Конспект інтегрованого уроку з української мови, проведеного в 1 класі
Тема: Букви І і. Письмо малої і. Слова-омоніми. Розвиток зв’язного мовлення: складаю речення зі сполученням слів.
Мета: навчити учнів писати рядкову букву і, склади, слова з нею; поєднувати її з вивченими буквами; дати поняття про слова-омоніми; формувати вміння аналізувати елементи букви; розвивати зв’язне мовлення за допомогою складання речень зі сполученнями слів; виховувати зібраність, старанність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, інтегрований.
Інтеграція з читанням.
Методи і прийоми: словесні(пояснення), наочні(демонстрація, презентація), практичні(робота з підручником, робота в зошиті).
Інтерактивні методи: робота в групах, Незакінчене речення, гра з використанням цеглинок LEGO «Спіймай звук», гра «Пазл».
Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка, пальчикова гімнастика, гімнастика для очей.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентація, картки-пазли, цеглинки LEGO.
Література: 1. Большакова, І. О., Пристінська, М. С. Українська мова: робочий зошит/ І. О. Большакова, М.С. Пристінська. – Харків: Ранок, 2019. – 60 с.
2. Большакова, І. О., Пристінська, М. С. Українська мова. Буквар: підруч. для 1 кл. закл. заг. сер. осв., (у 2-х ч.): Ч.2/ І. О. Большакова, М.С. Пристінська. – Харків: Ранок, 2019. – 60 с.
3. Фізкультхвилинка «Посмішка» [Електронний ресурс]: відео/YouTube. – Режим доступу: https://youtu.be/V9plpdJqxNK. - Дата перегляду: 11.02. 2019.
Перебіг уроку
І. Організація класу
Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.
Працює мій мозок і вчусь я старанно.
Сприймаю нове і мислю логічно.
Учителя слово здійсню я практично.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1) Робота над скоромовкою
Індик в миску воду лив.
Індик шию довго мив.
Індичатко помагало-
Індика за хвіст тримало.
2) Характеристика звука
- Який звук повторюється в скоромовці?
- Вимовте його і-і-і.
- Цей звук приголосний чи голосний? Чому?
3) Гра «Спіймай звук»
Діти, звук [і] хоче втекти зі слів, давайте його спіймаємо. Приготували лего.
Умови нашої гри: червона цеглинка, коли звука в слові немає. Коли ж ви чуєте звук [і] в словах показуєте зелену.
Ірис, мак, лілія, весло, коні, ніс, сіль, очі, ківі, дрова, індик.
4) Гімнастика для очей
Наші оченята були дуже зосереджені і напружені. Давайте відпочинемо.
Очі щоб відпочивали, робимо ми вліво-вправо.
Потім блимаєм очима, знову ними вправо-вліво.
ІІІ. Знайомство з буквою.
1) Робота з підручником
Відкрийте підручники на с. 28.
Поставили пальчики на друковану букву і. Чим велика і маленька букви різняться?
- Покажіть велику букву і.
- Покажіть маленьку букву і.
2) Поставили пальчики на склади. Читаємо стовпчиками. Спочатку читаємо повільно, як черепашки.
Би-бі ви-ві пи-пі
Ни- ні ри-рі си-сі
Ди- ді зи-зі ми-мі.
А тепер тихенько та швиденько, як сороки.
3) Робота зі словосполученнями
Поставили пальчики на 2 завдання.
Читаємо хором по стовпчику
Біла лілії свіжі новини сірі ночі
Милі діти ніжні квіти сирі овочі.
4) Робота в групі
Перш ніж приступити до виконання завдання, треба повторити правила роботи в групі:
-Поважай інших;
- стеж за часом;
- працюємо активно;
- говоріть коротко;
- взаємна допомога;
- уважно слухай завдання.
І найголовніше правило, я вмію працювати по-шеп-ки.
5) Гра «Пазл»
У кожній групі на парті є словосполучення і слова. Вам потрібно скласти з ними речення. Але все це ви робите разом в групі.
1.На озері ростуть білі лілії.
2. В журналі можна прочитати свіжі новини.
3. Корисно їсти сирі овочі.
4. Галинка зібрала у букет ніжні квіти.
У вас є 3 хвилини. 1,2,3 почали.
Група, яка вже готова відповідати бере один одного за ручки та піднімає їх в гору.
Фізкультхвилинка
6)Робота в зошиті
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
До роботи я берусь.
- Поставте пальчики на маленьку букву і. Розгляньте її.
- Зі скількох елементів вона складається?
- Чим маленька буква і відрізняється від великої?
Подивилися на плакат як сидить хлопчик. Спинки вирівняли, сіли рівненько.
6. 1. Пояснення вчителя
- Уважно подивилися на дошку. Буква і маленька, тому ми працюємо на робочому рядку. Починаємо писати з верхньої рядкової лінії маленьку похилу лінію, ведемо донизу, торкаємося нижньої рядкової лінії і заокруглюємо вправо. Зупиняємося трохи нижче середини рядка і ставимо крапочку над верхньою лінією рядка.
6. 2. Письмо букви в повітрі
Взяли ручки. Пишемо букву і в повітрі. Всі разом раз-і. Молодці.
6. 3. Письмо букви і.
Навели в зошиті перший рядок елементів букви і. Наступні рядочки диктуємо собі пошепки і пишемо.
6.4. Письмо букви і з іншими буквами.
Поставили крапочку, диктуємо собі пошепки іл, ім, ія.
6.5. Письмо слів
Поставили пальчики на 6 рядок. Почитали- ліс. Пишемо разом. (Л) середнє з’єднання, (І) середнє з’єднання с.
-Погляньте в зошит, що пропонує нам зайчик?
Складаємо звукову модель.
Баб, ліс, ніс. Які ці звуки?
- Що робить з приголосними звуками буква і?
7) Робота з підручниками
1) Відкрили підручники, пальчики на 1 завдання. Читаємо по стовпчику хором.
Ківі, ніс, лінійка, річка, Марія.
Кінь, ніч, лійка, порічка, Лідія.
Півень, річ, копійка, свічка, Лілія.
Сіль, рік, змійка, стрічка, Надія.
- Скільки всього стовпчиків?
- Який стовпчик відрізняється від інших? Чому?
- Знайдіть схему до звукової моделі зображення. Яке слово до неї підходить?
2) Погляньте на зображення. Що намальовано?
На слайді теж подивилися. Діти, птах- це ківі. Символ Австралії. І ківі- це фрукт.
- Що можемо сказати про ці два слова?
Є слова, які пишуться однаково, а значення мають різне.
-Погляньте на наступне зображення. Що намальовано?
-Квітка і дівчинка, прочитайте, що написано біля них? Що можемо сказати про ці слова?
IV. Підбиття підсумків
1) Рефлексія
«Незакінчене речення»
Продовжіть речення:
На уроці ми…
Мені було складно…
Мені було легко…
2) Оцініть свою роботу за допомогою Lego
Зелений- відмінно працював, жовтий- були помилки, червоний- не працювали/ працювали погано.