Дата: 09 листопада Клас: 1
Тема: МОЄ БАГАТСТВО – РІДНА МОВА
Мета: донести до учнів красу і багатство української мови; збагатити знання про рідну Україну, словниковий запас дітей; розвивати зв'язне мовлення; виховувати глибокі почуття любові до рідної мови, рідного краю, його традицій, бажання берегти свою національну культуру, бути патріотами своєї держави.
ХІД ЗАХОДУ
Звучить музика, на екрані красиве відео про Україну, святково прикрашений зал рушниками, портретами українських письменників і поетів.
Вчитель. Любі діти, сьогодні ми з вами святкуємо День Рідної мови та писемності. Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут ми живемо, тут корінь роду українського. І де б ми не були, ми всюди тримаємо у серці вогник любові до рідної землі і до рідної мови.
Любов до нашої Батьківщини починається з любові до народної мудрості. Немає у світі жодної людини, яка не любила народної казки. А чи ви , добре знаєте українські казки? Зможете відгадати з яких казок ці рядки?
Перший конкурс «Вгадай з якої казки..»
1. «Я за три копи куплена,
Упівбока луплена.
Тупу – тупу ногами,
Сколю тебе рогами,
Ніжками затопчу,
Хвостиком замету,
Тут тобі й смерть...» («Коза-Дереза»)
2. «Гуси, гуси, гусенята!
Візьміть мене на крилята
Та й понесіть до батенька.
А в батенька їсти й пити,
Ще й хороше походити». («Івасик-Телесик»)
3. «Мій котику, мій братику!
Несе мене лиса
За кленові ліса,
За крутії гори,
За бистрії води...» («Котик і Півник»)
4 Далі казка ось така:
Знайшов Півник колосок,
Змолов борошна мішок,
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі,
Мишенят не пригощав,
Бо жоден із них не працював. («Колосок»)
5. Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь Кабан біжить,
Тут і Вовк іде, й Ведмідь,
Кожен в хатці хоче жить.
Так же тісно їм усім —
Ось-ось-ось порветься дім. («Рукавичка»)
А тепер наступний конкурс «Чарівна корзинка». У мене є чарівна корзинка, а у ній знаходяться різноманітні малюнки. Вам потрібно буде по черзі діставати ці предмети і називати у них перший і останній звук.
(Діти витягують речі, та називають предмети і звуки у них)
Наступний конкурс «Збери слова »
Вам потрібно прочитати слова кожного рядка, взяти з першого слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. й одержати нове слово.
Риба, рак, макарони, поле, салат, пір’їна – ракета.
Шия, скло, слово, масло, ручка – школа.
Парк, сіно, ліс, рідня, лілія – пісня.
Метро, дощ, сова, гора – мова.
Вчитель. Наш урок добігає кінця, і я була б рада, якби ви змогли залишили у своєму серці хоча б одну краплину любові до рідної мови. І зараз ми разом з вами створимо колаж « якою є наша мова». (У кожного на парті є аркуш паперу, на ньому ми пишемо слова про мову і склеюємо у загальний коллаж)
(Рідна, милозвучна, співуча, калинова, дзвінка, дотепна, влучна, ніжна,багата, щедра, виразна, велична, неповторна, мудра)
Вивчайте, любіть свою мову,
Як світлу Вітчизну любіть.
Як степів красу калинову,
Як рідного неба блакить.
До гарного слова нам треба звикати,
Щоб мова була як дзвінке джерело.
Подумай сім раз, перед тим як сказати,
Щоб слово твоє людям радість несло,
Щоб чарами ніжними слово дзвеніло,
Напоєне ласкою завжди було.
З добром і любов’ю від серця летіло
Й до іншого серця зі щирістю йшло.