Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему: "Бабусин посуд"

Про матеріал

знайомити дітей з народним декоративно-вжитковим мистецтвом, зокрема з посудом. Дати знання про його використання в побуті, про матеріали з яких вони зроблені (метал, глина, дерево). Розвивати мовлення, мислення, увагу, пам'ять. Поповнювати словниковий запас дітей назвами посуду. Заохочувати створювати візерунок-орнамент на вирізаних з паперу тарілочках. Залучати до гри. Виховувати інтерес і повагу до народних традицій.

Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття на тему: «Бабусин посуд» (розвиток мовлення і мовленнєвого спілкування, народознавство, малювання)

ІІ старша група

Завдання: знайомити дітей з народним декоративно-вжитковим мистецтвом, зокрема з посудом. Дати знання про його використання в побуті, про матеріали з яких вони зроблені (метал, глина, дерево). Розвивати мовлення, мислення, увагу, память. Поповнювати словниковий запас дітей назвами посуду. Заохочувати створювати візерунок-орнамент на вирізаних з паперу тарілочках. Залучати до гри. Виховувати інтерес і повагу до народних традицій.

Словник: казанок, горщик, горнятко, макітра, кухлик, качалка, макогін.

Обладнання: атрибути для драматизації казки, предмети посуду, паперові круги, фарби, пензлики, вода.

Хід заняття:

(Вихователь в українському костюмі бабусі запрошує малят до імпровізованої української світлиці)

Бабуся: Заходьте, малята, до мене у хату. Сідайте, будь ласка, на місце хороше і будьте уважними дуже вас прошу. Бо до нас сьогодні казка завітала в гості, буде вітати малят дорослих. І як воно в світі буває – казка нам розповідає. А про кого казочка, малята, вам треба буде здогадатись. (Заходять двоє дітей в костюмах Лисички і Журавля) (Драматизація казки «Лисичка і Журавель»)

— З якої казки ці герої? Чим Лисичка частувала Журавля? У що вона насипала її? Чому Журавлик не міг вхопити каші? А чим Журавель пригощав Лисичку коли вона прийшла до нього в гості? В що він її накришив? Чому Лисичка не змогла дістати страви?

— Молодці, малята, казку добре запамятали, відповіді правильні давали. Чи сподобалась вам казка, діти? А за що ви зможете відповісти?

— А тепер на стіл мій уважно подивіться, гарненько усе роздивіться і скажіть що стоїть на столі моїм?

Вірно український посуд. Сьогодні я вас із ним познайомлю, мої внучата. Зараз я вам його покажу і про нього розкажу. Ось, діти, казанок, зроблений він із металу, варять в ньому різні каші. А ось горщик, його зліпили з глини, в ньому борщик варять господині. Це горнятко, теж із глини, картоплю в ньому готують, у печі смажать, а тоді смакують. І макітра наша з глини, вона служить всім до нині, туди кладуть вареники, пиріжки і пампушки. А це миска в нас із глини, в неї страви насипають. Любі діти, ми можемо туди медку налити. А ведмедик це почув і до нас у гості хоче, лапами тупоче. Він проснувся, зголоднів треба нам його медком почастувати. Але він чомусь не їсть. В чому тут причина треба відгадати. Здогадалась я, малята, ми забули йому ложку дати. Ложку ми дамо красиву, розмальовану із дерева зроблену.

Бери ведмедик, пригощайся, а тоді з малятами пограйся.

Гра «Діти і ведмідь»

А ще є у мене глечик він теж із глини. В ньому зберігають молоко, компот і квас він потрібен теж для нас. Ось на кухлик подивіться і скажіть для чого він може пригодиться? Качалку вам покажу і про неї щось скажу – нею тісто качають, вона деревяна. Макогін теж деревяний, ним товчуть в макітрі сало, розтирають мак, пшоно. Без цих предметів посуду не обходиться жодна господиня на нашій рідній Україні.

А зараз ми пограємо в гру на уважність. Перевіримо, як ви назви посуду запамятали, про які вам я розповідала. Я буду потішки, віршики читати, а ви знаходитимете той посуд про який у них розповідається.

  • Стоїть на лаві глечик, побачив його песик

У глечик заглядає і молочка чекає.

  • Наталко-Полтавко, берино качалку,

Вранці тісто розкачай, вареничків діткам дай.

  • Іди. Іди дощику зваримо тобі борщику у новому горщику.
  • Тітка Маша в дитсадку варить кашу в казанку.

Каже Саша: «Добра каша, куховарить тітка Маша».

  • Кицю-Мура, де ти була? – У бабусі. – Що робила? – Миски мила.
  • Люлі, люлі, люлелечку, звари мамо кулешику

В маленькому горняті маленькому дитяті.

  • Диби—диби—диби—би пішла баба по гриби,

А дід по опеньки в неділю раненько, нарвали опеньки, зварили опеньки,

Поклали опеньки в макітру гарненько.

  • За те, що працюю вправно мене людина любить кожна

Несу до рота смачні страви, а повертаюся порожнім.

—Молодці діти, а ви б хотіли навчатися оздоблювати посуд візерунками? Тож давайте відкриємо майстерню народних умільців. Спочатку ми навчимося прикрашати орнаментом паперові тарілочки, а вже згодом будемо ліпити їх із глини і розмальовувати.

Давайте приготуємося до роботи:

  • У нас вмілі рученята, посуд дуже любимо.

Сядемо зараз за столи і тарілки зробимо.

Ось погляньте, яку тарілочку я зробила, як її я прикрасила, квіточку посередині посадила, а між пелюстками червоні ягідки калини почепила. Як тарілочки зробимо подаруємо бабусям.

 

 

doc
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
6477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку