Здійснення пошуку і виділення необхідної інформації, структурування знань про прикметник, усвідомлена побудова мовного висловлювання в усній і письмовій формі.
Вміння знаходити прикметники в тексті, визначати рід, число прикметників, писати родові закінчення, узгоджувати прикметники з іменниками.
Планування навчального співробітництва з учителем і однокласниками: визначення функцій учасників в групі, управління поведінкою партнерів по команді, вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки.
Створення способів вирішення проблем творчого і пошукового характеру.
Позитивне ставлення до навчання; шанобливе відношення до однокласників, вміння оцінювати власну навчальну діяльність: свої досягнення, самостійність, ініціативу.
КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ , 3 клас
Тема. Вправи на визначення роду прикметників. Змінювання прикметників за числами. Аплікація з паперу. Практична робота: виготовлення колективної композиції ( артбуку )
Мета: вдосконалювати вміння учнів установлювати зв'язок між іменником і прикметником, визначати рід і число прикметників.
Задачі уроку
1. Узагальнення та систематизація знань учнів про прикметник, його граматичні значення (рід, число), про узгодження з іменником; формування орфографічної пильності.
2. Розвиток мови, пізнавального інтересу до мови, розумових процесів, мовної культури, уваги, вміння порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки.
3. Розвиток комунікативних навичок через оцінку і самооцінку діяльності.
4. Виховання любові до знань, української мови, до Батьківщини , до країн світу.
Ключові компетентності:
Предметні компетентності
Українська мова:
Трудове навчання:
Очікувані результати
1.Здійснення пошуку і виділення необхідної інформації, структурування знань про прикметник, усвідомлена побудова мовного висловлювання в усній і письмовій формі.
2.Вміння знаходити прикметники в тексті, визначати рід, число прикметників, писати родові закінчення, узгоджувати прикметники з іменниками.
3. Планування навчального співробітництва з учителем і однокласниками: визначення функцій учасників в групі, управління поведінкою партнерів по команді, вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки.
4. Створення способів вирішення проблем творчого і пошукового характеру.
5.Позитивне ставлення до навчання; шанобливе відношення до однокласників, вміння оцінювати власну навчальну діяльність: свої досягнення, самостійність, ініціативу.
Тип уроку : урок формування умінь і навичок.
Форма уроку: ділова гра.
Метод проведення окремих елементів уроку:
- групова робота,
- поелементне викладення,
- евристичний(бесіда),
- інформаційний,
- проблемний,
- дослідницький,
- програмоване навчання .
Обладнання: картки з назвами відділів листів, відділ новин, відділ поезії, відділ спорту, історичної довідки, листи для оформлення сторінок, конверти із завданнями, листи для письмової роботи, артбук , планшети , мультимедійний проектор.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЩЙНИЙ МОМЕНТ ( 1 хв)
Ось і дзвоник пролунав.
Для навчання час настав.
Щоб країні прислужитись
Ми повинні добре вчитись.
Для могутності і слави
Української держави.
- Нехай сьогодні на уроці буде цікаво. Привітаємо один одного , подаруємо посмішки один одному і гостям.
-Я бажаю , щоб ви сьогодні допомагали один одному, (слайд)
- розв’язували проблеми разом, (слайд)
- щоб відкрили щось нове та цікаве сьогодні, (слайд)
- і саме головне – це добрий настрій. (слайд)
Під час відповідей використовуйте слова «Я думаю», «Мені здається», «Я згоден з..», «Я думаю інакше» і т. п. (слайд)
– Успіху всім!
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ( 2 хв )
Отже , крокуємо по сходинках знань до нових відкриттів.
- Увага! Увага!
Сьогодні у нас засідання редакційної ради журналу «Граматика».
Прошу всіх зайняти свої місця.
- Колеги, ми довгий час готувалися до випуску наступного номера нашого журналу, присвяченому прикметнику. Настав час затвердити матеріал, щоб відправити журнал до друку. Давайте перевіримо готовність наших відділів.
- Відділ новин. (У повному складі)
- Відділ листів. ( У повному складі)
- Відділ поетичної сторінки. ( У повному складі)
- Відділ історичної довідки (В повному складі)
- Відділ цікавинок . ( У повному складі)
- Всі в зборі. Приступаємо до обговорення питань. Але нам треба повторити правила роботи в групі. ( слайд )
Гра « Асоціації»
-Впізнали? (На дошці карта України).
- Яка наша Україна? (Демократична, вільна, мирна, сильна, незалежна , співуча європейська...)
Навколо карти прикріплюються картки із словами -відповідями.
- Хто є відповідальним за державу?
- Від кого залежить якою буде держава? (Роздуми дітей)
- Людину творить країна ,
Країну створює людина
-Ви маленькі громадяни України ростете і міцнієте разом з нею. Україна вчиться демократії, а ви високим громадським чеснотам. ( слайд )
Діти: Щоб цвіла Україна моя
Ми даємо обіцянку нині,
Вчитись так, щоб набуті знання
Пригодились моїй Україні.
- Створення журналу почнемо з колонки головного редактора.
(Демонстрація обкладинки і аркуша з колонкою редактора.)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- До якої частини мови відносяться слова: незалежна, демократична, мирна, сильна, вільна, співуча? Це прикметники.
- Кон-нічів-а! Доброго дня!
- Отже, сьогоднішній урок ми присвятимо прикметнику. І відправляємося до Японії . Тому що 2017 рік оголошено роком Японії в Україні. Це офіційний логотип «Року Японії в Україні», присвяченого святкуванню 25 річниці встановлення дипломатичних відносин між Японією та Україною. Це і буде обкладинкою журналу « Прикметник»(Слайд)
ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ. ПРОВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ГРИ
- У вас на столах лежать конверти. Тут зібрана інформація, яку необхідно перевірити: чи відповідає вона заявленій темі журналу «Прикметник». Ви повинні створити 5 тематичних сторінок. На кожній сторінці буде розміщено матеріал всіх п'яти відділів.
1 сторінка . Історична довідка (3 хв). Вправа « Інтерв’ю » (Учням демонструється фільм)
В Японії діти ходять в початкову школу протягом 6 років, в середню школу протягом 3 років, в старші класи протягом 3 років, а також до університету протягом 4 років.
Дитячий садок в Японії є обов’язковим і зазвичай діти починають ходити туди у віці 3 років. Вже в дитячому саду діти опановують основи арифметики і вміють читати хирагану і катакану (японські складові абетки).
Для того, щоб вступити до школи, всі діти повинні здавати іспити. Ті, хто невдало здав вступні іспити в школу, можуть піти вчитися в підготовчу школу і спробувати вступити ще раз у наступному році. ( 47 сек )
- У конверті №1 представлені матеріали за частинами мови. Ваше завдання: відібрати тільки ті, які стосуються прикметника.
1 відділ історичної довідки: Це частина мови означає предмет.
Це частина мови , яка означає ознаку предмета.
Це частина мови означає дію предмета.
2 відділ новин: відповідає на питання хто? що?
відповідає на питання що робити? що зробити?
відповідає на питання який? яка? яке? які?
3 відділ цікавинок : Прикметник змінюється тільки за родами.
Прикметник змінюється за родами і числами.
Прикметник змінюється за числами, а в однині за родами.
4 відділ листів. У реченні найчастіше буває підметом.
У реченні найчастіше буває присудком.
У реченні найчастіше буває другорядним членом речення.
5 відділ поетичної сторінки.
Приклади прикметників: пише, свердлить, думає, читає.
горобина, весна, туман, краса.
Рожевий, весняний, туманний, красивий.
- Підіб'ємо підсумки: сформулюємо визначення .( слайд)
Прикметник - це частина мови, яка означає ознаку предмета, відповідає на питання: який? яка? яке? які ? Змінюється за числами , в однині за родами. У реченні буває другорядним членом речення.
Учні вирізають слова з картки і наклеюють на аркуш паперу, закріплений на дошці.
- Перша сторінка готова: історична довідка.
2 сторінка новин (8 хв). Гра « Дослідники» ( Учням демонструється фільм)
У початковій школі не задають домашні завдання. Зате в середній і старшій школі домашні завдання досить об’ємні, тому вважається, що японські старшокласники — дуже заняті люди.
Кожна школа має свою унікальну форму.
Відразу біля входу в школу є шафки для взуття.
Типовий японський шкільний клас складається з 30-40 осіб.
Школярі зазвичай залишаються в одній класній кімнаті протягом усього року, а вчителі переміщаються з класу в клас.
Школярі повинні вивчити близько 2500 символів (букв), щоб мати можливість читати і писати по-японськи. ( 40 сек )
Гра « Дослідники» . Виписати прикметники з запропонованого тексту разом з іменниками, визначити рід і число прикметників.
Учні працюють на заздалегідь підготовлених аркушах паперу, оформлених в японському стилі. Після перевірки аркуші здаються до друку.
1 відділ історичної довідки
Японія – країна вранішнього сонця. Ця країна розташована у східній частині континенту, там, де ранками сонце з’являється з моря. Велика частина всієї площі японських островів зайнята високими горами, які вкриті лісами. ( слайд)
2 відділ новин
В Японії багато діючих вулканів, гарячих лікувальних джерел. Часто бувають землетруси, зазвичай несильні, але іноді, приблизно в 100 років, вони приносять катастрофічний наслідок. ( слайд)
3 відділ спорту
Японія – найбільша індустріальна країна світу з високою промисловістю. Японці виробляють величезну кількість товарів, які продаються в усьому світі. Крім того країна займає перше місце у світі по вилову риби та продуктів моря. ( слайд)
4 відділ листів
Японія – країна самобутньої культури. В традиційних японських будинках дуже мало меблів. Вся підлога застелена циновками із рисової соломки. На підлозі сидять, коли обідають, на підлозі й сплять, постеливши спеціальні ліжка, які вдень ховаються до шаф. Взуття завжди залишають в прихожій і по циновках ходять тільки в шкарпетках. ( слайд)
5 відділ поетичної сторінки
Національний одяг японців – кімоно. Прямий довгий халат без ґудзиків який загортається і в чоловіків, і в жінок зліва направо і підв’язується поясом обі. Дотепер в Японії на особливо урочисті церемонії одягають цей розкішний і дорогий наряд. ( слайд)
Групи звітують про виконану роботу, на слайдах з’являються правильні відповіді.
Висновок :
- В якому роді і числі іменник , в такому роді і числі буде прикметник , з яким він пов'язаний.
ФІЗХВИЛИНКА ( японський танок )
Диференційована робота
3 сторінка листів (7 хв) . Гра « Коректор» ( учням демонструється фільм)
Літній відпочинок триває близько 40 днів. Як правило, він проходить приблизно з 20 липня по 31 серпня. Зимові канікули тривають близько 10 днів і припадають на дати з 26 грудня по 6 січня. Весняні канікули теж тривають близько 10 днів і припадають на дати з 25 березня по 5 квітня.
Японський навчальний рік починається у квітні.
Школярам дають домашні завдання на літні та зимові канікули.
У Японії ходять до школи по суботах. Зазвичай навчальний день проходить з 8:30 до 15:00.
- А ось в 3 конверті - виправити помилки ( відредагувати текст). На планшетах працюють головні редактори з кожної групи.
4 сторінка поетична ( 5 хв) Гра « Розв’яжи анаграми» .
- Інші учні повинні створити ікебану. Розгадати анаграму , назвати зайве слово і написати на квіточках , потім приклеїти до своєї ікебани. Після виконаних робіт колективні роботи здаються до друку.
1 відділ історичної довідки
ннявачаю - Чаювання
Чаювання в Японії - цілий обряд, який називається "тя-ню-ю", що означає в перекладі "чайна церемонія". Беруть участь в обряді не більше 5 осіб. У кімнаті навіть вдень повинна бути напівтемрява, а всі меблі і предмети в ній - старовинні, лише білосніжна льняна хустка і бамбуковий ківш підкреслено нові.
ВИСНОВОК. Зайве слово старовинні. Оскільки решта слів прикметники в однині.
2 відділ новин
сайбон -Бонсай
Є в Японії справжні дива. Одне з них - бонсай - мініатюрні сади. Це маленькі садки, але своїми розмірами, що не перевищують розмірів кімнати. Ростуть в них карликові дерева: дуби, клени, модрини висотою до 30 сантиметрів. Вирощують їх більше 900 років кілька поколінь людей, передаються вони у спадок. Японці можуть годинами милуватися такими садками, проводити біля них весь свій вільний час у роздумах, відпочиваючи.
ВИСНОВОК. Зайве слово вільний . Решта прикметники у множині.
3 відділ листів
банаіке-Ікебана
Ікебана – це мистецтво складання квітів. Це ціла наука. Її викладають у спеціальній школі. Навчають цьому мистецтву з 6 років, три рази на тиждень. Проникнення у світ ікебани вимагає від людини професійних знань і особливого дару - тонкого зорового сприйняття. Ікебана це не просто букет - це символ.
ВИСНОВОК. Ми впевнені, що зайве слово професійних, решта прикметники однини.
4 відділ цікавинок
номокі- Кімоно
Кімоно перекладається з японської, як одяг. Кімоно - це японський національний костюм. Його і сьогодні в святкові дні носять всі від малого до великого. Воно передається у спадок, одне на всіх: немає відмінностей - чоловічий або жіночий одяг.
ВИСНОВОК. Зайве слово святкові. Оскільки решта слів прикметники однини.
5 відділ поетичної сторінки
Мігаорі - Орігамі
Орігамі - давнє мистецтво складання фігурок з паперу. Довгий час цей вид мистецтва був доступний лише представникам вищих станів, де ознакою хорошого тону було володіння технікою складання з паперу. Зараз орігамі вийшло за межі Сходу і потрапило в Америку і Європу, де відразу знайшло своїх шанувальників.
ВИСНОВОК. Зайве слово вищих. Оскільки решта слів прикметники однини.
5 сторінка цікавинок ( 4 хв) Артбук « Скарбничка мудрості народу»
Учні читають японські прислів’я та приказки , які вони зробили вдома в японському стилі . Створюють артбук.
Прислів'я та приказки – зеркало народної мудрості, в них відображається філософія і дух народу, його моральні принципи і життєвий досвід. Прочитавши ці прислів'я та приказки, ви побачите, що мудрість японського народу не так вже й сильно відрізняється від мудрості українського народу.
1. Де люди горюють, горюй і ти.
2. Радій і ти, якщо радіють інші.
3. У будинок, де сміються, приходить щастя.
4. Не бійся трохи зігнутися, пряміше випростаєшся.
5. Прийшла біда – покладайся на себе.
6. Друзі по нещастю один одного шкодують.
7. І Конфуцію не завжди щастило.
8. Немає світла без тіні.
9. І добро і зло – у твоєму серці.
10. Злу не перемогти добра.
11. Бог живе в чесному серці.
12. Витривалість коня пізнається у дорозі, вдачу людини – з плином часу.
13. Де права сила, там безсило право.
14. Таланти не успадковують.
15. І мудрець з тисячі разів один раз та й помиляється.
16. Слугу, як і сокола, треба годувати.
17. Любить чай замутити.
18. Хто народився під гуркіт канонади, той не боїться збройових пострілів.
19. Жінка захоче – крізь скелю пройде.
20. Безсердечні діти отчий дім ганять.
21. Яка душа в три роки, така вона і в сто.
22. Про звичаї не сперечаються.
23. Хто відчуває сором, той почуває і борг.
24. Лагідність часто силу ламає.
25. З тим, хто мовчить, тримай вухо напоготові.
26. Хто плавати може, той і потонути може.
V. Підбиття підсумків. Рефлексія ( 3 хв )
Самооцінка
Дуже ви були старанні –
Отже всі ви учні гарні.
І за труд ваш на уроці
Вам подякувати хочу! ( слайд)
– А зараз самі оцініть результати своєї діяльності на уроці.
– Якщо ви вважаєте, що робота на уроці вам давалась легко і ви зовсім не відчували труднощів, – прикріплюйте крапельку зверху веселки . Якщо ви відчували певні труднощі і під час виконання завдань , про щось запитували у мене чи в когось із однокласників – чіпляйте крапельку на середину веселки. І якщо потребували значної допомоги вчителя або учнів, прикріпіть крапельку до синьої стрічки.
– Як бачите, із маленьких крапельок зусиль та старань складається яскрава веселка ваших знань. То ж я бажаю вам завжди бути успішними, розумними і обов′язково упевненими в собі.
Гра «Інтерв’ю»
Годинник невтомний показує враз, що нашу роботу закінчити час.