Тема уроку: «Звуки [л],[л]. Буква Л «ел».
Мета уроку:
Обладнання уроку: картини із зображенням тварин; малюнок із зображенням букви «ел», індивідуальні картки, таблиця складів.
ХІД УРОКУ
1.Організація класу.
Дзень-дзелень, дзень –дзелень- кличе всіх дзвінок.
Поспішайте, діти, швидше на урок.
Добрий ранок, радо вас вітаю,
На сьогоднішніх уроках успіхів бажаю.
- Щоб були успіхи, тож подумаємо, якими ви повинні бути на уроці?
Уважними
розумними
організованими
кмітливими.
А ще добавлю- старанними і працьовитими.
Адже це буде (читаємо перші букви) слово –урок
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Повторення вивчених букв і звуків.
Читання складів:
Ау уа іа еі иі оу уо.
2. Гра «Віднови слова». На дошці виставлені слова без перших літер:
…овк, …іна, …астуся, …итка, …лон.
3. Подивіться на малюнок? Що зображено на малюнку? (лісова хатинка). А хто живе у цій хатинці?
4.Складіть речення: зібралися, хатинки , Біля, звірі, лісової ..
-Давайте глянемо на ілюстрації і назвемо звірів.
Козуля, заєць, вовк, олень, лисиця, білочка, ведмідь. .
-Хто ще , крім звірів, є лісовим жителем? (Птахи).
Зозуля, дятел, синичка, горобець, ластівка.
Які із них живуть у нашому лісі?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Сьогоднішній урок не тільки ознайомить вас з новою буквою, а дасть вам можливість дізнатися більше про лісових жителів.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.Повідомлення нового матеріалу.
Тема нашого уроку «Звуки [л], [л’]. Позначення їх буквами «Л» «л» (ел).
2. Ознайомлення з метою уроку та завданнями.
3. Клас ділимо на 2 варіанти. Перший варіант – учні шукають найбільше спільних букв серед назв звірів (козуля, олень, лисиця, білочка), другий – серед птахів (зозуля, дятел, ластівка).
-Якої букви є більше ? (Л). Висновок: І серед звірів і серед птахів спільними є буква «ел»).
4. Виразне читання куплет дитячої пісеньки:
У лісі, в лісі темному,
Де ходить хитрий лис,
Росла собі ялиночка
І зайчик з нею ріс.
Назвати , у яких словах є буква «ел». Де вона знаходиться: на початку слова, в середині чи у кінці. Виділення звуків [л], [л’]з уривка пісні.
- 5. Провести звуко- буквений аналіз слів лісі і лис та спостереження за вимовою звуків [л], [л’]. Діти називають тверді приголосні і м’які.
6. Робота з букварем. Автор Катерина Пономарьова.ст.54.
-Кого ви бачити на малюнку? ( Лева). Як ще його називають?
- Визначити місце букви «ел». Розкажіть, що робить ця буква на малюнках
- Якому малюнку відповідає звукова модель слів?.
- Прочитати завдання читалочки.
ла ли
ле ло
лі лу
V. Фізкультхвилинка.
У країні казочок жив веселий Колобок
Разом з ним усі звірятка
Вишикувалися на зарядку.
Похитали головою,
Раз — притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
1.Розглядання предметних малюнків , розгадування до них загадок.
1. Ця тваринка має роги,
Наче дерево розлоге.
Носить їх вночі і вдень
Лісовий король (олень).
2. Ходять лелеки по лузі,
Ходять лелеки у тузі
Завтра у вирій далекий
Будуть летіти (лелеки)
:
3. Ця панянка золота
має довгого хвоста,
Вовка-братика сестричка,
Знають всі, що це (лисиця)
4. Не олень, хоча й рогатий,
В нього роги – як лопати.
Хто ж це? Здогадався хтось?
Це великий, дужий (лось).
5. З гілки стриб на іншу гілку,
Рудохвоста скаче бджілка.
На сосні збирає шишки,
Смачні кедрові горішки. (білочка)
6. Хоч і схожий він на кицю,
Кожен звір його боїться.
Хто сховався між дерев?
Це, звичайно, грізний (лев)
V. Підсумок уроку.
-З якою буквою ви сьогодні ви ознайомилися?
-Які звуки позначає буква Л «ел»?
-Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
- Усі ви сьогодні працювали гарно, засвоїли букву «ел» та звуки Л, які вона позначає. Молодці!