КОНСПЕКТ зняття-гри «Подорож сніжинки» (мовленнєвий розвиток з використанням елементів пісочної терапії) для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Конспект заняття-гри «Подорож сніжинки» для дітей старшого дошкільного віку (мовленнєвий розвиток з використанням елементів пісочної терапії) Мета: продовжувати вчити дітей чітко відповідати на питання, колективно складати невелику сюжетну розповідь (з власного досвіду) та наступним її переказуванням. Збагачувати словник дошкільнят дієсловами та прикметниками за темою. Вправляти в умінні добирати споріднені слова, слова схожі за звучанням, утворювати присвійні прикметники. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення. Сприяти розвитку творчої уяви, зорового та тактильного сприйняття. Виховувати позитивне емоційне ставлення до явищ природи взимку.
Перегляд файлу

Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

комбінованого типу №11 «Берізка»

Лозівської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

зняття-гри  «Подорож сніжинки»

(мовленнєвий розвиток з використанням

елементів пісочної терапії)

для дітей старшого дошкільного віку

 

 

 

                                                              Підготувала і провела  вихователь:

                                                                 Колісник  Ірина Іванівна

 

 

 

 

 

 

м. Лозова

Конспект заняття-гри «Подорож сніжинки»

для дітей старшого дошкільного віку

(мовленнєвий розвиток з використанням

 елементів пісочної терапії)

Мета: продовжувати вчити дітей чітко відповідати на питання, колективно складати невелику сюжетну розповідь (з власного досвіду) та наступним її переказуванням. Збагачувати словник дошкільнят дієсловами та прикметниками за темою. Вправляти в умінні добирати споріднені слова, слова схожі за звучанням, утворювати присвійні прикметники. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення. Сприяти розвитку творчої уяви, зорового та тактильного сприйняття. Виховувати позитивне емоційне ставлення до явищ природи взимку.

Матеріал: ящики з піском, соломинки, смужки паперу, картина «Зимові забави», вірш П.Глазового «Хто вкрав носа?», картинки із зображенням слідів тварин.

Хід заняття

Вихователь пропонує відгадати загадку:

Прийшла до нас бабуся у білому кожусі,

                           Поля причепурила – пухнастим снігом вкрила.

                           Відгадайте, хто вона, ця бабуся чарівна?   (Зима)

  • Звичайно – настала зима. А яким словом можна замінити слово «настала»? (завітала, прийшла)
  • Зима яка? (холодна, морозна, сніжна, біла, чарівна тощо0
  • Як можна назвати зиму? (зимонька-зима, чарівниця-зима, красуня-зима).
  • Падає сніг. Яким словом можна замінити слово «падає»? (сипле, йде, кружляє, летить).
  • А чи є зараз на вулиці сніг? Давайте покличемо заметіль:

«Заметіль допоможи, сніжинки в хороводі закружи!»

діти виконують завдання на піску

  • Подарувала заметіль лише одну сніжинку – ось таку (діти на піску малюють пальчиком сніжинку). Сніжинка яка?  Але налетів злий вітер-вітрюган, підхопив нашу сніжинку і забрав її на хмаринку (діти дмухають крізь соломинку і роздмухують пісок). Почали знову діти заметіль прохати: «Заметіль, допоможи, сніжинок хоровод закружи!». Почула заметіль діток і подарувала кожному сніжинку (діти викладають сніжинку зі смужок паперу на піску).
  • А чи не хотіли б ви перетворитися на сніжинку?

Психогімнастика «Сніжинки-пушинки»

«Падає ніжний, пухнастий сніжок. Ми – сніжинки, що летять і кружляють у повітрі. Нам легко, радісно, весело. Подуває вітерець, немов грає музика, ніжна, загадкова, ми танцюємо. Нас переповнює радість (вдих на повні груди - видих), хочеться літати, бути невагомими, радіти.

  • Сніжинка скрізь літає, все помічає. Одного разу вона залетіла на наше подвір’ячко (звертаю увагу на картину «Зимові забави»).
  • Як ви гадаєте, що вона побачила?
  • Якими зимовими забавами займаються діти?
  • Що вони взяли із собою на прогулянку?
  • Сьогодні ми також підемо гуляти. Що ви будете робити?

гра «Зимові забави»

(дитина за допомогою рухів і жестів зображує зимову розвагу,

інші – відгадують)

читання вірша-загадки       «Хто вкрав носа» П.Глазовий

Стоїть баба снігова – здоровенна голова.

                        Поглядає баба скоса: «Хто украв у мене носа?»

                        Всі ви знаєте мабуть, як того злодюжку звуть? (заєць)

  • Із чого зазвичай роблять носа сніговій бабі?
  • Як ви гадаєте, чому зайчик вкрав носа снігової баби?
  • Що буде робити довговухий з носом-морквиною?
  • Але зліпити гарну снігову бабу – не така проста справа.

(вихователь пропонує скласти розповідь з власного досвіду

про те, як діти ліпили снігову бабу)

Орієнтовний варіант розповіді: нещодавно цілий день ішов сніг. Він був вологим, мокрим і добре ліпився. Вдень ми вийшли на прогулянку. Ми вирішили зліпити снігову бабу. Спочатку ми зліпили три маленьких сніжки. Потім поклали їх на сніг і почали котити. Сніг налипав на колобки, і вони ставали все більшими і більшими. Так ми скатали три снігові кулі: велику, середню і маленьку. Найбільша куля стала ногами снігової баби, середня – її тулубом, а найменша – головою. Ми зробили сніговій бабі капелюх із відра, а руки – із сухих гілок. Насамкінець зробили нашій бабі обличчя: очі – із вуглинок, ніс – із моркви, щічки і брови – намалювали фарбою. Гарна вийшла снігова бабуся. Хай стоїть, доки не розтане та радує всіх.

(готову розповідь переказують кілька дітей, а решта

уважно слухає, доповнює чи уточнює розповідь товариша)

д/вправа «Добери слова-родичі»

  • Пригадайте слова, схожі за звучанням та змістом до слова:

Сніжинка (сніг, сніжний, сніжок, снігур, снігопад,снігуронька, сніговик)

Мороз (морозець, морозний, Морозко, морозити)

Рухова вправа Білі гуси налетіли»

Білі гуси налетіли             (відтворення польоту гусей)

Відпочити захотіли          (складають руки за спиною)

Сіли гуси на став -            (присіли)

Білим-білим він став.  (підводяться, повільно розводячи руки в сторони)

Сіли гуси на луг -              (присіли)

Забіліло навкруг.       (описують коло круг себе долонями біля підлоги)

Залетіли на подвір’я,       (підводяться і змахують руками)

Натрусили всюди пір’я.    (струшують кистями рук)

Вийшов Петрик на поріг,  (крокують на місці)

Взяв те пір’я, а то – сніг. (піднімають уявну пригоршню снігу із землі і   роздивляються).

  • Нещодавно Сніжинка завітала і до лісу, але нікого там не зустріла, лише сліди на снігу помітила.

д/гра «Сліди звірят»

слід зайця – заячий слід,                 слід ведмедя – ведмежий слід,

слід лисиці – лисячий слід,             слід вовка – вовчий слід,

слід білки – білячий слід,               слід лося – лосячий слід,

слід їжака – їжачий слід,                слід миші – мишачий слід.

  • Чи всі перераховані сліди можна побачити взимку?
  • Чиїх слідів взимку немає? Чому?

Снігу радіємо не тільки ми, а і звірята.

 

вправа на піску «Незвичайні сліди»

  1. «Ведмежата по сніжку пройшли» -  діти натискають кулачками на пісок.
  2. «Зайчики» - діти залишають сліди двома пальчиками.
  3. «Білочки» - натискають трьома пальчиками на пісок.
  4. «Побігла собачка» - натискають чотирма пальчиками.
  5. «Намет» - згрібають пісок і роблять намет.

 

  • Діти, чи подобається вам зима?
  • Чим саме?
  • Які вірші про зиму ви знаєте?

читання дітьми віршів

  • Давайте уявимо себе поетами та спробуємо скласти віршик самостійно. Я починатиму рядки, а ви їх закінчите:

           Зима, зима! У сякий знає, вона холодною…  буває.

           Летять, кружляють, як пушинки, легкі, білесенькі… сніжинки

          От випав сніг, яка обнова! Зима тоді така …   чудова

          Хоч і мороз за ніс щипає, дітей ніщо не …  зупиняє

          Бо все одно зима прекрасна: вся біла, світла …  ясна

          А якщо вітер завиває, то ясно всім: зима… співає

          А вранці небо, чисте-чисте. Зима святкова … урочиста

Підсумок  Які секрети зими ми сьогодні розгадали?

Що найбільше зацікавило вас?

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
3148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку