Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)
комбінованого типу №11 «Берізка»
Лозівської міської ради Харківської області
СЦЕНАРІЙ
розваги «Подорож до країни казок»
для дітей середнього дошкільного віку
Підготувала і провела вихователь:
Колісник Ірина Іванівна
м. Лозова
Сценарій розваги
«Подорож до Країни Казок»
для дітей середнього дошкільного віку
Мета: закріпити уявлення дітей про відомі їм українські народні казки та їх персонажів. Створити умови для підвищення емоційного тонусу у дошкільнят. Викликати бажання брати активну участь в народних іграх, розв’язувати «казкові» загадки-завдання. Розвивати творчу та емоційну активність, зв’язне мовлення, пам’ять. Виховувати у дітей інтерес до українських народних казок.
Матеріал: костюми: Зайчик, Коза-Дереза, Лисичка, Півник, Вовк, Фея-Казка; казковий будинок, речі із казок (яйце, колосок, солома, пір’ячко тощо), скринька.
Хід розваги
Психогімнастика з елементами масажу
Добрий ранок! (діти повертаються один до одного)
Посміхнись скоріше, (розводять руки в сторони)
І сьогодні цілий день буде веселіше (плескають у долоні)
Розітремо ручки, носики і щічки. (рухи за текстом)
Будемо вродливі, як весняні квіти ( вправа «квітка»)
Розітрем долоньки сильніше, сильніше,
А тепер поплескаєм дужче, сміливіше. (рухи за текстом)
Вушка потремо, здорові будемо (рухи за текстом)
Посміхнемось знову, (посміхаються)
Будьте всі здорові! (розводять руки в сторони)
Ведучий: Ну що, у всіх гарний настрій? Це чудово, коли день розпочинається з гарного настрою. Діти, я знаю, що ви дуже любите подорожувати і сьогодні пропоную вам здійснити подорож до чудової країни – Країни Казок. Вона надзвичайно чарівна та гарна.
Дитина: Прийшла нарешті довгождана мить:
Герої казок нас усіх вітають.
І знову пісня радісно дзвенить,
І знову казки оживають.
Дитина: В країну казок підем я і ти,
У казці всім цікаво побувати.
Тож вірних друзів можемо знайти,
І знову з ними гарно ми пограєм.
Ведучий: Чи готові ви до зустрічі з казковими героями? Тож рушаємо!
(діти під музику рухаються по залу змійкою
на пеньочку сидить Зайчик)
Ведучий: Діти, дивіться! А хто це сидить на пеньочку та плаче? Чого це ти, Зайчику-побігайчику плачеш?
Зайчик: Як же мені не плакати, коли в моїй хатині страшний звір сидить.
Ведучий: Давайте, дітки, заспокоємо Зайчика-побігайчика та пограємо з ним.
Народна гра «Ой на горі жито»
Діти утворюють коло, в середині кола стоїть вихователь
Ой на горі жито… Сидить зайчик.
Він ніжками чеберяє.
Коли б такі ніжки мала,
То я б ними чеберяла,
Як той зайчик, як той зайчик.
Вихователь обирає трьох малюків-зайчат й говорить лічилку:
Станьте в коло: раз, два, три.
Першим зайцем будеш ти.
Довговухий в гречку – скік.
В просі заєць – сірий бік
Всі ховайтесь зайці в ліс:
За кущами – хитрий лис.
Останні рядки кажуть усі діти. Зайці вибігають у середину кола,
присідають, тримають зігнуті руки (лапки) перед собою, а діти співають:
Ой на горі жито… Сидить зайчик. Діти звужують коло
Він ніжками чеберяє. Розширюють коло, «зайці» виставляють ногу
Коли б такі ніжки мала,
То я б ними чеберяла,
Як той зайчик, як той зайчик. Всі діти повторюють рухи зайчиків
Ой на горі гречка… сидить зайчик. повторюються рухи І куплета
Він ніжками чеберяє. Зайчики виставляють ногу на носочок
Коли б такі ніжки мала,
То я б ними чеберяла,
Як той зайчик, як той зайчик. Всі діти повторюють рухи зайчиків
Ой на горі просо… сидить зайчик. повторюються рухи І куплета
Він ніжками чеберяє. Розширення кола, зайці роблять «пружинку»
Коли б такі ніжки мала,
То я б ними чеберяла,
Як той зайчик, як той зайчик. всі повторюють рухи зайчиків,
виконують напівприсідання.
Зайчик: Добре з вами грати та треба з хатки звіра страшного виганяти.
Ведучий: А хто тут у Зайчиковій хатці?
Коза-Дереза: Я Коза-Дереза,
Півбока луплена, за три копи куплена.
Тупу-тупу ногами, сколю усіх рогами,
Ніжками затопчу, хвостиком замету –
Тут вам і смерть!
Ведучий: Боїтеся, діти? (ні) Ти, Коза, нас не лякай, краще з нами в гру пограй!
Народна гра «Кізонька»
Діти стають колом, Коза – поза колом. Діти промовляють:
Кізонька, Кізонька, приходь у наш садок.
Кізонька, Кізонька – багато в нас діток.
Коза входить в коло. Діти ідуть по колу і промовляють:
Тебе ми всі запрошуємо: так, так, так.
Погодуємо травицею: так, так, так.
Зупиняються і удають, що рвуть траву
Тебе ми нагодуємо: так, так, так.
Травою почастуємо: так, так, так.
Діти звужують коло й наближаються до Кози, протягують руки
і вдають ніби годують.
Коза-Дереза: Ох і нагодували ви мене смачненькою травою, дякую!
Зайчику, пробач мені!
Ображати я більше не буду,
Краще з дітками піду,
Через міст їх проведу!
(діти по черзі проходять місточок (лава) через уявну ріку.
Із-за куща вибігає Лисичка, яка тягне Півника за собою, Півник опирається)
Півник: Мій котику, мій братику!
Несе мене Лиска за кленові ліси,
За крутії гори, за бистрії води!
Порятуй мене!
Ведучий: Лисичко, відпусти, будь ласка, Півника!
Лисичка: Я погоджуся відпустити Півника лише за однієї умови, якщо ви виконаєте моє завдання. Нещодавно я ходила по лісі і побачила оголошення. Та от біда – не можу відгадати їх авторів.
Ігрова ситуація «Загадкові оголошення»
Лисичка: Раз ви мені допомогли, то я відпускаю Півника.
Півник: Спасибі, діти, що врятували мене від Лисички. А щоб потрапити до іншої казки, треба подолати он те болото. Ходімо, я вам допоможу.
(діти долають «болото», перестрибують із кружечка на кружечок.
З-за куща виходить Вовк)
Вовк: А куди це ви зібралися? Я вас нікуди не пущу!
Ведучий: Ой, та це ж той самий Вовк, який хотів з’їсти козенят! Що ж нам робити? Спробуємо втекти від нього!
Вовк: Я вас відпущу, якщо ви розважите мене цікавою грою.
Народна гра «Сірий вовк»
Вовк сидить на протилежній стороні залу (ліс) і мовчить .
Діти ідуть до «лісу» по горіхи
Ірву, ірву горішечки,
Не боюся Вовка ні трішечки!
Вовк за горою, а я за другою.
Вовк у жупані, а я в сарафані.
Діти розбігаються, а Вовк наздоганяє.
Вовк: Ну от і добре! Щось тільки я стомився. Мабуть ляжу та й відпочину! А ви, дивіться, нікуди не йдіть без мене.
(Вовк лягає й «засинає», а діти потихеньку навшпиньки тікають
«з полону», ідуть далі)
Ведучий: А що це за чарівний замок? Цікаво, хто в ньому живе?
(виходить Фея-Казка)
Фея-Казка: Добрий день, вам, діти! Вітаю вас у своєму володінні. Я – Фея-Казка, за вами весь час спостерігала і бачила, як ви долали перешкоди, як своєю добротою допомагали казковим героям. А мені допоможете? В мене є чарівна скринька. В ній є різні речі, які залишилися від загублених казок. Допоможіть, будь ласка, повернути річ у казку.
Дидактична гра « Загублені речі»
(діти із скриньки беруть річ і називають, з якої вона казки)
Фея-Казка: Дружба, доброта, сміливість допомагали вам у казковій країні весь час. А в мене для вас є гарна книжка, в якій багато цікавих казок. Я дарую її вам. Читайте, знайомтеся з новими героями.
Якби не казка, хто б і знав,
Що стільки є чудес на світі.
І хто б завісу відкривав у світ,
В якому грають діти!
А зараз вам час повертатися в дитячий садок. А ввечері, коли будете лягати спати, ми з вами знову зустрінемося. До зустрічі! До побачення!
(діти виходять із зали та повертаються в групу)