Конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи
«Ярмарок професій»
Мета: Закріпити знання дітей про працю дорослих; уточнити уявлення про найбільш доступні й необхідні для розвитку їх соціального досвіду види праці дорослих; простежити взаємозалежність у роботі людей різних професій; необхідність виконання своїх трудових обов′язків для отримання потрібного результату; активізувати словник дітей назвами професій; стимулювати вживання прислів′їв про працю; удосконалювати вміння складати творчі розповіді за темою; розвивати у дітей фонематичний слух, творчі здібності; інтерес до праці конкретних працівників тих чи інших професій; вміння співпрацювати. виховувати почуття радості за свої та чиїсь успіхи, підбадьорювати та підтримувати у різних ситуаціях своїх товаришів; розвивати логічне мислення, вміння висловлювати та доводити свою думку; виховувати відчуття гордості за своїх батьків, повагу до праці дорослих, бажання наслідувати їх у посильних справах; закріпити знання про цифри в межах 10, навики прямої i зворотної лічби; вчити виконувати звуковий аналіз слів, закріплювати вміння добирати слова – назви професій на заданий звук.
Матеріали: картки з цифрами від 1 до 10, картки-білети, фізкультхвилинки (відео), презентація «Пам’ятки Київа», «Задачі», картки «Що кому потрібно для роботи», «Дні тижня», «Професії», прості олівці, квіти з паперу на кожну дитину, макети видів хмар.
Хід заняття
(голос за кадром)
- Шановні пасажири, просимо здійснити посадку на борт літака Авіакомпанії «Мау» рейс 2020 Скадовськ- Київ.
Діти (заздалегідь одягнені у костюми різних професій по 3-4 дитини) заходять у групу, обладнану у салон літака з білетами. Їх зустрічає вихователь-стюардеса.
Вихователь :Доброго дня, шановні пасажири-учасники конференції! Вітаємо вас на борту нашого літака, який здійснить чартерний рейс у м. Київ на конференцію «Ярмарок професій». Під час нашого польоту ми матимемо змогу поспілкуватися в он-лайн режимі з організаторами цього заходу, виконати цікаві завдання та дізнаємося багато цікавого про різні професії. Просимо зайняти місця згідно ваших білетів. Будьте уважні, цифри на них підкажуть номер вашого місця.
(На картках-білетах пропущені цифри, цифри-сусіди,діти визначають свої місця та сідають за столи, вихователь перевіряє.)
Вихователь: Чому ти вважаєш,що це твоє місце? На якому місці сидить сусід справа (зліва)?
Вихователь: Пристебніть паски безпеки, починаємо злітати. Час перебування у путі 45хвилин. Приємного польоту! Давайте розпочнемо зворотній відлік (діти рахують від 1 до 10 у зворотному порядку. На екрані з’являється картинка міста Києва )
Вихователь:
Отже, ми з вами летимо у місто Київ. Подивіться будь ласка на екран. А чому Київ називають серцем України?
Дитина : Київ називають серцем України, тому що воно головне місто.
Вихователь: А як ще називають головне місто нашої держави?
Дитина: Столиця.
Вихователь: Хто зображений на фото, хто впізнав? (слайд з фотографією президента)
Дитина:На фото зображений президент України – Володимир Олександрович Зеленський.
Вихователь: Де працює наш президент, який управляє державою? (у Києві). Вихователь: Діти, уявіть себе на місці президента України. Уявили? Давайте поміркуємо, що б ви зробили для себе, нас чи держави, якби стали президентом?
Дидактична вправа «Якби я став президентом...» (Наприклад:
- Я побудував би гарні дороги;
- Я збудував би новий дитячий садок;
- Я б відкрив нові фабрики і заводи;
- Я б побудував у нас нову лікарню;
- Я дав би людям велику зарплату;
- Я заборонив би вирубувати ліси тощо.
Показ наступного слайду «Будинок Верховної ради України»
Вихователь: Що ви бачите на фотографії?
Дитина: Будинок Верховної ради.
Вихователь. Хто працює у Верховній раді?
Дитина: У Верховній раді працюють Народні депутати. які ухвалюють важливі для України і її народу закони.
Показ наступного слайду «Будівля Кабінету міністрів України»
Вихователь: У Києві знаходиться також будівля Кабінету міністрів. Хто тут працює?
Дитина: У будівлі Кабінету міністрів працюють міністри.
Вихователь: Так, у нас багато міністрів та депутатів, які дбають про наші школи, садочки, лікарні, фабрики і заводи. Як бачите, Київ - велике головне місто України. Давайте подивимося, які ще є визначні місця у ньому.
Вихователь: Подивіться на наступне зображення. Що це (памятник засновникам Києва) ?
Дитина: Пам'ятник засновникам Києва. Він є візитівкою столиці України, що символізує її багаторічну історію. Монумент було відкрито навесні 1982 року. Скульптурна композиція виконана у формі тури, на якій встановлені фігури братів Кия, Щека, Хорива та їх сестри Либідь — легендарних засновників Києва.
Слайд Софіївський собор
Вихователь: Київ славиться своїми храмами та соборами, яких є досить багато. Золотом церковних куполів вітає нас ось цей собор? Хто здогадався, як він називається?
Дитина: Це Софіївський собор. Софійський собор, або Софія Київська — визначна пам'ятка історії та архітектури України, розташована на Софійській площі міста Києва. Збудований 1037 року київським князем Ярославом. Названий на честь святої Мудрості Божої Софії.
Показ слайду «Пам'ятник Т. Г. Шевченку у Києві»
Вихователь: На спогад про минуле у Києві встановлено дуже багато пам'ятників. Серед них пам'ятник ... Може підкажете кому?
(Т. Г. Шевченку)
Дитина: Це пам'ятник Тарасові Шевченку — українському поету і художнику, що знаходиться у парку Шевченка, навпроти Червоного корпусу Київського університету. Встановлений у 1939 році . Є одним із символів сучасного Києва.
Вихователь: Діти, що ви бачите? (Річку Дніпро)
Показ слайду « Дніпро»
Дитина: Річка Дніпро - одна з найбільших річок України. На її берегах побудований наш Київ.
Вихователь: Що можна сказати про цю річку?
Дитина: Вона дуже широка, глибока і могуча. Раніше ця річка мала ще одну назву - Славутич.
Показ слайду «Багатоповерхівки Києва»
Вихователь: Діти, зверніть, будь ласка, увагу на ці високі і красиві будинки. Їх у Києві дуже багато, як і людей, що їх заселяють.
Дидактична гра «Утвори нове слово»
Вихователь:В будинку багато поверхів. Як можна сказати одним словом? Будинок який? (багатоповерховий). В будинку багато квартир - багато-квартирний; багато людей - багатолюдний; багато націй - багатонаціональний.
Вихователь: Що таке інфраструктура?
Дитина: Інфраструкту́ра— сукупність споруд, будівель і служб, необхідних для забезпечення умов життєдіяльності людей.
Вихователь: Як ви вважаєте які інфраструктури можуть бути біля цих будинків (дитячі садочки, школи, магазини. готелі, лікарні, бібліотеки, театри, стадіони.) Для чого це все будується? (для комфорту людей)
Вихователь: Ось ми і познайомились з прекрасним містом – Київ, куди ми летимо на нашу конференцію.
На екрані з’являється пряме включення представника конференції.
- Доброго дня, шановні учасники конференції. З нетерпінням чекаємо на вас. А поки ви знаходитесь у польоті я пропоную вам виконати завдання.
Візьміть картку під номером 1. Обведіть олівцем що кому потрібно для роботи. З одним із малюнків складіть речення та запишіть його схему. Перевірка
Вихователь: Діти, а навіщо люди працюють?(щоб приносити користь суспільству, задовольняти свої потреби, відчувати радість)
Вихователь: Візьміть картку під номером 2. Що на ній зображено? (круги). Скільки їх? Порахуйте. Чи однакового вони кольору? (ні) Давайте з вами зробимо модель тижня. Пронумеруйте їх. Скільки днів у тижні? Обведіть вихідні. Скільки їх? Яким кольором вони позначені? Скільки робочих днів? Якого вони кольору? Який другий день тижня, четвертий…
Физкультхвилинка
Вихователь: Які ви знаєте прислів’я про працю?
Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
Вихователь Як ти розумієш це прислів’я?
Хто не працює, той не їсть.
Без труда нема плода.
Зробив діло – гуляй сміло.
Бджілка мала, та й та працює.
Вихователь: Як ти розумієш це прислів’я?
Вихователь: Шановні учасники конференції, пропоную вам подивитись в ілюмінатор на хмари. Які вони бувають? А ось на одній з хмарин я бачу конверт із завданням (Задачі на екрані. Перед дітьми числовий ряд від 1 до 10, діти повинні вирішити задачу, правильну відповідь показують цифрою)
Задачі
1. Добрий лікар Айболить
Склавши руки не сидить.
Всі приходять — і жуки,
І корови, і вовки,
І ведмеді, й черв'яки.
Добрий лікар Айболить
Хворих вилікує вмить.
Скільки звірів прийшло лікуватися? (5)
2. Посадив лісник в лісочку
3 ялини, 4 дубочки.
Ви йому, друзі, допоможіть,
Скільки всіх посаджених дерев полічіть. (3+4=7)
3.Ворона каже «Кар-Кар-Кар
Я в лісі кращий перукар»
Прилетіли 3 синички
Заплести собі косички.
А сорока Алла хвіст пофарбувала.
І промовила ворона: «Ох!»
Гарними зробила я скількох? (3+1=4)
4. На полиці — вісім книг.
Бібліотекар взяла одну із них.
Хто тепер сказати б міг,
скільки на полиці книг? (8-1=7)
5. Працьовиті дітлахи
Яблука збирали
10 яблук – це не мало
5 з‘їли.
Скільки стало? (10-5=5)
6. Кожен хлопчик точно знає,
Як Андрій Шевченко
Голи забиває -
4 гола та ще 2,
Від радості не має слів
Скільки футболіст забив голів? (4+2=6)
Вихователь: В програмі нашої конференції будуть дні для екскурсій, відпочинку. Пропонуємо вам написати побажання, де б ви хотіли побувати у Києві. А ми постараємося іх реалізувати. Запишіть на картці під номером 3 одне слово та внизу зробіть звуковий аналіз. (Слова: кафе, вокзал, кіно, парк, фонтан, собор, глобус, подорож, міст, вуз, Дніпро,театр, метро)
Перевірка. 2 дитини біля дошки. Озвучте свою мрію.
Вихователь: За вас дуже хвилюються ваші батьки, адже вони вірять в вас. І сьогодні вони підготували для вас завдання, Зараз у нас буде пряме включення від матусі.
Лист від матусі - бібліотекаря. ( Відеолист ).
- Добрий день, діти! Я хочу розповісти вам про свою професію. Ось заклад, в якому я працюю, можливо ви його впізнаєте. ( Будівля бібліотеки ). А зараз ми відвідаємо мій кабінет. Подивіться скільки тут книжок, всі вони охайно розташовані на полицях. До мене приходять школярі та діти і я допомагаю знайти потрібну їм книгу, журнал чи іншу інформацію. Я роблю це швидко за допомогою картотеки, в якій всі книжки розміщені за літерами алфавіту. Ви здогадались як називається моя професія ? ( Припущення дітей)
- А зараз моє завдання: зробіть каталог книжок про професії на літери, які у вас на картці.
Д\гра «Каталог книжок» (діти отримують картку з літерою та ілюстраціями до професій і розміщають їх навколо літери ,пояснюють свій вибір).
«А» – актор, агроном, архітектор, аптекар, археолог, астроном, альпініст, Акробат
«Б» – банкір, бібліотекар, балерина, бухгалтер.
«П» - перукар, пекар, продавець, пілот, пожежник, праля, поліцейський.
«В» – водій, вихователь, вчитель, ветеринар, вишивальниця, волонтер.
«М» – маляр, музикант, медсестра, машиніст, масажист.
«С» – сантехнік, садівник, столяр, слюсар, стюардеса.
«К» – касир, космонавт, кондитер, капітан, коваль, контролер.
«Л» – лісник, лікар, льотчик.
Перевірка.
Дитина: Ми виконали завдання усі разом. Але вирішили, що каталог професій буде презентувати… (ім’я дитини). На нашій картці літера А. Ми підібрали такі професії….
Вихователь: На борту нашого літака присутній журналіст. Він летить з нами на конференцію та хоче взяти у присутніх інтерв’ю.
Журналіст підходить по черзі до дітей та запитує:
- Поділіться враженнями від польоту.
- Що ви очікуєте від конференції, від майбутньої зустрічі з колегами?
(я мрію обмінятись досвідом з колегами, щоб була безкоштовна освіта, щоб талановиті люди змогли обрати професію за покликом серця)
Журналіст: (Звертається до присутніх батьків)А зараз я хочу взяти інтерв′ю увас. Ким ви працюєте? Чому ви обрали цю професію?
Журналіст: А хто мені може дати відповідь, яка професія найкраща?
Дитина Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш ти набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.
Вихователь: Ось ми і прилетіли у місто Київ. Прошу здійснити висадку.
Діти встають зі своїх місць. У аеропорту Бориспіль їх зустрічає представник конференції.
Представник: Доброго дня, шановні учасники міжнародної конференції «Ярмарок професій». Раді вітати вас у місті Київ. Прошу пройти зі мною у виставковий центр, де ось-ось почнеться наш захід (діти виходять, вертаються з квіткою у руках).
Вихователь: Діти, я сподіваюсь, що коли ви виростете і оберете свою професію – станете гарними спеціалістами і працюватимете на благо нашої держави.
Вихователь: Дорогі вчителі! Наші діти - це квіти, які радують нас кожного дня. Зараз наші діти перетворилися в квіточку. То ж я вам передаю цей живий, чарівний букет у ваші руки і нехай вони і далі вас радують. (Діти дарують квіти вчителям)