Конспект інтегрованого заняття на тему "Весняні квіти" (розвиток мовлення,навчання грамоти,математика, екологія), з використанням твору В.О.Сухомлинського "Конвалії в саду"
Мета: закріпити різні види лічби (кількісну, порядкову, зворотну, попарну); геометричні фігури (круг, квадрат, прямокутник, ромб), закріплювати вміння орієнтуватися в просторі (справа, зліва); виявити знання дітей про склад числа з двох менших під час гри «Склади ромашку». Перевірити засвоєння дітьми таких понять: голосні та приголосні звуки; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, ділити слова на склади під час гри «З якої хмарки впала краплинка?», замінювати іменники займенниками (він,вона). Розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, оберігати природу, закріплювати правила поведінки в природі, використовуючи оповідання В.О.Сухомлинського «Конвалія в саду».
Хід заняття
Звучить музика із звуками природи (спів пташок, гудіння джмеля, дзюрчання струмка) у запису.
Все навколо зеленіє,
річка ллється і шумить.
Тихо, тихо вітер віє
і з травою гомонить.
Як тут всидіти у хаті,
коли все живе, цвіте,
скрізь дзвенять пташки крилаті,
сяє сонце золоте...
Весна настала, сонце сяє,
Веселу пісню шпак співає,
Трава у полі шовковиста
Виблискує, немов намисто!
Уже до рідної землі
Летять у небі журавлі.
СЕВАН
32154
ВІКИТ
23154
В житечку зеленім – факели вогняні.
Цілий день собі горять,
З сонечком лягають спать. (Маки)
Стоять на лузі сестрички,
Золотенькі очі, білі вічка. (Ромашки)
У лісі ми зростаєм,
Дзвоном сонце зустрічаєм,
Маєм гарні сині очка,
Називаємось (Дзвіночки)
Хоч з гілками я колючими,
Зате з квітами пахучими (Троянда)
Пелюстки бузково-сині,
Наче крапельки чорнила,
Запашні ми, любий друже,
І тому нас люблять дуже. (Фіалки)
На стрункій зеленій ніжці
Розквітаю навесні.
Маю жовту серединку
І пелюстки запашні. (Нарцис)
Я – наче вогняний ліхтарик,
Голівку гордо я тримаю,
Буваю жовтий і рум’яний,
Рожевий, в крапочку буваю.
Завжди весною розквітаю
І всіх навколо звеселяю.
Свої пелюстки, як долоні,
Назустріч сонцю розкриваю. (Тюльпан)
Кущ великий та красивий
Квітне в нашім квітнику.
Квіти пишні та яскраві
Ми саджаєм в дитсадку. (Півонія)
У нашому дворі чудові квіти:
Бузкові, білі та рожеві.
На грона винограду дуже схожі,
А квітнуть у весняні дні погожі. (Бузок)
Хмарко, бачу я тебе!
Я навшпиньки стану
І тебе дістану.
Хмарка дощик принесе.
Дощик землю поливає,
Все росте і розквітає.
Петрик уранці прийшов у сад і побачив конвалію. Зачарований дивною красою квітки, хлопчик довго стояв перед нею. «Зірву квітку, поставлю в вазу на столі, – подумав Петрик. – Красиво буде в кімнаті».
Він простяг руку, щоб зірвати квітку, та враз уявив собі: що ж станеться із садом без конвалії? Затулив долонями квітку, і в саду стало похмуро й незатишно. На зелені листки впала сіра тінь, замовкли пташки.
Петрик відтулив квітку, і на деревах знов почувся пташиний спів.
«Он яка ти, дивовижна квітко, – подумав Петрик. – Хіба ж можна тебе зривати й нести до кімнати?»