КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
середня група
Україна рідний край, щедрий та багатий
Освітні завдання: виховувати інтерес до об’єктів природи, патріотичні почуття на основі знайомства з народними символами України; дати знання про калину як народний символ українського народу;розвивати спостережливість, увагу, діалогічне мовлення, дрібну та загальну моторику, сенсорні здібності дітей; продовжувати вчити дітей слухати та розуміти віршований текст; учити дітей малювати пальчиком, наносячи крапки на задане місце; продовжувати знайомити дітей з природними символами (з калиною, з її цілющими властивостями); вправляти дітей у створенні колективної роботи; спонукати до милування природними об’єктами; закріпити диференціацію червоного та зеленого кольорів; активізувати у словнику слова калина, червоний, зелений, намисто, гроно, листя, кущ; заохочувати до діалогу з дорослими; формувати вміння емоційно, з інто- наційною виразністю декламувати тексти малих фольклорних форм, чітко і виразно промовляти скоромовку.
Обладнання: аркуші паперу, на якому намальований кущ калини; гуаш червоного кольору, ; калинове варення, трав’яний чай, посуд для чаювання, паперові серветки, гроно калини.
Попередня робота: ознайомлення дітей із калиною, читання художньої літератури про цю рослину, розглядання малюнків.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Група прикрашена – український прапор, державні символи, українські рушники, гілка калини, на столі овочі, фрукти, ляльки українець,українка.
гарна та багата?
Тихо пісня лине
В рушниках вся хата?
Синьо-жовтий прапор мріє,
Пишная роста калина.
Що за чудо-сторона?
Що це за країна? (Україна)
1) До барвистого віночка –
Вишиваночка-сорочка,
Фартушок і чобітки
Й різноколірні стрічки.
як вона співає дзвінко!
Як сміються оченята!
Як танцюють ноженята!
Синє небо, жовте жито,
Прапор свій оберігаємо,
Він - святиня, знають діти.
Він є в кожної держави.
Це для всії ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
Щедра та багата наша Україна на лікарські рослини,овочі, фрукти.
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Про яку ягоду я прочитала віршик? (Про калину.) Подивіться, яка вона гарна. (Виставляє картинку куща калини або слайд.)
Якого кольору листя, а якого — ягідки? (Відповіді дітей.) Подивіться: ягідки калини ростуть разом, дружно. Такий ≪пучечок≫ ягідок називається ≪гроно≫. (Показує гроно калини.)
Діти, подивіться, який гарний кущ калини! Які яскраві кольори! Вам він подобається? (Відповіді дітей.) Калину в Україні завжди любили та шанували, складали про неї вірші:
Ось калина над водою,
Віти стеле по воді.
Хто це щедрою рукою
Їй намистечко надів?
Червонясте, променисте,
Розцвітає, як вогні.
Дай хоч трошечки намиста,
Калинонько і мені.
Зеленіє ліщина
Степом котиться диво-луна
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина
Що як тато і мама одна.
Вихователь. А ще калина — народний символ України. Недарма кажуть: ≪Без верби та калини нема України≫. Калина — символ дівочої краси, вроди і долі. А ми з вами вже вчили приказки про калину. Зараз ми їх пригадаємо, я буду починати, а ви – продовжуйте:
Вихователь. А ще калина дуже смачна та корисна. Вона допомагає від багатьох хвороб, у неї багато цукру, її плоди покращують роботу серця і знижують кров»яний тиск, корою калини лікують рани. З калини виготовляють сиропи, желе,кисіль, мармелад. Погляньте і наші кухарі приготували для вас смачний калиновий чай, який ми разом покуштуємо після заняття.
Давайте приготуємо наші пальчитки для роботи.
Пальчикова гімнастика «Червона калина»
Є в нас ягідка одна, (Пальчики зімкнені в кільце.)
Дуже гарна та смачна, (Незначні повороти кистю руки.)
Не ожина, не малина, (Легке струшування кистями рук.)
А червоная калина. (Плескання в долоні.)
Вихователь показує та пояснює прийоми роботи; нагадує про охайність.)
А матусі ваші доки ви будете працювати приготують для вас вітамінний салат з моркви та калини.
А тепер підходьте до столу і починайте малювати. А поки наш калиновий кущ підсихає, я пропоную вам поводити хоровод «Ой у лузі калина»