчить, тримай вухо напоготові.
26. Хто плавати може, той і потонути може.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія ( 3 хв )

Самооцінка

Дуже ви були старанні –

Отже всі ви учні гарні.

І за труд ваш на уроці

Вам подякувати хочу! ( слайд)

 А зараз самі оцініть результати своєї діяльності на уроці.
– Якщо ви вважаєте, що робота на уроці вам давалась легко і ви зовсім не відчували труднощів, –  прикріплюйте крапельку зверху веселки . Якщо ви відчували певні труднощі і під час виконання завдань , про щось запитували у мене чи в когось із однокласників – чіпляйте крапельку на середину веселки. І якщо потребували значної допомоги вчителя або учнів, прикріпіть крапельку до синьої стрічки.
– Як бачите, із маленьких крапельок  зусиль та старань складається яскрава веселка  ваших  знань.  То ж я бажаю вам завжди бути успішними, розумними і обов′язково упевненими в собі.

Гра «Інтерв’ю»

Годинник невтомний показує враз, що нашу роботу закінчити час.

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Чи було вам цікаво?
  • Що вас здивувало?
  • Про що б ви хотіли більше дізнатися?
  • Покажіть свій настрій після уроку.
  • Яку оцінку ви поставили б мені за урок?
  • Підніміть ручки вгору. Підставте долоньки уявному сонцю. Чуєте поколювання в пальчиках? Це добре сонечко дає вам радість, наповнює вас своєю енергією, наповнює вас весною. Збережіть надовго в своєму серці відчуття світла, радості, весни, краси.

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
5 січня 2018
Переглядів
1308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку