Конспект інтегрованого заняття "Весняні квіти"

Про матеріал

Конспект інтегрованого заняття на тему "Весняні квіти" (розвиток мовлення,навчання грамоти,математика, екологія), з використанням твору В.О.Сухомлинського "Конвалії в саду"

Перегляд файлу

Мета: закріпити різні види лічби (кількісну, порядкову, зворотну, попарну); геометричні фігури (круг, квадрат, прямокутник, ромб), закріплювати вміння орієнтуватися в просторі (справа, зліва); виявити знання дітей про склад числа з двох менших під час гри «Склади ромашку». Перевірити засвоєння дітьми таких понять: голосні та приголосні звуки; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, ділити слова на склади під час гри «З якої хмарки впала краплинка?», замінювати іменники займенниками (він,вона). Розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, оберігати природу, закріплювати правила поведінки в природі, використовуючи оповідання В.О.Сухомлинського «Конвалія в саду».

Хід заняття

Звучить музика із звуками природи (спів пташок, гудіння джмеля, дзюрчання струмка) у запису.

  • Діти, що ви чуєте? Коли можна почути такі звуки?
  • Розкажіть вірші про весну.

 Все навколо зеленіє,
річка ллється і шумить.
Тихо, тихо вітер віє
і з травою гомонить.

Як тут всидіти у хаті,
коли все живе, цвіте,
скрізь дзвенять пташки крилаті,
сяє сонце золоте...

Весна настала, сонце сяє,

Веселу пісню шпак співає,

Трава у полі шовковиста

Виблискує, немов намисто!

Уже до рідної землі

Летять у небі журавлі.

  • Сьогодні ми будемо говорити про весну. Зараз сядемо за столи та продовжимо бесіду. А місця свої знайдемо за квитками (на столиках різні цифри у різних геометричних фігурах, а в дітей – квитки на різних геометричних фігурах з різною кількістю крапочок).
  • Діти, на дошці зашифровані слова, які ї є темою нашого заняття.

СЕВАН

32154

ВІКИТ

23154


  • А про які саме квіти піде мова, ви здогадаєтесь, відгадавши загадки (діти відгадують загадки, а вихователь викладає квіти на фланелеграфі).

В житечку зеленім – факели вогняні.

Цілий день собі горять,

З сонечком лягають спать. (Маки)   

Стоять на лузі сестрички,

Золотенькі очі, білі вічка. (Ромашки)

У лісі ми зростаєм,

Дзвоном сонце зустрічаєм,

Маєм гарні сині очка,

Називаємось (Дзвіночки)

Хоч з гілками я колючими,

Зате з квітами пахучими (Троянда)

Пелюстки бузково-сині,

Наче крапельки чорнила,

Запашні ми, любий друже,

І тому нас люблять дуже. (Фіалки)

На стрункій зеленій ніжці

Розквітаю навесні.

Маю жовту серединку

І пелюстки запашні. (Нарцис)

Я – наче вогняний ліхтарик,

Голівку гордо я тримаю,

Буваю жовтий і рум’яний,

Рожевий, в крапочку буваю.

Завжди весною розквітаю

І всіх навколо звеселяю.

Свої пелюстки, як долоні,

Назустріч сонцю розкриваю. (Тюльпан)

Кущ великий та красивий

Квітне в нашім квітнику.

Квіти пишні та яскраві

Ми саджаєм в дитсадку. (Півонія)

У нашому дворі чудові квіти:

Бузкові, білі та рожеві.

На грона винограду дуже схожі,

А квітнуть у весняні дні погожі. (Бузок) 

  • Давайте порахуємо, скільки квітів всього на дошці?
  • А тепер порахуйте в зворотному порядку, порахуйте попарно.
  • Скажіть, яка за рахунком фіалка? Який за рахунком тюльпан? Яка квітка знаходиться зліва від ромашки; справа від дзвіночка? (назвати декілька завдань подібних)
  • На які геометричні фігури схожі ці квіти? (тюльпан – овал; півонія, фіалка – круг; дзвіночок - трикутник)
  • З яких геометричних фігур можна скласти зображення ромашки? (середина – жовтий круг; пелюстки – білі овали)
  • Зараз пограємо в гру «Склади ромашку» ( в серединку покласти, наприклад, цифру 6 і викласти пелюстки-приклади, які дорівнюють шести)
  • Подивіться, діти, які красиві квіти, які чудові кольори. Квіти, напевно, подобаються усім, вони – окраса природи. Квіти надихають художників до створення картин, композиторів – до створення музики.
  • Зараз послухаємо твір П.І.Чайковського «Вальс квітів» (діти слухають музику та вибирають квітку, яка найбільше сподобалась)
  • Одягніть квітку на руку та уявіть себе цією квіточкою (діти рухаються під музику)
  • Займіть свої місця, ще раз пригадайте назву квітки, що на вашій руці. Подумайте і скажіть, яким словом можна замінити цю назву: «він» чи «вона». Наприклад: ромашка – вона.
  • Пригадайте, якою фішкою ми позначаємо голосні звуки? Приголосні тверді звуки? Приголосні м’які звуки?
  • Викладіть у себе на звукових лінійках слово «мак».
  • Хто хоче зробити це біля дошки?
  • Скільки у слові «мак» всього звуків? Скільки голосних? Скільки приголосних?
  • Викладіть слово «Бузок» (біля дошки викладає одна дитина)
  • Скільки всього звуків у слові «бузок»? Скільки голосних? Скільки приголосних?
  • Викладіть слово «Нарцис».
  • Діти, пригадайте, що потрібно рослинам для життя? (вода,сонце,грунт)

Хмарко, бачу я тебе!

Я навшпиньки стану

І тебе дістану.

Хмарка дощик принесе.

Дощик землю поливає,

Все росте і розквітає.

  • На наші квіти впали краплинки з хмарок, а з якої хмари впала краплинка ви дізнаєтесь, коли поділите назву зображеної квітки на склади. Гра «З якої хмари впала краплинка?». Якщо у назві 1 склад – з хмаринки з одним віконцем, якщо 2 склади – з хмарки з двома віконцями і т.д. Будь ласка, розмістіть краплинки біля хмаринок.
  • А зараз послухайте оповідання В.О.Сухомлинського «Конвалія в саду».

Петрик уранці прийшов у сад і побачив конвалію. Зачарований дивною красою квітки, хлопчик довго стояв перед нею. «Зірву квітку, поставлю в вазу на столі, – подумав Петрик. – Красиво буде в кімнаті».

Він простяг руку, щоб зірвати квітку, та враз уявив собі: що ж станеться із садом без конвалії? Затулив долонями квітку, і в саду стало похмуро й незатишно. На зелені листки впала сіра тінь, замовкли пташки.

Петрик відтулив квітку, і на деревах знов почувся пташиний спів.

«Он яка ти, дивовижна квітко, – подумав Петрик. – Хіба ж можна тебе зривати й нести до кімнати?»

  • Про яку квітку оповідання?
  • Де росла конвалія?
  • Чому хлопчик не зірвав квітку?
  • Для чого люди вирощують квіти?
  • Діти, що зрозумів хлопчик?
  • Так, квітка найкраща та, яка виросла в природі. І нехай на землі буде більше квіток, вирощених вами.

 

docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
1025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку