Конспект інтегрованого заняття «Киця- кицюня»
Мета. Продовжувати розширювати знання дітей про свійських тварин (кішку), формувати вміння виділяти характерні особливості (пухнастий хвіст, м'яка шерсть, маленькі лапки, кігтики і т. д.); продовжувати вчити дітей ліпити тварин - кота, передавати овальну форму (тулуба, округлу (голови, циліндричну (лапи, короткі вуха, довгий хвіст; вчити об'єднувати виліплені частини в одне ціле, щільно з'єднувати шляхом примазуванням однієї частини до іншої; розвивати мовлення, дрібну моторику рук, самостійність, викликати у дітей задоволення, що виходить схоже зображення, продовжувати виховувати співчуття і любов до тварин.
Матеріали і обладнання: кошик з кішкою накритий скатертиною, українська дитяча пісня «Киця-кицюня», обладнання для ліплення
Хід заняття.
Привітання
Привіт, долоньки
Хлоп-хлоп-хлоп!
Привіт, ніжки
Топ-топ-топ!
Привіт щічки
Плюх-плюх-плюх!
Привіт губки
Чмок-чмок-чмок!
Здрастуй мій носик
Бі-бі-бі!
- Діти, послухайте, будь ласка, українську дитячу пісню. (можна виконувати нескладні дитячі рухи)
Українська дитяча пісня «Киця-кицюня»
У маленькій у хатині на тепленькій кожушині,
Хтось дрімає хтось муркоче спозаранку спатки хоче.
У весь вечір, цілу нічку не зімкнула вона вічкі,
Зашукала хитру мишку, натрудилась вона трішки.
Вивчення нового матеріалу.
- Про кого ця пісенька? (Про кицю).
- Як лагідно її називають? (киця –кицюня, Мурка-манюня).
- Що робила киця? (спала, дрімала, спіймала мишку, муркотіла, личко мила, молочко пила, хвостиком махала)
- Відгадайте загадку і дізнаєтесь хто сидить у кошику.
Хто з хвостиком і з вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від... (кішки)
-Діти, це - кішка Мура. Вам подобається?
Привітаємось з Мурою. (Діти називають своє ім’я і вітаються з кішкою).
- А як кішка привіталась з нами? (Няв-няв)
- Погладьте кицю. Яка вона? (Пухнаста, красива, м’якенька, добра, лагідна, приємна).
Яка Мурка красива. У неї м'яка шерсть, пухнастий хвіст. А де у кішки вушка, вуса - дивовижної краси, зіркі очі, якими вона бачить навіть вночі, маленькі лапки, в яких є кігтики? Кігтиками кішка дряпається і ловить мишей (діти показують). А зараз я пропоную прочитати забавлянки.
Ходив кіт по току
В червоному ковпаку,
В червоному ковпаку,
А миші сміються,
Аж в боки беруться.
Коточку, де ти був?
- У коморці.
- Що там робив?
- Молочко пив.
- А мені залишив?
- Забувся.
- Апчхи! Апчхи!
- Апчхи! Апчхи!
Котик сіренький присів
На печурочке
І тихесенько заспівав
Пісеньку дочурочке:
Ось прокинувся півник,
Встала курочка,
Піднімайся мій дружок,
Встань, моя дочурочка!
Йде котик по лавочці,
Веде кішечку за лапочки.
Топи-топи по лавочці,
Цапи-цапи за лапочки.
КОТИК
Скочив котик,
Сів на плотик,
Миє ротик
І животик.
Він миленький
І чистенький,
Гарний Мурко
Мій маленький
ПІШЛА КИЦЯ ПО ВОДИЦЮ
Пішла киця по водицю
Та й упала у криницю.
Пішов котик витягати:
- Давай, кицю, лапку
Та вилізай на кладку.
Сиди, кицю, грійся
Та нікого не бійся.
Діти, Мура хоче з вами пограти.
Гра: «Кішка і мишки».
- Ой, діти, щось Мура засумувала. Я, здається, знаю, чому вона хоче їсти. А, як ви думаєте, що любить їсти кішка (Молоко). Зробіть з ваших долоньок блюдце.
Кицька до діток підійшла
Молочка просила.
Молочка просила,
«Мяу» - говорила
Няв-няв-няв.
Кисонька поїла,
Кисонька поїла,
Пісеньку заспівала:
"Мур мур мур"
-А що ще любить киця їсти?
- Мені здається, Мурка дуже втомилася і хоче спати. Давайте покладемо її в кошик і погладимо.
- А поки Киця спить пропоную зробити їй подарунок, зліпити її портрет з пластиліну. А щоб краще працювали наші пальчики зробимо
Пальчикову гімнастику:
Киця ниточки мотала (ніби намотуємо нитку на клубок),
І клубочки продавала (простягаємо долоні вперед).
По три гривні за клубочок, (показати три пальчика).
Всі купуйте, хто захоче! (знову простягнути долоньки).
Практична частина
-З чого починаємо роботу? (З тулуба).
-Якої він форми? (Тулуб овальної форми).
- Правильно. З шматочка пластиліна я зліплютулуб. Скочуємо кулю всі разом, а потім злегка розгортаю, вийшовтулуб.
-Беру інший шматок пластиліну, його розділимо для яких частин тіла?
(Для голови, лап, хвоста).
-Якої вони форми?
(Голова кругла. Лапи як стовпчики, їх чотири, хвіст довгий, тонкий).
- Ділю: ось для голови одна частина, чотири частини для ніг і одна частина для хвоста. До тулуба приєднаю голову? Потрібно щільно приєднувати, ПРИМАЗУВАТИ . А чому? (Щоб міцно трималася).
Як ми будемо ліпити лапи? (Потрібно ліпити стовпчики).
- Всі лапи однакової довжини? (Так).
- Давайте разом зробимо лапи. Зліпили. Покладу їх поруч, порівнюю: однакової довжини? Ось і лапи прикріпили. Залишається у нас що? ( Хвіст).
Ми вже знаємо як ліпити довгий хвіст. Залишаються у нас вушка. Подивіться, я двома пальцями прищипую два маленьких вушка. Зроблю ручкою два ока і вийшла кішка. Подобається вам? Ось і Мура зрадіє.
Дати можливість почати роботу самостійно. У міру необхідності допомогти тим, хто не може.
Підсумок
-Які гарні кицьки у вас вийшли?
Нам час з кішкою прощатися. Які нові слова ви запам’ятали? Чого ви навчилися? Скажемо Мурці до побачення!