Конспект інтегрованого заняття на тему "Вмілі руки гончаря"

Про матеріал
Мета: Ознайомити дітей з українським ужитковим мистецтвом-працею гончаря. Формувати у дітей здатність до естетичного сприймання народного ремесла гончарства; Вчити дітей бачити красу в усьому, що виготовили вмілі руки майстра. Розвивати увагу, уяву, мовлення дітей, уміння відповідати на запитання повними реченнями,сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розуміння краси декоративно-прикладного мистецтва. Виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини, до праці народних майстрів, бережливе відношення до їх витворів.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку.

Тема: Вмілі руки гончаря

Мета: Ознайомити дітей з українським ужитковим мистецтвом-працею гончаря. Формувати у дітей здатність до естетичного сприймання народного ремесла гончарства; Вчити дітей бачити красу в усьому, що виготовили вмілі руки майстра. Розвивати увагу, уяву, мовлення дітей, уміння відповідати на запитання повними реченнями,сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розуміння краси декоративно-прикладного мистецтва. Виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини, до праці народних майстрів, бережливе відношення до їх витворів.

Матеріал: Кошик з глиняним посудом, відеоролик ”Гончарство. Вироби з глини. Картинки до ігор “Глиняний виріб чи дерев'яний” , Знайди пару(Розрізні картинки)

 

Хід заняття

1.Організаційний момент

           Сьогодні коли я прийшла до садочка я знайшла цей кошик. Я чекала вас щоб подивитися що там є. Дістаю все з кошика(глиняний посуд).

       - Діти як це все можна назвати одним словом?

       - Який буває посуд?

       - А цей посуд як ви думаєте з чого зроблений?

2.Основна частина

Діти відгадайте загадку і ви здогадаєтеся хто виготовляє глиняний посуд.

Візьме майстер мокру глину,

Розімне руками –

І баранчик круторогий

Стане перед вами.

Ви не бійтесь, любі діти,

Баранчик не б’ється.

Підкажіть мені, будь ласка,

Як цей майстер зветься?

          Глиняний посуд виготовляють гончарі.

 Яка буває глина хто знає?(Відповіді дітей)Я розповім вам казочку про глину.


Казка про глину

Жила собі Тверда Глина і нікому не було від неї радості. Тверда, черства, скоріше трісне, ніж зробить комусь добре. Прийшла до Твердої Глини її сусідка Вода.

- Треба, - каже, - тобі бути трохи м'якіше, лагідніше. Тоді зможеш робити людям добро, радіти, а не казитися на себе від злості. Поплакали сусідки над жіночою долею. Вода пригорнула до себе Глину та пішла собі. Глина пом'якшала від таких слів та ніжних дотиків води, стала пластичною, гнучкою, піддатливою. Побачила людина таку глину та зробила з неї гарненький кухоль. Приходить наступного ранку Вода до Глини, а сусідка вже не така як учора: у неї пишні форми, щаслива, задоволена від свого вигляду. Зраділа Вода та й каже:

 - Будемо з тобою разом добро робити - людей поїти! А поки мені треба від тебе йти.

- Чому, подружко? Ти ж казала, «будемо разом», а сама тікаєш!

- Поки йду. - говорить Вода. - Щоб поїти людей, кухлик має бути твердим. Ти не достатньо міцна, а я можу зруйнувати тебе, Глино.

- Ти ж казала, «треба бути м'якою, щоб робити добро». А тепер говориш: «Треба бути міцною...».

- Подружко, поки ти була просто глиною, треба було бути м'якою, щоб з тебе можна було б щось виліпити, а коли стала кухликом, тобі треба стати твердою, міцною.

Вода пішла, а Тверда Глина задумалась: "Однак, щоб робити добро, треба знати, коли треба бути м'яким, а коли - твердим".

Бесіда за змістом казки.

-З ким подружилася глина?

-Чому глина стала м'якою?

-Що зробила людина з глини?

-Чому вода пішла від своєї подруги глини?

          Гончарство – одне з найдавніших ремесл. Воно зародилося ще в кам’яному віці. Спочатку наші предки виліплювали речі для побуту з глини, а потім їх залишали під сонцем. А з появою вогню з’явився гончарний посуд та подоби глиняних людських фігурок. Україна дуже багата на глину найрізноманітніших кольорів. А буває глина білою, чорною, жовтою, червоною, синьою і навіть зеленою.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!

 

  Перегляд відеоролика”Гончарство”. Вироби з глини. Бесіда після перегляду.     

А зарес я пропоную переглянути відео про те як гончар виготовляє свої вироби.  Гончарство. Вироби з глини.

  •  Про що ви дізналися в відео?
  • Де знаходиться глина?
  • З чого майстер зліпив глечик?
  • Яка глина?
  • Який прилад допомагає гончарю?

Дидактична гра” Глиняний виріб чи дерев'яний?

 Педагог пропонує розглянути вироби народно-прикладного мистецтва.діти розглядають вироби, називають їх і позначають фішкою глиняний чи дерев'яний.

          В Україні майже в кожному третьому селі були гончарі. Це свідчить про те, що було багато якісної глини. Село, де працювали гончарі називали осередком, в якому могло налічуватись від кілька осіб до кількох сотень гончарів. Таких осередків було понад тисячу і кожен відрізнявся за технікою виконання, орнаментами та формами. Тому Україну можна вважати як столицю гончарства у світі.

Дидактична гра Знайди пару(посуд)

Перед дітьми на столі лежать розрізні картинки із зображенням предмета. Вихователь пропонує дітям уважно розглянути і зібрати картинку з двох частин. Після закінчення виконання завдання дітям пропонується порівняти отримане зображення із зображенням на картинці.

Підсумок заняття

Прислів'я

Як ви розумієте ці прислів'я?

♦ Глина для Гончара, що пісня для солов'я.

♦ Гончар без круга, що рослина без цвіту. Як називають майстра який виготовляє глиняні вироби?
- Звідки взялася глина?

- Які ви запам'ятали гончарні вироби?
 

 

docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
5542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку