Конспект інтегрованого заняття
«Казкова подорож Лего-містом»
Мета: Вправляти в утворенні іменників – назв дитинчат, розвивати зв'язне мовлення і мовленнєве спілкування; вчити упізнавати казки та характеризувати їх героїв; закріпити у дітей знання про форму, колір, величину лего - конструктора; знання геометричних фігур, цифр від 1 до 5; розвивати логічне мислення, інтерес до конструювання, зорову пам'ять, уяву, творчі здібності, дрібну моторику; виховувати ввічливість, бажання прийти на допомогу, чуйність, взаємоповагу, людяність і небайдужість; вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі.
Обладнання: телевізор, флешка, склянка з водою, склянка з брудною водою, книжка казок, малюнки з тваринами, картки для гри «Вантажники», Лего конструктор, геометричні фігури, схема квітки на кожну дитину.
Хід заняття:
Привітання один з одним.
Вихователь: Доброго ранку, діти! Приємно бачити, що ви усі усміхаєтеся і приносите радість один одному.
Вихователь: А тепер всі підніміть праву долоньку і загніть свій мізинчик, якщо вас вранці збудила рідна людина. Тепер загніть безіменний пальчик, якщо ви сьогодні гарно поїли зранку. А зараз загніть середній пальчик, якщо ви з радістю прийшли до садочка. Наступним загніть вказівний пальчик,якщо ви сьогодні хоч раз бачили чиюсь посмішку. А тепер покажіть, що у вас вийшло?Ось! (Діти піднімають вгору великий палець). Тобто, ранок у вас уже вдався. Настрій чудовий.
Вихователь: Ой, ви чуєте, хтось стукає в двері! Я зараз піду подивлюся.
(Діти залишаються стояти півкола. Тим часом вихователь відкриває двері, з’являється Лего-цеглинка,заходять до групи разом)
Лего - цеглинка: Ой, привіт! А де це я, діти?
Діти: У дитячому садочку.
Лего - цеглинка: Ого, скільки тут вас. А ви знаєте хто я така?
Діти: Ні.
Лего - цеглинка: Я маленька цеглинка з конструктора Лего! Я лежала у великій коробці з Лего та випала по дорозі. З мене повинні були щось зконструювати, а тепер без однієї деталі нічого не вийде. Діти, допоможіть мені знайти конструкцію, я якої я випала!
Діти: Так, допоможемо.
Лего - цеглинка: То ходімо всі за мною, іти ми будемо до казкового Лего-міста.
(Лунає весела казкова музика і діти йдуть по колу разом з цеглинкою Лего. На підлозі знаходять торбинку.)
Вихователь: Подивіться, що це таке? А як ви гадаєте, що може лежати у торбинці?
Діти: Цукерки, машина, чобітки, гроші та інші.
Лего - цеглинка: Давайте подивимось, але тут вузлик зав’язаний. Нам треба його розв’язати. Але ця торбинка незвичайна і вона просто так не розв’язується, тому нам треба виконати одне завдання!
(Діти сідають півкола біля вихователя)
Гра «Вантажники»
Вихователь пропонує кожній дитині обрати картку з вантажівкою. Дітям необхідно завантажити машину відповідною кількістю цеглинок, в залежності від цифри, яка зображена на машині.
Вихователь: Молодці, дітки, ви гарно впоралися.
Торбинка відкривається.
Лего - цеглинка: А ось що лежить у торбинці. Це книжка казок.
Вихователь: Яка товста книжка!! Давайте її відкриємо. А тут казочка, я вам почну її читати а ви відгадаєте, як вона називається.
- Жили собі дід та баба. І була у них онучка Машенька. Пішла вона з подружками до лісу і заблукала.
Діти: «Маша та Ведмідь».
Лего - цеглинка: А навіщо взагалі ходять до лісу?
Діти: Збирати гриби, ягоди, гуляти, відпочивати, квіточки рвати.
Лего - цеглинка: Що могло трапитись з Машею в лісі?
Діти: Заблукала, зустріла ведмедя, зустріла вовка, зайця, вовк міг з’їсти Машу.
Вихователь: Маша довго жила у ведмедя і бачила дуже багато звірів. Я зараз буду вам показувати малюнки лісових звірів, а ви будите називати їх дитинчат.
Ведмідь – ведмежа
Лисиця – лисеня
Вовк – вовченя
Жаба – жабеня
Заєць – зайченя
Їжак – їжаченя
Білка -білченя
Лего - цеглинка: Молодці! Які ви розумні. А ще, коли Маші було сумно, вона танцювала. Давайте затанцюємо разом з нею!
«Фізкультхвилинка з Машею» (відео на екрані)
Лего - цеглинка: Ой, діти а в торбинці ще щось лежить. Що ж це таке? (флешка). А що ж нам з нею робити?(приєднати до телевізора). Давайте подивимось що записано на цій флешці? Сідайте будь ласка на лего-цеглинку.
На екрані з’являються по черзі різноманітні герої з казок, діти повинні дати характеристику кожному герою та пояснити чому.
Лего - цеглинка: А я взагалі не знаю хто це такі!
Вихователь: Ось ми тобі і розкажемо.
1.«Коза – дереза»
На екрані з’являється мультфільм «Коза- дереза».
Вихватель: Як же називається ця казка? А яка коза? (Вперта, хитра, зла, ледача). Можна так себе поводити? (Ні)
2.«Колосок» або «Півник та двоє мишенят»
На екрані з’являються мишенята, а потім півник.
Вихователь:: Хто це? Як звуть мишенят? (Круть та Верть). Чому їх так звуть? (Тому що вони балувані, непосидючі). А які ще вони? (Ледащі, хитрі, не поважають дорослих). А що ми можемо сказати про півника? Якій він? (Добрий, хороший, працьовитий, розумний, сильний).
3.»Лисиця та вовк»
На екрані з’являється лисиця та вовк.
Вихователь: Як називається ця казочка? («Лисиця та вовк»). Давайте скажемо яка лисиця? (Хитра, смілива, руда).А чому вона хитра? (Бо вона розумна).
А ще яка вона? (Брехлива). Так, брехлива, вона обдурила вовка. А навіщо вона так себе поводить?( Тому що вона голодна, хоче їсти, щоб все за неї робили інші). А який вовк? (Злий, хижий, голодний, простий – наївний, нерозумний, в нього поганий характер). А чому він злий? (Тому що голодний, самотній, замерзлий, йому ніде жити).
Лего - цеглинка: Які ви молодці!!! Скільки всього знаєте. А дивіться, що я бачу- он там знаходиться місто, яке називається Лего-фігури. Підійдемо ближче.(Підходять до столу, на якому лежать пласкі зображення геометричних фігур та конструктор лего)
Лего-цеглинка: Діти, які фігури ви бачите тут? А які вони: пласкі чи об’ємні?
Давайте для цього міста побудуємо гарні об’ємні та яскраві геометричні форми.
- Побудуйте будь – ласка конструкцію, схожу на квадрат. Що у вас вийшло?
- Скільки цеглинок ви використали будуючи куб?
- Перетворіть куб на конструкцію, схожу на прямокутник.
- Побудуйте трикутник.
- Побудуйте круг. ( Його не можливо побудувати, в нього немає кутів і сторін).
Вихователь: Молодці! Ви вже мабуть втомились, підходьте до мене зараз будемо розважатись!
Лего – цеглинка зі свого мішечка дістає всім дітям по одній цеглинці лего, різного кольору.
Фізкультхвилинка:
Кубик Лего непростий
Він маленький, чарівненький…
Ось цеглиночку візьмемо
На голівку покладемо
Всі присядемо гарненько
Щоб не впала – потихеньку
Обережненько встаємо
І у руки знов візьмемо
Покладемо на підлогу
Самі вирушим по колу
Біля іншої - зупинка,
Знов до рук візьмем цеглинку
Між долонями стискаємо
І навколо повертаємо
З нею весело стрибати
Можна в схованки пограти…
Лего в руки ми візьмемо
І на місце повернемо
На екрані з’являється невеличкий сюжет про Бабу Ягу.
Лего - цеглинка: Діти, а хто ж це така? (Баба яга). А у якій казці ви зустрічали Бабу Ягу? («Гуси лебеді»). А яка вона ця Баба Яга? (Зла, страшна, хитра). А чому? (Тому що вона самотня, вона безробітна, немає грошей на їжу та інше). А на чому пересувається Баба Яга? (На метлі). А якби в неї були гроші на чому вона б могла пересуватись? ( На машині, автобусі, велосипеді, мотоциклі та навіть літаку). А що ж треба зробити щоб Баба Яга стала доброю? (Сказати лагідні слова, подарувати туфлі, цукерки, квіточки).
Вихователь: Діти, я знаю чому Баба Яга зла та сумна. В неї не має конструктора Лего. А у нас є такий конструктор! А що ви з нього можете зробити? Тож давайте зробимо з Лего-квіточки.
Діти сідають за стіл, у кожного лежить набір конструктора Лего та схема квітки.
У однієї дитини за схемою не вистачає однієї деталі Лего.
Лего - цеглинка достає з мішечка деталь такого ж кольору як і вона сама і дає дитині.
Лего - цеглинка: Ось нарешті, я знайшла своє місце! Тепер я буду частинкою квіточки. Давайте мені ваші квіти, я віднесу їх до лісу та подарую Бабі Язі, щоб вона стала доброю. Бувайте малята!
Вихователь:: Діти, треба повертатись до дитячого садочка.
Лунає музика, діти ідуть по колу.
Вихователь: Діти, а де ми були?
Діти: Ми були в казковому Лего - місті. Чому воно так називається?
Вихователь: А що ми там робили?
Вихователь: Вам сподобалось? А ви зрозуміли, що треба гарно себе поводити, тоді ви виростите доброю людиною. Підходьте до мене, я вам щось покажу.
Діти підходять до столу. На столі стоїть велика склянка з водою та маленька склянка з чорною фарбою.
Вихователь: – Діти, уявіть, що ви – це ця чиста вода. У вас чиста душа. Аж раптом так трапилось, що ви зробили щось погане…Образили свого друга, штовхнули або вдарили тварину, кинули камінням та інш.
Вихователь вливає чорну фарбу до склянки з водою. Вода стає вся чорною.
Вихователь: Подивіться, що сталось з водою. Вода залишилась чистою, прозорою?
Діти: Ні.
Вихователь: Ось так і ви не можете залишатись хорошими, якщо будете робити погані, злі вчинки: сваритись, битись, говорити погані слова….
Вихователь: Давайте цю склянку накриємо хустиночкою, а ви підійдіть до мене. Давайте всі зараз разом з вами покажемо обличчя який у нас злий вовк, а тепер давайте всі покажемо як він вміє гарчати. Тепер давайте ми його проженемо, а для цього треба всім посміхнутись а можна ще й засміятися!
А тепер давайте подивимось на нашу склянку з чорною водою!
(Тим часом помічник вихователя змінює склянку з брудною водою на чисту)
Діти, подивіться, від ваших посмішок вода в склянці знов стала прозорою та чистою! Тож давайте завжди посміхатись один одному та ніколи не бути такими як вовк!