Конспект інтегрованого заняття (ознайомлення з природним довкіллям та художня література) «Ми зустріли їжачка – їжачка-хитрячка» для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття (ознайомлення з природним довкіллям та художня література) «Ми зустріли їжачка – їжачка-хитрячка» для дітей середнього дошкільного віку Мета: закріпити уявлення дітей про осінні зміни в природі. Продовжувати знайомити із життям диких тварин восени (їжак). Формувати вміння виокремлювати характерні ознаки та характеристики їжака. Вчити уважно слухати і розуміти зміст віршованого твору, відповідати на питання за його змістом. Викликати інтерес до заучування вірша за допомогою схеми. Розвивати увагу, мислення, пам’ять, виразність мовлення, пізнавальний інтерес. Виховувати бережне ставлення до природи, її естетичне сприймання.
Перегляд файлу

Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

комбінованого типу №11 «Берізка»

Лозівської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

інтегрованого заняття

(ознайомлення з природним довкіллям,

художня література)

 

 

 

 

                                                      Підготувала і провела  вихователь:

                                                                 Колісник  Ірина Іванівна

 

 

 

 

 

 

м. Лозова

Конспект інтегрованого заняття

(ознайомлення з природним довкіллям та художня література)

«Ми зустріли їжачка – їжачка-хитрячка»

для дітей середнього дошкільного віку

Мета: закріпити уявлення дітей про осінні зміни в природі. Продовжувати знайомити із життям диких тварин восени (їжак). Формувати вміння виокремлювати характерні ознаки та характеристики їжака. Вчити уважно слухати і розуміти зміст віршованого твору, відповідати на питання за його змістом. Викликати інтерес до заучування вірша за допомогою схеми. Розвивати увагу, мислення, пам’ять, виразність мовлення, пізнавальний інтерес. Виховувати бережне ставлення до природи, її естетичне сприймання.

Матеріал: вірші К.Перелісної «Золота осінь», П.Воронько «Їжачок-хитрячок»; портрет П.Воронько, зображення їжака, схема до вірша, штучне листя.

Хід заняття

Психогімнастика «Ми – одна сім’я»

В цій кімнаті ми – сім’я: раз, два, три!

                                 Ми і ви, і ти, і я! раз, два, три!

                                 Усміхнись тому, хто справа,

                                 Усміхнись тому, хто зліва – ми одна сім’я!

Читання вірша К.Перелісної «Золота осінь»  Про яку пору року йдеться мова у вірші?

Чому ви вирішили, що осінь?

Чому осінь називають «золотою»?

Чому птахи відлітають у теплі краї?

А чому тварини не бояться холоду та голоду?

  • Так, вірно. Вони залишаються в лісі і готуються до зими, при чому кожна тварина по-своєму. Пригадайте, як готується до зими білочка, зайчик, ведмедик? Сьогодні я розповім вам, як готується до зими одна лісова тваринка, а яка саме, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

В нього шубка з колючок,

                                           В нього сіра спинка.

                                           Ніс, як чорний п’ятачок,

                                            Очі – намистинки. Діти, хто це?   Їжак

(вихователь звертає увагу на картину)

Хто зображений на картині?

Що є у їжака на голові?

Чим вкритий тулуб?

Які в нього лапки?

Як ви гадаєте, для чого їжачкові колючки?

Розповідь вихователя. Восени їжачок ходить по лісу шукаючи яблука, груші, гриби та смачно ними ласує. Вже на прикінці жовтня, він готує собі затишну місцинку-ямку, в яку стягує сухе листя та траву на своїх голках. Згорнувшись у клубочок, він спить усю зиму. Але у великі морози їжакові доводиться прокидатися й «зігріватися» - на це витрачаються запаси накопиченого за осінь жиру. А тому морози йому не страшні.

Чи зрозуміли ви, чому їжак не робить собі запасів на зиму, як інші тварини?

Чим він утеплює свою домівку?

Що він робить взимку?

Чому йому не страшні морози?

  • Давайте допоможемо їжачкові зібрати листячко аби він зміг вислати ним ямку.

Фізхвилинка «Ми – листочки»

Ми – листочки. Ми – осінні листочки.

Ми на дереві сиділи –

Вітер дунув – полетіли.

Полетіли, покружляли

І на землю тихо впали.

Полежали, відпочили,

Вітер дунув – полетіли.

Полетіли, покружляли

І на землю тихо впали.

  • А зараз ми з вами вивчимо віршик, який написав дитячий поет П.Воронько, а називається вірш «Їжачок-хитрячок».

Читання вірша вихователем

Про кого розповідається у вірші?

Чому П.Воронько називає їжачка хитрячком?

Із чого їжачок-хитрячок пошив собі піджачок?

Де гуляє у тому піджачку?

Що натикає на голки?

Кого він скликає на обід?

  • Зараз я ще раз прочитаю вірш, а ви уважно послухаєте, а щоб краще він запам’ятався, нам допоможуть ось ці цікаві картинки (схеми до вірша)

 

Розповідання вірша дітьми

  • Їжачкові сподобалося, як ви розповідали віршик, томі він вас пригощає фруктами, обіцяє завітати на гостину ще. А на останок пропонує нам пограти у народну гру «Грушка».

Діти утворюють коло і співають, посередині дитина-«грушка»

Як послала мати грушку садити        вдають, ніби садять

Моя грушка отака, отака                    піднімають руки вгору

Бийте, дівки, гопака, гопака.               плескають пританцьовуючи

Як послала мати грушку поливати     вдають, ніби поливають

Моя грушка отака, отака                    піднімають руки вгору

Бийте, дівки, гопака, гопака.               плескають пританцьовуючи

Як послала мати грушку доглядати   показують на дитину-«грушку»

Моя грушка отака, отака                    піднімають руки вгору

Бийте, дівки, гопака, гопака.               плескають пританцьовуючи

Як послала мати грушку трусити       вдають, ніби трусять

Моя грушка отака, отака                    піднімають руки вгору

Бийте, дівки, гопака, гопака.               плескають пританцьовуючи

Підсумок Кого ми сьогодні зустріли? Що ви розкажете своїм друзям про їжака? Який віршик розкажете своїм батькам?

 

1

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
3689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку