Конспект інтегрованого уроку з української мови у 1 класі Тема: Букви І і. Письмо малої і. Слова-омоніми. Розвиток зв’язного мовлення: складаю речення зі сполученням

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку навчання грамоти за підручником І. Большакової та М. Пристінської з використанням інтерактивних технологій та цеглинок Лего
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку з української мови, проведеного в 1 класі

Тема: Букви І і. Письмо малої і. Слова-омоніми. Розвиток зв’язного мовлення: складаю речення зі сполученням слів.

Мета: навчити учнів писати рядкову букву і, склади, слова з нею; поєднувати її з вивченими буквами; дати поняття про слова-омоніми; формувати вміння аналізувати елементи букви; розвивати зв’язне мовлення за допомогою складання речень зі сполученнями слів; виховувати зібраність, старанність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, інтегрований.

Інтеграція з читанням.

Методи і прийоми: словесні(пояснення), наочні(демонстрація, презентація), практичні(робота з підручником, робота в зошиті).

Інтерактивні методи: робота в групах, Незакінчене речення, гра з використанням цеглинок LEGO «Спіймай звук», гра «Пазл».

Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка, пальчикова гімнастика, гімнастика для очей.

Обладнання: ноутбук, телевізор, презентація,  картки-пазли, цеглинки LEGO.

Література: 1. Большакова, І. О., Пристінська, М. С. Українська мова: робочий зошит/ І. О. Большакова, М.С. Пристінська. – Харків: Ранок, 2019. – 60 с.

2. Большакова, І. О., Пристінська, М. С. Українська мова. Буквар: підруч. для 1 кл. закл. заг. сер. осв., (у 2-х ч.): Ч.2/ І. О. Большакова, М.С. Пристінська. – Харків: Ранок, 2019. – 60 с.

3. Фізкультхвилинка «Посмішка» [Електронний ресурс]: відео/YouTube. – Режим доступу: https://youtu.be/V9plpdJqxNK. - Дата перегляду: 11.02. 2019.

Перебіг уроку

І. Організація класу

Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.

Працює мій мозок і вчусь я старанно.

Сприймаю нове і мислю логічно.

Учителя слово здійсню я практично.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1) Робота над скоромовкою

Індик в миску воду лив.

Індик шию довго мив.

Індичатко помагало-

Індика за хвіст тримало.

2) Характеристика звука

- Який звук повторюється в скоромовці?

- Вимовте його і-і-і.

- Цей звук приголосний чи голосний? Чому?

3) Гра «Спіймай звук»

Діти, звук [і] хоче втекти зі слів, давайте його спіймаємо. Приготували лего.

Умови нашої гри: червона цеглинка, коли звука в слові немає. Коли ж ви чуєте звук [і] в словах показуєте зелену.

Ірис, мак, лілія, весло,  коні, ніс, сіль, очі, ківі, дрова, індик.

4) Гімнастика для очей

Наші оченята були дуже зосереджені і напружені. Давайте відпочинемо.

Очі щоб відпочивали, робимо ми вліво-вправо.

Потім блимаєм очима, знову ними вправо-вліво.

ІІІ. Знайомство з буквою.

1) Робота з підручником

Відкрийте підручники на с. 28.

Поставили пальчики на друковану букву і. Чим велика і маленька букви різняться?

- Покажіть велику букву і.

- Покажіть маленьку букву і.

2) Поставили пальчики на склади. Читаємо стовпчиками. Спочатку читаємо повільно, як черепашки.

Би-бі   ви-ві   пи-пі

Ни- ні   ри-рі   си-сі

Ди- ді зи-зі ми-мі.

А тепер тихенько та швиденько, як сороки.

3) Робота зі словосполученнями

Поставили пальчики на 2 завдання.

Читаємо хором по стовпчику

Біла лілії   свіжі новини   сірі ночі

Милі діти   ніжні квіти   сирі овочі.

4) Робота в групі 

Перш ніж приступити до виконання завдання, треба повторити правила роботи в групі:

-Поважай інших;

- стеж за часом;

- працюємо активно;

- говоріть коротко;

- взаємна допомога;

- уважно слухай завдання.

І найголовніше правило, я вмію працювати по-шеп-ки.

5) Гра «Пазл»

У кожній групі на парті є словосполучення і слова. Вам потрібно скласти з ними речення. Але все це ви робите разом в групі.

1.На озері ростуть білі лілії.

2. В журналі можна прочитати свіжі новини.

3. Корисно їсти сирі овочі.

4. Галинка зібрала у букет ніжні квіти.

У вас є 3 хвилини. 1,2,3 почали.

Група, яка вже готова відповідати бере один одного за ручки та піднімає їх в гору.

Фізкультхвилинка

6)Робота в зошиті

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

До роботи я берусь.

- Поставте пальчики на маленьку букву і. Розгляньте її.

- Зі скількох елементів вона складається?

- Чим маленька буква і відрізняється від великої?

Подивилися на плакат як сидить хлопчик. Спинки вирівняли, сіли рівненько.

6. 1. Пояснення вчителя

- Уважно подивилися на дошку. Буква і маленька, тому ми працюємо на робочому рядку. Починаємо писати з верхньої рядкової лінії маленьку похилу лінію, ведемо донизу, торкаємося нижньої рядкової лінії і заокруглюємо вправо. Зупиняємося трохи нижче середини рядка і ставимо крапочку над верхньою лінією рядка.

6. 2. Письмо букви в повітрі

Взяли ручки. Пишемо букву і в повітрі. Всі разом раз-і. Молодці.

6. 3.  Письмо букви і.

Навели в зошиті перший рядок елементів букви і. Наступні рядочки диктуємо собі пошепки і пишемо.

6.4. Письмо букви і з іншими буквами.

Поставили крапочку, диктуємо собі пошепки іл, ім, ія.

6.5. Письмо слів

Поставили пальчики на 6 рядок. Почитали- ліс. Пишемо разом. (Л) середнє з’єднання, (І) середнє з’єднання с.

-Погляньте в зошит, що пропонує нам зайчик?

Складаємо звукову модель.

Баб, ліс, ніс. Які ці звуки?

- Що робить з приголосними звуками буква і?

7) Робота з підручниками

1) Відкрили підручники, пальчики на 1 завдання. Читаємо по стовпчику хором.

Ківі,   ніс,   лінійка,   річка,   Марія.

Кінь,    ніч,   лійка,   порічка,   Лідія.

Півень,   річ,   копійка,   свічка,   Лілія.

Сіль,  рік,   змійка,   стрічка,   Надія.

- Скільки всього стовпчиків?

- Який стовпчик відрізняється від інших? Чому?

- Знайдіть схему до звукової моделі зображення. Яке слово до неї підходить?

2) Погляньте на зображення. Що намальовано?

На слайді теж подивилися. Діти, птах- це ківі. Символ Австралії. І ківі- це фрукт.

- Що можемо сказати про ці два слова?

Є слова, які пишуться однаково, а значення мають різне.

-Погляньте на наступне зображення. Що намальовано?

-Квітка і дівчинка, прочитайте, що написано біля них? Що можемо сказати про ці слова?

IV. Підбиття підсумків

1) Рефлексія

«Незакінчене речення»

Продовжіть речення:

На уроці ми…

Мені було складно…

Мені було легко…

2) Оцініть свою роботу за допомогою Lego

Зелений- відмінно працював, жовтий- були помилки, червоний- не працювали/ працювали погано.

docx
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
2839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку