ПЛАН-КОНСПЕКТ
ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ-ЕКСКУРСІЇ
З ЕЛЕМЕНТАМИ STREAM-ОСВІТИ
«Пернаті патріоти серед нас»
(Старший дошкільний вік)
(природа + англійська мова + навчання грамоті + конструювання)
Тема: Пернаті патріоти серед нас.
Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання та виховання, за яких кожен вихованець відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Навчальна мета: визначення поняття – «пернаті», «птахи»; поглибити знання вихованців про зимуючих та перелітніх птахів України; вивчити назви птахів на англійській мові, розучування віршу «Birds»; вчити робити опис птаха за планом; звуковий аналіз слів з м’якими приголосними; конструювання годівнички за допомогою шаблонів.
Розвивальна мета: розвивати діалогічне мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять; формувати уявлення і знання про перелітні і зимуючі птахи; вправляти в умінні аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Виховна мета: виховувати дбайливе ставлення до птахів, викликати співчуття, бажання оберігати та допомагати їм.
Тип заняття - інтегроване, з використанням ІКТ та QR-кодів (посиланнями на відео та медіа файли), екскурсія.
Вид: інтегроване, екскурсійне.
Дидактичне забезпечення: таблиці «Зимуючих та перелітніх птахів України», маски зимуючих птахів, ілюстрації, малюнки, кольоровий папір, серветки, стрічки, клей, ножиці, шишки, декоративні дротики, годівничка – пазл; відео про птахів, комп’ютер, телевізор.
Об’єкт праці: гурткове заняття.
Очікувальний результат: в дітей сформується уявлення про різноманітність птахів України в природі, вивчать назви птахів на англійській мові; навчаться складати короткий опис за планом; конструювати годівничку з допомогою дорослих.
Час: 3 академічні години.
Хід заняття
I. Вступна частина.
1.1. Організаційний момент – перевірка готовності вихованців до заняття, підтримання порядку і дисципліни протягом дня.
Енергізатор. Пісня «Hello»
1.2. Барометр настрою.
- Станьте зручніше, розслабте щоки, губи, плечі. Дихання рівне і спокійне.
Очима подивились вгору, вниз, вправо, вліво, закрили очі.
А тепер уявіть, що ваші долоньки – бутони. Прошепотіть у долоньки свою мрію про успіх на сьогоднішній день. Щоб день пройшов спокійно, без тривог. Поки ми з вами займаємось, розвиваємось наші захисники наближають нас до Перемоги. Наша квіточка повільно розкривається….і стає гарною квіткою успіху.
Який настрій викликає у вас ця квітка? Подаруйте посмішку і тепло своїх сердець один одному і берімося до роботи.
1.3. Повідомлення теми та мети заняття, очікувальних результатів.
- Діти, сьогодні в нас не звичайні заняття, які пройдуть під одним гаслом і закінчаться на свіжому повітрі, на гостинах у подвір’ї однієї чарівної пані. А щоб дізнатись гасло дня, вам потрібно послухати та відгадати загадку.
Прилетіли гості, сіли на помості,
Без сокири, без лапати,
Поробили собі хати. (птахи)
- Отже, давайте разом сформулюємо гасло сьогоднішнього дня. (варіанти дітей). «Птахи патріоти», тому що вони відлітають, і обов’язково повертаються додому в Україну.
1.4. Мотивація навчальної діяльності гуртківців.
Попрацюємо старанно, щоб почути у кінці,
Що наші діти – просто молодці!
II. Основна частина
2.1.Перегляд відеоролика «Зимуючі птахи»
2.2. Стадія рефлективного аналізу.
- Пригадайте:
2.3.Розгадування ребусів:
2.4. Слухання розповіді Лісової Комашки з елементами аудіювання. Створення проблемної ситуації.
Якось у вечері я гуляла парком. Ось і сонечко почало закочуватись за обрій. За лісом, у селі, прокукурікав півень, запрошуючи курей на сідало. Великий нічний метелик пролетів наді мною, легко махаючи крильцями. З різким свистом пролетів над лісовою стежкою кажан. А в глибині лісу з гілки на гілку перескакувала, перелітала цікава тваринка, подібна до білочки.
«Які різні тварини, - подумала я, - але всі вони вміють літати. Напевно, це все птахи».
2.5. Вступна бесіда з елементами розповіді.
- До якої групи тварин відноситься метелик? (До комах)
- А півень? (До птахів)
- Чи знаєте ви тваринку, що схожа на білку, але яка вміє літати з дерева на дерево?
- Це білка-летяга.
- Як ви думаєте, це птах чи ні? А кажан – птах?
- Щоб дати правильну відповідь, потрібно знати характерну ознаку птахів, яка відрізняє їх від інших тварин. Уміння літати – не підходить, бо им знаємо, що не тільки птахи літають, але й, наприклад , комахи. А ось курка, страус, півень, пінгвін якраз не літають, або погано літають.
- Тіло кажана вкрите шерстю, а крило в нього з перетинками. Білка-летяга також вкрита шерстю, пір’я в неї немає. Отже, кажан і білка-летяга – це не птахи. То хто ж такі птахи? (Це тваринки, тіло яких вкрите пір’ям).
- Яких птахів ви знаєте?
2.6. Бесіда за малюнками «Будова птахів»
Робота в парах.
-Розгляньте малюнок голуба. Знайдіть у нього голову, дзьоб, шию, тулуб, ноги, крила, хвіст.
- Чим вкрите тіло голуба?
- Де живуть пташки? Що їдять?
Висновок. Курка, качка, гуска, сорока, горобець, ластівка, лелека, дятел, синиця, страус, пінгвін – це птахи. Вони мають голову, шию, тулуб, хвіст, ноги. У них є дзьоб і крила. Тіло птаха вкрите пір’ям.
2.7. Стислий твір-опис птаха за малюнком
Подивіться, яка гарна пташка прилетіла до нас. Давайте розглянемо її. Що у неї є? (дзьоб, крила, голова, тулуб, хвіст)
– Давайте ми до неї доторкнемось, яка вона на дотик (гладенька, мяка)
– Чим вкрите її тіло? (тіло вкрите пір’ям). Прошу за планом, який я вам зачитаю, скласти стислий опис птаха, за тією картинкою, яка у вас на столі.
План
1. Як називається птах?
2. Яка голівка?
3. Який дзьоб?
4. Який колір пір'я?
5. Який хвіст?
6. Які кігті?
7. Де живе птах?
8. Що він їсть?
-Продовжуємо працювати в темі дня. Прошу допомогти «Помогайку» підібрати звукові схеми до назв птахів.
(робота в парах, само оцінювання)
і розпитує синичку, про найближчу годівничку. (снігур – bullfinch)
І співа, мов на сопілці…
Жовті груди, чорні крила,
Кусень сала сама з’їла. (Синиця - tit)
Ловить гусінь і комашок,
Цвірінчить вона, стрибає,
В теплий край не відлітає.
Цей маленький жвавий хлопчик
Називається … (горобчик - sparrow ).
Хто літає поміж хмар?
Це дзьобата горда пані
Ходить в сірому жупані.
Як зоветься ця матрона?
Знають всі, що це… (ворона - crow).
Із людьми про щось воркує…
Сизокрилий, добрий птах,
Знається він на листах! (Голуб - Dove)
Fly, little bird, fly!
Fly into the blue sky!
One, two, three,
You are free!
- З настанням холодів часто можна спостерігати в небі зграї птахів. Це залишають наші краї пернаті, відлітаючи в теплі краї. Однак деякі види птахів залишаються. Для зимуючих птахів зима - дуже важкий час року. Через холод вони втрачають багато тепла. Для того щоб зігрітися, птахам необхідно багато їсти. Взимку їжі їм потрібно набагато більше, ніж влітку. Тому птахи, повинні добувати серед снігів собі прожиток. Це можуть бути насіння рослин, ягоди, дрібні тварини, харчові покидьки на міських смітниках.
- Розгляньте малюнок і дізнайтеся, чим можна годувати птахів. Для чого це потрібно?
2.15. Перегляд відео «Чим годувати птахів взимку?»
-Сьогодні, ми з вами маємо можливість самостійно сконструювати «Біолабораторію» для зимуючих птахів, за допомогою дерев’яного конструктора. Давайте міркувати: з яких частин буде складатись будиночок? (опорні стіни – 4 шт., підлога, дах)
- Пограймо в гру на швидкість конструювання годівнички. Робота в командах.
- Сьогодні ми ознайомилися з деякими зимуючими птахами. Але на цьому наше знайомство не закінчується. По переду на вас чекає захоплююча екскурсія до справжньої «біолабораторії». До яких саме птахів, ви дізнаєтесь, коли ми виконаємо творчу роботу.
- Для роботи нам потрібні лише шишки та кольрові прутики, які легко обирають потрібну на форму та фігуру.
III. Екскурсія до “біолабораторії».
3.1. Проведення інструктажу щодо правил техніки безпеки під час проведення екскурсії.
IV. Заключна частина.
4.1.Рефлексія (обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок).
Вправа «Мікрофон»
Я дізнався…
Я навчився…
Для мене стало новим…
Мене здивувало…
Мені захотілось…
Я зрозумів, що зможу…
Я розповім батькам…
4.2. Загальний підсумок робочого дня із зазначенням його позитивних та негативних моментів.
4.3. Родинне домашнє завдання
Виготовити годівничку для зимуючих птахів.