Сюжетно-рольова гра
Ательє «Модниця»
Мета: Розвивати у дітей інтерес до сюжетно-рольових ігор, допомогти створити ігрову обстановку. Вчити підбирати атрибути для гри. Дати уявлення про різні професії в ательє. Виховувати дружні взаємини в грі.
Завдання:
Освітні: ознайомити з професіями працівників ательє.
Розвиваючі: формувати вміння дітей ділитися на підгрупи відповідно до сюжету гри і по закінченню заданого ігрового дії знову об'єднуватися в єдиний колектив. Продовжувати розширювати і закріплювати знання дітей про роботу в швейному ательє.
Виховні завдання: Виховувати повагу до праці швачки, модельєра, адміністратора, директора, розширювати уявлення про те, що їхня праця колективна, що від сумлінної роботи однієї людини залежить якість іншого. Закріпити вміння безпечного поводження з голкою, швейною машиною, праскою, дрібними деталями ; розвивати дрібну моторику, виховувати увагу і посидючість. Виховувати у дітей почуття колективізму, співробітництва і взаємодопомоги, вміння працювати поруч.
Предметно - ігрове середовище: журнали мод, малюнки з силуетами суконь, шаблони одягу, паперові ляльки, сантиметр, стрічки, дрібні деталі для обробки, клей, кисті, серветки, столи, стільці, телефон, ноутбук (іграшковий), ножиці, швейна машина, праска, набір тканин.
Словникова робота: художник, модельєр, колекція одягу, подіум, сезон, швачка, адміністратор, викрійка, замовник, аксесуари, приймальниця.
Попередня робота: Сюжетно - рольова гра «Ательє», «Будинок моди», розглядання журналів мод, ілюстрацій, картинок з серії «Професії». бесіди, вирізування силуетів одягу, виготовлення предмета по щаблону.
Група обладнана до сюжетно-рольової гри «Ательє». Ролі розподілені заздалегідь. Усі на робочих місцях.
Директор: Шановні працівники ательє, запрошую вас на виробничу п’ятихвилинку (усі працівники сходяться).
Директор: Доброго дня. Закінчується рік. Ми з вами дуже плідно попрацювали, усі наші клієнти задоволені. Дякую вам за гарну та злагоджену роботу. На нашому сайті є багато позитивних відгуків про наше ательє. Але найбільше хочу подякувати за те, що ви знаходите до кожного замовника індивідуальний підхід, проявляєте толерантність та вкладаєте душу у кожну річ, яку ви шиєте для замовників. Незабаром новорічні свята і сьогодні ми розпочнемо розробку та пошив карнавальних костюмів для новорічних свят. Бажаю вам гарного дня. Дякую, усі вільні.
Працівники розходяться по робочим місцям, у цей час до ательє входить замовник з дитиною. Директор приймає дзвінок по телефону.
Адміністратор: Доброго дня! Ласкаво просимо до нашого ательє «Модниця»!
Замовник: Доброго дня. Мені дуже радили ваше ательє. Незабаром у моєї доньки новорічне свято у садочку і нам потрібна гарна сукня та аксесуари до неї. Ми обійшли багато магазинів, але , нажаль, нічого не змогли підібрати. Тому вирішили звернутися до вас!
Адміністратор: Не хвилюйтеся! Ми з радістю вам допоможемо! Присядьте будь ласка за стіл. Пропоную вам випити чашку кави та погортати модні журнали.
Замовник: Дякую! (сідає з дитиною, п’є каву та гортає журнал)
(директор закінчує розмову та виходить до замовника)
Директор: Доброго дня. Я рада, що ви обрали саме наше ательє! З великим задоволенням втілимо усі ваші побажання! Пройдемо зі мною до нашої приймальниці, вона прийме у вас замовлення. (ідуть до приймальниці)
Приймальниця: Добрий день. Скажіть, що б ви хотіли пошити.
Замовник: - «Доброго дня, я хотіла б пошити у вас святкову новорічну сукню для моєї доньки.
Приймальниця: Добре, обирайте тканину на ваш смак (пропонує тканину).
Замовник: Порадьте будь ласка, яка тканина підійде для сукні?
Приймальниця:( Радить тканину, розповідає )
Я гадаю, що для сукні підійде тканина блакитного, синього, білого, сірого, сріблястого та інших «зимових» відтінків.
Замовник: Дякую за пораду. Я обираю ось цю тканину.
Приймальниця: Гарний вибір. Ваше замовлення під номером 6 прийняте (пише та дає номер замовлення)
Замовник: Дякую. У вас так гарно. Моя донька у майбутньому дуже мріє стати модельєром. Чи не могли б ви показати нам як працює ваше ательє?
Директор: З радістю! Ми не тільки покажемо як працює наше ательє, але й покажемо як народжуються нові моделі одягу.
Прошу пройти до нашого модельєра, який підбере фасон,намалює ескізи вашого одягу (йдуть до модельєра, у цей час приймальниця передає тканину модельєру)
Приймальниця: ….(ім’я дитини) прийміть замовлення на пошив святкової новорічної сукні для дівчинки.
Модельєр: Дякую.
(До модельєра підходить директор,замовник з дитиною)
Модельєр: Доброго дня. Яку сукню ви хотіли б пошити для вашої доньки: довгу або коротку; з довгим або коротким рукавом, або без рукавів.
Замовник: Доброго дня. Ми б хотіли довгу сукню з коротким рукавом. Що б ви могли нам запропонувати?
Модельєр: Пропоную вам обрати ескізи (замовник обирає ескізи). Поки ви визначаєтеся з моделлю, я зніму мірки з вашої дитини (знімає мірки, записує у блокнот)
Замовник: Мені будь ласка таку сукню (показує ескіз).
Модельєр: Гарний вибір. Зараз я прикладу обраний вами ескіз,обведу його крейдою та зроблю викрійки .(працює, показує). А тепер передамо ваше замовлення у швейний цех (модельєр несе викрійки у швейний цех, швея вирізає,шиє).
Директор: А поки швея буде працювати над вашим замовленням,пропоную вам пройти до нашої творчої майстерні, адже у нашому ательє не пропадає жоден клаптик тканини. З обрізків тканин, які у нас залишаються ми виготовляємо гарні картини та аксесуари для нашого одягу. Ось подивіться
( показує виставку картин з тканини та аксесуарі) Тут ви можете підібрати до вашої сукні гарний аксесуар.
Замовник : Яка краса. Ви великі молодці. У вас працюють такі творчі люди. Я обираю ось цю брошку.
Директор: Дякую. Зараз ми пройдемо у швейний цех. Ваша сукня вже мабуть готова. (заходять, вітаються).
Швея : Доброго дня. Ваша сукня вже майже готова.
Директор: Розкажіть нашим гостя про вашу роботу.
Швея: Моє завдання - акуратно зшити плаття, блузку, штани, те що захотів замовник. Головна моя помічниця - це швейна машинка (показує). Але під час роботи потрібно бути дуже обережною з нею, також безпечно користуватися голками та ножицями. Як говориться: «Сім разів відміряй, один раз відріж».
Прасувальниця: Я прасую речі праскою. Тримати її потрібно тільки за ручку. Синтетичні тканини прасують при мінімальній температурі або не гладять взагалі. Коли виходять з приміщення праску потрібно вимикати від мережі.
Директор : (питає у дитини) Ну, що, сподобалося тобі наше ательє?
Дитина: Так! Ваша робота дуже цікава та відповідальна. У майбутньому я обов’язково стану модельєром!
Швея: Ваше замовлення готове (дає). Можете пройти на примірку (йдуть за ширму, одягаються).
Замовник: Я дуже задоволена результатом! Дякую вам за вашу роботу! Моя дитина буде найгарнішою на святі!
Директор: Це ще не все! Саме зараз відбудеться показ моделей одягу, який ви можете одягнути як на свято, так і на кожен день. Пропоную вашій доньці прийняти у ньому участь.
Дитина :З радістю!
Відбувається показ мод. Звучить музика
Модельєр: Пропонуємо вашій увазі одяг ділового стилю, який можна одягнути на роботу, в офіс, банк, світський захід та на урочисті заходи (виходять діти парами)
Модельєр: А зараз вашій увазі пропонуємо одяг, який ви можете одягнути на день народження, дискотеку або просто на прогулянку з друзями.
Модельєр: Ну, а якщо ви хочете відпочити на морському узбережжі, то наступна колекція одягу саме для вас! (виходять діти у пляжних нарядах).
Директор: Дякую усім. Ви молодці!