Конспект заняття з ліплення «Осінь я люблю в своїм ріднім краю…» для дітей старшого дошкільного віку з використанням тістопластики

Про матеріал
Конспект заняття з ліплення «Осінь я люблю в своїм ріднім краю…» для дітей старшого дошкільного віку з використанням тістопластики Мета: залучати дітей до відтворення у ліпленні краси осінньої пори. Вчити створювати зображення осінніх дерев з пластичного матеріалу (кольорове солоне тісто). Вправляти в умінні виконувати роботу у певній послідовності та використовувати раніше набуті прийоми ліплення (розкачування, скачування, розплющення). Розвивати творчі здібності, інтерес до експериментування, мовлення, уяву, дрібну моторику пальців рук. Виховувати естетичне сприймання природи рідного краю, охайність у роботі.
Перегляд файлу

Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

комбінованого типу №11 «Берізка»

Лозівської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

заняття з ліплення

«Осінь я люблю в своїм ріднім краю…»

для дітей старшого дошкільного віку

з використанням тістопластики

 

 

 

 

                                                    Підготувала і провела  вихователь:

                                                                 Колісник  Ірина Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Лозова

Конспект

заняття з ліплення

«Осінь я люблю в своїм ріднім краю…»

для дітей старшого дошкільного віку

з використанням тістопластики

Мета: залучати дітей до відтворення у ліпленні краси осінньої пори. Вчити створювати зображення осінніх дерев з пластичного матеріалу (кольорове солоне тісто). Вправляти в умінні виконувати роботу у певній послідовності та використовувати раніше набуті прийоми ліплення (розкачування, скачування, розплющення). Розвивати творчі здібності, інтерес до експериментування, мовлення, уяву, дрібну моторику пальців рук. Виховувати естетичне сприймання природи рідного краю, охайність у роботі.

Матеріал: кольорове солоне тісто, основи картин, дощечки, серветки, зразок, схеми-картинки, вірші про осінь, загадка, аудіо запис.

 

Хід заняття

І  Етюд «Подаруй гарний настрій»

 - Сьогодні я хочу поділитися з вами однією таємницею. Ось послухайте:

Уночі, як вам ще спиться,

                                            Ходить знаю чарівниця.

                                            Ходить садом, полем, гаєм,

                                            Все у шати одягає.

                                            Стає гарно навкруги:

                                             В золоті сади, луги.

                                             Одяг хто подарував?

                                              Хто їх так розмалював?     Осінь

Звичайно  це чарівниця – Осінь, яка крокує рідним краєм.

Діти, розкажіть осінь яка? Приваблює осінь своєю красою поетів, які складають вірші про її красу і чарівність.

Давайте і ми спробуємо скласти віршик. (добір римованих слів)

 Осінь в гості завітала

                                                Всі дерева…..  (повдягала)

                                                Ходить осінь по садах,

                                                Листя пада по ….. (ногах)

                                                Листя жовте і червоне падає до…. (ніг)

                                                Ми веселі і щасливі ходимо…. (по них).

- Молодці, гарно слова добирали та віршика складали, а за це вам красуня-осінь передала ось такі листочки.  А давайте з ними пограємо.

Танок з листям «Осіннє листячко кружляє»

ІІ Скажіть, будь ласка, де ростуть ось такі гарні листочки?   На деревах

А чи хочете ви на мить відчути себе осінніми деревцями?

Тоді спробуйте відтворити рухи про які буде іти мова.

Психогімнастика «Я – дерево».

Я – дерево, росту в осінньому лісі. Мої ноги – то міцне коріння у прохолодній землі. Моє тіло – міцний стовбур. Мої руки – великі гілки, які піднімаються вгору аби відчути сонячне тепло. Мої пальчики – то маленькі гілочки на яких ростуть листочки. Я – дерево. Я бавлюся з вітром. Осінній вітерець мої гілочки гойдає, ніби колискову співає.

Діти, ким ви себе відчули?

Нагадайте будову дерева.

ІІІ  Незабаром підуть холодні осінні дощі, вітер пообриває листя і дерева стануть голими.  А як хочеться завжди милуватися їх красою.

Що ж можна зробити аби відчувати цю красу і далі?  Можна          сфотографувати дерева, засушити листя, намалювати осінь).

А ще можна виготовити ось таку картину із вже звичайного для нам матеріалу – солоного тіста.

Чи бажаєте ви своїми вправними рученятами виготовити ось таку красу?

  • Тоді я зараз покажу, як виконувати роботу, а ви мені допоможете.

Підказкою в роботі нам стануть схеми-картинки.

1. Схема «Стовбур»

Як ви гадаєте, з чого ми почнемо роботу?   (треба зліпити стовбур)

Якими рухами рук ми будемо його ліпити?  (прямими)

Де ми його прикріпимо?    (посередині)

2. Схема «Великі гілки».

Погляньте на наступну картинку і скажіть, що тепер треба зліпити? (гілки)

Нагадайте, якими рухами рук будемо ліпити великі гілки?  

Як розмістимо гілки?   (по обидві сторони стовбура)

3. Схема «Маленькі гілки»

Що тепер будемо ліпити?   (маленькі гілочки)

Якими рухами рук?   (прямими)

Де розмістимо маленькі гілочки?

4. Схема «Листя».

Наступна картинка підказує нам слідуючий етап роботи.

Як ви гадаєте, що тепер будемо робити?  (ліпити листя)

Якої форми буває листя?  (круглої, видовженої)

Аби зліпити круглий листочок, я відірву шматочок тіста і скатаю кульку.

Якими рухами рук?  (круговими)

Алінка,  допоможи мені, будь ласка. (дитина ліпить листочок)

Прикладаючи кульку до гілочки – натискаємо легенько пальчиком і трішки розплющуємо кульку.

Якщо видовжений листочок, то тісто ми будемо розкачувати прямими рухами рук і так само прикріпимо натискаючи на нього пальчиком.

- Підкажіть, як зліпити ягідки горобини?  (показ дитиною)

Як будемо прикріплювати?

5. Схема «Оздоблення манкою»

Аби надати картині виразності, використаємо кольорову манку.

Анюта, нагадай, будь ласка, як можна оздобити нашу роботу манною крупою?  Показ дитиною

 

ІV  Чи зрозуміло вам , як виконувати роботу?

- Тож пригадайте послідовність її виконання. (закріплення прийомів роботи дітьми)

А щоб пальчики вправно працювали, виконаємо масаж.

Масаж «Каштанчик»

  Ти котись, котись каштанчику.

                                        Привітайся з кожним пальчиком.

                                        Нехай будуть всі вони сильні, вправні та міцні.

                                        По долонці покружляй,

                                        Їй енергію віддай,

                                        Що природа наділила –

                                        Це надасть малятам сили.

V Самостійна робота дітей.

VІ Розгляд робіт

Що ми сьогодні робили?

Для чого ми створювали картини?

Яка картина вам найбільше нагадує справжню осінь?

Чому саме вона?

- Молодці! Ви гарно попрацювали. Подивіться і скажіть, а що нагадують ваші роботи? (алея дитячого садка)

Так діти, ми своїми руками створили осінню казкову алею нашого садочка по якій щодня гуляємо. Тепер ми зможемо завжди милуватися її красою.

То може і віршика про осінь почитаємо?

читання дітьми віршів

 

1

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
2953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку