Сучасні освітні технології – це цілеспрямований системний набір прийомів , засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до отримання результатів . Система ґрунтується на внутрішніх умовах навчання . Тому сучасні освітні технології пов'язані з ідеями та досвідом психології , соціології, системного аналізу.
Мнемотехніка. Мнемотехніка – це процес засвоєння нової інформації за допомогою спеціальних методів та прийомів. Це нова освітня технологія , що допомагає кожній дитині комфортно легко здобувати знання у будь якому віці. Мнемотехніка використовує природні механізми пам'яті мозку і дозволяє повністю контролювати процес запам'ятовування , збереження і пригадування інформації.
Опорні схеми. Вчити дітей дошкільного віку складати описові розповіді – дуже важливий аспект їхнього розвитку. Уміння дитини точно лаконічно й образно описати предмет сприяє удосконаленню його мовлення , мислення , пам'яті. Одним із прийомів , які значно полегшують дитині складання описового оповідання, є використання наочно опорних схем. З їх допомогою висловлювання дитини стають чіткими зв'язними та послідовними.
Коректурні таблиці-це інформативно-ігрове поле з різною кількістю клітинок (від 9 до 25) заповнене предметними картинками (цифрами або буквами , геометричними фігурами , символами чи знаками). Картинки добирають за змістом тематично. Тематична палітра коректурних таблиць може бути досить широкою . Вона майже не змінюється в різних вікових групах, розширюється лише змістовне наповнення та урізноманітнюючі зв'язки між елементами теми. Мета роботи з коректурними таблицями : допомогти дітям усвідомити системність , цілісність реально мінливого світу , підвести до реального розуміння загальних законів буття, про взаємозв'язок усього суттєвого. Максимально реалізувати пізнавальну активність дітей під час дослідницької роботи та спрямувати компетентності , активності , ініціативності , креативності , самостійності. Спонукати дітей творити , обмінюватися думками та міркуваннями , висловлювати свої позиції , дивування милування пов'язані зі сприйманням чогось нового.
Палички Кюїзенера – це набір паличок для лічби, які ще називають «числа в кольорі», «кольоровими паличками”, “кольоровими числами”, “кольоровими лінієчками”. Палички Кюїзенера для лічби є багатофункціональним математичним посібником, яке дозволяє “через руки” дитини формувати поняття числової послідовності, складу числа, відношень «більше – менше», «право – ліво», «між», «довше», «вище» і багато іншого , Набір сприяє розвитку дитячої творчості, розвитку фантазії і уяви, пізнавальної активності, дрібної моторики, наочно-дієвого мислення, уваги, просторового орієнтування, сприйняття, комбінаторних і конструкторських здібностей.
Блоки Дьєнеша. Блоки Дьєнеша - це набір з 48 геометричних фігур:чотирьох форм (кола, трикутники, квадрати, прямокутники);трьох кольорів (червоні, сині і жовті фігури);двох розмірів (великі і маленькі фігури);двох видів товщини (товсті і тонкі фігури). За задумом Дьєнеша в наборі блоків немає жодної однакової фігури. Кожна геометрична фігура характеризується чотирма ознаками: формою, кольором, розміром та товщиною. Мета створення умов для розвитку елементарних прийомів логічного мислення як способів пізнавальної діяльності у дошкільників через використання логічних фігур і блоків Дьєнеша.
Квадрат Воскобовича. Квадрат Воскобовича – це один з «інструментів» чудової колекції розвиваючих ігор педагога-винахідника В'ячеслава Воскобовича. Він вміє перетворюватися в різні предмети і попутно «повідомляє» дітям про різні геометричні властивості фігур. Користь цих ігор полягає в тому, що в процесі занять активно використовується: - логічне мислення;- творче, або образне сприйняття; - дрібна моторика (і, як наслідок, розвиток мовлення);- математичне мислення (вивчення геометрії - яскравий тому приклад);- уваги (дитина вчиться концентруватися, не відволікатися);- прагнення виконати поставлене завдання і отримати результат;- пам'ять;- інтелект;- уява (багато гри засновані на казках).
Компютерні та мультимедійні технологіїОдним з сучасних напрямків роботи є компютерні та мультимедійні технології у дошкільній освіті стає все більш актуальним , оскільки дозволяє , у найбільш доступній та привабливій формі , досягти нової якості знань , розвивати логічне мислення дітей , підсилити творчу складову навчальної праці , максимально сприяючи підвищенню якості освіти дошкільнят