Конспект інтегрованого заняття для дітей раннього віку
з пріоритетом освітньої лінії «Дитина в природному довкіллі»
«У гості до бабусі»
Мета : ознайомити зі свійськими тваринами та їхніми дитинчатами, називати деякі спільні ознаки зовнішньої будови, характерні повадки тварин; вправляти у звуконаслідуванні тварин; збагачувати словниковий запас назвами тварин та їхніх дитинчат, словами ввічливості; розвивати у дітей мислення, пам’ять, пізнавальний інтерес, орієнтування в просторі; сприяти усвідомленню, що все живе - гарне, добре, корисне, тому його потрібно берегти; виховувати почуття любові до природи, цікавість і бережне ставлення до тварин і рослин.
Матеріал: зображення осінніх дерев (береза, дуб, клен), грибочки, зайчик, зображення пасовиська із парканом, зображення тварин (корова, коза, кінь, собака, кіт, півень)і їхніх дитинчат (теля, козеня, лоша, щеня, котеня, курчата), кошик, зображення корму для тварин (трава, сіно, молоко, кісточка, зерно), зображення відра з водою, річечка з каченятами, хатка, зображення бабусі, аудіозапис «танок маленьких каченят».
Хід заняття
І. Створення позитивного настрою.
Вихователь. Ми дуже любимо приймати гостей. Подивіться, скільки їх сьогодні багато. Щоранку ми говоримо один одному доброго ранку! Щоб настрій у нас був гарний. Давайте ми скажемо ці ранкові чарівні слова нашим гостям. (діти вітаються)
А тепер давайте привітаємося один з одним. Можна помахати ручкою або просто посміхнутися.
ІІ. Вступна бесіда.
Вихователь. Яка зараз пора року? (Осінь)
– Яке сьогодні небо?
- Які зміни відбулись у природі? (стало холодно, листя пожовкло і облетіло)
- Я сподіваюсь, що незважаючи на погоду, у вас завжди буде гарний сонячний настрій.
ІІІ. Сюрпризний момент.
Вихователь. Дітки, а ви любите ходити у гості? (Так )
Вчора до мене телефонувала бабуся Уляна. Вона передає вам усім вітання і запрошує до себе у гості. А щоб ми не заблукали, вона нам дала підказку.
Спочатку ми маємо дійти до осіннього лісу, потім – до паркану пасовиська, далі до річечки, а там поруч і бабусин дім.
Давайте повторимо, щоб добре запам’ятати і не заблукати.
ЛІС – ПАРКАН – РІЧКА – ДІМ.
ІV. Основна частина.
1. У лісі.
- Подивіться навколо, ви бачите ліс? (показують на зображення осіннього лісу).
Ходімо туди!
-Якого кольору листя на деревах? (жовте)
-Як називаються дерева, що ростуть в лісі? (берізка, дуб, клен)
- Що росте під деревом? (грибок)
-Хто сховався за деревом? (зайчик)
- Як гарно в осінньому лісі! Давайте просто помилуємося цією красою! (діти милуються)
- Озирніться навколо, куди нам далі? (Показують на паркан) Ходімо далі!
2. Дидактична гра «Хто сховався за парканом?»
- Ось ми і на пасовищі. Але хто ж це ховається за парканом?
(під пісеньку «Синій трактор» вихователь наспівує, а діти вгадують тварин)
Має роги, вуха , хвіст й молоко дає як слід.
Ану, малята, всі, подумайте мерщій.
Хто це, хто це, хто це так пісеньку співа?
Му-му-му-му ….. (діти: корова)
правильно, це корова! (вгадані тваринки даю дітям в руки)
Знову роги, вуха , хвіст тільки меншенька на зріст
Ану, малята, всі, подумайте мерщій.
Хто це, хто це, хто це так пісеньку співа?
Ме-ме…
відгадали, це коза!
Копитами гучно б’є і травичку він скубе
Ану, малята, всі, подумайте мерщій.
Хто це, хто це, хто це так пісеньку співа?
Іго-го-го-го…
Правильно, це коник.
Щось собі під ніс муркоче і спіймати мишку хоче.
Ану, малята, всі, подумайте мерщій.
Хто це, хто це, хто це так пісеньку співа?
М’яв-мяу-мяв….
Молодці, малята! Це киця!
Кісточку він там гризе і тваринок стереже.
Ану, малята, всі, подумайте мерщій.
Хто це, хто це, хто це так пісеньку співа?
Гав-гав-гав-гав-гав….
Відгадали, це собачка!
Кольоровий хвостик має, вранці будить всіх й співає
Ану, малята, всі, подумайте мерщій.
Хто це, хто це, хто це так пісеньку співа?
Ку-ку-ку-куріку….
правильно, це півник!
- Дітки, розгляньте уважно тваринок і підніміть вгору ту тваринку, що має роги. (показують).
- Хто дає нам молоко. (показують)
- А тепер тих, хто має хутро. (показують) Це тварини – їхнє тіло вкрите хутром.
- Чиє тіло вкрите пір’ям? (показують) Пір’ям вкрите тіло птахів. Запам’ятайте!
3. Дидактична гра «Знайди маляті маму».
- Погляньте, тут поруч знаходяться дитинчата наших тваринок і, майбуть , дуже сумують за своїми мамами. Давайте пригадаємо як називаються малята і кожному повернемо маму.
(діти називаютьть дитинчат і ставлять відповідну тварину –маму)
4. Дидактична гра «Нагодуй тваринку».
- Дітки, тут я знайшла кошик з їжею. Це майбуть бабуся Уляна збиралась погодувати своїх вихованців, та не встигла. Давайте ми їй допоможемо!
(діти беруть з кошика зображення корму (сіно, трава, молоко, кісточка, зерно) і кладуть його відповідній тваринці)
5. Фізкультхвилинка.
(звучить «Пісенька маленьких каченят»)
- А хто ж це співає пісеньку? Та це ж каченята у річечці хлюпочуться! Вони є свійськими птахами.
Нумо, потанцюємо разом! (діти стають навколо каченят і танцюють)
6. У бабусі Уляни.
Вихователь. Ми дійшли до річки, а он поруч і бабусин дім.
Бабуся. Доброго дня, любі дітки. Мене звати бабуся Уляна. Я рада вас бачити. За своїми домашніми турботами я не встигла нагодувати своїх тваринок, а ви, молодці, що допомогли мені .
Тільки чи правильно ви розклали їжу?
Що ви дали Корові ? (діти відповідають).Козі? Коню? Квочці з курчатами і півнику? Котику? Собачці?
А чи знаєте ви як звуться тварини і птахи, що живуть поруч з людьми і про яких люди піклуються і доглядають?(свійські)
Молодці ,ви все знаєте. Тепер я впевнена, що мої тваринки всі ситі і задоволені. Дякую всім за допомогу і прийміть ось ці гостинці (бабуся роздає дітям яблука).
Вихователь. Давайте подякуємо бабусі за гостинці. (Дякують) А зараз нам пора повертатися додому.
Бабуся. Дякую, що завітали. Пам’ятайте, що тварини – живі істоти, їх потрібно годувати, доглядати, турботливо ставитися до них. Не забувайте про це.
До побачення!
Діти повертаються зворотним шляхом, прощаючись з бабусею, каченятами, тваринами на пасовищі, зайчиком у лісі.
V. Заключна частина.
До кого ми ходили в гості?
Пригадайте, як назвати одним словом тваринок, яких ми зустріли?
А зайчик свійська тварина?
Чи сподобалась вам наша подорож?