КОНСПЕКТ заняття-гри «Чарівний колосок» (з використанням пісочної терапії) для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
Конспект заняття-гри «Чарівний колосок» (з використанням пісочної терапії) середній дошкільний вік Мета: закріпити з дітьми знання змісту української народної казки «Колосок». Вчити відтворювати на піску характер та дії казкових персонажів. Формувати вміння слухати, розуміти й відтворювати почуте; вміння координувати рухи з мовленням. Збагатити словник прислів’ями про працю. Заохочувати дітей до експериментування з нетрадиційною технікою аплікації (використання в роботі різнокольорової манної крупи). Сприяти збагаченню внутрішнього світу дитини позитивними емоціями. Розвивати мовлення, увагу, пам’ять, дрібну моторику рук, тактильні відчуття. Виховувати інтерес до казок, естетичні почуття.
Перегляд файлу

 Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

комбінованого типу №11 «Берізка»

Лозівської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

заняття-гри «Чарівний колосок»

(з використанням пісочної терапії)

для дітей середнього дошкільного віку

 

 

 

 

                                                        Підготувала і провела  вихователь:

                                                                 Колісник  Ірина Іванівна

 

 

 

 

 

 

м. Лозова

 

Конспект заняття-гри

«Чарівний колосок»

(з використанням пісочної терапії)

середній дошкільний вік

Мета: закріпити з дітьми знання змісту української народної казки «Колосок». Вчити відтворювати на піску характер та дії казкових персонажів. Формувати вміння слухати, розуміти й відтворювати почуте; вміння координувати рухи з мовленням. Збагатити словник прислів’ями про працю. Заохочувати дітей до експериментування з нетрадиційною технікою аплікації (використання в роботі різнокольорової манної крупи). Сприяти збагаченню внутрішнього світу дитини позитивними емоціями. Розвивати мовлення, увагу, пам’ять, дрібну моторику рук, тактильні відчуття. Виховувати інтерес до казок, естетичні почуття.

Матеріал: ящики з піском, збірка казок, ілюстрація до казки, колоски, пальчикові фігурки (мишенята, півник), шапочка-наголівник Півника, миска з пиріжками, площинні форми мисок, різнокольорова манна крупа, трафарети, клей, пензлі, серветки.

Хід заняття-гри

І   Вихователь:       Рада всіх я вас вітати і заняття розпочати.

                                Будем працювати гарно, швидко, весело і вправно.

                                - Настрій?

    Діти:                  - Супер!

    Вихователь:      - Погода?

    Діти:                  - Клас!

    Вихователь:      До роботи! Все гаразд!

- Сьогодні ми зустрінемося з героями вашої улюбленої казки, а якої саме – дізнаємося, коли дістанемо з полички книжечку.

Вправа «Моя книжечка»

Я навшпиньки зараз стану,         діти піднімаються на носочки

Свою книжечку дістану.             вдають, ніби дістають з полички книжку

Буду я її гортати                         «перегортають» сторінки

Та малюнки розглядати.

А на них живуть чудові –

Персонажі всі казкові:

Вовчик, Зайчик, Їжачок,           загинають пальці правої руки починаючи

Рак, Солом’яний Бичок,           з великого пальця

Колобок, Жар-птиця,               загинають пальці лівої руки починаючи

Мишка, Півник і Лисиця.       з великого пальця.

Вихователь: Ось яку велику книжку ми дістали! Книжечку я відкриваю – казочку розпочинаю:

Стоїть у лісі хатка – солом’яний дашок,

Живіть тут Мишенятка і Півник-когуток.

- Чи впізнали ви, з якої казки ці герої?

- Пригадайте, як звали Мишенят?

- Чому у них такі дивні імена?

- Як звали у казці Півника?

- Що робив Півник Голосисте Горлечко?

- Тож яким був Півник?

- Якими були Мишенятка?

ІІ Вихователь: Одного разу підмітав Півник подвір’я і знайшов колосок. Погляньте, у нас теж є колоски! Давайте допоможемо Півникові їх зібрати. Піднімаючи колосок, ви повинні пригадати прислів’я  про  працю.

(Дитина піднімає колосок і називає прислів’я)

- А Мишенята не хочуть допомагати, бавляться, бешкетують. Давайте і ми трішки побавимося і перетворимо наші пальчики на Мишенят (одягають на пальці фігурки Мишенят)

Вправи на піску «Мишенята»

  1. «Мишенята стрибають» - перебирають двома пальчиками обох рук
  2. «Мишенята качаються» - торкаються долоньками внутрішньої і зовнішньої сторони долоні піску
  3. «Мишенята перекидаються» - кулачками вперед-назад
  4. «Грають у хованки» - занурюють руки в пісок і витягають їх
  • Ось які Мишенята-бешкетники. А зараз наші пальчики перетворяться на Півника (одягають на пальчики фігурку Півника)
  • Довелося Півникові все робити самому.

Вправа «Півник»

  1. «Молотити» - стукають долоньками по піску
  2. «Борошна намолоти» - перетирають пісок між долонями
  3. «Насіяти борошна» - пересипають пісок із долоні в долоню
  4. «Замісити тісто» - кулачками натискають на пісок
  5. «Спекти пиріжки» -  пальчикова вправа

                                            Я печу, печу, печу –

Діткам всім по пиріжку,

 Зверху маком притрушу,

                                            В піч гарячу посаджу.

                                            Випікайтесь, пиріжки

                                            У натопленій печі,

                                            Буду всіх діток скликати –

                                            Пиріжками частувати.

ІІІ – Діти, а чи почастуємо ми Мишенят пиріжками? Чому? Але Півник погодився пригостити Мишенят, якщо ми з ним пограємо.

Рухлива гра «Півник-дружечок»

Діти утворюють коло. Одна дитина – Півник, інша – покупець.

Діти ідуть по колу і промовляють:

Півник, Півник-когуток

  Знайшов у дворі колосок,

                                            Змолов борошна мішок,

                                            Спік смачний пиріжок.

Дитина-покупець:             Півник-дружечок, продай пиріжечок!

Дитина-Півник:                 Купи!

Дитина-покупець:            Скільки грошей дати?

Дитина Півник:                 1-2-3-4-5 (називає число в межах 5)

Діти «відраховують гроші» плескаючи у долоні стільки разів, скільки вказав Півник. Якщо діти правильно відрахували, Півник дає дитині пиріжок.

ІV Діти, погляньте, скільки пиріжків ми купили у Півника. Треба їх у миски перекласти. У нас є ось такі мисочки різнокольорові, але, щоб вони були ще привабливішими, давайте їх прикрасимо візерунками. Працювати будемо із незвичним для вас матеріалом. Як ви гадаєте, що це? (манна крупа). Якого вона кольору?

Візерунки будемо створювати за допомогою трафаретів та манної крупи.

Показ прийомів роботи:

1. Трафарет прикладаємо на середину мисочки і міцно його притримуємо лівою рукою.

2. Намазуємо клеєм вирізану частину трафарета, тобто сам візерунок.

3.  Потім намазану поверхню присипаємо манною крупою.

4. Коли вся поверхня вкриється крупою, ми обережно знімаємо трафарет.

закріплення прийомів роботи дітьми

- Молодці! Як працювати добре знаєте, тож до роботи!

Самостійна робота дітей

V Гарно мисочки прикрасили, добре попрацювали!

 Нагадайте, з якими героями ми сьогодні зустрілися?

На кого б ви хотіли бути схожими: на Півника чи Мишенят?

Чому?

Діти, пам’ятайте! Добре в світі тому жити, хто – працьовитий. Я впевнена, що у вас знайдеться час як для гри, так і до праці!

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слодзяк Люба
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
7107
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку