«Подорож Колобка» (математичне заняття в молодшій групі)
Мета: уточнити математичні поняття «великий – малий», «один – багато», «далеко – близько»; ознайомити із геометричною фігурою куб; будувати з будівельного матеріалу споруди
«Подорож Колобка» (математичне заняття мол. група)
Мета:
Креативна: уточнити математичні поняття «великий – малий», «один – багато», «далеко – близько».
Емоційно-ціннісна: зацікавити дітей ігровим сюжетом. Спонукати частково відображати дії героїв казки, проявляти інтерес.
Творча: фантазувати, проявляти активність у ході програвання сюжету.
Соціально-моральна: виховувати потребу слухати, програвати казку, співпереживати героям.
Пізнавальна: ознайомити із геометричною фігурою куб; будувати з будівельного матеріалу споруди.
Мовленнєва: фіксувати особливості персонажів: колобок круглий, як кулька; він котиться; підспівувати пісеньку колобка.
Фізична: долати перепони – пеньки, горбочки, купи хмизу – у лісі.
Демонстраційний матеріал: колобок; герої лялькового театру: заєць, ведмідь, лисиця; дерево з яблуками; куби різних розмірів; будівельний конструктор: куб, пірамідка.
Роздатковий матеріал: яблучка, кошики, малюнки тварин, малюнки фігур та предметів, пазли «малинка»
«Подорож Колобка»
Вихователь: Діти, послухайте пісеньку, яку я зараз вам заспіваю.
Я по коробу метений,
Я на яйцях спечений,
Я від бабки і діда втік,
То й від тебе утечу!
Відгадайте чия це пісенька, із якої казки?
Діти: Пісня колобка! Казка називається “Колобок”!
Вихователь: Вірно, діти! Катруся, знайди і принеси мені “Колобка”.
(Дівчинка виконує завдання вихователя).
Вихователь: Що ти принесла, Іринко? Який він?
Дівчинка: Я принесла колобок. Він круглий, як кулька. Тому він і котиться.
Робота в парах. Діти навколо колобка викладають малюнки із зображенням фігур та предметів круглої форми.
Вихователь: А скільки у тебе колобків?
Дівчинка: Один колобок.
Вихователь нахиляється, торкається Колобка – він і покотився.
Вихователь: Покотився Колобок. А якого він зустрів у лісі?
Діти: Зайчика, вовка, ведмедя, лисичку!
(діти підходять до столу із зайчиком)
Вихователь: А от і Зайчик. Скільки Зайчиків, діти?
Діти: Один.
Вихователь: А який Зайчик?
Діти: Маленький, сіренький, вухатий.
Гра «Хто в хатинці живе».На столі лежать шість картинок із зображенням тварин. Накрита кожна з них паперовим квадратиком – хаткою. На кожному із цих квадратиків намальовано значок. На смужці розкладені картинки і відповідні їм значки. Це буде шифр, який допоможе дітям відгадати Хто живе в хатинках. Діти, дивлячись на смужку-шифр, мають відгадати, яка картинка лежить під тією чи іншою хатинкою, і сказати хто в хатинці живе.При повторній грі варто змінити «шифровку» картинок.
Вихователь: Ну скачи, Зайчику, по горбочках через пеньочки. Та дивись, не поламай ніжки!
Діти підходять до галявинки на якій сидить Ведмідь.
Вихователь: О! А це хто?
Діти: Ведмідь.
Вихователь: А скільки їх?
Діти: Один Ведмідь.
Вихователь: А який він?
Діти: Великий, волохатий, клишоногий.
Гра «Орієнтування в просторі» . На столі лежать зображення малини, складені з декількох частин. Дітям потрібно скласти частинки так, щоб утворилася ягідка.
Вихователь: А ну, клишоногий, покажи нам як ти вмієш ходити по горбочках і переступати через пеньочки. Бачу товстунчику, що важко тобі! Давайте, дітки покажемо Ведмедику, як треба ходити по горбочках.
Фізкультхвилинка. Діти (кожен по-своєму) показують.
Вихователь: А кого ще може зустріти в лісі Колобок?
Діти: Їжачка, білочку, кабана, косулю, мишку, різних пташок.
Вихователь показує дітям картинку.
Вихователь: Подивіться, скільки звіряток сидить на галявині?
Діти: Багато.
Вихователь: Вірно, багато звірят. А тепер відгадайте загадку. Котиться Колобок, а на зустріч йому біжить хитра пустунка, вся з себе руденька, хвіст пухнастий. Хто це?
Діти: Лисичка!
Вихователь: Так, це Лисичка. А на якій відстані від Колобка вона стоїть?
Діти: На близькій відстані.
Вихователь: Вірно діти. Лисичка близько стоїть від Колобка. Коли Колобок зустрів у лісі Лисичку, він заспівав їй пісеньку. Лисичка пісеньку послухала, але вона була засмучена їй треба зібрати фрукти у кошик, а вона не знає як правильно це зробити. Може допоможемо лисичці?
Гра «Збирання фруктів». На галявинці стоїть дерево з яблуками. Під деревом стоять кошики Великий, менший, найменший. Діти діляться на пари і зривають яблучка у кошики: маленькі яблука – в маленький кошик, більші – у більший, а великі – у найбільший.
Вихователь: Діти, а скільки ми зібрали яблук?
Діти: Багато.
Діти: Дякуємо тобі, Лисичко! Велике спасибі!
Вихователь дістає із-за дерева куб.
Вихователь: Діти, погляньте, що це за фігура? Це – куб. Показує фігури різні за розміром, кольором.
Вихователь: Діти, фігури мають одну й ту саму форму. Куби не котяться.
Обстеження ( макет у ліву руку, а вказівним пальцем правої руки обводити по контуру, одночасно називаючи фігуру)
Знайти в групі предмети схожі на куб ( кубики, ящик для іграшок, тумбочка для взуття)
Вихователь: Діти, ми звами виконали всі завдання які пропонували нам звірята. Давайте їм подякуємо за цікаву подорож і побудуємо для ним будиночки ( діти будують будиночки із будівельного конструктора: куб та пірамідка)
Підсумок.
Лунає весела музика. Діти танцюють разом зі звірятами.