Конспект інтегрованого заняття "Пригоди Барбоскіних" в старшій групі

Про матеріал
Цей конспект заняття розроблений для дітей старшої групи. Стислий зміст роботи. 1.«Ранкове коло» 2.Обговорення правил ранкової зустрічі 3. «Математична ялинка» 4.Рухлива гра. «Порядок чисел» 5. «Прикрасимо лісову галявину»(орієнтування у просторі на інтерактивній дошці) 6.«Оркестр “Саночки”» 7.Виготовлення поробок за допомогою шнурівок на пластикових тарілках. 8.Рефлексія
Перегляд файлу

Програмовий зміст: вчити дітей знаходити слова на слух, які починаються на звук «с», формувати навички фонематичного слуху; закріпити знання дітей про склад чисел «4», «5», «6» та «7»,сприяти засвоєнню складу вивчених чисел; удосконалювати вміння визначати наступне та попереднє число відносно заданого («сусідів числа»). Закріплювати у дітей навички кількісної та порядкової лічби в прямому та зворотньому напрямку в межах 10; виявити вміння орієнтуватися в просторі,та вправляти в умінні  вживати слова (під, над, справа, зліва); вирішення задач з розвитку мовлення за допомогою ТРВЗ-технологій. Формувати уміння працювати у парі та взаємодіяти один з одним.

Розвивати логічне мислення, увагу, усний рахунок, зорову увагу, концентрацію уваги.

Виховувати вміння розуміти і самостійно виконувати завдання вихователя, виховувати добре ставлення до оточуючих.

Тип: групове заняття (до 15 дітей).

Вид: інтегроване.

Обладнання: презентація, конверти із завданнями, пазл, 4 ялинки, на геометричних фігурах та сніжинках цифри від 1 до 10 для кожної ялинки, музичні інструменти (ложки, металофон, дзвіночки), пластикові тарілки за кількістю дітей, нитки жовтого та зеленого кольорів, 2 скриньки.

Хід заняття:

Запрошення на ранкову зустріч. (Діти і вихователь встають у коло.)

- Діти, давайте станемо в ранкове коло та побажаємо один одному та нашим гостям доброго ранку.

Діти разом промовляють вірш – вітання, виконують відповідні рухи.

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку, Вкраїно моя!

Доброго ранку, рідний садочку,

Доброго ранку, земле моя!

Доброго ранку, гості шановні,

Доброго ранку! Всім миру й тепла!

- А тепер давай передамо по колу ось такого Веселунчика та побажаємо один одному позитиву.

- Стасік, я бажаю тобі наснаги на сьогоднішній день та дізнатись багато цікавого.

Обговорення правил ранкової зустрічі.

Пропоную вам грати в гру, і в цьому нам допоможе розумна голова. Покажіть де у вас розумна голова, а у розумної голови є помічники. Повторюйте за мною.

Буде складна гра - Думай, думай голова. (Гладимо по голові рукою)

Очі бачить допоможуть (Заплющує очі)

Вуха все почути (показуємо вушка)

Треба руки розім'яти

Будуть пальчики всі грати (стискання і разжимання пальців)

Кожен день завжди і всюди

На заняттях і  у грі

Сміливо, чітко говори

І тихесенько сиди.

Ось такі помічники нам сьогодні потрібні

Сюрпризний момент

Лунає музика, входить Ліза Барбоскіна.

- Добрий день, усім. Завтра таке свято, а я не отримаю подарунок (плаче).

- Яке свято,чому не отримаєшь? Не плач, а краще спокійно поясни.

- Ну як яке? День святого Миколая, всі діти отримають подарунки, а я ні,запрошувальний білет зник.

- Так, ти будь ласка не плач, ми зараз розберемося, хто міг забрати твій білет, а можливо ти і сама його загубила або поклаладесь та забула.

- Ні, не губила.

- Так, діти вона не загубила , це правда, мені по секрету ії сестричка Роза підказала, що це вони з братами це зробили навмисно, тому що Ліза дуже погано вчиться і не наздоганяє своїх сверсників. За що ж їй подарунок?

- Я буду вчитись,честно.

- Ну, вже дуже мало часу залишилось до свята і нам твої родичі залишили записку. Прочитаймо її.

«Шановна, Ліза! Недумай, що тобі просто так дістанеться білет,поки не виканаєшь всі наші завдання, небувать святу та подарункам. За кожне виконане завдання, ти будешь отримувати частину від білета»

- Ось бачите і там напевно такі завдання, що я навіть до Нового Року не виконаю їх.

- Так, головне спокій, все в нас вийде, у нас діти дуже кмітливі і на раз справляться з ними!

- Справді?

- Звичайно.

- Давайте відкриємо перший конверт і дізнаємось, що ж там за завдання.

Перше завдання. «Впіймай звук с на початку слова»

Для того щоб нам виконатизавдання,потрібнопрослухатирозповідь і визначити скільки слів ви почуєте, які починаються на звук «с».

Знайомтесь – це сніговик на ім'я Сєва. Одного разу він вирішив поїхати на санчатах на гостини до кращого друга Санти. Він зустрів його посміхаючись. В його будинку було багато бурульок. Разом з ним жила велика сова. На столі було багато листів від дітей з побажаннями та проханнями. Він попередив сніговика : «Не підходь близько до свічок,а то розтанеш.

- Скільки ви почули слів із звуком «С»? Так, правильно,8. Молодці.

За це ми отримуємо пазл, який будемо розташовувати на дошці.

Відкриваємо наступний  конверт.

Друге завдання. «Чистомовки»

- Подивіться на смарт-дошку. Вам необхідно прочитати кожному по одному рядку і у нас вийде нібито римований віршик, чистомовка, щоб язичок наш був слухняний і слова правильно вимовляли, а ти Ліза повторюй з нами, і подумайте який звук зустрічався нам найчастіше.

Санки,ананас,сова

Сумка,стіл,стілець,оса

Слон,автобус,пес,коса

Слива,ластівка,місток

Соловей,сосна,листок.

- Який звук найчастіше нам зустрічався? Так «С». Ліза,ти вже напевно краще вимовляти стала цей звук?

- Так, ці вправи дійсно допомогли мені.

- Молодець.

Третє завдання.«Математична ялинка».

- Що ж це за новорічні свята без ялинки. Лізі дуже не хотілосьприкрашати ялинку в своїй кімнаті,тому що вона лінувалась. Звичайно, ми допоможемо це зробити, але це не все так просто.Зверху на зірочці ми бачимо цифру. А поряд з ялинкою стоїть стіл, на якому лежать прикраси різноманітних геометричних форм та сніжинки, які позначені цифрами. Ми будемо працювати парами,ось подивіться на прикладі, як ми зробимо з Лізою. Ми бачимо цифру на зірочці 7. Для того, щоб  у нас вийшла ця цифра удвох, нам потрібно згадати склад числа. Підходимо до столика, я беру цифру 1, а Розі потрібно взятии цифру 6, якщо я візьму цифру 2, то яку необхідно взяти цифру Лізі? Так,5. Зараз підходьте парами до ялинок які вам подобаються більше. 1,2,3 - почали. Давайте подивимось чи правильно ви виконали завдання. Соня і Даша, які вам знадобились цифри,щоб вийшло число  6?(1 і 5,2 і 4,3 і 3)

- Молодці. Ти зрозуміла, Ліза, що таке склад числа?

- Так і виходить, що це дуже цікаво робити.

Переходимо тепер до іншого завдання, що ж нам приготував Малюк?

Четверте завдання. «Оркестр “Саночки”».

Ой,а це дуже веселе завдання. Нам дали ось такі музичні інструменти,музику і підказку коли і кому потрібно що робити. Зараз підійдіть до кошика і візьміть ті музичні інструменти, які вам більше подобаються (Діти беруть інструменти і з підказками на відео виконують необхідні дії)

  • Ой, як весело було. Повторити б. Але потрібно продовжувати далі.

Гра «Звуки зими»

Діти, які звуки можна почути взимку на вулиці, в лісі, у дворі?

Як завиває хуртовина?

- УУУУУУУУУУ (з різною силою голосу).

- Як морозним днем ​​рипить під ногами сніг?

- ХРХР-ХРХР!

- Як двірник змітає з порога сніг?

- Ш-Ш-Ш-Ш!

Рухлива гра. «Порядок чисел»

Давайте трішки пограємо з вами. Станемо  у коло. На килимку лежать цифри. Коли буде грати музика, ми рухаємось по колу, по завершенню музики, беремо ту цифру, на якій зупинились і шикуємось у ряд від 1 до 9, і рахуємось 1,2,3. Потім знов стаємо в коло, кладемо цифри по переду себе і під музику йдемо по колу,по завершенню знову шикуємось і рахуємось в зворотньому порядку, і на останок називаємочисла-сусіди. Почали.

П'яте завдання. «Прикрасимо  лісову галявину»

- А ось і завдання від самого Миколая. Прислав ось таку фотографію, а там пустий ліс,залишився лише один сніговичок, все вкрито снігом ані деревця, ані тваринки. Подивіться знизу є окремо тварини та дерева, нам потрібно їх розставити на фотографії, і коли ми ставимо поряд з чимось ми промовляємо: “Це дерево, я його посаджу чи поставлю зліва від сніговика. А це білка, я її посаджу на дерево”…

Шосте завдання. «Подарунки бабусі та дідусю»

Якщо ви вже дійшли до цього завдання,то ви дійсно дуже кмітливі і допоможете усій нашій сім'ї. Наш дідусь живе далеко на півдні і ніколи не бачив снігу та ялинки, а бабуся живе на крайній півночі, там сніг ніколи не тане, щоб придумати, щоб дідусь зміг побачити ялинку, а бабуся сонечко? (Тільки переїжджати нікуди вони не хочуть). Обговорення проводиться в режимі «Мозгового штурму». Спочатку висловлюються різні варіанти а потім аналізуються і вибираються найбільш вдалий варіант.

- А давайте ми зробимо їм листівки,бабусі сонечко, а дідусю ялинку і відправимо поштою. Я вважаю,що вони дуже зрадіють такому новорічному подарунку.

- Ми вже з вами працювали в такій техніці,тому вам буде не дуже важко впоратись з цим завданням. (Самостійна робота дітей)

- Дуже гарні листівки вийшли. І ось за це ми отримуємо останню частинку запрошувального білета. Тримай, Лізо.

- Ой, а де ж буде проходити це свято, щось я розгубилась, в якому місті, можливо кудись їхати потрібно?

- Діти, а як же ми можем здогадатись куди Лізі йти, розгляньте уважно білетик?

- Так, нікуди їхати не потрібно, тому що свято в місті..(вказуємо своє місто) пройде. А як ви здогадались? Правильно, на білеті зображено герб..(вашого міста).

- Велике спасибі! Ви мені дуже допомогли! Я зараз же напишу листа і розповім все, що ви придумали! Уявляю, як зрадіють дідусь і бабуся. Пішла я відправлю на пошту подарунки, та готуватись до свята! До побачення.

Рефлексія.

- На смарт-дошці зображені сніжинки із різним настроєм,уявіть себе одною із цих сніжинок, якщо вам сподобалось і  було цікаво на занятті,беріть сніжинку з посмішкою,якщо деякі завдання було складно виконувати і не сподобалось, візьміть сумну сніжинку, а якщо зовсім складно і не цікаво було злу сніжинку. Свою думку пояснюйте,наприклад: “Я беру цю веселу сніжинку, тому що мені було цікаво, особливо сподобалась рухлива гра з цифрами”. А потім порахуємо яких сніжинок в нас вийшло більше.

- Молодці, діти, мені сьогодні було приємно з вами попрацювати. Давайте попрощаємось з нашими гостями. До побачення, приходьте ще!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Виктория Швец
Додано
12 березня 2020
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку