Програмовий зміст:
Закріпити з дітьми різні види ходьби та бігу в колоні один за одним, вчити виконувати основні елементи загально розвиваючих вправ з нетрадиційним предметом (папером), правильно приймати різні положення. Вправляти в повзанні по гімнастичній лаві на животі, грудях, підтягуючись обома руками за краї лавки; в перестрибуванні через предмети (висота – 15 см) на обох ногах. Метати паперові «сніжинки» в далечину, з-за спини через плече. Навчити дітей розслабленню в медитивних іграх, навичкам самомасажу, дихальна гімнастика у-шу.
Розвивати силу, спритність, витривалість.
Виховувати бережне відношення до свого здоров'я, самостійність, чуйність, творчу увагу.
Обладнання: сніжки з паперу; «бурульки» - по 1 на кожну дитину; тунель (висота – 60 см), валик, обруч, гімнастичні палки.
I. Вступна частина
Шикування в шеренгу
Діти заходять до зали колоною, на команду «на місці стій» - зупиняються. «Ліворуч – 1,2». Порівняйтесь по носках ведучого.
Повідомлення змісту
Зима у нас господарює,
погляньте всі довкола,
покрила білим покривалом
і ліс, і гай, і поле.
Я привітна, гара, славна,
Я – здорова – не хворію
Зимі білосніжній радію”.
Різновиди ходьби і бігу
(Підвести до висновку – дітям зі снігом можна гратись, розважатись).
Перешикування в коло:
В.п. – о.с. - по черзі перекочуємося з носка на п'ятку
В.п. – стоячи, ноги разом, руки на поясі, «бурулька» з правої сторони.
1 – крок лівою ногою навхрест через «бурульку»; 2 – крок правою ногою через «бурульку» навхрест; 3-4 – те саме. Спину тримати прямо, голову не нахиляти.
В.п. – сидячи «по турецьки». Діти розгортають «бурульку» і виготовляють «сніжки». Бурулька перетворюється в сніжку.
- Слідуюча вправа із сніжками
Торкни «сніжком» ліву (праву) ногу
В.п. – сидячи, ноги в сторони випрямлені, носки витягнуті, руки вгорі.
1 – торкнутись сніжком лівої (правої) ноги; 2 – в.п. не згинати ноги в колінах, тягнутись до носка. Слідкувати за диханням.
Переклади сніжку під коліном
В.п. – сидячи, ноги зугнуті в колінах, сніжок в руках. Перекочування в «ворітця» справа наліво і навпаки. П'яти від полу не відривати, спину тримати рівно. Руки в сторони.
Передай сніжок під тулубом
В.п. – лежачи на спині, ноги зігнуті в колінах, «сніжок» у правій руці. 1 – прогнути спину вперед, перекласти «сніжок» у ліву руку; 2 – в.п.; 3 – те саме, передати у праву руку. 4 – в.п. слідкувати щоб діти не відривали п'яти від підлоги.
Масаж кистей рук, щік
Вихователь: «Наші ручки змерзли мабуть від сніжків, давайте їх погріємо (розтирання кистей рук), потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. А тепер притиснемо долоньки до щічок, потремо їх, а тепер до носика. А тепер стряхнемо долоньками, розслабимо їх. Встаньте на ноги – глибоко вдихніть, видихніть».
Повзання по льодовій доріжці на животі, на грудях, підтягуючись обома руками за края лави.
Біг «змійкою» між предметами
Снігові кучугури. Підлізання під дугами на колінах з упором на руки. Перестрибування через предмет (замет) h – 15 см на обох ногах.
Рухлива гра «Звільни свій майданчик від чужих сніжків»
Правила гри.
Масаж ступнів ніг
Вихователь: «Я покладу сонечко (обруч), а ви – промені. (Діти викладають). Давайте походимо по промінчиках. Сонечко зігріє наші ніжки, зробимо масаж ніжок»
Психогімнастика «Частіше посміхайтесь»
Вихователь: «Діти, хоча сонце у нас і не справжнє, але воно принесло тепло в нашу кімнату. Давайте посміхнемося йому. А тепер подаруємо теплу посмішку один одному. Сядьте навпроти свого промінчика.
Заключна частина
А тепер давайте сядемо навколо на п'яти, коліна разом, спину тримати прямо, руки покладіть на коліна з'єднавши великий і вказівний палець, закрийте очі. Але ось налетів сильний вітерець і утворив велику хвилю (стати на коліна, хвилеподібні рухи руками)… Хатха-його
Підсумок заняття
Ось і кінець нашої подорожі.
Хто гарно працював, той молодець,
Бо не страшні йому тепер
Ні ожеледь, ні морозець!
1